Goclawski przemeczony !!

Data: 2010-03-21 17:53:46
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!
Znany glowie z niepochamowanej pychy i wielomilionowej afery "Stalla Maris" i z tego , ze wykrecil sie z niej sianem moralista , biskup Goclawski , wyszedl ze klinicznego szpitala w ktorym kilka dni leczyl .........przemeczenie ( oficjalny komunikat ) !!.
Napracowal sie biedaczek tak , ze musialo go piastowac w kilnicznym lozku paru profesorow , nie mniej lekarzy z doktoratami i pewnie z kilkanascie pielegniarek . Reszty personelu nizszego szczebla nie licze bo i po co ? .
Zle mu nie zycze , bo nie zycze tego nikomu , nawet takim jak on , Peatz , czy Wielgus biskupom , zastanawia mnie jednak jak jego biskupia fluorescencyjna godnosc i uczciwosc  znosi to niczym niezasluzone zainteresowanie najwyzszej klasy sluzb medycznych i to w sytuacji w ktorej dziesiatki tysiecy uczciwych( podkreslenie )  i ciezko pracujacych ludzi ( podkreslenie )  aby dostac sie w rece lekarza , chocby byle jakiego specjalisty , za sprawa kolejnych ministrow d/s lekarzy , musi odczekac kilka miesiecy , pol roku a nawet ze dwa lata ? .
Nie pojmuje dlaczego nie lecza go ci wszyscy "ojcowie " , ktorzy zapelniaja nasz "farmaceutyczny" rynek cala masa wszystko leczacych i dlatego drogich specyfikow , wsrod ktorych nawet na prost wlosow i niezawodna masc na odciski mozna  znalezc , tylko korzysta z najlepszych klinik a w nich z najlepszych specjalistow i to przy byle dolegliwosciach z ktorymi zdecydowana wiekszosc obywateli tego kraju chodzi najnormalniej do pracy ciezko pracujac .
Widac taka juz u nas nowomodna demokracja ala polski kapitalizm w ktorej jedni sa z lepszej bo biskupiej gliny i na dodatek ze wzgledu na swoje znane wszystkim ubostwo , nie placa obowiazujace nawet bezrobotnych  skladki zdrowotne .

cyc

Data: 2010-03-21 18:12:11
Autor: abc
Goclawski przemeczony !!
Zle mu nie zycze , bo nie zycze tego nikomu , nawet takim jak on , Peatz ,
czy Wielgus biskupom ,

ADAM WIELOMSKI O AKTACH SB:  CHCIELI POZBYĆ SIĘ WIELGUSA

      - W ujawnionych aktach SB jest mowa, że `Grey' wyjeżdża na kilka lat,
podczas gdy ks. Wielgus wyjeżdżał zaledwie na 5 miesięcy ( ) `Grey' ma
stemple `ściśle tajne', a pieczątki takiej używano w Polsce do roku 1961 i
od 1999 roku, podczas gdy ks. Wielgus miał być agentem w latach
siedemdziesiątych - mówi dr Adam Wielomski w rozmowie z Robertem Witem
Wyrostkiewiczem.

      Jest Pan jednym z nielicznych publicystów broniących abpa Stanisława
Wielgusa...

      - Mój stosunek do afery uległ w ciągu ostatniego czasu sporej zmianie.
Gdy afera wybuchła, nie miałem powodu nie wierzyć w winę Ekscelencji,
szczególnie że media podały, iż abp Wielgus - po czasie pewnego
zakłopotania - przyznał się do winy. Mimo to uważałem, że rozgłos jest
nieadekwatny do sprawy. Nigdy nie uważałem, że kolaboracja z wywiadem
zagranicznym PRL jest czymś kompromitującym. Jako naukowiec w pełni
rozumiem, że inny naukowiec chce wyjechać za granicę na stypendium. Być może
w PRL po prostu nie było innej możliwości wyjazdu niż podpisanie zgody na
współpracę z wywiadem. W takiej sytuacji trzeba było podjąć dramatyczną
decyzję czy praca naukowa, czy podpis? Jestem w stanie zrozumieć tych,
którzy wybrali podpis, z góry nie mając zamiaru na nikogo niczego donosić.

      Ale poza podpisem w grę musiało wchodzić konkretne zadanie.

      - Zadanie, jakie miał dostać ks. Wielgus, czyli rozpracowywanie
ośrodków ukraińskich nacjonalistów, nie byłoby nawet niczym kompromitującym.
Ci `nacjonaliści' to wszak nic innego jak pogrobowcy banderowców z UPA,
którzy mieli na rękach polską krew i żądali przyłączenia do Ukrainy
Przemyśla i okolic. Zauważmy jednak, że ks. Wielgus z zadania się nie
wywiązał. Przygotował bełkotliwy i ogólnikowy raport i nawet SB uznała go za
agenta nieprzydatnego dla wywiadu. Prawdę mówiąc - nie znając osobiście ani
jednego banderowca - mógłbym przygotować podobny, gdzie bym wyjaśnił, że
Ukraińcy na emigracji nie lubią ZSRR i marzą o niepodległym państwie,
słowem: żadna rewelacja. Wyglądało na to, że ks. Wielgus oszukał SB,
wyłudził paszport, wyjechał i nie wykonał zadania wywiadowczego. Nie było
więc powodu, aby uważać go za `agenta wszech czasów'.

