Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260

Data: 2009-03-28 18:57:20
Autor: Netx
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Mam pytanie jaki jest rozk³ad pinów w gniazdku do d¼wiêku na karcie graficznej GTX260? Chodzi mi gdzie jest GND a gdzie sygna³ bo chcê zmajstrowaæ kabelek (nie mogê znale¼æ nigdzie gotowego)?
Gniazdko jak na zdjêciu:
http://img27.imageshack.us/img27/6105/evgaspdif.jpg
Karta Evga GTX260 core 216 Superclocked, chocia¿ przypuszczam ¿e na wszystkich kartach jest tak samo.

Chcê pod³±czyæ kartê graf. do wyj¶cia d¼wiêku SPDIF na p³ycie g³ównej gdzie mam trzy piny: GND, SPDIF, +5V. Wtyczki mam, tylko nie wiem który jest GND na karcie graficznej. Jest mi to potrzebne bo aktualnie mam obraz z kompa na TV (przez przej¶ciówkê DVI-HDMI) ale nie mam d¼wiêku.

Przy okazji ciekaw jestem czy co¶ siê mo¿e zepsuæ jakbym pod³±czy³ na odwrót?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-03-28 16:14:43
Autor: Saiko Kila
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Proces Netx <user72cut-it-out@go2.pl> zwróci³ b³±d:
[...]

Mam tê kartê i kabelek by³ w komplecie - zreszt± jak poprzedniej EVGA
GTX260. To jest bardzo tani kabelek, i wtyczka od strony d¼wiêkówki nie
jest kluczowana. "Ziemia" jest po prawej (na Twoim zdjêciu po lewej, bo
masz do góry brzuchem).

Tu jak kabel wygl±da:
http://www.evga.com/support/faq/afmmain.aspx?faqid=58021

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-03-28 23:49:05
Autor: Netx
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
U¿ytkownik "Saiko Kila" napisa³:
[...]

Tak jest istotnie o czym siê przekona³em bo najpierw pod³±czy³em odwrotnie i za nic nie mog³em d¼wiêku uzyskaæ, ale potem zamieni³em kabelki i bryka.

Tu jak kabel wygl±da:
http://www.evga.com/support/faq/afmmain.aspx?faqid=58021

Pasowa³by idealnie. Niestety gotowca nie uda³o mi siê znale¼æ ale przerobi³em kabelek od CD-audio przy pomocy scyzoryka.

Dziêkujê za wszystkie odpowiedzi i mam jeszcze pytanie OT:

jak uruchamiacie filmy ? Tzn. ja muszê robiæ tak ¿e klikam na monitorze gdzie mam ikony, pulpit, etc. i jak siê uruchomi odtwarzacz (uruchamia siê na monitorze), to go przeci±gam mysz± na TV - "przez praw± krawêd¼ monitora" - a¿ wejdzie na ekran TV. Jest to trochê uci±¿iwe bo muszê mieæ jednocze¶nie w³±czony i monitor i TV. Czy mo¿na tak zrobiæ aby korzystaæ tylko z TV podczas ogl±dania filmów? Z tym ¿e nie chcia³bym aby siê ikony pulpitu wszystkie przenios³y z monitora na TV, bo wtedy bêdê musia³ poprawiaæ uk³ad ikon ci±gle.

Próbowa³em np. utworzyæ ikonê "eksploratora" na pulpicie TV (skopiowa³em skrót z menu start) - co siê uda³o, z tym ¿e jak na ni± klikam na TV to eksplorator uruchamia siê w oknie monitora a nie TV i odtwarzanie filmików te¿ startuje na monitorze.
Mo¿e s± jakie¶ magiczne programy u³atwiaj±ce pracê w konfiguracji monitor + TV?

Na monitorze pracujê na ogó³ w 1024x768, a na TV na razie w 1280x720, wiêc "sklonowanie" obrazów nie jest chyba mo¿liwe. System Vista 32.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-03-29 13:07:54
Autor: Saiko Kila
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Proces Netx <user72cut-it-out@go2.pl> zwróci³ b³±d:

jak uruchamiacie filmy ? [...]
Na monitorze pracujê na ogó³ w 1024x768, a na TV na razie w 1280x720, wiêc "sklonowanie" obrazów nie jest chyba mo¿liwe. System Vista 32.

W zasadzie to pytanie na grupê windowsow±, bo to charakterystyka sterów.
Ja nie mam TV w ogóle, u¿ywam tylko monitora (albo dwóch). Kto¶ tu czy
tam kiedy¶ pisa³ o problemach z nvidi± w tym temacie i ich
rozwi±zywaniu. Wiêkszo¶æ potrzebnych ustawieñ znajdziesz po
przestawieniu panelu nvidii w tryb classic, bo w domy¶lnym s±
niedostêpne. Sklonowanie jest dostêpne (albo powinno - nvidia ma czasem
zwyczaj wyrzucania funkcjonalno¶ci w kolejnej wersji sterów) a w tych
ustawieniach mo¿na ustawiæ skalowanie - jak ma siê zachowywaæ na ekranie
TV (secondary display, overscan config).

