Głupia sigma 1606L przestała działać - chyba trzeba kupić nową

Data: 2010-12-20 23:01:13
Autor: kml
Głupia sigma 1606L przestała działać - chyba trzeba kupić nową
No i trafiło na mnie. Głupia sigma przestała działać. Górny lewy przycisk odmówił posłuszeństwa i teraz nie mogę nic zresetować ani odpalić podswietlenia. Wyjątkowo upierdliwa awaria.

Napisałem do sigmy DE z prośbą o info czy to się jakoś naprawia, ale ponieważ wiem że się NIE naprawia to zapytam: czy ktoś rozbebeszył licznik i naprawił sobie przycisk? Pewnie jakiś stycznik czy inne coś takiego padło i teoretycznie da się to zrobić, ale wolałbym coś więcej wiedzieć na ten temat :)

Ponieważ mam dwie podstawki pod licznik to nadal zostanę (wolałbym) przy sigmie tylko tym razem podpytam: który model DZIAŁA. Nie muli sie w niskiem temperaturze np: 2*C, nie żre baterii jak głupi i ma przyciski co się nie psują :) Transmisja danych może być przewodowa. Licznik kadencji nie jest istotny tzn. nie musi być w zestawie.

Z nostalgią wspominam Sigmę Targę... Aktualna wersja Targa to 420 PLN :/ Rzuciłem pobieżnie okiem na alleprowizję i ceny takie sobie. 1609 pochodzi pod 100pln a OIDP to za moją wersję dałem z 60 zeta chyba.

Sugestie mile widziane :) Jest w PL jakaś mniej popularna firma co robi równie fajne (jak działają) liczniki? Jeden wymóg: podstawka do drugiego roweru.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-12-21 07:04:55
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik kml napisał:
[...]

Sigma BC 800 z 1997 roku...

Data: 2010-12-21 22:10:43
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2010-12-21 07:04, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik kml napisał:
[...]

Miałem, zepsuła się... Nowy egzemplarz to marzenie ściętej głowy.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-22 09:55:50
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Wojtek Sobociński napisał:
Sigma BC 800 z 1997 roku...
Miałem, zepsuła się... Nowy egzemplarz to marzenie ściętej głowy.

Moja działa już ponad 6 lat a zdarza mi się jechać (co prawda niezbyt długo) zarówno w deszczu jak i na mrozie -20 st. Jak dotąd tylko raz zmieniałem baterię.

Data: 2010-12-22 09:56:20
Autor: Fabian
Użytkownik kml napisał:
[...]

http://allegro.pl/licznik-komputerek-rowerowy-sigma-sport-bc-800-8f-i1355849300.html
?

Fabian.

Data: 2010-12-22 15:52:01
Autor: Wojtek Sobociński
Użytkownik kml napisał:
[...]

Ale jaja, jak szukałem kiedyś po wawie to nie było opcji... Chyba sobie kupię :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-22 15:58:45
Autor: Wojtek Sobociński
Użytkownik kml napisał:
[...]

Jak się przyjrzałem i zobaczyłem kolor przycisków to stwierdziłem, że chyba jednak nie kupię...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-22 16:13:42
Autor: Fabian
Użytkownik kml napisał:
[...]

Oj tam oj tam. Maźniesz markerem olejnym i będzie pięknie i licznik na
następne kilka lat.

Fabian.

Data: 2010-12-22 17:51:00
Autor: Wojtek Sobociński
Użytkownik kml napisał:
[...]

Już wiem skąd ten kolorek. To edycja brandowana przez t-mobile, na zdjęciu zresztą widać T.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-27 13:42:40
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ieta80

Już wiem skąd ten kolorek. To edycja brandowana przez t-mobile, na zdjęciu zresztą widać T.

http://allegro.pl/rewelacyjny-licznik-sigma-sport-targa-i1348089622.html

Ta wygląda normalnie! :)

Data: 2010-12-27 17:43:37
Autor: Wojtek Sobociński

Już wiem skąd ten kolorek. To edycja brandowana przez t-mobile, na
zdjęciu zresztą widać T.

http://allegro.pl/rewelacyjny-licznik-sigma-sport-targa-i1348089622.html

Ta wygląda normalnie! :)

Tylko, że to Targa a nie BC-800. Co prawda cena wychodzi podobna tu jest 8 zeta za paczkę a tam 15 za kuriera i 20 za pobranie. Ale ja zrobiłem bilans sumienia i wyszło mi, że jednak nie potrzebuję jeszcze jednego licznika, nawet tak "kultowego". ;)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-27 17:55:47
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifafln$fqb$1inews.gazeta.pl...

[...]

Miałem targę i była naprawdę dobra. Teraz czekam na info z sigmy DE... mam nadzieje, że mi ten wynalazek naprawią.

Data: 2010-12-27 18:16:34
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2010-12-27 17:55, kml pisze:

[...]

Pamiętam, to prawda. W swoim czasie zachwycałem się Targą ale wtedy cena była dosyć zabójcza.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-27 18:25:22
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifahj6$n57$1inews.gazeta.pl...

