Gniazda kolumn w parkiecie

Data: 2009-12-06 19:00:51
Autor: Józek
Gniazda kolumn w parkiecie
Witam,
Niebawem będę kłaść parkiet więc chciałbym wcześniej zaplanować podłączenie tylnych kolumn zestawu kina domowego.
Czy dobrym rozwiązaniem będzie gniazdo zamontowane bezpośrednio w parkiecie pod planowanym miejscem ustawienia kolumny głośnikowej ? Gdybym zamocował gniazdo na ścianie to konieczne byłoby ciągnięcie kabla od gniazda do kolumny czego chciałbym uniknąć.

--

Radek

Data: 2009-12-06 19:20:01
Autor: basti78
Gniazda kolumn w parkiecie

a czemu ma być złym? ja mam tak w sypialni, dodatkowe gniazdka legranda podświetlone ;)))

musisz tylko pamietac ze miejsce to juz bedzie zobowiązywało, nie jest tak łatwo wtedy meblować

--

Sebastian

Data: 2009-12-06 20:09:56
Autor: Józek
Gniazda kolumn w parkiecie
"basti78" <basti@o2.pl> wrote in message news:hfgsl4$642$1inews.gazeta.pl...

a czemu ma być złym? ja mam tak w sypialni, dodatkowe gniazdka legranda podświetlone ;)))

musisz tylko pamietac ze miejsce to juz bedzie zobowiązywało, nie jest tak łatwo wtedy meblować

Czy kolumny wymagają extra zasilania ?

--

Radek

Data: 2009-12-06 20:19:20
Autor: basti78
Gniazda kolumn w parkiecie

Użytkownik "Józek" <aaa.@ddd.pl> napisał
Czy kolumny wymagają extra zasilania ?

jedna literka a ile zamieszania - powinno byc nie dodatkowE a dodatkowO ;)

gniazda głośnikowe są podświetlone

--

Sebastian

Data: 2009-12-07 00:39:47
Autor: Józek
Gniazda kolumn w parkiecie
"basti78" <basti@o2.pl> wrote in message news:hfh04c$ivs$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Józek" <aaa.@ddd.pl> napisał
Czy kolumny wymagają extra zasilania ?

jedna literka a ile zamieszania - powinno byc nie dodatkowE a dodatkowO ;)

gniazda głośnikowe są podświetlone

Ale ja nie pytam w kontekście literówki, tylko ogólnie, czy kolumny maja swoje zasilanie, bo wówczas trzeba ciągnąc pod parkietem extra kable zasilające.

--

Radek

Data: 2009-12-07 07:57:44
Autor: Kane
Gniazda kolumn w parkiecie
Ale ja nie pytam w kontekście literówki, tylko ogólnie, czy kolumny maja swoje zasilanie, bo wówczas trzeba ciągnąc pod parkietem extra kable zasilające.

Standardowe domowe kolumny nie mają "extra" zasilania. Extra zasilanie maja kolumny aktywne ktorych raczej nie bedziesz stosowal (na 99,9%). Te standardowe zasilame sa prądem płynącym z wzmacniacza/amplitunera. Trzeba sobie policzyc jaki kabel nalezy polozyc by bylo to poprawne dla danej mocy/odleglosci albo dac zwyczajowo nadmiarowo wiecej niz trzeba (co napewno nie zaszkodzi). Zwykly kabel z miedzi do zastosowan m.in. audio (OFC) 1,5mm zalatwi sprawe z nadmiarem ;)

Aktywne kolumny - prowadzisz kabel sygnałowy (np RCA, XLR itp) oraz zasilający.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-12-07 20:53:05
Autor: Marek Dyjor
Gniazda kolumn w parkiecie
Kane wrote:
[...]

realnie można dać dyta 2.5mm2  (drut)

Data: 2009-12-11 19:29:45
Autor: Jacek
Gniazda kolumn w parkiecie
DYT do kolumn sie nie nadaje ze względu na zjawisko naskórkowości. No chyba, że komus nie zależy.
Jacek

Data: 2009-12-12 16:34:26
Autor: Marek Dyjor
Gniazda kolumn w parkiecie
Jacek wrote:
DYT do kolumn sie nie nadaje ze względu na zjawisko naskórkowości. No
chyba, że komus nie zależy.

ble ble ble  weź sobie lepiej policz tę naskórkowości i jej efekty przy normalnych kolumnach domowych.

w normalnych warunkach zasilania typowych kolumn a już szczególnie pierdziawek do kina domowego zjawisko jest pomijalne

Data: 2009-12-12 17:08:41
Autor: Prawusek
Gniazda kolumn w parkiecie
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message
Jacek wrote:
> [...]

w normalnych warunkach zasilania typowych kolumn a już szczególnie
pierdziawek do kina domowego zjawisko jest pomijalne

Dokładnie, zjawisko pojawia się przy większych częstotliwościach.

Data: 2009-12-12 20:18:54
Autor: Marek Dyjor
Gniazda kolumn w parkiecie
Jacek wrote:
[...]

nie do końca pojawia się już przy akustycznych tylko dla mocy które mamy w kolumnach domowych nie ma praktycznego znaczenia, kiedyś to policzyłem po jakiejś durnowatej dyspucie z jakimś audioonanistą.

Gniazda kolumn w parkiecie