      A Pan za kogo go uważa?

      - Uważam, że Ekscelencja był wielką szansą polskiego katolicyzmu. Po
dziesięcioleciach panowania w nim trendów liberalnych i - nazwijmy po
imieniu - wprost lewicowych, mieliśmy dostać prawdziwego katolickiego
duszpasterza ze starej szkoły. Benedykt XVI to szansa katolicyzmu na miarę
światową, szansa na zatrzymanie rewolucji posoborowej - co właściwie stało
się już za pontyfikatu Jego poprzednika - a nawet na jej cofnięcie,
przynajmniej częściowe. Ale papież nie czyni takich historycznych wydarzeń
sam. Potrzebuje ludzi, współpracowników, którzy tę - choćby częściową -
kontrrewolucję wraz z nim poprowadzą na poziomie diecezji czy metropolii.
Dlatego abp Wielgus miał zostać metropolitą. Nie mógłby nim zostać ani za
Jana XXIII, ani za Pawła VI, ani za Jana Pawła II. Ci papieże nie
mianowaliby metropolitą kogoś o tak konserwatywnych poglądach. Uważałem, że
racja polskiego katolicyzmu wymagała, aby przymknąć oczy na jakieś papierki
sprzed trzydziestu lat.

      Jednak te papierki według większości obserwatorów sprawy abpa Wielgusa
to dowód na jego zhańbienie.

      - Przyznam, że wgłębiając się w szczegóły sprawy `papierków sprzed
trzydziestu lat', nabrałem stopniowo coraz większego sceptycyzmu co do
materiału dowodowego. Właściwie cały dowód, że abp Wielgus jest `Grey'em'
opiera się na fakcie, że raport `Grey'a' znajduje się w jego teczce.
Szczegóły nakazują postawić znaki zapytania. Po pierwsze, w ujawnionych
aktach SB jest mowa o tym, że `Grey' wyjeżdża na kilka lat, podczas gdy ks.
Wielgus wyjeżdżał zaledwie na 5 miesięcy. Zakładam, że zarówno piszący
raport agent, jak i jego oficer prowadzący dobrze wiedzą, na ile wyjeżdża
autor raportu. O ile oficer śledczy może się pomylić (ostatecznie), o tyle
sam wyjeżdżający wie takie rzeczy na pewno. Po drugie, chodzi o pieczątki.
`Grey' ma stemple `ściśle tajne', a pieczątki takiej używano w Polsce do
roku 1961 i od 1999 roku, podczas gdy ks. Wielgus miał być agentem w latach
siedemdziesiątych. Oznacza to, że pieczątki przystawiono po roku 1999. Może
to świadczyć albo o fałszerstwie, albo o tym, że ktoś w tych aktach grzebał
w ciągu ostatnich ośmiu lat. Pracownicy IPN jako dogmat traktują zasadę, że
`SB nie fałszowała swoich dokumentów'. Śmiem o tym wątpić, ale to w tej
chwili bez znaczenia. Zwracam uwagę, że tych pieczątek nie przystawił żaden
esbek - bo wiedziałby, jakie pieczątki obowiązywały w PRL - przystawiono je
w III RP. Jeśli zaś jedynym dowodem, że Ekscelencja i `Grey' to ta sama
osoba jest fakt, że raport `Grey'a' znajduje się w teczce Ekscelencji, to
mamy absolutną pewność, że ktoś w tej teczce grzebał. Wystarczyło przełożyć
raport z jednej teczki do drugiej... Dopóki nie mamy absolutnie pewnego
badania grafologicznego podpisu `Grey', nie mamy żadnego dowodu na winę
Arcybiskupa.

      Skąd czerpie Pan informacje na temat tego, że takie konkretnie
pieczęci były używane właśnie w tych latach?

