Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm

Data: 2020-11-22 12:38:22
Autor: ąćęłńóśźż
Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm
Zastanów się, czy w kuchni nie lepiej mieć baterię z dwoma osobnymi kurkami do zimnej i ciepłej wody.
Bo jak dla mnie nastawianie temperatury wody w kuchni jest dwustanowe: albo zimna (czajnik, gotowanie) albo gorąca (jakieś mycie tłuszczów).
Miałem przez lata termostatyczną, i pod tym względem była maksymalnie niewygodna, obecnie jednogłowicową (Hansgrohe Avanti) i zawsze albo maks w prawo albo maks w lewo.
Choć poważną ergonomiczną zaletą jednouchwytowej może być wajcha wysoko u góry.
BTW moje Avanti mimo długiej wajchy trudno precyzyjnie ustawić co do ilości wypływu.
Nie wiem, jaką Avanti ma głowicę, ale wyobrażam sobie, że głowicę o większej średnicy łatwiej precyzyjnie ustawić.
No i może kamieniem wolniej zarośnie?
Pieniądze można zarobić, a jeśli masz coś ch_jowego, to patrzysz na to przez 20 lat ;-)

-- -- -
Czy dopłacać ponad 150zł do 35mm?

Data: 2020-11-22 15:13:55
Autor: Irokez
W dniu 2020-11-22 o 12:38, ąćęłńóśźż pisze:
Zastanów się, czy w kuchni nie lepiej mieć baterię z dwoma osobnymi kurkami do zimnej i ciepłej wody.

Nigdy tego mi nie brakowało i nie potrzebuję. Używam dwa stany. Temperaturę wody bieżącej ustawiłem 8 lat temu na piecu i on mi to trzyma tak jak chcę i nigdy nie potrzebowałem mieszać z zimną.

Miałem przez lata termostatyczną, i pod tym względem była maksymalnie niewygodna, obecnie jednogłowicową (Hansgrohe Avanti) i zawsze albo maks w prawo albo maks w lewo.

tak samo.

BTW moje Avanti mimo długiej wajchy trudno precyzyjnie ustawić co do ilości wypływu.
Nie wiem, jaką Avanti ma głowicę, ale wyobrażam sobie, że głowicę o większej średnicy łatwiej precyzyjnie ustawić.

jedyna rzecz jaką reguluję to przepływ.
I tu może być faktycznie jakiś plus większej głowicy.

No i może kamieniem wolniej zarośnie?
Pieniądze można zarobić, a jeśli masz coś ch_jowego, to patrzysz na to przez 20 lat ;-)

Tu patrzę na tą TEKA'ę od 8 lat i mnie już bierze że włożenie ręki pod strumień wody to mokro w promieniu jednego metra.

Ok, idę w stronę 35mm

--
Irokez

Data: 2020-11-22 17:19:58
Autor: ąćęłńóśźż
Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm
A nie ma na rynku perlatorów/napowietrzaczy?

-- -- -
patrzę na tą TEKA'ę od 8 lat i mnie już bierze że włożenie ręki pod strumień wody to mokro w promieniu jednego metra.

Data: 2020-11-22 18:25:01
Autor: Irokez
W dniu 2020-11-22 o 17:19, ąćęłńóśźż pisze:
A nie ma na rynku perlatorów/napowietrzaczy?

Tam jest dzicz, maleństwo, i mogę wymienić to samo na to samo.

Zamówiłem Grohe Eurosmart.
Z tańszymi nie eksperymentuję bo jest problem sprawdzić inaczej jak podłączając, a często te tanie tak szumią że wszyscy kilka pięter góra/dół wiedzą że myjesz garnek.

--
Irokez

Data: 2020-11-22 17:34:20
Autor: m4rkiz
On 2020-11-22 15:13, Irokez wrote:
Tu patrzę na tą TEKA'ę od 8 lat i mnie już bierze że włożenie ręki pod
strumień wody to mokro w promieniu jednego metra.

Ok, idę w stronę 35mm

po trzech bateriach w 10 lat w końcu jestem zadowolony i to wydając mniej niż 1/8 sumy za poprzednia pseudowypasioną baterie kuchenną poważnego producenta

https://allegro.pl/oferta/ferro-bateria-kuchenna-z-elastyczna-wylewka-zumba-8534571831

https://allegro.pl/oferta/perlator-flex-do-gietej-wylewki-2-funkcje-strumien-6760961898

wygoda nieporównywalna z niczym czego używałem do teraz, jakość na oko wystarczająca, zresztą w tej cenie to mogę sobie kupić 5 kompletów i wymienić co parę lat (miejmy nadzieję)

Data: 2020-11-22 20:21:43
Autor: ąćęłńóśźż
Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm
Opisz, czy ruchy tej rączki są ergonomiczne, bo mnie już samo jej położenie odstręcza.
Generalnie uważam że najlepiej jeśli wszystkie baterie w domu są takie same (system, położenie pokręteł), wówczas obsługujesz w ciemno.
Co do gwarancji Ikea daje 10 lat.
Przy czym u mnie najbardziej niezawodnie działają 20-letnie baterie z Praktikera po 99 złotych (tańszych wtedy nie było), kompletnie nic przy nich nie robiłem przez te lata, a kupowałem "no na razie na rok-dwa, są inne wydatki", aczkolwiek prysznicowa budzi przez ścianę (nie tą, na której wisi, bo jest na ścianie do sąsiada).

-- -- -
po trzech bateriach w 10 lat w końcu jestem zadowolony

Data: 2020-11-24 20:34:12
Autor: m4rkiz
On 2020-11-22 20:21, ąćęłńóśźż wrote:
Opisz, czy ruchy tej rączki są ergonomiczne, bo mnie już samo jej położenie odstręcza.

mi odpowiadają, mam zamontowane rączką do przodu i jest ok

Generalnie uważam że najlepiej jeśli wszystkie baterie w domu są takie same (system, położenie pokręteł), wówczas obsługujesz w
ciemno.

e tam, w poprzednim mieszkaniu miałem dwie baterie z ciepłą z prawej, dwie z ciepłą z lewej i po roku nawet tego nie zauważałem ;)

Co do gwarancji Ikea daje 10 lat.

miałem ikeową z wyciąganą wylewką, ale raz że wyciągała się słabo, po laniu zimnej wody wkładała się równie słabo bo wąż twardniał, a do tego był niewymienny więc sobie odpuściłem...

[...]

niestety teraz najtańsze baterie działają dwa lata a potem pęka wylewka (zrobiona z mosiądzu grubości kartki papieru) - miałem coś takiego na zlewie w firmie z założeniem że żadna różnica bo i tak się mało używa...

Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm