Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Goclever Quantum4

Goclever Quantum4

Data: 2014-01-01 14:20:27
Autor: Trybun
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 14:03, Kriss pisze:
Planuje zakup jako prezent dla kobiety mojego życia. Cena wyśmienita jak na parametry. Jakieś minusy tego fona (poza słabymi pixelami w aparatach)? Ktoś ma i używa? Stabilność i wrażenia ... czekam na Wasze opinie. W podobnej cenie raczej nie kupi się nic o takich parametrach...
Nie tego nie, używam innych urządzeń tej firmy - jeden bardzo duży minus - tylko 6miesięczna gwarancja na wyświetlacz. Tu oczywiście może być inaczej, jednak przed zakupem proponuję sie dobrze zapoznać z warunkami gwarancji.

Data: 2014-01-01 15:32:41
Autor: ToMasz
Goclever Quantum4
W dniu 01.01.2014 14:20, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-01 14:03, Kriss pisze:
Planuje zakup jako prezent dla kobiety mojego życia. Cena wyśmienita
(...)
inaczej, jednak przed zakupem proponuję sie dobrze zapoznać z warunkami
gwarancji.
Proponuje zapoznać się z listami na tej grupie dotyczącymi monstera i innych wynalazków. Podobna klasa. czyli kupujemy to co tanie, i łączymy to w radosny sposób. W reklamie wymieniamy tylko zalety. no chyba ze tej kobiety nie kochasz...

ToMasz

Data: 2014-01-04 21:02:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Goclever Quantum4

"ToMasz" 52c42708$0$2176$65785112@news.neostrada.pl

Proponuje zapoznać się z listami na tej grupie dotyczącymi monstera i innych wynalazków. Podobna klasa. czyli kupujemy to co tanie,

Bardzo tanie. Na leczenie (leki i nie tylko leki, ale
to, co tylko związane z tym leczeniem) wydałem już
nie mniej niż 50% ceny Monstera...
Ręce niemal parzy -- no, ale Bestia musi jakoś ranić. :)
Słuch uszkodzony, ale w końcu to bestia...
Baterii starcza na kilka godzin -- i tak nieźle...

Ale bywa ponoć róznie. Dziś ogladałem Lenovo Yogę -- sprzedawca
zauważył, że pewien człowiek uszkodził sobie twarz, gdy przyłozył
Samsunga do ucha.

  http://shop.lenovo.com/pl/pl/tablets/ideatab/yoga/yoga-8/#specyfikacja <-- Yoga

Szkoda, że nie dopytałem, który to Samsung.

i łączymy to w radosny sposób. W reklamie wymieniamy tylko zalety.

:) Nie warto nawet czytać tych zalet!
Warto skoncentrować uwagę ;) na wadach, które warto ,,pomnożyć przez 10''.

no chyba ze tej kobiety nie kochasz...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2014-01-05 18:49:11
Autor: Trybun
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 15:32, ToMasz pisze:
W dniu 01.01.2014 14:20, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-01 14:03, Kriss pisze:
Planuje zakup jako prezent dla kobiety mojego życia. Cena wyśmienita
(...)
inaczej, jednak przed zakupem proponuję sie dobrze zapoznać z warunkami
gwarancji.
Proponuje zapoznać się z listami na tej grupie dotyczącymi monstera i innych wynalazków. Podobna klasa. czyli kupujemy to co tanie, i łączymy to w radosny sposób. W reklamie wymieniamy tylko zalety. no chyba ze tej kobiety nie kochasz...

ToMasz


Tak, czasem się nie opłaci kupować tanich rzeczy. Ale nie zawsze - mam już kupę czasu tablet Huawei`a i jak na razie mnie nie zawodzi. Odpowiednik Samsunga kosztował w tamtym czasie prawie jeszcze raz tyle, a w paru przypadkach ma gorsze podzespoły..

Data: 2014-01-01 16:21:47
Autor: the_foe
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 14:20, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-01 14:03, Kriss pisze:
Planuje zakup jako prezent dla kobiety mojego życia. Cena wyśmienita
jak na parametry. Jakieś minusy tego fona (poza słabymi pixelami w
aparatach)? Ktoś ma i używa? Stabilność i wrażenia ... czekam na Wasze
opinie. W podobnej cenie raczej nie kupi się nic o takich parametrach...
Nie tego nie, używam innych urządzeń tej firmy - jeden bardzo duży minus
- tylko 6miesięczna gwarancja na wyświetlacz. Tu oczywiście może być
inaczej, jednak przed zakupem proponuję sie dobrze zapoznać z warunkami
gwarancji.


a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?

--
@foe_pl

Data: 2014-01-01 16:14:32
Autor: Waldek Godel
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 01 Jan 2014 16:21:47 +0100, the_foe napisał(a):

a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?

Serio? A skąd taki wniosek, drogi Watsonie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-01-01 17:28:10
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 16:14:32 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 01 Jan 2014 16:21:47 +0100, the_foe napisał(a):
a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?

Serio? A skąd taki wniosek, drogi Watsonie?

Dobrze pisze ... ale tylko przez pol roku.

Ustawa o niezgodnosci daje klientowi wiecej praw. I przyspiesza, i upraszcza i daje narzedza nacisku.

J.

Data: 2014-01-01 16:32:10
Autor: Waldek Godel
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 17:28:10 +0100, J.F. napisał(a):

Serio? A skąd taki wniosek, drogi Watsonie?

Dobrze pisze ... ale tylko przez pol roku.


i to też niekoniecznie - w szczególności w przypadku gwarancji NBD itp.

Ustawa o niezgodnosci daje klientowi wiecej praw. I przyspiesza, i upraszcza i daje narzedza nacisku.

j.w.
Wszystko zależy od warunków gwarancji. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-01-01 17:41:18
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 16:32:10 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 1 Jan 2014 17:28:10 +0100, J.F. napisał(a):
Serio? A skąd taki wniosek, drogi Watsonie?
Dobrze pisze ... ale tylko przez pol roku.

i to też niekoniecznie - w szczególności w przypadku gwarancji NBD itp.

NBD uznaje ... ale inne przypadki ?
Ustawa o niezgodnosci daje klientowi wiecej praw. I przyspiesza, i upraszcza i daje narzedza nacisku.
j.w.
Wszystko zależy od warunków gwarancji.

Zazwyczaj sa do d*, a w razie ich niedotrzymania nie masz bata.

J.

Data: 2014-01-01 18:10:01
Autor: Waldek Godel
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 17:41:18 +0100, J.F. napisał(a):

Zazwyczaj sa do d*, a w razie ich niedotrzymania nie masz bata.


Niedotrzymanie warunków gwarancji jest niezgodnością z umową :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-01-01 19:58:35
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 18:10:01 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 1 Jan 2014 17:41:18 +0100, J.F. napisał(a):
Zazwyczaj sa do d*, a w razie ich niedotrzymania nie masz bata.

Niedotrzymanie warunków gwarancji jest niezgodnością z umową :-)

troche dyskusyjne w przypadku zwyklego przekroczenia terminu.

Poza tym zglaszasz sprzedawcy ... i termin zaczyna biec od zgloszenia.
No i trzeba zglosic w terminie 2 miesiecy od zauwazenia - ale z tym
raczej nie ma problemu ... chyba ze to druga naprawa, a przy pierwszej
tez przekroczono termin :-)

No i sprzedawca moze cie zalatwic - niezgodnosc uzna, zaproponuje
zwrot gotowki po zwrocie towaru, a towaru nie ma :-)

I dlatego lepiej reklamowac u sprzedawcy, no chyba ze NBD.

J.

Data: 2014-01-01 19:34:42
Autor: Waldek Godel
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 19:58:35 +0100, J.F. napisał(a):

troche dyskusyjne w przypadku zwyklego przekroczenia terminu.

Poza tym zglaszasz sprzedawcy ... i termin zaczyna biec od zgloszenia.
No i trzeba zglosic w terminie 2 miesiecy od zauwazenia - ale z tym
raczej nie ma problemu ... chyba ze to druga naprawa, a przy pierwszej
tez przekroczono termin :-)

Nie rozumiesz. Umowa opiewa na określony sprzęt Z GWARANCJĄ.
Na całym świecie można kupić towar taniej biorąc bez gwarancji, więc jest
to istotny składnik, że tak powiem, wyposażenia.
Gwarancja, jako świadczenie dobrowolne, może mieć prawie dowolne zapisy.
Ale ich złamanie powoduje niezgodność z umową. A termin zaczyna biec od
momentu złamania zapisów gwarancji

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-01-01 21:33:41
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 19:34:42 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 1 Jan 2014 19:58:35 +0100, J.F. napisał(a):
troche dyskusyjne w przypadku zwyklego przekroczenia terminu.
Poza tym zglaszasz sprzedawcy ... i termin zaczyna biec od zgloszenia.
No i trzeba zglosic w terminie 2 miesiecy od zauwazenia - ale z tym
raczej nie ma problemu ... chyba ze to druga naprawa, a przy pierwszej
tez przekroczono termin :-)

Nie rozumiesz. Umowa opiewa na określony sprzęt Z GWARANCJĄ.
Na całym świecie można kupić towar taniej biorąc bez gwarancji, więc jest

Nie przesadzalbym z tym calym swiatem. Nawet u nas trudno. Gwarancja
jest i wyboru nie ma. Mozna czasem wybrac przedluzenie.

to istotny składnik, że tak powiem, wyposażenia.

