Data: 2011-05-26 13:46:00 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Zainteresowalem sie tym glutem do uszczelniania detek (bo mam wrazenie, ze by
mi pomogl w zyciu ;) ). A skoro sie zainteresowalem, to i pytania mam. 1. Czy zeby tego napchac do detki z zaworkiem AV (samochodowym), trzeba wykrecic ten zaworek z rurki? 2. Czy sa lepsze/gorsze gluty wg Waszego doswiadczenia? A jesli tak, to ktorych unikac? rmikke -- |
|
Data: 2011-05-26 18:50:42 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:irllin$kn9$1inews.gazeta.pl... Zainteresowalem sie tym glutem do uszczelniania detek (bo mam wrazenie, ze by 1. Tak, musisz wykręcić rdzeń zaworu - inaczej nic nie napchasz. 2. Ten którego używam jest naprawdę dobry, ale drogi i nie sprawdzałem go w dętkach ino w oponach. Jeżeli Ci sie nie pali to proponuję poczekać chwilę na mój test oraz instrukcję :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 25/05/2011 Mbike Avenger 3 |
|
Data: 2011-05-26 23:16:37 | |
Autor: ToMasz | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
1. Czy zeby tego napchac do detki z zaworkiem AV (samochodowym), trzebatak 2. Czy sa lepsze/gorsze gluty wg Waszego doswiadczenia? A jesli tak, tozielony zatyka otwór po gwoździu, ale 2 "kreski" od wbicia w krawężnik nie daje rady. ToMasz |
|
Data: 2011-05-27 07:31:40 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:irmfvl$ns$2inews.gazeta.pl... 1. Czy zeby tego napchac do detki z zaworkiem AV (samochodowym), trzebatak żaden uszczelniacz nie zalepi dziur po snajk bajcie. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 25/05/2011 Mbike Avenger 3 |
|
Data: 2011-05-27 11:14:40 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Po dwoch gwozdziach (w moim przypadku - pozaginanym drucie od zbrojen. wbitym w dwoch miejscach), tez nie da rady (nabylem kiedys detke Kendy z fabrycznym glutem i jechalem z tym Poniatoszczakiem w czasie remontu torowiska. Z supernieprzebijanymi oponami Schwalbe Marathon Plus...). Ciekawe, czy to istnienie dwoch dziur jest decydujace... rmikke -- |
|
Data: 2011-05-27 13:20:57 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iro130 Po dwoch gwozdziach (w moim przypadku - pozaginanym drucie od zbrojen. wbitym Istotna jest wielkość dziury i rodzaj uszczelniacza. Niby wszystko to samo a jednak nie to samo. W odpowiednim czasie przedstawie info na temat możliwości łatania przebić o określonych średnicach. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 25/05/2011 Mbike Avenger 3 |
|
Data: 2011-05-27 09:25:43 | |
Autor: Ignacy | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Ryszard Mikke <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
2. Czy sa lepsze/gorsze gluty wg Waszego doswiadczenia? A jesli tak, to uważam że należy unikać tego gadżetu...przy dziurkach od 1mm nie działa napompujesz koło ale po przejechaniu kilkunastu metrów kapeć od nowa...a wada największa to to że zalepia zaworek w wentylu po ok. rocznym użytkowaniu złamałem sobie dzwignie pompki nożnej. Przypomne przy okazji jak przejeżdzam przez coś drobnego ostrego(rozbite szkło,szutrowe kamyczki itp.)lub tylko mam podejrzenie to zaraz potem w czasie jazdy wykonuję kierownicą kilkanaście ruchów na bok podczas jazdy bo wtedy jedna składowa siły tarcia wyciaga to co mogło sie wbić...teoria się sprawdza bo od 2 sezonów i obecnie nie złapałem gumy a slady po wbiciach na oponach są. Ignac -- |
|