      - Szczegółową analizę tej i innych technicznych zagadnień opisał były
prokurator krajowy Włodzimierz Blajerski. Warto zacytować jego analizę 15.,
16. i 17. karty z teczki arcybiskupa: `Umowa o współpracy o treści nieznanej
w instrukcjach MSW. Powinno być na początku:  Ja, Stanisław Wielgus ur. ...'
itd. i na końcu:  będę podpisywał się jako' - tu pseudonim - i podpis:
Stanisław Wielgus'. To dla wszystkich służb specjalnych na świecie
najważniejszy dokument personalny (nigdy nie znajdziemy go w teczce sprawy
operacyjnego rozpracowania). Taki dokument, o ile jest autentyczny, to dla
SB skarb - nie byłby niszczony i filmowany w żadnym wypadku. Gryf  ściśle
tajne' to kompletna bzdura. Nikt w SB w tym czasie nie używa takiego gryfu.
Żaden esbek prowadzący ewidencję nie przyjąłby tak oznaczonego dokumentu.
Doskonale wie to prowadzący sprawę ppłk Leonard Mroczek, który wszystkie
raporty i notatki oznacza prawidłowo  tajne spec. znaczenia'. Ale nie ma
podpisu tegoż pułkownika Mroczka. Nie ma też stopki zarejestrowania tego
dokumentu, który byłby skarbem, gdyby pochodził od księdza. Świadczy to o
tym, że takiego dokumentu w obiegu prawnym SB nigdy nie było. Arcybiskup
Wielgus nie przyznaje się do podpisania jakiegokolwiek dokumentu sprzed 1978
roku. Materiał ten jest sfabrykowany. Zachodzi podejrzenie popełnienia
przestępstwa i jest to w wysokim stopniu prawdopodobne. To samo dotyczy
pozostałych dokumentów o współpracy, a więc instrukcji k. 16 i 17 oraz umowy
o łączności k. 28 i 29. Sfabrykowano te dokumenty współpracy. W obrocie
prawnym MSW gryf  ściśle tajne' był używany do połowy 1961 r., a następnie
wszedł w użycie dopiero na podstawie ustawy ze stycznia 1999 r. o ochronie
informacji niejawnych. Taki gryf przewidywała też zawetowana przez
prezydenta Wałęsę w 1995 r. ustawa o tajemnicy państwowej, według projektu z
1992 roku. Najprawdopodobniej więc w tym czasie dokonano takiej
fabrykacji'' (analiza prokuratora Blajarskiego:
http://www.myslpolska.org/?idx=janek_art&lust  erko=136242).

      Czy według Pana abp Wielgus jest niewinny?

      - Żeby nie było nieporozumień: nie twierdzę, że wiem, iż abp Wielgus
jest niewinny. Istnieją poszlaki - choćby raport owego `Grey'a' -
wskazujące, że mógł być agentem wywiadu. Ale poszlaki to nie dowody.
Tymczasem media wydały wyrok, a sprawa ma charakter trudnego procesu
poszlakowego. Powiem prywatnie, że na podstawie takiego materiału
dowodowego, jaki w tej chwili mamy, nie odważyłbym się po prostu powiedzieć,
że abp Wielgus był agentem. Ja tego po prostu nie wiem. Zaś stara łacińska
formuła uczy: in dubio pro reo, czyli, że wątpliwości przemawiają na korzyść
oskarżonego. Cywilizacja łacińska polega na tym, że to oskarżonemu należy
udowodnić winę, a nie, że oskarżony musi dowieść swojej niewinności. W
medialnej nagonce zasada ta nie była respektowana.

      Wszystko to przedstawiałoby logiczną całość, gdyby nie fakt, że
hierarcha sam przyznał się do winy.

      - No tak, ale do czego się przyznał? Przyznał się, że podpisał zgodę
na współpracę z wywiadem, aby otrzymać paszport. Obowiązujące w Polsce prawo
nie uznaje tego za współpracę z SB - świadczy o tym przypadek ministra w
kancelarii prezydenta RP Andrzeja Krawczyka (zresztą z PiS), który 14 marca
tego roku został uniewinniony przez sąd lustracyjny, choć podpisał
zobowiązanie do współpracy, ale na nikogo nie donosił. Mitem krążącym w
polskim społeczeństwie jest rzekome oświadczenie abpa Wielgusa, w którym
przyznaje się do winy i przeprasza za to Kościół. Prawda jest zaś taka, że
oświadczenie to wydał spanikowany w obliczu medialnej nagonki Nuncjusz
Apostolski Józef Kowalczyk w imieniu abpa Wielgusa, ale bez jego zgody i
wiedzy. Ekscelencja wydał następnie oświadczenie, w którym zaprzeczał, aby
takie oświadczenie wydał. Pokazano to tylko chwilę w mediach koło południa,
potem znikło. Nie przebiło się w medialnej wrzawie i dlatego 99 procent
Polaków jest przekonanych, że abp Wielgus przyznał się do donosicielstwa.

      Jedyne, do czego Ekscelencja się przyznaje, to podpisanie zgody na
współpracę z wywiadem. Nie przyznaje się do żadnych raportów `Grey'a', a tym
bardziej iż donosił SB w kraju na kolegów. Tego drugiego zarzutu nie da się
zresztą udowodnić, gdyż mamy tu tylko cienkie poszlaki w postaci raportów
esbeków z rozmów z Ekscelencją. Nic nie zostało napisane tam jego ręką i
niczego nie podpisał. Nawet jego wrogowie nie twierdzą, że mają dowody w tej
sprawie. Są to oczywiście pewne poszlaki, ale znów tylko poszlaki. To tak,
jakby mnie uznać winnym kradzieży samochodu 30 lat temu, gdyż znaleziono
pamiętnik nieżyjącego sąsiada, w którym pisze, że mu się przyznałem, że to
ja pojazd ukradłem. Czy jakikolwiek sąd skazałby mnie za kradzież auta na
podstawie takich dowodów?

      Jednak ujawnienie dokumentów mówiących o współpracy z `bezpieką' było
bezpośrednim powodem rezygnacji arcybiskupa.