Przyznaje racje, ale gwarancji sie przeciez nikt nie wypiera.
A nawet jak sie wyprze, to jest taki dziwny zapis "w chwili wydania".

No i zapis o terminie naprawy dobrze by bylo aby byl kategoryczny w
karcie, a i karta dostepna przed sprzedaza - bo skad klient zna
warunki.

Gwarancja, jako świadczenie dobrowolne, może mieć prawie dowolne zapisy.
Ale ich złamanie powoduje niezgodność z umową. A termin zaczyna biec od
momentu złamania zapisów gwarancji

Od momentu zgloszenia sprzedawcy. A nie mozna zglosic przed
przeterminowaniem naprawy. Wiec jak to nie jest NBD naprawa u klienta - to IMO lepiej zglosic
niezgodnosc sprzedawcy. No chyba ze kupiony wysylkowo na drugim koncu
Polski, a serwis mamy pod nosem.

J.

Data: 2014-01-01 21:02:49
Autor: Waldek Godel
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 21:33:41 +0100, J.F. napisał(a):

Gwarancja, jako świadczenie dobrowolne, może mieć prawie dowolne zapisy.
Ale ich złamanie powoduje niezgodność z umową. A termin zaczyna biec od
momentu złamania zapisów gwarancji

Od momentu zgloszenia sprzedawcy. A nie mozna zglosic przed
przeterminowaniem naprawy.

Czytanie ze zrozumieniem - trudna umiejętność

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-01-01 22:11:09
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 21:02:49 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 1 Jan 2014 21:33:41 +0100, J.F. napisał(a):
Gwarancja, jako świadczenie dobrowolne, może mieć prawie dowolne zapisy.
Ale ich złamanie powoduje niezgodność z umową. A termin zaczyna biec od
momentu złamania zapisów gwarancji
Od momentu zgloszenia sprzedawcy. A nie mozna zglosic przed
przeterminowaniem naprawy.
Czytanie ze zrozumieniem - trudna umiejętność

Ale zauwazona niezgodnosc musisz zglosic sprzedawcy. I od tej chwili
biegnie termin. Nie mozesz zglosic ze naprawiaja dluzej niz umowa przewiduje, zanim
naprawde nie przekroczyli terminu.

J.

Data: 2014-01-01 21:17:38
Autor: Waldek Godel
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 22:11:09 +0100, J.F. napisał(a):

Ale zauwazona niezgodnosc musisz zglosic sprzedawcy. I od tej chwili
biegnie termin. Nie mozesz zglosic ze naprawiaja dluzej niz umowa przewiduje, zanim
naprawde nie przekroczyli terminu.

No tak. A jaki to jest problem? albo masz naprawiony, albo podstawę do
skorzystania z niezgodności z umową. Proste, prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-01-01 22:37:31
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 1 Jan 2014 21:17:38 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 1 Jan 2014 22:11:09 +0100, J.F. napisał(a):
Ale zauwazona niezgodnosc musisz zglosic sprzedawcy. I od tej chwili
biegnie termin. Nie mozesz zglosic ze naprawiaja dluzej niz umowa przewiduje, zanim
naprawde nie przekroczyli terminu.

No tak. A jaki to jest problem? albo masz naprawiony, albo podstawę do
skorzystania z niezgodności z umową. Proste, prawda?

A czas leci. A cwany sprzedawca jeszcze sie zdazy zabezpieczyc.

J.

Data: 2014-01-01 23:36:38
Autor: Chris
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 22:37, J.F. pisze:
Dnia Wed, 1 Jan 2014 21:17:38 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 1 Jan 2014 22:11:09 +0100, J.F. napisał(a):
Ale zauwazona niezgodnosc musisz zglosic sprzedawcy. I od tej chwili
biegnie termin.
Nie mozesz zglosic ze naprawiaja dluzej niz umowa przewiduje, zanim
naprawde nie przekroczyli terminu.

No tak. A jaki to jest problem? albo masz naprawiony, albo podstawę do
skorzystania z niezgodności z umową. Proste, prawda?