Data: 2009-03-29 21:57:45
Autor: Netx
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
U¿ytkownik "Saiko Kila"
[...]

Sklonowanie+skalowanie mo¿e byæ dobre, wypróbujê t± metodê.
Tymczasem znalaz³em programik do zarz±dzania gdzie maj± siê wy¶wietlaæ aplikacje (na którym ekranie), mo¿e komu¶ siê przyda http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-03-28 21:13:35
Autor: JoteR
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
"Netx" napisa³:

[...]

Zgodnie ze standardem - ten po prawej jest GND (patrz±c na widok na zdjêciu). Ale i tak radzê kupiæ za kilkana¶cie z³. jaki¶ miernik, przyda siê przy majsterkowaniu. Móg³by¶ wtedy "przedzwoniæ" masê.

Przy okazji ciekaw jestem czy co¶ siê mo¿e zepsuæ jakbym pod³±czy³ na odwrót?

Nie s±dzê.

JoteR

Data: 2009-03-28 16:23:45
Autor: Saiko Kila
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Proces JoteR <joter@pf.pl> zwróci³ b³±d:

[...]

Na zdjêciu odwróci³ kartê - GND jest na nim po lewej. Najpro¶ciej tak:
je¶li zorientuje siê gniazdko tak ¿e wyciêcie kluczuj±ce w nim jest na
dole, oraz dwa (nieu¿ywane przez wtyczkê oryginalnego kabelka) po lewej
i prawej to GND jest po prawej. Ale i tak nic nie powinien zepsuæ.

--
Saiko Kila
Sprzedaj ci±gnik, zastaw pole, odpraw ¿onê, kup konsolê.

Data: 2009-03-28 21:35:01
Autor: JoteR
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
"Saiko Kila" napisa³:

Na zdjêciu odwróci³ kartê - GND jest na nim po lewej.

Wzi±³em to pod uwagê ;-)

Najpro¶ciej tak: je¶li zorientuje siê gniazdko tak ¿e wyciêcie kluczuj±ce
w nim jest na dole,

W³a¶nie nie, wyciêcie kluczuj±ce jest tu na górze, przecie¿ widaæ to wyra¼nie na zdjêciu. A mam w rêku kabelek SPDIF z tak± w³a¶nie wtyczk±, idealnie pasuj±c± do tego z³±cza. I kabelek czarny (GND) jest po prawej. Spróbujê wrzuciæ gdzie¶ zdjêcie. Ten kabelek w Twoim odno¶niku ma zupe³nie inny typ wtyczki.

JoteR

Data: 2009-03-28 17:58:13
Autor: Saiko Kila
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Proces JoteR <joter@pf.pl> zwróci³ b³±d:

Na zdjêciu odwróci³ kartê - GND jest na nim po lewej.

Wzi±³em to pod uwagê ;-)

Kto¶ z nas ma chyba rozproszon± uwagê ;)

[...]

¯eby w±tpliwo¶ci usun±æ zrobi³em zdjêcia. Ka¿dy obrazek ma z pó³ mega.
Karta z widocznym gniazdkiem wej¶cia S/PDIF, kabelek dodawany do kart
(ujêcie jeden, ujêcie dwa), karta z w³o¿onym kabelkiem:
http://img21.imageshack.us/gal.php?g=p3285432karta1.jpg

Pojedyncze linki gdyby komu¶ nie chodzi³ javascript:
http://img21.imageshack.us/img21/3117/p3285432karta1.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/3223/p3285439kabel1.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/220/p3285443kabel2.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/5866/p3285446karta2.jpg

Przewód czarny jest to GND i jak widaæ na za³±czonych obrazkach jest po
prawej. Je¶li masz inaczej, to znaczy ¿e nie ma standardu ani ¶wiêto¶ci
i porzuæcie wszelkie nadzieje.

Data: 2009-03-29 00:30:34
Autor: JoteR
[...]

Porzuci³em, u mnie identyczny kabel z identyczn± wtyczk± (od "Palikota" 9600GT) ma te przewody osadzone odwrotnie. Ciekawe, czy by zadzia³a³, nie mam monitora z HDMI a nie mogê teraz "przedzwoniæ" gniazda, bo karta siedzi w pracuj±cym komputerze. Cofam ten fragment o standardzie i dziêki za wyprowadzenie z b³êdu.

JoteR

Data: 2009-03-29 13:07:55
Autor: Saiko Kila
[...]