Data: 2011-05-27 13:07:43 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Użytkownik " Ignacy" <ignac88@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:irnqmn$gab$1inews.gazeta.pl... Ryszard Mikke <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): Podpowiedź: wykręć rdzeń zaworu, wyczyść, wkręć bądź załóż nowy i dopiero później pompuj. Poza tym to wymaga talentu żeby pompkę połamać w taki sposób. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 25/05/2011 Mbike Avenger 3 |
|
Data: 2011-05-27 04:13:58 | |
Autor: Piotrpo | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
On 27 Maj, 13:07, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
U ytkownik " Ignacy" <igna...@NOSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomo cinews:irnqmn$gab$1inews.gazeta.pl...Nie do końca, te nożne samochodówki gną się w palcach, a po przekroczeniu 3bar człowiek zastanawia się co pójdzie najpierw - wąż, mocowania, czy "rama" tego ustrojstwa. Próbowałem kiedyś doprowadzić tym czymś Kojaka do używalności i przy połowie zalecanego ciśnienia dałem sobie spokój. Teraz w domu tylko normalna stacjonarna pompka (muszę kupić bo lidl się rozpadł) a w trasie sigma lambda. |
|
Data: 2011-05-27 13:22:51 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:3e3f66b8-2fc9-48bc-b099- Nie do końca, te nożne samochodówki gną się w palcach, a po przekroczeniu 3bar człowiek zastanawia się co pójdzie najpierw - wąż, mocowania, czy "rama" tego ustrojstwa. Próbowałem kiedyś doprowadzić tym czymś Kojaka do używalności i przy połowie zalecanego ciśnienia dałem sobie spokój. Teraz w domu tylko normalna stacjonarna pompka (muszę kupić bo lidl się rozpadł) a w trasie sigma lambda. === Jak pamietam ostanią pompkę samochodową nożną, którą miałem w łapach to ciężko mi uwierzyć że to można w palcach zgiąć :) Do tej pory miałem 2 pompki stacjonarne taniochę i obydwie zabiłem :) Teraz mam "wypas" za 44 PLN i zobaczę co będzie dalej :D -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 25/05/2011 Mbike Avenger 3 |
|
Data: 2011-05-27 04:32:20 | |
Autor: Piotrpo | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
On 27 Maj, 13:22, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Jak pamietam ostanią pompkę samochodową nożną, którą miałem w łapach toJeżeli miałeś taką pompkę sprzed kilku czy kilkunastu lat to i owszem, żeby rozwalić to co teraz Chińczycy rzeźbią, to naprawdę nie trzeba być Pudzianem. Do tej pory miałem 2 pompki stacjonarne taniochę i obydwie zabiłem :) Teraz No właśnie się za jakimś "wypasem" muszę rozejrzeć - lambda, która mi została, niby jest ok jako awaryjna, ale pompowanie koła 2+ to żadna przyjemność. Chociaż muszę oddać sprawiedliwość i napisać, że jest to jedna z nielicznych pompek "przewoźnych" bo ręczną nie jest, którą faktycznie da się uzyskać przyzwoite ciśnienie w oponie. |
|
Data: 2011-05-27 11:59:06 | |
Autor: Ignacy | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Do tej pory miałem 2 pompki stacjonarne taniochę i obydwie zabiłem :)Teraz mam "wypas" za 44 PLN i zobaczę co będzie dalej :D Ja "pompuje" taką: http://moto.allegro.pl/nozna-pompka-samochodowa-z-manometrem-start- i1624371213.html Ignac -- |
|
Data: 2011-05-27 14:06:25 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Użytkownik " Ignacy" <ignac88@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iro3ma$fl8$1inews.gazeta.pl... kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): Używam Beto. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 25/05/2011 Mbike Avenger 3 |
|
Data: 2011-05-27 14:50:37 | |
Autor: WuYo | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