A czas leci. A cwany sprzedawca jeszcze sie zdazy zabezpieczyc.

Co z tego że czas leci jak ustawa jest dziurawa .. w tym roku ma wyjść aktualizacja ustawy ale z czego co wiem to niestety dalej niewiele to zmieni dla zwykłego człowieka. Więcej zmian ma być w umowach między przedsiębiorcami w tym zmiana wykluczenia rękojmi, trzeba poszukać bo jest w necie lista zmian.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2014-01-01 21:46:09
Autor: Chris
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 21:33, J.F. pisze:

Od momentu zgloszenia sprzedawcy. A nie mozna zglosic przed
przeterminowaniem naprawy.

Wiec jak to nie jest NBD naprawa u klienta - to IMO lepiej zglosic
niezgodnosc sprzedawcy. No chyba ze kupiony wysylkowo na drugim koncu
Polski, a serwis mamy pod nosem.

Czemu lepiej z ustawy ? skoro i tak sklep wyśle to do serwisu a na naprawę/wymianę będziesz czekał często dłużej niż z serwisu producenta.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2014-01-01 22:15:12
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 01 Jan 2014 21:46:09 +0100, Chris napisał(a):
W dniu 2014-01-01 21:33, J.F. pisze:
Wiec jak to nie jest NBD naprawa u klienta - to IMO lepiej zglosic
niezgodnosc sprzedawcy. No chyba ze kupiony wysylkowo na drugim koncu
Polski, a serwis mamy pod nosem.

Czemu lepiej z ustawy ? skoro i tak sklep wyśle to do serwisu a na naprawę/wymianę będziesz czekał często dłużej niż z serwisu producenta.

Jak serwis naprawi szybko, to stracisz ze dwa dni.
Jak sie bedzie ociagal, to mozesz zyskac pare tygodni.

Wiec co lepiej ? J.

Data: 2014-01-01 23:33:41
Autor: Chris
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 22:15, J.F. pisze:
Dnia Wed, 01 Jan 2014 21:46:09 +0100, Chris napisał(a):
W dniu 2014-01-01 21:33, J.F. pisze:
Wiec jak to nie jest NBD naprawa u klienta - to IMO lepiej zglosic
niezgodnosc sprzedawcy. No chyba ze kupiony wysylkowo na drugim koncu
Polski, a serwis mamy pod nosem.

Czemu lepiej z ustawy ? skoro i tak sklep wyśle to do serwisu a na
naprawę/wymianę będziesz czekał często dłużej niż z serwisu producenta.

Jak serwis naprawi szybko, to stracisz ze dwa dni.
Jak sie bedzie ociagal, to mozesz zyskac pare tygodni.

Wiec co lepiej ?

Ale ustawa definiuje tylko termin czy reklamacja jest uwzględniona czy nie, po 14 dnia powiedzą że uwzględniona ale proszę czekać xxx dni aż wróci z serwisu bo nie mają części albo sztuki na wymianę.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2014-01-02 22:39:23
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Wed, 01 Jan 2014 23:33:41 +0100, Chris napisał(a):
W dniu 2014-01-01 22:15, J.F. pisze:
Dnia Wed, 01 Jan 2014 21:46:09 +0100, Chris napisał(a):
W dniu 2014-01-01 21:33, J.F. pisze:
Wiec jak to nie jest NBD naprawa u klienta - to IMO lepiej zglosic
niezgodnosc sprzedawcy.
Czemu lepiej z ustawy ? skoro i tak sklep wyśle to do serwisu a na
naprawę/wymianę będziesz czekał często dłużej niż z serwisu producenta.

Jak serwis naprawi szybko, to stracisz ze dwa dni.
Jak sie bedzie ociagal, to mozesz zyskac pare tygodni.
Wiec co lepiej ?

Ale ustawa definiuje tylko termin czy reklamacja jest uwzględniona czy nie, po 14 dnia powiedzą że uwzględniona ale proszę czekać xxx dni aż wróci z serwisu bo nie mają części albo sztuki na wymianę.

Ale sprzedawca pewnie ma lepsze rzeczy do roboty niz pilnowac terminow
i sprawdzac stan naprawy. Serwis odesle szybko to powiadomi klienta.
Serwis nie odesle to klient powinien przeczekac pietnasty dzien i ma
sprzedawce na widelcu :-)
A jak nawet dopilnuje i napisze ... to powinien napisac ze reklamcja
uznana tylko naprawa dluzej potrwa. A serwis moze miesiac zwlekac i
odrzucic.