      - No, to akurat na pewno nie jest prawdą. Już Nuncjusz Apostolski w
swoim oświadczeniu stwierdził, że Ekscelencja rezygnuje nie ze względu na
fakt ewentualnej współpracy z wywiadem, ale ze względu na istnienie
atmosfery uniemożliwiającej sprawowanie urzędu. Dokładnie jest powiedziane
tak: `Będąc zniesławionym, nie można przejmować obowiązków (...)'. Innymi
słowy: w obliczu szalejących w liberalnej TVN Pawła Milcarka i Tomasza
Terlikowskiego, wykrzykujących, że `arcybiskup kłamie' nie da się sprawować
urzędu. No bo i nie da się! To samo jest w liście Benedykta XVI do abpa
Wielgusa, gdzie czytamy, że `Ekscelencja (jest) świadomy, że sytuacja, która
zaistniała, nie pozwala rozpocząć posługi biskupiej z niezbędnym jej
autorytetem, wyraźnie widziałem w tym akcie głęboką wrażliwość na dobro
Kościoła (...)'. Zwracam uwagę na słowo `świadomy' (w oryginale włoskim:
conoscio - świadomy, rozumiejący, zdający sobie sprawę) jest niezwykle
istotne. Nie, że agent nie może pełnić funkcji, ale, iż musi `mieć
świadomość', że w zaistniałej sytuacji - dla dobra Kościoła - lepiej, aby
urzędu tego nie pełnił.

      Innymi słowy: nie ujawnienie dokumentów było powodem rezygnacji
Ekscelencji, ale nagonka na niego. Potwierdził to nawet Tomasz Terlikowski,
komentując list papieski dla `Dziennika': `wierni będą mieli prawo odczytać
ten list jako wybielenie Wielgusa i zwalenie całej odpowiedzialności na
tych, którzy dążyli do poznania prawdy'. Nic dodać, nic ująć. Trudno pełnić
urząd, opierający się wyłącznie na autorytecie, w atmosferze takiej nagonki
dziennikarzy, jaką widzieliśmy.

      Jego winę stwierdziły dwie komisje, w tym komisja kościelna.

      - Komisje zapoznały się wyłącznie ze stanem dokumentacji. Oglądały ją
zresztą bodaj tylko przez kilka godzin. Nie dokonały jej krytycznej
weryfikacji. Przykładowo nie zrobiono badania grafologicznego, czy Wielgus i
`Grey' to ta sama osoba. Na podstawie dostępnych źródeł, bez ich weryfikacji
krytycznej, Ekscelencja oczywiście jest winny. Rzecz w tym, że źródła - o
czym już mówiłem - właśnie tej weryfikacji wymagają ze względu na pieczątki
i czasokres pobytu `Grey'a' za granicą. Do takiej weryfikacji są sądy, ale
IPN celowo opóźniał dostarczenie materiałów sądowi lustracyjnemu, aby proces
nie zdążył się odbyć. Nie dziwię się: w końcu to ten IPN odpowiada za
wypłynięcie materiałów i okrzyczenie Ekscelencji `agentem' i ewentualne
uniewinnienie przyczyniłoby się do prestiżowej porażki tej instytucji.

      Komu mogło zależeć na sfałszowaniu materiałów obciążających abpa
Wielgusa?

      - Ja wcale nie powiedziałem, że wiem na pewno, iż Ekscelencja jest
niewinny i nie mam dowodów na to, że dokumenty są fałszywe. Dokumenty są
poszlakami przeciwko Arcybiskupowi, a szczegóły tychże dokumentów - na
przykład owe pieczątki - są poszlakami, że dokumenty te mogą nie być
prawdziwe lub - będąc prawdziwymi - mogą być wyjęte z innej teczki.

      Za to mogę powiedzieć, komu zależało na uczynieniu z tych poszlakowych
materiałów gigantycznej afery. Wystarczy zobaczyć, kto sprawę rozdmuchał:
dziennikarze związani z PiS (`Gazeta Polska' i Paweł Milcarek) oraz
liberalne media, sympatyzujące z PO, szczególnie TVN, z królującym tu
Tomaszem Terlikowskim. Cele były sprzeczne. Liberalne media były przerażone
`reakcjonistą' w warszawskim Kościele, a przede wszystkim obawiały się
wzmocnienia o. Tadeusza Rydzyka, dla którego abp Wielgus nie ukrywał nigdy
sympatii. Co do środowisk PiS-owskich, to myślę, że są tam ludzie, którzy
chcieliby zrobić z Kościoła kolejną `przystawkę' do PiS. W Kościele widać
coraz większe zniecierpliwienie rządem pisiackim, wprost zawód. W takiej
sytuacji mógł się tam zrodzić - nie twierdzę, że `zrodził się', bo to tylko
moja hipoteza - pomysł uzależnienia hierarchów za pomocą `kwitów' z IPN. Abp
Wielgus wyleciałby w powietrze, aby pokazać, co stanie się z hierarchami,
jak nie będą popierać rządu. Zauważmy, że akcja jest szerzej zakrojona.
Zaraz potem `cudownie' znaleziono pustą teczkę abpa Michalika. Tak jakby
chciano mu powiedzieć: `w każdej chwili może znaleźć się jej zawartość'. Ta
akcja trwa zresztą jakby nadal: te same środowiska - Frondy i
Christianitas - które rozdmuchały aferę, teraz rozdmuchują afery seksualne w
diecezji płockiej. Tak się składa, że jeden z moich kolegów dzień przed
aferą `seksualną' powiedział prorocze słowa: `Gdyby abp Wielgus nie był
agentem, to by ogłosili, że jest pedofilem'. Jak zaczął się lustrować, to i
afery się pojawiły. Oczywiście w `cudowny' sposób akurat w tym momencie!
Odnoszę wrażenie, że to jest szersza i skoordynowana akcja części środowisk
pisiackich. Ale to tylko moje wrażenie. Dowodów na to nie mam. To raczej
dedukcja na podstawie tego, kto z propagatorów tej afery mógł na tym zyskać.

