Główka ramy rozciągnięta/rozepchana w okolicy misek sterowych

Data: 2009-05-11 19:04:55
Autor: GumoL
Główka ramy rozciągnięta/rozepchana w okolicy misek sterowych
Witam,

Złożyłem kozę na starej ramie, pojeździłem trochę, lecz drażni mnie chybotanie
przedniego widelca przy używaniu przedniego hamulca. Myślałem, że powodem są
niezbyt mocno skręcone stery, ale one podczas dokręcania przy podniesionym
widelcu są właściwie skręcone i skontrowane (mowa oczywiście o sterach
klasycznych na 1 cal). Zauważyłem, że miski sterowe w ramie są dość luźno,
raczej nie trzeba ich nabijać tylko osadzić, tak jakby rama w tym miejscu była
rozciągnięta poprzez jeżdżenie z niedokręconym zestawem sterowym. W sklepie
niestety nie mają misek sterowych z obwodem zewnętrznym (tym osadzanym w
główce ramy) "nadwymiarowym". Zacząłem wymyślać rozwiązania z owinięciem
częściowo miski jakąś cienką blachą np. z puszki i próbą nabicia takiej miski
do ramy. Jednak zanim zacznę kombinować, to może ktoś z Was już rozwiązywał
podobny problem? Pozdrawiam,
GumoL

Data: 2009-05-11 12:45:28
Autor: Kuba Abuk
On May 11, 9:04 pm, "GumoL" <dgumo...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Złożyłem kozę na starej ramie, pojeździłem trochę, lecz drażni mnie chybotanie
Zauważyłem, że miski sterowe w ramie są dość luźno,
(ciach)

Jeśli to Romet lub ZZR, a ty przywiązałeś się już do swoich sterów, to
rozwiązanie podał Rafał.
Drugie wyjście to założenie starych rometowskich sterów skręcanych.
PRLowski standard wewnętrznej średnicy główki i sterów jest większy
właśnie o grubość puszki po piwie, czyli całe 0,2mm.
Spróbuj do tego jeszcze szwajcarskiego widelca;-)

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-05-12 09:56:01
Autor: GumoL
Kuba Abuk <J.Gruchota@gmail.com> napisał(a):
On May 11, 9:04=A0pm, "GumoL" <dgumo...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

> Z=B3o=BFy=B3em koz=EA na starej ramie, poje=BCdzi=B3em troch=EA, lecz
dra=
=BFni mnie chybotanie
> Zauwa=BFy=B3em, =BFe miski sterowe w ramie s=B1 do=B6=E6 lu=BCno,
(ciach)

Je=B6li to Romet lub ZZR, a ty przywi=B1za=B3e=B6 si=EA ju=BF do swoich
ste=
r=F3w, to
rozwi=B1zanie poda=B3 Rafa=B3.
Drugie wyj=B6cie to za=B3o=BFenie starych rometowskich ster=F3w
skr=EAcanyc=
h.
PRLowski standard wewn=EAtrznej =B6rednicy g=B3=F3wki i ster=F3w jest
wi=EA=
kszy
w=B3a=B6nie o grubo=B6=E6 puszki po piwie, czyli ca=B3e 0,2mm.
Spr=F3buj do tego jeszcze szwajcarskiego widelca;-)

Zdravim,
Kuba

Nie jest to ani romet, ani inny produkt ZZR, i nie jestem zbyt mocno przywiązany do tych sterów. I takie rozwiązanie z peerelowskim standardem uwolni mnie od sztukowania z blachą, pociętych palców etc. Gdzie je kupić?

GumoL

Data: 2009-05-11 21:14:57
Autor: Rafał Wawrzycki
Główka ramy rozciągnięta/rozepchana w okolicy misek sterowych
Dnia 11 maj 2009 w liście [news:gu9ssm$69s$1inews.gazeta.pl] GumoL
[dgumowsk@gazeta.SKASUJ-TO.pl] napisał(a):
Zacząłem wymyślać rozwiązania z owinięciem częściowo miski jakąś
cienką blachą np. z puszki i próbą nabicia takiej miski do ramy.
Jednak zanim zacznę kombinować, to może ktoś z Was już rozwiązywał podobny problem?

Tak się to właśnie fachowo robi - na puszkę po piffku :)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-05-11 21:39:05
Autor: live_evil
Rafał Wawrzycki pisze:
[...]

Ja w swoim rowerze skrocilem mufe sterowa o kilka mm z gory i z dolu. MZ lepsze rozwiazanie niz puszka.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-05-11 21:42:28
Autor: Adrian S.
GumoL wrote:

[...]

 Ja miałem taki właśnie problem (lekko rozkalibrowana główka) i jedna
warstwa blaszki z puszki styknęła. Także tym sposobem możesz śmiało
działać.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-11 21:43:33
Autor: PeJot ( home)
GumoL pisze:
[...]

Potrzebny jest klej do wałków/łożysk i odpowiednia technologia klejenia. Może być Loctite 60x, do nabycia w sklepie z łożyskami. Wypadało by jeszcze sprawdzić splanowanie główki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Główka ramy rozciągnięta/rozepchana w okolicy misek sterowych