Główny Szlak Beskidzki 2014

Data: 2014-06-12 05:33:27
Autor: Slawomir Gorniak
Główny Szlak Beskidzki 2014
W dniu sobota, 31 maja 2014 22:15:47 UTC+3 użytkownik quasi napisał:
Co do technicznych aspektów wyprawy:
[..]
- Mimo tego, że na szlaku planuję być w sumie 24 dni i tak trzeba będzie cisn±ć po ~30km dziennie.

Proponowalbym nie patrzec na kilometry, a na punkty GOT (1 km w poziomie to 1 pkt, 100m w pionie w gore to rowniez 1 pkt). Przy dlugiej wedrowce przebiegi po 35 pkt sa juz dosc ciezkie. Mozesz stracic czas np przez deszcz czy akurat sie bedziesz kiepsciej czul.

A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!

powodzenia,
Slawek

- Nie traktuję szlaku jako jedynej słusznej drogi: planuję z niego zej¶ć aby zaliczyć Skrzyczne, czy też Pilsko.

- Nie napalam się jako¶ szczególnie na odznakę GSB, ale fajnie byłoby co¶ zdobyć. Z racji, że nie pokonam szlaku w czasie krótszym niż 21 dni nie mogę liczyć na odznakę diamentow±.

- Kilka lat temu miałem kontuzję kolana, czasem to kolano czuję (głównie jak jest zimno) - możliwe że przez to kolano nie dam rady, ale jak nie spróbuję to się nie dowiem.

Dysponuję przewodnikiem po GSB wydawnictwa Compass. Pierwszy odcinek do Krynicy mam już praktycznie rozplanowany. Będ± odcinki po 20km dziennie, a będ± też po 28km (dłuższych nie planuję).

Co do ekwipunku i odzieży to mam prawie wszystko (buty trekkingowe kupowałem na zimę, mało nosiłem więc muszę je rozchodzić) - w zasadzie zostało mi dokupić plecak oraz kijki trekkingowe (oraz nauczyć się z nimi chodzić).

Przed wyjazdem planuję kilka (minimum trzy) jednodniowych wycieczek po okolicy po 25-30km z obci±żonym plecakiem. W końcu dwa tygodnie z garbem na plecach to trochę rzeĽnia.

Czy niedaleko GSB jest jeszcze co¶ dla czego byłoby warto zej¶ć ze szlaku?

Czy według Was nie porywam się z motyka na księżyc?

Może GSB nie jest wcale takie straszne i spokojnie ogarn±łbym w trakcie jednego wyjazdu w 3 tygodni?

Jestem otwarty na Wasze opinie/uwagi/podpowiedzi.

Pozdrawiam,

Data: 2014-06-12 15:52:35
Autor: Smok Eustachy
Główny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 12.06.2014 14:33, Slawomir Gorniak pisze:
/.../
A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!

Ale wtedy nie przejdzie GSB

Data: 2014-06-12 23:31:57
Autor: Slawomir Gorniak
W dniu czwartek, 12 czerwca 2014 16:52:35 UTC+3 użytkownik Smok Eustachy napisał:
W dniu 12.06.2014 14:33, Slawomir Gorniak pisze:
> A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!
Ale wtedy nie przejdzie GSB

No wiem. Ale tam jest ciekawiej, fajniej, ladniej, milej.. No!

S.

Data: 2014-06-14 13:01:50
Autor: ppontek
W dniu 2014-06-12 15:52, Smok Eustachy pisze:
[...]

No wła¶nie ...

.... przebieg GSB jest moim zdaniem generalnie mało ciekawy pod względem turystycznym - omija wiele miejsc wartych odwiedzenia, a czasem prowadzi przez tereny mało ciekawe.

W takim razie pomysł przej¶cia (trzymaj±c się ¶ci¶le przebiegu szlaku) trzeba chyba rozpatrywać bardziej w aspekcie sportowo-wyczynowym niż turystycznym. Ale w takim razie - moim zdaniem - warto by się z nim zmierzyć niezależnie od infrastruktury. Czyli np. nie korzystaj±c ze schronisk, sklepów, itp. Wtedy, te około blisko 500 km nabieraj± rzeczywistego znaczenia i pozwalaj± w uzasadniony sposób mówić o "pokonaniu szlaku", "zmierzenia się z górami", itp.

Ale oczywi¶cie to indywidualna sprawa.

PABLO
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
1994-2014 - 20 lat wycieczek Klubu Karpackiego w Karpaty rumuńskie i ukraińskie
Zapraszam na stronę WWW Klubu Karpackiego: http://www.klub-karpacki.org

Data: 2014-06-13 14:42:05
Autor: quasi
GĹ‚Ăłwny Szlak Beskidzki 2014
W dniu 2014-06-12 14:33, Slawomir Gorniak pisze:
> [...]
>
> A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i poszedlbym niebieskim, granicznym!

Zmieniłem trochę trasę (wypowiedzi niektórych osób dały mi do myślenia). Odpuszczam Skrzyczne (nawet nie wiem czy też będę szedł na Pilsko).

