Głupota jest zaraźliwa "łoł - łoł".

Data: 2012-04-17 07:11:33
Autor: stevep
Głupota jest zaraźliwa "łoł - łoł".
# Jak kochać Ojczyznę? I jaką Ojczyznę? O to tutaj idzie

  Bo prawdziwym powodem nagonki na nauczycielkę Marzannę Pogorzelską jest  jej patriotyzm - otwarty, obywatelski, nowoczesny. Wraz ze swymi uczniami  z kędzierzyńskiego liceum brała udział w takich kampaniach jak Stop  Przemocy Wobec Kobiet, Prawa Osób Chorych Psychicznie, Stop Homofobii,  Wolny Tybet, Wolność na Białorusi, Każdy Inny Wszyscy Równi... Laureatka  m.in. nagrody im. Sendlerowej "Za zaprawiania świata" tak właśnie naprawia  Polskę i świat, takiego patriotyzmu uczy.

  W wypowiedzi dla "Gazety" Pogorzelska ośmieliła się skrytykować piosenkę  "Urodziłem się w Polsce" zespołu "Złe psy", której nie przyjęło na antenę  opolskie radio publiczne. "Ten model patriotyzmu, bezrefleksyjny i  poszukujący wrogów rzekomo zagrożonej polskości jest mi zupełnie obcy" -  oceniła Pogorzelska.
tym - 20 razy "Polska", "polski" itp. Polskość musi być zagrożona skoro  twórcy proszą, by "Polska ocalała". Zapowiadają, że będą "wojować i  wygrywać" i pokażą "wszystkim w koło" (bez konkretów, co i komu pokażą).

  Cóż, taki to utwór, taka mentalność Reakcja radia wydaje mi się jednak  przesadna. Na tle patriotyzmu w wydaniu liderów PiS "Złe psy" to raczej  "Miłe pieski". W pieśni Kaczyńskiego Polska już zginęła (bo nie rządzi  PiS), a wojować trzeba konkretnie z Rosją i ze zdrajcami, którzy wspólnie  zabili prezydenta. Łoł-łoł!

  Zresztą zakaz zrobił pieśni reklamę. Internauci na You Tube bronią "Psów"  wyrażając umiłowanie Ojczyzny. "Rozpiera mnie duma, nie zawaham się oddać  za kochaną Ojczyznę życia!!" Pięknie, ale okazuje się, że od miłości krok  do nienawiści: "Komuchy i inne kurestwo niech się chowa, bo Polska nigdy  nie zginie". Inny głos:"Jak słyszę takie utwory, to mam łzy w oczach.  Trzeba przywrócić powszechny obowiązek obrony". Niestety, jest ciąg  dalszy: "Ale w razie interwencji, kto nas będzie bronił? Geje? Którzy nie  mają pojęcia jak załadować broń? Nam PRAWDZIWYCH chłopów trzeba. Takich  znam tylko wśród kiboli".

  Podobnie pracuje umysł Tomasza Gduli, który w tabloidzie "7 dni"  specjalizuje się w Pogorzelskiej. Ze wzruszeniem opisuje, jak spełniło się  największe marzenie jego życia - w 2009 r. rozkołysał wawelski Dzwon  Zygmunta : "Dostąpiłem zaszczytu uchwycenia w dłonie grubych konopnych lin  służących do wprowadzania w ruch spiżowego serca Polski". Niestety, ten  dzwon dzwoni Pogorzelskiej, bo tacy jak ona "nie są Polakami lecz  polactwem" (termin innego znanego patrioty Rafała Ziemkiewicza). "To że  nie powinni mieć wpływu na młodzież jest dla mnie równie oczywiste, jak  fakt, że Chrystus zmartwychwstał" - pisze Gdula.

  Sławomir Kłosowski, publicysta Radia Maryja też kocha ojczyznę.. Ale i on  kocha na wyłączność. Nie udało się Giertychowi wyrzucić Pogorzelskiej ze  szkoły, teraz próbuje tego poseł PiS, jego były wiceminister eduakcji  zresztą. Chce się spotkać z rodzicami uczniów, naciska na opolską  kuratorkę... Jego zdaniem pieśń "Psów" "niesie analogiczne treści jak hymn  narodowy". Co za komplement dla Józefa Wybickiego!

  Wszystko to prostackie, śmieszne. Ale i groźne, bo nienawiść jest  zaraźliwa, bo jesteśmy w polu jej rażenia non stop. Zewsząd słuchać  patriotyczne łoł-łoł.

  Nie chce mi się wierzyć, by kuratorka czy dyrektor przestraszyli się tego  szczekania. Ale na wszelki przypominam, że według podstawowy programowej  celem szkoły jest "kształtowanie postawy obywatelskiej, poszanowanie dla  tradycji i kultury własnego narodu, a także dla innych kultur i tradycji.  Szkoła podejmuje kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji".

  Marzena Pogorzelska jest chlubą takiej właśnie polskiej szkoły.. Wiele  razy pokazała, że ma też odwagę zabierać głos w sprawach publicznych.  Proszę, by nie upadała na duchu, by karawana tolerancji, którą prowadzi,  jechała dalej. Łoł-łoł. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hp1vx

--
stevep