Główny podejrzany - zasilacz?

Data: 2010-02-16 15:59:34
Autor: joahim
Główny podejrzany - zasilacz?
Witajcie,

Od jakiego¶ czasu mam problemy z laptopem - coraz czę¶ciej zdarzaj± mu
się niezależne od systemu (Debian, Win2K) zwisy - niekiedy pojawiaj±
się na ekranie pasy w przypadkowych kolorach, potem zazwyczaj mam
problem z wył±czeniem i powtórnym wł±czeniem.
Co ciekawe:
1. Zwisy następuj±, gdy kto¶ kręci się w pobliżu, prawdopodobnie, jak
zostanie poruszony (?) kabel od zasilacza
2. Na baterii notebook pracuje wyraĽnie stabilniej

Czy dobrze zgaduję, że głównym podejrzanym może być zasilacz?
Co o tym, s±dzicie?

Pozdrawiam

joahim

Data: 2010-02-17 07:41:43
Autor: aolo
GĹ‚Ăłwny podejrzany - zasilacz?
W dniu 2010-02-17 00:59, joahim pisze:
Witajcie,

Od jakiegoś czasu mam problemy z laptopem - coraz częściej zdarzają mu
siÄ™ niezaleĹĽne od systemu (Debian, Win2K) zwisy - niekiedy pojawiajÄ…
siÄ™ na ekranie pasy w przypadkowych kolorach, potem zazwyczaj mam
problem z wyłączeniem i powtórnym włączeniem.
Co ciekawe:
1. Zwisy następują, gdy ktoś kręci się w pobliżu, prawdopodobnie, jak
zostanie poruszony (?) kabel od zasilacza
2. Na baterii notebook pracuje wyraĹşnie stabilniej

Czy dobrze zgaduję, że głównym podejrzanym może być zasilacz?
Co o tym, sÄ…dzicie?

Miałem kiedyś podobne objawy w T41. Przyczyną były nie kontakty na chipsecie graficznym. Pasy na ekranie zwiechy i restarty.
Olek

Data: 2010-02-16 23:23:17
Autor: joahim
On 17 Lut, 07:41, aolo <aolobez_t...@poczta.fm> wrote:
W dniu 2010-02-17 00:59, joahim pisze:

Miałem kiedy¶ podobne objawy w T41. Przyczyn± były nie kontakty na
chipsecie graficznym. Pasy na ekranie zwiechy i restarty.

No dobra, ale dlaczego nie styka przy ruchu zasilacza?
Kolejna rzecz - w czy w opisanym przez Ciebie przypadku konieczna jest
wizyta w serwisie czy można to poprawić we własnym zakresie?

W.

Data: 2010-02-17 10:24:51
Autor: BartekK
W dniu 2010-02-17 08:23, joahim pisze:
[...]

Bo ruszając zasilaczem ruszasz też kablem i wtyczką, co powoduje ruch gniazda i zmiany naprężenia płyty głównej?

Kolejna rzecz - w czy w opisanym przez Ciebie przypadku konieczna jest
wizyta w serwisie czy można to poprawić we własnym zakresie?
Domyślam się że jakbyś był elektronikiem który by był w stanie (i miał odpowiedni warsztat) by to naprawiać, to byś nie pytał ;) tak więc niestety musisz z tym do serwisu. I to dobrego

Data: 2010-02-17 21:04:31
Autor: Radosław Sokół
Główny podejrzany - zasilacz?
W dniu 2010-02-17 00:59, joahim pisze:
2. Na baterii notebook pracuje wyraĽnie stabilniej

Skoro "wyraĽnie stabilniej", a nie "idealnie stabilnie", to
raczej problemem jest płyta główna. Awarie zasilacza skutku-
j± problemami z wydajno¶ci±, szybkim rozładowywaniem i zuży-
waniem akumulatora, ale nie brakiem stabilno¶ci.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-18 10:58:25
Autor: Tomasz Potega
On 02/17/10 00:59, joahim wrote:
Czy dobrze zgaduję, że głównym podejrzanym może być zasilacz?
Co o tym, s±dzicie?

na baterii laptop może pracować przy obniżonych parametrach, st±d
zasilanie sieciowe może tylko przyspieszać wyst±pienie usterki -
z samym zasilaniem niezwi±zanej.

pozdrowienia,
shadow

Główny podejrzany - zasilacz?