Gniazdo abonenckie TV KL9601P

Data: 2010-02-10 07:49:47
Autor: Tata
Gniazdo abonenckie TV KL9601P
Witam uprzejmie

Zakładam w mieszkaniu Cyfrowy Polsat, talerz, konwerter, dekoder, kable, wtyki. Na ścianę zaistalowałem gniazdo abonenckie TV KL9601P, do którego podłączyłem kabel z konwertera. Osoba ustawiająca talerz stwierdziła, że należy kabel z konwertera, podłączyć bezpośrednio do dekodera, z pominięciem gniazda abonenckiego. Sygnał przez gniazdo ma nie przechodzić, bo jest cyfrowy, a nie analogowy. Proszę fachowców praktyków o opinię, czy znajomy, ustawiający talerz, ma rację? Jak uzyskać najlepsze parametry sygnału? Oczywiście, bez wzywania ekipy ze specjalistycznym sprzętem.

Z poważaniem
MJ

Data: 2010-02-10 08:21:52
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 10-02-2010 o 07:49:47 Tata <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl>  napisał(a):

[...]

Ciekawe rozwiązanie ;-). Ale generalnie kabel z konwertera powinien iść  bezpośrednio do dekodera (eliminujemy straty sygnału na stykach, odbicia  itp).
Rodzaj sygnału (analogowy/cyfrowy) nie ma tu nic (no - prawie...) do  rzeczy.
--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-02-10 08:27:33
Autor: Rastusztiru Czernemik
> [...]
wtyki. Na ścianę zaistalowałem gniazdo abonenckie TV KL9601P, do którego podłączyłem kabel z konwertera. Osoba ustawiająca talerz stwierdziła, że należy kabel z konwertera, podłączyć bezpośrednio do dekodera, z pominięciem gniazda abonenckiego. Sygnał przez gniazdo ma nie przechodzić, bo jest cyfrowy, a nie analogowy. Proszę fachowców praktyków o opinię, czy znajomy, ustawiający talerz, ma rację? Jak uzyskać najlepsze parametry sygnału? Oczywiście, bez wzywania ekipy ze specjalistycznym sprzętem.

Witam,
no i dobrze stwierdził, tylko źle uzasadniła
to jest gniazdko do kablówki ew. telewizji naziemnej, ma tylko wyjście R i TV
dekoder CP możesz podłaczyć do gniazdka z wejsciem SAT

Krzysiek

Data: 2010-02-10 09:56:43
Autor: Robert_J
Gniazdo abonenckie TV KL9601P
Zakładam w mieszkaniu Cyfrowy Polsat, talerz, konwerter, dekoder, kable, wtyki. Na ścianę zaistalowałem gniazdo abonenckie TV KL9601P, do którego podłączyłem kabel z konwertera.

To gniazdo się do tego nie nadaje, jak już ktoś napisał. Zastosuj gniazdo RTV-SAT, koszt niecałe 20 zł w rozsądnym sklepie. Jeśli tym samym kablem puszcza jeszcze sygnał z naziemnej to przy antenach musisz jeszcze mieć sumator RTV-SAT (też kilka złotych).

Osoba ustawiająca talerz stwierdziła, że należy kabel z konwertera, podłączyć bezpośrednio do dekodera, z pominięciem gniazda abonenckiego.

W tym przypadku tak, ale ogólnie to nieprawda :-).

Sygnał przez gniazdo ma nie przechodzić, bo jest cyfrowy, a nie analogowy.

Nie wpuszczaj tego montera więcej do domu ;-).

Data: 2010-02-10 16:05:13
Autor: Tata
Gniazdo abonenckie TV KL9601P
Dziękuję wszystkim odpowiadającym. W tym samym sklepie, u tej samej sprzedawczyni, kupowałem wszystkie elementy do odbioru satelitarnego. Sprzedawczyni nawet nie zająknęła się, że kupowane 2 gniazda abonenckie   będą zbędne. Jako wspomnienie pozostały mi dziury w ścianie. Typowy przykład podawacza towaru, a nie handlowca. Zgodnie z radami Grupowiczów, podłączyłem dekoder bezpośrednio z konwerterem i moc sygnału mam do końca linijki, a jakość sygnału bez 6 kwadracików od końca. Obie linijki zielone.

Z podziękowaniem
MJ

Gniazdo abonenckie TV KL9601P