Ja zwykle w ogóle nie u¿ywam HDMI, bo wolê mieæ d¼wiêk 5.1 z karty
d¼wiêkowej bezpo¶rednio na g³o¶niki/s³uchawki, a to HDMI dobre do konsol
(gdzie zreszt± nie ma wyboru) i do podczepienia kamkorderka (*). Co do
standardu to mam w±tpliwo¶ci czy on wystêpuje - widzia³em ró¿ne kabelki
(np. bia³o czerwony), Ty te¿ masz inny, no i wtyczkê z drugiej strony da
siê w³o¿yæ odwrotnie. Pewnie wyszli z za³o¿enia ¿e nie da siê zepsuæ a
tak to sk³adaj±cy ma zabawê.

(*)Jeszcze dla d¼wiêku 7.1, ale to tylko niektóre Radeony.

Data: 2009-03-30 23:31:44
Autor: maX
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260

U¿ytkownik "Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> napisa³ w wiadomo¶ci news:fxzwobopvwil$.dlgsaikokila.pl...

Je¶li masz inaczej, to znaczy ¿e nie ma standardu ani ¶wiêto¶ci
i porzuæcie wszelkie nadzieje.

Z p³yta g³ówn± dosta³em kabel do HDMI_SPDIF, ale producent (Asrock) lojalnie uprzedza ¿e niektóre karty graficzne (m.in. GF260 i GF9800) maj± odwrotny uk³ad pinów i wtyczke trzeba wetkn±æ tak ¿eby 2 piny wogóle wystawa³y poza gniazdko:
The pin definition of the onboard HDMI_SPDIF header is different from the header of some VGA cards.
Please plug in the HDMI_SPDIF cable reversely like following picture:
http://europe.asrock.com/support/faq/QA069-01.jpg

Data: 2009-03-30 23:59:33
Autor: Saiko Kila
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Proces maX <aver@interia.pl> zwróci³ b³±d:

[...]

To jest nawet zabawne... Czyli praktyczne potwierdzenie ¿e nie ma
prawdziwego standardu. Wtyczka Ascrocka ma widzê dwa niewykorzystane
gniazda, dlatego trzeba j± odwracaæ, ¿eby nie zawadza³a o +5V. Do³±czona
do mojej karty ma po prostu tylko dwa gniazda i mo¿na j± odwróciæ w
miejscu, zaoszczêdzili na plastiku.

Data: 2009-03-28 23:53:24
Autor: Netx
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
U¿ytkownik "JoteR" napisa³:

Ale i tak radzê kupiæ za kilkana¶cie z³. jaki¶ miernik, przyda siê przy majsterkowaniu. Móg³by¶ wtedy "przedzwoniæ" masê.

Miernik za kilkana¶cie z³ mam. A mo¿na wiedzieæ jak mo¿na "przedzwoniæ" masê i w czym to jest pomocne?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-03-29 00:03:28
Autor: JoteR
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
"Netx" napisa³:

Miernik za kilkana¶cie z³ mam. A mo¿na wiedzieæ jak mo¿na "przedzwoniæ" masê i w czym to jest pomocne?

W³±czasz miernik na pomiar rezystancji, jeden z tych zakresów jest z nutk± (lub czym¶ podobnym), jeden przewód pomiarowy przytykasz do masy karty lub ¶ledzia a drugim macasz po pinach. Ten który zadzwoni jest GND.
O ile oczywi¶cie masy s± wspólne.

JoteR

Data: 2009-03-29 00:08:58
Autor: Maciek - Wally
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Podepnê siê do pytania a my¶lê ¿e odpowied¼ przyda siê równie¿ autorowi w±tku :) Gdzie mo¿na kupiæ taki kabelek? Pewnie w sklepie elektronicznym, ale wyt³umaczenie o co co chodzi pewnie nie bêdzie ³atwe ;) Mo¿e kto¶ dysponuje linkiem gdzie to cudo jest dostêpne?

W³a¶nie zauwa¿y³em ¿e mam w karcie takie z³±cze wiêc by³bym szczê¶liwy jakby da³o siê pu¶ciæ d¼wiêk przez DVI->HDMI :)

Maciek

Data: 2009-03-29 13:07:55
Autor: Saiko Kila
Gniazdko d¼wiêku w nVidia GTX260
Proces Maciek - Wally <kolul@o2.pl> zwróci³ b³±d:
[...]

Dlaczego nie przerobisz innego kabla jak NetX? Jest bardzo prosty. Takie
kable pewnie mo¿na kupiæ od  u¿ytkownika karty nvidii z HDMI, bo czêsto
je maj± i nie u¿ywaj±. Luzem - w±tpiê, poza gie³d± (zreszt± tam czêsto
te¿ trudno kupiæ najprostsze kable). Jak bêdziesz pyta³ to kabel
przelotka d¼wiêku S/PDIF do kart graficznych.