Teraz wyglÄ…da ona tak:

Dzień Trasa km pkt Czas
1 Wyjazd ze Szczecina o 19:37
2 7.45 Ustroń – Kubalonka 29 43 08:45:00
3 Kubalonka – Węgierska Górka 24 27 07:00:00
4 WG – Hala Miziowa 24 32 07:10:00
5 Hala Miziowa – Markowe Szczawiny 25 31 07:00:00
6 Markowe Szczawiny – Hala Krupowa 17 30 06:00:00
7 *Hala Krupowa – Rabka 12 16 03:25:00
8 Rabka – Turbacz 16 25 04:30:00
9 Turbacz – Lubań 22 28 06:40:00
10 Lubań – Przehyba 22 29 07:10:00
11 Przehyba – Cyrla 20 23 07:30:00
12 Cyrla – Jaworzyna K. 20 24 06:15:00
13 Jaworzyna Krynicka – Krynica 8 7 02:30:00
(odjazd z Krynicy o 18:10 )
14 10:17 jestem w Szczecinie

* na pieszo do Bystrej, a reszta autobus lub stop

Punkty, kilometry i czas wziÄ…Ĺ‚em z przewodnika po GSB Agaty Hanuli. Wydaje mi siÄ™, ĹĽe przy niektĂłrych odcinkach brakuje czasĂłw czy punktĂłw.

Pierwszy dzień wygląda naprawdę grubo tym bardziej, że będę szedł po całonocnej jeździe pociągiem (najprawdopodobniej i tak wezmę kuszetkę) oraz na szlak wyjdę dosyć późno. Możliwe, że ten dzień zakończę na Stożku. Myślałem też, że fajnie byłoby spędzić choć jedną noc we wiacie.

Co do dnia rezerwowego to w razie obsuwy najwyżej wędrówkę zakończę w Rytrze (wtedy będę jechał i tak tym samym pociągiem, bo on jest jakoś godzinę później w Rytrze). Ponadto dzień 13. daje kilka godzin rezerwy. W przypadku deszczu, gorszej formy czy kontuzji i tak plan wędrówki będę musiał korygować na bieżąco.

Odcinek od Krynicy do Wołosatego będę planował po przejściu pierwszego. Jeżeli szlak niebieski jest taki fajny to warto żebym go rozważył.

Data: 2014-06-13 15:44:18
Autor: Zbynek Ltd.
GĹ‚Ăłwny Szlak Beskidzki 2014
quasi napisał(a) :
Teraz wyglÄ…da ona tak:

Dzień Trasa km pkt Czas
[...]

Cienko widzę pierwszy dzień w tej sytuacji :-)

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2014-06-14 22:33:34
Autor: Piotr
Główny Szlak Beskidzki 2014

Użytkownik "quasi" <spam@spama.spamem.pogania> napisał w wiadomo¶ci news:lneriq$a0i$1node1.news.atman.pl...
> [...]
>
> A odnosnie trasy - przez Beskid Niski zdecydowanie opuscilbym GSB i

Zmieniłem trochę trasę (wypowiedzi niektórych osób dały mi do my¶lenia). Odpuszczam Skrzyczne (nawet nie wiem czy też będę szedł na Pilsko).

Teraz wygl±da ona tak:

[...]

Punkty, kilometry i czas wzi±łem z przewodnika po GSB Agaty Hanuli. Wydaje mi się, że przy niektórych odcinkach brakuje czasów czy punktów.

Pierwszy dzień wygl±da naprawdę grubo tym bardziej, że będę szedł po całonocnej jeĽdzie poci±giem (najprawdopodobniej i tak wezmę kuszetkę) oraz na szlak wyjdę dosyć póĽno. Możliwe, że ten dzień zakończę na Stożku. My¶lałem też, że fajnie byłoby spędzić choć jedn± noc we wiacie.

Co do dnia rezerwowego to w razie obsuwy najwyżej wędrówkę zakończę w Rytrze (wtedy będę jechał i tak tym samym poci±giem, bo on jest jako¶ godzinę póĽniej w Rytrze). Ponadto dzień 13. daje kilka godzin rezerwy. W przypadku deszczu, gorszej formy czy kontuzji i tak plan wędrówki będę musiał korygować na bież±co.

Odcinek od Krynicy do Wołosatego będę planował po przej¶ciu pierwszego. Jeżeli szlak niebieski jest taki fajny to warto żebym go rozważył.

Wdalaszym ciagu jest to ambitny plan. Mu¶lę,że najtrudniesze punkty to 1, 5, 9.
Powdzenia!
Piotr

Data: 2014-06-15 06:46:14
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:33:34 +0200, Piotr napisał(a):

Wdalaszym ciagu jest to ambitny plan. Mu¶lę,że najtrudniesze punkty to 1, 5, 9.
Powdzenia!
Piotr

To może ma zabrać namiot i robić traski po 20 pkt GOT dziennie? No bez jaj.
Trasy rzędu 30 pkt to już jest spokojnie do zrobienia dla młodego
człowieka, a przez Lubań np. przewijało się sporo ludzi id±cych z Turbacza
i robili to w 6-7 godzin zazwyczaj. Natomiast faktycznie lepiej by było
pocz±tek rozbić sobie na krótsze kawałki, zwłaszcza że miejsc do spania
trochę tam jest.

Pozdrawiam Tomek

Data: 2014-06-15 20:41:05
Autor: j
W dniu 15.06.2014 06:46, Tomasz Sójka pisze:
Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:33:34 +0200, Piotr napisał(a):

Wdalaszym ciagu jest to ambitny plan. Mu¶lę,że najtrudniesze punkty to 1, 5,
9.
Powdzenia!

No bez jaj!

Jako młody człowiek bez większych problemów (ale z plecakiem typu "dupak") przechodziłem odcinki Hala Miziowa - Sidzińskie Pasionki czy Turbacz - Kro¶cienko. Hardkor to było przej¶cie z Ożennej czy Grabiu (?) do Łupkowa. Je¶li dobrze pamiętam to 16 godzin czasu wg. Krygowskiego

pzdr
j.

Główny Szlak Beskidzki 2014