Gniazdo CL+ a karta "smart"

Data: 2011-09-19 10:05:46
Autor: Gejzero SQ3OGX
Gniazdo CL+ a karta "smart"
Witam,

Stałem się szczęśliwym posiadaczem TV z tunerem cyfrowym,
jednak moje szcęście zostało wystawione na próbę :P
Odbiornik posiada możliwość zainstalowania karty cl+ a pani w BOK mojej kablówki stwierdziła że oni sprzedają tylko zestawy z dekoderem. Z tego co widze w opisie dekodera to w zestawie jest karta "smart" czy jak ją zwał.

Teraz pytanie czy da się jakoś zmusić TV do obsługi takiej karty ? Może jakiś dodatkowy adapter ?

Jezeli na to pytanie uzyskam odpowiedź to będę dalej męczył BOK czy karta czasami nie jest "przypisana" do dekodera jeżeli nie to wezmę zestaw a wykorzystam tylko kartę.
Nie chcę dekodera skoro wszystko co potrzebuję mam w TV w zasięgu jednego pilota.
TV to SAMSUNG UE40D6500 jeżeli to bardzo potrzebne do identyfikacji problemu

Gejzero

Data: 2011-09-19 11:18:21
Autor: Gejzero SQ3OGX
Gniazdo CL+ a karta "smart"

Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <gejzer_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j56t7e$vs5$1mx1.internetia.pl...
[...]

No dobra odpowiem sobie sam. (Dłuższa chwila googlania i sie doszukałem)
Potrzebny modul CAM, i niestety ale mój dostawca "kabla" paruje karty z dekoderami.
Wiele osób juz sie uskarża na to że nie ma w ich ofercie roziązania moduł CAM +karta.
Niestety nic nie wskazuje na to że ma się to zmienić :(
Chyba zacznę się rozglądać za jakimś rozwiązaniem via SAT.
Czy możecie polecić coś co napewno będzie chodzilo z tym TV ?

Gejzero

Data: 2011-09-19 19:28:07
Autor: Rico
Gniazdo CL+ a karta "smart"

[...]

Kablówki tylko z małymi wyjątkami dopuszczają rozwiązania bez ich dekodera.
Dokładnie jest to gniazdo CI+, Common Interface nie CL+ a ten + znaczy
ze działają w nim moduły platformy HD+, niemieckie RTL, SAT, Pro7, itd.
oczywiście w HD bo w SD są niekodowane. Co niby chcesz aby Ci polecić.
TV ma tuner DVB-T podłącz antenę i odbieraj NTC w jakości cyfrowej (coś
w HD chyba tez już leci), jeśli NTC do Ciebie jeszcze nie dotarła no to
masz analogowa. Ale zapewne to Ci nie wystarczy to podłącz talerz
bo TV ma tuner sat, możesz obok Hotbirda zrobić zeza na Astrę (tam jest
kilka niekodowanych progr. w HD - niemieckich). Zobaczysz jaka jest
jakość HD przez satelitę. Oczywiście jest trochę polskich programów
niekodowanych te możesz odbierać od razu a dalej to jakiś moduł HD
którejś z platform CP, N, lub Cyfra+. Tu faktycznie musisz dopytać, może
w serwisie Samsunga lub na forum HDTV który moduł działa z twoim
telewizorem (bo rożne to bywa a kasy nie zwracają jak nie działa). Ja tu
Ci nie pomogę bo nie mam takiego cacka (z opisu wnioskując to TV bomba).
cu

Data: 2011-09-20 08:44:27
Autor: Gejzero SQ3OGX
Gniazdo CL+ a karta "smart"

Użytkownik "Rico" <dymir@nospam.aon.at> napisał w wiadomości news:8bd3d$4e777b99$54723c15$10502news.chello.at...

[...]

W instrukcji wyglądało jak CL ale w późniejszym szukaniu faktycznie wyszło że to CI

TV ma tuner DVB-T podłącz antenę i odbieraj NTC w jakości cyfrowej

NTC- bardzo blisko mam działajączego MUX2 a do MUX3 mam jakies 100 km ale kumpel robił wczoraj testy i na antenie siatkowej ze wzmacniaczem spokojnie działa. Także jak dam kierunkową antene o większym zysku to powinno isc bez problemu.

w HD chyba tez już leci), jeśli NTC do Ciebie jeszcze nie dotarła no to
masz analogowa.

Analog mam z kabla ale wolal bym cyfrowo i najlepiej w HD :P

Ale zapewne to Ci nie wystarczy to podłącz talerz

Talerz już jest zaplanowany tylko kupić i przykręcić.
W sumie to ja oglądam głownie programy "popularno naukowe" i to by mnie interesowało ale te są raczej tylko na platformach płatnych.

którejś z platform CP, N, lub Cyfra+. Tu faktycznie musisz dopytać, może

W grę wchodzi chyba tylko Cyfra+ bo ona oferuje zakup modułu CAM czyli boprą pod uwagę takie skorzystanie z ich oferty.

Czekam jeszcze co odpowie mój dostawca "kabla" na pytanie o moduł CAM, w końcu takich TV będzie przybywało i nie po to ludzie będą kupowali żeby sobie zagracać otoczenie kolejnym mebelkiem w postaci dekodera i drugiego pilota ale żeby skorzystać z możłiwości jakie daje taki TV.

(z opisu wnioskując to TV bomba).

Dokładnie Bomba przynajmniej jak dla mnie. Materiały dostępne z internetu poprostu powalają na kolana :) a 3D też robi wrażenie. Jednak żeby taki TV pokazał co potafi to musi dostać odpowiedni sygnał a tego mi w tej chwili brakuje.

Gejzero.

Gniazdo CL+ a karta "smart"