      Czy nominacja abpa Kazimierza Nycza jest sukcesem tego lub raczej tych
środowisk?

      - To jest ich katastrofa. Gdy broniłem Ekscelencji, wielu ludzi
gwałtownie mnie atakowało, bo oni już wydali wyrok, zanim poznali materiał
dowodowy. Zresztą wcale nie chcieli go poznać. Teraz sytuacja się zmieniła.
Wielu najbardziej zagorzałych lustratorów Ekscelencji przyznaje, że miałem
rację. Nie jest przypadkiem, że na związanej ze środowiskiem Pawła Milcarka
stronie internetowej - o tematyce stricte religijnej - po dziś dzień
`zapomniano' podać informacji o tej nominacji; wystarczy poczytać bloga
Milcarka, w którym kwestionuje on, że abp Nycz na pewno jest liberałem (a
może jednak nie?). Nic dziwnego, to jest prawdziwa katastrofa dla
katolicyzmu powiązanego w Polsce z prawicą. Abpa Wielgusa miał zastąpić ktoś
równie prawicowy, a zastąpił go kościelny liberał. `Gazeta Wyborcza' od razu
zachwalała tę kandydaturę jako człowieka `apolitycznego'. Dwa dni później ta
sama `GW' z triumfem - oczywiście na pierwszej stronie - zamieściła pierwszą
`apolityczną' wypowiedź nowego metropolity: `Gwałtowny atak na ministra
Romana Giertycha'.

      Nominacja abpa Nycza oznacza radykalne przechylenie się Kościoła w
Polsce w kierunku procesów europeizacji. Zapewne Benedykt XVI uznał, że to
chore, lewicowo-liberalne miasto, zwane Warszawą, nie zdzierży pasterza o
konserwatywnych poglądach. I słusznie: w jednym mieście nie mogą panować dwa
niepodzielne autorytety: `Arka Noego' i abp Wielgus. Działacze PiS nie
chcieli konserwatywnego hierarchy, to dostali liberała. Odegrali wobec
środowisk liberalnych i lewicy laickiej rolę, którą Lenin określał mianem
`pożytecznych idiotów'. Ale to nie jest katastrofa PiS: to katastrofa nas
wszystkich, uczyniona rękami `Gazety Polskiej' i Pawła Milcarka. To im
dziękujmy.

      Dziękuję za rozmowę.

 -- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić
katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.GIF89a

Data: 2010-03-21 18:17:24
Autor: bolek
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:ho5iur$ebq$1news.onet.pl...
[...]

Składki na ubezpieczenie jego fluorescencja nigdy nie płacił.
I potem ja się zastanawiam kto prze...bał moje składki !

bolek

A tak na marginesie, dostają oni potem jakąś emeryturę ?
To by wyjaśniło co się dzieje w ZUS-ie.

Data: 2010-03-21 18:22:24
Autor: b0niek
Goclawski przemeczony !!
cyc <ja@ja.pl> napisał(a):
Znany glowie z niepochamowanej pychy i ...
[ciach wybroczyny]

A kim ty śmieciu jesteś?
Nawet nie wiesz, o kim piszesz. Nawet nie wiesz, jak poprawnie brzmi jego
nazwisko. Ale naczytałeś się bzdur, albo ci wysłali smsa z centrali do
wklejenia, pajacu.
Mogłeś chociaż google odpalić.
http://tnij.org/f87z
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tadeusz_Goc%C5%82owski

Data: 2010-03-21 21:31:49
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Goclawski przemeczony !!
Użytkownik "b0niek" <bonislaw.SKASUJ@gazeta.pl> napisał

[...]

A ty "odpaliłeś"?

http://www.wprost.pl/ar/138944/Proces-glownych-oskarzonych-w-aferze-Stella-Maris/

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,5761252,Ksiadz_przyznal_sie_do_zarzutow_w_aferze_Stella_Maris.html

http://forum.pclab.pl/index.php?showtopic=22756&pid=340493&mode=threaded&start=

Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 276 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-21 22:07:47
Autor: b0niek
Goclawski przemeczony !!
najgorsze wyrazy wspólczucia <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał(a):
> [...]

