G這wica olejowa - budowa

Data: 2018-01-17 20:15:25
Autor: Sebastian Bia造
G這wica olejowa - budowa
Cze嗆.

Wpad mi w r璚e bardzo tani statyw ktory sprzedawca okre郵a jako "z g這wica olejow".

Zanim go u篡貫m by貫m przekonany 瞠 taka g這wica posiada jaka hydraulik, podobn do amortyzator闚, t逝mi帷 drgania poprzez przeciskanie cieczy przez jakie zbiorniki. To takie urojenia ;)

Dzisiaj wzi掖em do reki to cudo i okazuje si 瞠 to zwyk豉 g這wica cierna tylko lepiej nasmarowana, g瘰tym smarem. Nie widze nic poza typowymi 鈔ubami i plastikiem.

Zaraz zaraz, a mo瞠 to w豉郾ie oznacza 瞠 jest olejowa? Smar to taki g瘰ty olej ;)

No i teraz pytanie: czy moje urojenia sa prawd czy smutna rzeczywisto軼 jest prawd? Niby  ta g這wica jest lepsza ni zwyk豉 cierna za kilka gorszy, ale niewiele. Mo瞠 wcale nie mam racji 瞠 g這wica olejowa ma jak捷 wy窺za technik w srodku, to tylko zwyk豉, nieco lepiej nasmarowana ...

Niech mnie kto wyprowadzi z b喚du czy to co co mam w r瘯ach jest olejowe czy nie. Korci mnie 瞠by rozebra ...

Data: 2018-01-18 18:17:33
Autor: Uncle Pete
G這wica olejowa - budowa
[...]

Nie jest, w tanich statywach jest zwyk豉 g這wica posmarowana czym lepkim. Prawdziwe (po angielsku nazywaj si fluid heads) maj specjalny smar mi璠zy obracaj帷ymi si wzajemne cz窷ciami. Cz窷ci te bezpo鈔ednio si praktycznie nie dotykaj. Dobra fluid head zaczyna powoli si obraca ju przy niewielkim wysi趾u. Ma tak瞠 regulacj si造 "gz您ko軼i". Zob. np. tu: http://www.dvinfo.net/forum/tripod-sticks-heads/70707-inside-bogen-501-a.html

G這wica olejowa - budowa