Pamiętam, to prawda. W swoim czasie zachwycałem się Targą ale wtedy cena była dosyć zabójcza.

Hmm, własnie zdałem sobie sprawę z tego, że tak chołubię tamten licznik że zapomniałem ile on kosztował :P To było gdzieś koło 2003 roku jak go straciłem (znaczy ukradli mi go) i za cholerę nie mogę sobie przypomnieć ile on wtedy kosztował... Myślę, że hmmm 130PLN? Jeżeli ktoś pamięta to wpisujcie miasta :P

Data: 2010-12-27 21:57:49
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2010-12-27 18:25, kml pisze:

[...]

115?

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-27 21:59:44
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifaujh$f28$1inews.gazeta.pl...

Myślę, że hmmm 130PLN? Jeżeli ktoś pamięta to
wpisujcie miasta :P

115?

Czekam na inne typy :)

Data: 2010-12-21 08:41:37
Autor: kml

Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ieojn4$a2$1inews.gazeta.pl...
No i trafiło na mnie. Głupia sigma przestała działać. Górny lewy przycisk odmówił posłuszeństwa i teraz nie mogę nic zresetować ani odpalić podswietlenia. Wyjątkowo upierdliwa awaria.

Po niecałych 8 godzinach przyszedł mejl od sigmy 0_0 Każą odesłać urządzenie wkładając znaczek i adres zwrotny. Mówią, że nawet bez paragonu postarają się naprawić a jak się nie da to dadzą znać.

Przerabiał ktoś ten motyw?

Data: 2010-12-21 00:11:17
Autor: tadek
On 21 Gru, 08:41, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
U ytkownik "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> napisa w wiadomo cinews:ieojn4$a2$1inews.gazeta.pl...

> No i trafi o na mnie. G upia sigma przesta a dzia a . G rny lewy przycisk
> odm wi pos usze stwa i teraz nie mog nic zresetowa ani odpali
> podswietlenia. Wyj tkowo upierdliwa awaria.

Po nieca ych 8 godzinach przyszed mejl od sigmy 0_0 Ka odes a urz dzenie
wk adaj c znaczek i adres zwrotny. M wi , e nawet bez paragonu postaraj
si naprawi a jak si nie da to dadz zna .

Przerabia kto ten motyw?

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

dobrze świadczy o firmie ALE obecne Sigmy są Znacznie gorsze
jakościowo niż "stare". Ja sobie kupiłem VDO i na razie nie narzekam

Data: 2010-12-21 09:44:33
Autor: kml
tadek wrote:

dobrze świadczy o firmie ALE obecne Sigmy są Znacznie gorsze
jakościowo niż "stare". Ja sobie kupiłem VDO i na razie nie narzekam

No tak, ale to się wiąże z kupnem drugiego nadajnika (na 2 rower) a z pobieżnego szukania wynika, że to nie jest 30 zeta ;/

Data: 2010-12-21 14:07:20
Autor: Romal
tadek wrote:

Ja sobie kupiłem VDO i na razie nie narzekam

Ja poszedłem tym samym tropem. Niestety, VDO nie wytrzymał miesiąca. Albo inaczej: wytrzymał do pierwszego upadku. W niczym nie pomogło, że VDO kosztował tyle, co trzy Sigmy. Dziś znów mam Sigmę (to już szósta w ciągu 12 lat). Dzadostwo, ale przynajmniej w miarę tanie.

--
Romal

Data: 2010-12-21 05:25:36
Autor: tadek
On 21 Gru, 14:07, "Romal" <ro...@konto.pl> wrote:
tadek wrote:
> [...]

VDO kosztował tyle, co trzy Sigmy. Dziś znów mam Sigmę (to już szósta w
ciągu 12 lat). Dzadostwo, ale przynajmniej w miarę tanie.

nie jest winą VDO że go rozbiłeś. Dalej podtrzymuję że obecne Sigmy do
pięt nie dorastają swoim starszym poprzedniczkom. Żony 1606 sprzedałem
bo "baba" po każdym postoju zapominała ją włączyć a jak przestała
gadać to trudno było ustalić która bateria padła. Jej też kupiłem VDO
A8 chyba i to Jej wystarcza.

Data: 2010-12-21 12:39:39
Autor: Michał Wolff
[...]

Miałeś po prostu pecha. VDO jest jednak pancerniejsze od Sigmy i
rzadziej się psuje - sądząc po opiniach; ludzie przesiadają się raczej
w drugą stronę. Poza tym serwis mają na najwyższym poziomie. Pisałem
tutaj o modelu za 1000zł, który mi spadł z powodu wadliwego mocowania..
Miałem pecha, że po liczniku zaraz przejechał tir
http://picasaweb.google.com/wilku150/20100227Terespol#5443297856126472322
 - i jednak wymieniono mi na nowy egzemplarz. Kilku moich znajomych
używa VDO MC 1.0 (obecny na rynku od lat, świetny "wyprawowy" licznik
z wysokościomierzem) i bardzo sobie ten sprzęt chwalą.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostarda.pl

Data: 2010-12-21 20:44:41
Autor: kml
Romal wrote:
tadek wrote:

[...]