> Nawet nie wiesz, o kim piszesz. Nawet nie wiesz, jak poprawnie brzmi jego
> nazwisko. Ale naczytałeś się bzdur, albo ci wysłali smsa z centrali do

Nic nie musiałem odpalać. Mam informacje z pierwszych rąk, poza tym to się
dzieje w moim mieście. Dużo sam widziałem, rozmawiam z ludźmi.
Nie wierz we wszystkie bzdury, które piszą w szmatławcach.
A zawistnych ścierwojadów, którzy chcieliby drugiego człowieka w łyżce wody
utopić jest w Polsce sporo.

Data: 2010-03-22 10:04:25
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "b0niek" <bonislaw.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho65bj$ag2$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Nie wierz we wszystkie bzdury, które piszą w szmatławcach.
A zawistnych ścierwojadów, którzy chcieliby drugiego człowieka w łyżce wody

Powiedz to tym, pseudokatolicki chamie  , ktorzy zeruja na cudzej , podobnej jak u Ciebie  glupocie i ktorzy zlodziejski fach , tudziez beltanie ludziom w mozgach opanowali do perfekcji .
Jesli watpiac w prawde piszesz , ze "sam  widziales " , ze " sam rozmawiales " to znaczy , ze patrzyles nie tam gdzie nalezy i rozmawiales nie z tym z kim trzeba .
Zlodziejstwo szlo o dziesiatki milionow zlotych i tylko opetany klerykalnym szalenstwem ciec moze twierdzic , ze nie ma w tym winy Goclawskiego . Nawet jesli w sposob bezposredni nie uczestniczyl w sprawie , to przynajmniej jako odpowiedzialny za firme powinien odpowiedziec tak , jak zdarza sie to w calym cywilizowanym swiecie . Kara jak poniosl w postaci odsuniecia go od wladzy i poslanie na emeryture nie jest zadna kara !.

cyc

Data: 2010-03-22 20:09:44
Autor: b0niek
Goclawski przemeczony !!
cyc <ja@ja.pl> napisał(a):
Jesli watpiac w prawde piszesz , ze "sam  widziales " , ze " sam rozmawiales " to znaczy , ze patrzyles nie tam gdzie nalezy i rozmawiales nie z tym z kim trzeba .

Taaaa, jeżeli fakty przeczą - tym gorzej dla faktów. Wszystko trzeba dopasować
do tezy.

[...] ze nie ma w tym winy Goclawskiego [...]

A ty dalej śmieciu nawet nie wiesz jak brzmi nazwisko człowieka którego
usiłujesz oczerniać, a usiłujesz pisać o rzeczach, o których nie masz bladego
pojęcia, mała gnido.

Data: 2010-03-22 14:17:56
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Goclawski przemeczony !!
[...]

Gocłowski nie wniósł apelacji od wyroku, telewizja pokazała jak komornik zajmuje jego samochdy, więc jakim argumentem jest to, że z kimś rozmawiałeś?

http://pepepe.pl/  Jeszcze 275 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-22 18:05:57
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:ho7qm7$ema$1news.onet.pl...
[...]

Koltuny w zasadzie nie sa zdolne do myslenia !

cyc

Data: 2010-03-22 20:14:19
Autor: b0niek
Goclawski przemeczony !!
> [...]

Gocłowski nie wniósł apelacji od wyroku, telewizja pokazała jak komornik zajmuje jego samochdy, więc jakim argumentem jest to, że z kimś rozmawiałeś?

A co ma piernik do wiatraka? Miał zaufanie do ludzi, którzy go zawiedli i
teraz ponosi tego konsekwencje. Co nie znaczy, że jest winny.
A już na pewno nie zasłużył na opluwanie przez jakichś gówniarskich
politruków, którzy mają zerowe pojęcie o czasach i rzeczywistości, w której
poruszał się Gocłowski.

Data: 2010-03-22 09:53:06
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "b0niek" <bonislaw.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho5o4v$hah$1inews.gazeta.pl...
cyc <ja@ja.pl> napisał(a):

[...]

Wobec zaprezentowania takich mocno katolickich postaw , zbawienie masz jak w banku !.
Amen .

cyc
PS. A zlodziei  nie powinno sie wspierac . To tylko tak sobie na marginesie i bez zwiazku pisze .

Data: 2010-03-22 20:16:34
Autor: b0niek
Goclawski przemeczony !!
cyc <ja@ja.pl> napisał(a):
Wobec zaprezentowania takich mocno katolickich postaw
[...]

Wypierdalaj gnido.

Data: 2010-03-22 02:56:15
Autor: zbig
Goclawski przemeczony !!
On 21 Mar, 17:53, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Gocłowski to postać bardzo zasłużona i nie sądzę, żeby miał coś
wspólnego z tymi przekrętami w Stella Maris. Bywałem w tym
wydawnictwie wielokrotnie i korzystałem z ich usług.
Nigdy nie widziałem tam nawet śladu jakiegoś księdza. To była normalny
zakład pracy tyle , że z kościelną czapką.

Data: 2010-03-22 12:21:52
Autor: Klin
Goclawski przemeczony !!
Użytkownik zbig napisał:
[...]

   http://pl.wikipedia.org/wiki/Tadeusz_Gocłowski

   W roku 2005 w czasie trwania kampanii prezydenckiej, udzielił ślubu Ăłwczesnemu kandydatowi na prezydenta – Donaldowi Tuskowi. Jest jednym z biskupĂłw sprzeciwiających się o. Rydzykowi. UwaĹźa, Ĺźe episkopat powinien zwrĂłcić się do Watykanu o odwołanie go z funkcji dyrektora Radia Maryja[1].