uważam że należy unikać tego gadżetu...przy dziurkach Toż przecież to "ustrojstwo" (przynajmniej ze stacji z "żółtym logo") podobno pompuje (tegoż "Gluta") spreżonym powietrzem, więc na ch... ci pompka? Ja miałem na myśli raczej rozwiązanie awaryjne, coby na trasie dojechać do domu/mety, bez niepotrzebnego obciążania plecaka niepotrzebnym zestawem łatek, narzędzi, poompek, etc. Przy okazji jakie ewentualnie ciśnienie można uzyskać po wtłoczeniu takiego "ustrojstwa" w tradycyjną, nie nieprzebijalną dentkę za 10-15 zl? Zastanawia mnie jedno. Jeśli ludzie używają tego do samochodów (które czasem ważą nawet po półtorej tony) to dlaczego nie miałoby się sprawdzić w ważącym 15-20 kg rowerze (jeśli wspomnianym wcześniej półtorej tonowym samochodem można wówczas przejechać - przynajmniej tak zapewnia producent, ok 15-20 km)? Pozdro, M. |
|
Data: 2011-05-27 08:28:25 | |
Autor: Piotrpo | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Ja mia em na my li raczej rozwi zanie awaryjne, coby na trasieZapomnij - większej dziury ci to nie zaklei. Pompka, + dętka waży c.a.. tle co puszka tego cudu. Przy okazji jakie ewentualnieStandardową oponę ~2.0 nabijesz do około 2 bar. Zastanawia mnie jedno. Je li ludzieCiśnienie w osobówce, to jakieś 2 bar, w rowerze górskim 3-4, w szosówce 8. W samochodzie grubość opony to jakiś 1 cm gumy - jest co kleić - dętka rowerowa ma mniej. |
|
Data: 2011-05-27 16:24:12 | |
Autor: mt | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
WuYo pisze:
Zastanawia mnie jedno. Jeśli ludzie używają tego do samochodów (które czasem ważą nawet po półtorej tony) to dlaczego nie miałoby się sprawdzić w ważącym 15-20 kg rowerze (jeśli wspomnianym wcześniej półtorej tonowym samochodem można wówczas przejechać - przynajmniej tak zapewnia producent, ok 15-20 km)? To nie chodzi o masę pojazdu tylko ciśnienie w kołach. Taka szosówka ma czterokrotnie wyższe ciśnienie w kołach niż przeciętny samochód osobowy. -- marcin |
|
Data: 2011-05-27 17:11:19 | |
Autor: Ignacy | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
WuYo <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> napisał(a): To co ja cenie na grupie to jest przedstawianie
autentycznych doznań w różnych kwestiach związanych z rowerem...w kwestii poruszonej w wątku ja mam własnie takie uwagi...każdy zainteresowany tematem powinien sam się zastanowić czy chce ten środek stosować czy nie...on jest świetny w ciężarówkach a nawet w rakietach kosmicznych ale w moim rowerze się nie sprawdził bo i tak musiałem dętkę załatać nie wnikam czy dziura była taka siaka czy owaka jechać się nie dało...proszę tego tonu nie odbierać jako złośliwy. Ignac -- |
|
Data: 2011-05-27 18:32:07 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Glut. dla poczatkujacych. | |
Użytkownik "WuYo" <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:iro6li$gp6 Toż przecież to "ustrojstwo" (przynajmniej ze stacji z "żółtym logo") podobno pompuje (tegoż "Gluta") spreżonym powietrzem, więc na ch... ci pompka? Ja miałem na myśli raczej rozwiązanie awaryjne, coby na trasie dojechać do domu/mety, bez niepotrzebnego obciążania plecaka niepotrzebnym zestawem łatek, narzędzi, poompek, etc. Przy okazji jakie ewentualnie ciśnienie można uzyskać po wtłoczeniu takiego "ustrojstwa" w tradycyjną, nie nieprzebijalną dentkę za 10-15 zl? Zastanawia mnie jedno. Jeśli ludzie używają tego do samochodów (które czasem ważą nawet po półtorej tony) to dlaczego nie miałoby się sprawdzić w ważącym 15-20 kg rowerze (jeśli wspomnianym wcześniej półtorej tonowym samochodem można wówczas przejechać - przynajmniej tak zapewnia producent, ok 15-20 km)? Użyj google i poczytaj o skuteczności tych preparatów w samochodzie i zobaczysz jak się mają zapewnienia producenta do rzeczywistości oraz jaki wpływ niektóre z tych środków mają na opony. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 25/05/2011 Mbike Avenger 3 |