Teraz pod koniec roku ta taniość jakaś kiepska jest :(

Data: 2010-12-21 09:29:06
Autor: dobrov
W dniu 2010-12-20 23:01, kml pisze:

Z nostalgią wspominam Sigmę Targę...

Ha, ha - słusznie :)
Moja Targa ma już ponad 11 lat, zgubiła obie gówniane tytanowe blaszki ale nadal działa :)
Chyba tylko raz wymieniałem w niej baterie.

Data: 2010-12-21 10:54:34
Autor: Grzegorz
Głupia sigma 1606L przestała działać - chyba trzeba kupić nową
Hello kml !:
No i trafiło na mnie. Głupia sigma przestała działać. Górny lewy
przycisk odmówił posłuszeństwa i teraz nie mogę nic zresetować ani
odpalić podswietlenia. Wyjątkowo upierdliwa awaria.

Te przyciski to zazwyczaj guma przewodząca + ścieżki na płytce. Być może zabrudzenie, może wilgoć, może guma się zużyła - jeśli da się otworzyć i potem zakleić, to najczęściej się udaje. Jakieś pół godzinki, ale trzeba mieć trochę narzędzi i klej do sklejenia obudowy (GPSa skleiłem Terosonem).

Ale jeśli padł procesor, to się nie da.

Jestem elektronikiem, stąd ta wiedza, i niemałe doświadczenie, także w naprawianiu chińszczyzny - niestety nienajlepsze.

Jak jesteś ze Śląska, mogę spróbować .... ale najlepiej wyślij do Niemiec - w moim odczuciu powinni zrobić. Trochę znam Niemców, jeśli sami zaproponowali, to wykorzystaj ! Niewiele tracisz ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-12-22 16:01:28
Autor: kml

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:ieptek$fdi$1news.onet.pl...

Jak jesteś ze Śląska, mogę spróbować .... ale najlepiej wyślij do Niemiec - w moim odczuciu powinni zrobić. Trochę znam Niemców, jeśli sami zaproponowali, to wykorzystaj ! Niewiele tracisz ;-)

Dzięki :) Wysłałem dzisiaj.

Data: 2010-12-21 13:28:42
Autor: Alfer_z_pracy
Głupia sigma 1606L przestała działać - chyba trzeba kupić nową
"Głupia sigma 1606L przestała działać - chyba trzeba kupić nową "

O to to, tak właśnie kombinuj a spece z działu sprzedaży w Sigma Elektro GmbH już zacierają ręce :-)

Pzdr
A.

P.S. Współczuję, też nie lubię tego licznika praktycznie od samego jego początku.

Data: 2010-12-21 20:41:51
Autor: kml
Alfer_z_pracy wrote:
[...]

Dwie podstawki są wiążące :( Postaram się ją lada dzień wysłać i mam nadzieję, że mi ją naprawią. Swoją drogą to nie bardzo rozumiem czemu obecne modele są tak jebitnie drogie ;/

Data: 2010-12-22 16:00:59
Autor: kml
[...]

Ok, sigma pojechała do sigmy. Do archiwum: polecony priorytet do Rzeszy to ok 8,50 PLN. Prosili żeby im znaczki załączyć, ale że w PL poczcie pani nie bardzo wiedziała o co chodzi (a chodziło o znaczki kupione w PL a działające w DE) to po prostu wsadziłem tam 5E żeby im nie było przykro :)

Zobaczymy co z tego będzie. O ile coś w ogóle będzie.

Data: 2011-01-09 20:26:17
Autor: __Maciek
Wed, 22 Dec 2010 16:00:59 +0100 "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał:

bardzo wiedziała o co chodzi (a chodziło o znaczki kupione w PL a działające w DE) to po prostu wsadziłem tam 5E żeby im nie było przykro :)

Jest jeszcze przecież coś takiego jak Międzynarodowy Kupon na
Odpowiedź:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowy_Kupon_na_Odpowied%C5%BA

Kosztuje 4,50zł OIDP.

Data: 2011-01-10 08:06:02
Autor: kml

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości news:fo2ki61pn9feffu5cihvm3f817hckdn71e4ax.com...

Jest jeszcze przecież coś takiego jak Międzynarodowy Kupon na
Odpowiedź:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowy_Kupon_na_Odpowied%C5%BA

Kosztuje 4,50zł OIDP.

O, to może ona miała coś takiego na mysli :P

Data: 2011-01-16 16:27:14
Autor: kml
[...]

Licznik jest taki sobie, ale producent naprawdę OK. Dostałem nową 1606L :) Mało tego, wysłałem sam licznik bez papierów etc i nie było problemu. Nabrałem zaufania do marki, mam tylko nadzieję, że następne wypusty nie będą aż takim rozczarowaniem :)