  Oto dlaczego Zbig uznał Gocłowskiego za postać wielce zasłuĹźoną.

Data: 2010-03-22 05:10:30
Autor: zbig
Goclawski przemeczony !!
On 22 Mar, 12:21, Klin <""klin
\"@op.pl,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ,">
wrote:

   W roku 2005 w czasie trwania kampanii prezydenckiej, udzielił ślubu
ówczesnemu kandydatowi na prezydenta - Donaldowi Tuskowi. Jest jednym z
biskupów sprzeciwiających się o. Rydzykowi. Uważa, że episkopat powinien
zwrócić się do Watykanu o odwołanie go z funkcji dyrektora Radia Maryja[1].

  Oto dlaczego Zbig uznał Gocłowskiego za postać wielce zasłużoną.

To duża bezczelność napisać , ze arcybiskup jest tym , który
sprzeciwia się jakiemuś księżynie. Jeżeli już to najwyżej jest
odwrotnie. Ale jak wiadomo wikipedia przyjmie nawet największą bzdurę
Tego, ze ślubu Tuskowi udzielił Gocłowski nie pamiętam, więc nie może
to być przyczyną, dla której uznaję Gocłowskiego za postać wielce
zasłużoną. Nie muszę posługiwać się wikipedią , żeby sobie wyrobić
zdanie o Gocłowskim,z którym stykałem się wielokrotnie przy okazji
różnych uroczystości a także podczas wydarzeń kulturalnych, których po
wielokroć był inspiratorem lub patronem.
To człowiek wielkiej kultury i erudycji, wielokrotnie występował w
roli mediatora po stronie kościelnej. Wspierał czynnie Solidarność (w
odróżnieniu np.do Glempa) podczas stanu wojennego oraz odegrał wielką
rolę podczas obrad okrągłego stołu i przyczynił się tym samym w
znacznym do odzyskania przez Polskę niepodległości.
Co do choroby, powszechnie wiadomo, że miał poważny udar mózgu i te
wszystkie bzdury, które cyc wypisuje o rzekomym nadzwyczajnym
zaangażowaniu profesury w leczenie "przemęczenia" arcybiskupa
wzbudzają irytację  poziomem ignorancji.
Pomoc Gocłowskiemu przez profesorów, zważywszy na jego zaangażowanie w
bieżące i przeszłe sprawy Akademii Medycznej w Gdańsku (obecnie
uniwersytetu medycznego), posługę duszpasterską  i świetny kontakt z
władzami uczelni zupełnie nie dziwi.

Data: 2010-03-22 14:36:23
Autor: Klin
Goclawski przemeczony !!
Użytkownik zbig napisał:
On 22 Mar, 12:21, Klin<""klin
\"@op.pl,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ,">
wrote:

[...]

   Nie dziwię się, że tak wysoko oceniasz arcbp Gocłowskiego nie
   masz wyboru Twoi mentorzy już o tym zadecydowali.

   http://tematy.wyborcza.pl/T/1722,Tadeusz-Goclowski/

Data: 2010-03-22 07:15:16
Autor: zbig
Goclawski przemeczony !!
On 22 Mar, 14:36, Klin <""klin
\"@op.pl,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ,">
wrote:

   Nie dziwię się, że tak wysoko oceniasz arcbp Gocłowskiego nie
   masz wyboru Twoi mentorzy już o tym zadecydowali.

   http://tematy.wyborcza.pl/T/1722,Tadeusz-Goclowski/
Ręce opadają. Na PSP coraz niższy poziom dyskusji i argumentacji.
O czym ty bredzisz?

Data: 2010-03-22 16:12:30
Autor: Klin
Goclawski przemeczony !!
Użytkownik zbig napisał:
On 22 Mar, 14:36, Klin<""klin
\"@op.pl,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ,">
wrote:

[...]

        Zastanowiłeś się już chociaż kiedyś nad tym skąd się biorą
        Twoje sympatie względnie antypatie i z czegoż to wnosisz
        o głębi swych myśli i argumentacji, które jak się zdaje chcesz
        tu przeciwstawiać reszcie bredzących tylko uczestników dyskusji
        na psp.

Data: 2010-03-22 18:04:53
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:015e7519-6abf-4de8-a1cf-d3b2071045a1d37g2000yqn.googlegroups.com...
On 22 Mar, 12:21, Klin <""klin
\"@op.pl, ,">
wrote:

[...]

Daleki jestem od tego aby kwestionowac zaslugi Goclawskiego na wielu polach w tym "Solidarnosciowym " . Zwazyc jednak trzeba , ze zaslugi te , to jego praca i za nie bral calkiem spore pieniadze !. Ale to tak na marginesie !.
Podrugie , dla mnie czlowieka uczciwego , zadna zasluga nie toruje bezkarnej drogi do przestepstw . Dotyczy to wszystkich w takim samym stopniu . Dotyczy to wiec tak Polanskiego , jak Piesiewicza , jak Goclaskiego i wielu innych .
Jesli wiec owymi zaslugami chcesz usprawiedliwic , splycic wine biskupa , wine ktora polega  conajmniej na przemilczeniu przestepstwa to zapewniam Cie , ze nie tedy droga . Nie kto inny jak wlasnie sam Goclawski pouczal pewnie swoich wiernych , ze droga do przebaczenia wiedzie tylko poprzez skruche , przyznanie sie do winy i poniesienie kary za nia . Wtedy mozna przebaczyc . To kanon kosciola , ktorego Goclawski chce byc wazna czescia i ktory , szczegolnie w ostatnich potransformacyjnych latach tyle razy slyszelismy z ambon i od politykow , ze stal sie juz niemal prawem .

cyc

Data: 2010-03-22 20:25:18
Autor: b0niek
Goclawski przemeczony !!
cyc <ja@ja.pl> napisał(a):
Daleki jestem od tego aby kwestionowac zaslugi _Goclawskiego_ na wielu

_Gocłowskiego_ debilu!

polach w tym "Solidarnosciowym " . Zwazyc jednak trzeba , ze zaslugi te , to jego praca i za nie bral calkiem spore pieniadze !.

Niezły masz tupet gnoju. Ale gdybyś miał jaja, to byś się ujawnił z imienia i
nazwiska, wtedy mógłbyś to wszystko opowiedzieć przed sądem.
Tyle, że byś przegrał. Proces o zniesławienie.

PS. I to się nazywa "dyskusja" na psp. Co za szambo.

Data: 2010-03-23 09:38:43
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "b0niek" <bonislaw.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho8jne$pac$1inews.gazeta.pl...
cyc <ja@ja.pl> napisał(a):

[...]

Jestes typowym reprezentantem skoltunialego mohera .
Poniewaz z takimi nie chce miec nic do czynienia , koncze z Toba dyskusje raz na zawsze . Idziesz to filtra , glownie z powodu chamstwa .

cyc

Data: 2010-03-22 17:52:26
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:0829ad59-9314-40ce-977a-6459543805a3t41g2000yqt.googlegroups.com...
[...]

Do przekretow na skale o jakiej w "dawnej Polsce " nie slyszano, przyznal sie dyrektor firmy ksiadz ....( nie pamietam nazwiska ) . Tenze ksiadz , dyrektor dzialal w firmie na zlecenie
kurii a bezposrednim jego przelozonym byl Goclawski .
Jesli Goclawski nie wiedzial o tym , ze ksiadz przywlaszczyl sobie kilkadziesiat milionow zlotych to ja jestem taki sam biskup jak Goclawski !.
Dodam , ze wymiar sprawiedliwosci nie zabezpieczyl zadnego majatku poza firmowym sprzetem bo takiego majatku ksiadz nie mial !!. Gdzie sie podzialy owe dziesiatki milionow zl ? . Wsiakly w kurie u Goclawskiego ale czy tylko .. Czy taki naplyw gotowki nie wzbudzal zainteresowania biskupa ? .
Tylko glupiec wierzyc moze w to , ze Goclawski nie byl w sprawe umoczony . Nie w sposob osobisty i nie on osobiscie pewnie czerpal korzysci ze zlodziejstwa , ale wielomilionowy majatek najpewniej zapelnil czesciowo kase polskiego episkopatu , czesciowo kurii w tym Goclawskiego a czesciowo tego sprawnego ksiedza z " inicjatywa"  , ktory wymyslil przekret . Czy sa w Polsce na tyle odwazni ludzie , ktorzy sa w stanie poddac kontroli stan finansow kurii , ze nie wspomne o episkopacie aby sprawdzic migracje pieniedzy ? . Watpie , stad tez nie odnaleziono pieniedzy !.
Kilkadziesiat milionow nie przepada bez sladu , tymbardziej jesli sa kradzione !.

cyc

Data: 2010-03-22 10:05:00
Autor: zbig
Goclawski przemeczony !!

Zabierasz głos w sprawie a brak ci podstawowych wiadomości o meritum.
Nie ma mowy o jakichś nadmiernych wpływach do kurii ponieważ żadne
duże pieniądze do wydawnictwa nie wpływały. Wręcz odwrotnie .
Wydawnictwo płaciło za niewykonywane faktycznie usługi a zaoszczędzony
przez to VAT ze względu na zwolnienia dzielony był pod stałem przez
uczestników procederu. Wydawnictwo otrzymywało jedynie niewielka
prowizję a gros kwot trafiało do kieszeni prywatnych. Stratnym na tym
był jedynie skarb państwa na skutek nieuzasadnionego zwrotu VAT.

Data: 2010-03-22 18:34:41
Autor: cyc
Goclawski przemeczony !!

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:47dbf74b-dccf-4693-98ea-3230b867adbad37g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

Mozna i tak zamataczyc sprawe . Juz tyle w tym zakresie widzielismy , ze kazdo wytlumaczenie mozna przyjac za prawdziwe , nawet najbardziej absurdalne !.

cyc

Goclawski przemeczony !!