J.

Data: 2014-01-03 08:21:45
Autor: Chris
Goclever Quantum4
J.F. nabazgrał(a):

Wiec jak to nie jest NBD naprawa u klienta - to IMO lepiej zglosic
niezgodnosc sprzedawcy.
Czemu lepiej z ustawy ? skoro i tak sklep wyśle to do serwisu a na
naprawę/wymianę będziesz czekał często dłużej niż z serwisu producenta.
Jak serwis naprawi szybko, to stracisz ze dwa dni.
Jak sie bedzie ociagal, to mozesz zyskac pare tygodni.
Wiec co lepiej ?
Ale ustawa definiuje tylko termin czy reklamacja jest uwzględniona czy
nie, po 14 dnia powiedzą że uwzględniona ale proszę czekać xxx dni aż
wróci z serwisu bo nie mają części albo sztuki na wymianę.
Ale sprzedawca pewnie ma lepsze rzeczy do roboty niz pilnowac terminow
i sprawdzac stan naprawy. Serwis odesle szybko to powiadomi klienta.
Serwis nie odesle to klient powinien przeczekac pietnasty dzien i ma
sprzedawce na widelcu :-)

Ale ciągle to będzie tylko informacja że reklamacja jest zasadna a nie naprawa/wymiana, tu niestety nic się nie zmieni a wszystko zależy od tego czy firma chce mieć dobrą renomę czy nie.

A jak nawet dopilnuje i napisze ... to powinien napisac ze reklamcja
uznana tylko naprawa dluzej potrwa. A serwis moze miesiac zwlekac i
odrzucic.

Jeszcze się nie spotkałem z tym żeby trzymał ponad 2 tyg i odrzucił, w 99% trzyma bo nie ma sprzętu na wymianę albo sam czeka na rozliczenie z producentem (Chiny/Tajwan) bo z własnej kasy nie będzie daał nowej sztuki.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2014-01-02 21:43:46
Autor: the_foe
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 17:28, J.F. pisze:
Dnia Wed, 1 Jan 2014 16:14:32 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Wed, 01 Jan 2014 16:21:47 +0100, the_foe napisał(a):
a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa
gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?

Serio? A skąd taki wniosek, drogi Watsonie?

Dobrze pisze ... ale tylko przez pol roku.

art 10.1 mówi wyraznie o dwóch latach.
Art. 4 mowi o 6 miesiacach w innym kontekscie. Jest to dodatkowe zobowiazanie sprzedawcy, które zaden producent w gwarancji NIGDY na siebie sam nie narzuciłby. Sprzedawca, jesli chciałby odrzucić reklamację, musiałby udowodnic, ze wydał sprawną rzecz. Po 6 miesiacach moze juz przerzucic ten obowiazek na kupującego. Gwarant moze to zrobic od pierwszego dnia.



--
@foe_pl

Data: 2014-01-02 20:53:56
Autor: Waldek Godel
Goclever Quantum4
Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:43:46 +0100, the_foe napisał(a):

reklamację, musiałby udowodnic, ze wydał sprawną rzecz. Po 6 miesiacach moze juz przerzucic ten obowiazek na kupującego. Gwarant moze to zrobic od pierwszego dnia.

Może. Może cokolwiek, bo takie są skutki dobrowolności gwarancji.
I co z tego wynika, drogi Watsonie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-01-02 22:30:39
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:43:46 +0100, the_foe napisał(a):
W dniu 2014-01-01 17:28, J.F. pisze:
a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa
gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?
Serio? A skąd taki wniosek, drogi Watsonie?
Dobrze pisze ... ale tylko przez pol roku.

art 10.1 mówi wyraznie o dwóch latach.

Problem w tym ze cala ustawa ani slowa nie pisze o awarii sprzetu.
Ani czy sie stosuje, ani czy sie nie stosuje.
I w ogole bardzo dziwnie napisana ... nic nie wiadomo :-)

Art. 4 mowi o 6 miesiacach w innym kontekscie. Jest to dodatkowe zobowiazanie sprzedawcy, które zaden producent w gwarancji NIGDY na siebie sam nie narzuciłby. Sprzedawca, jesli chciałby odrzucić reklamację, musiałby udowodnic, ze wydał sprawną rzecz.

Do pewnego stopnia latwo - klient sam stwierdzi ze uzywal po zakupie i
sprzet byl sprawny przez pare miesiecy.

Po 6 miesiacach moze juz przerzucic ten obowiazek na kupującego.
Gwarant moze to zrobic od pierwszego dnia.

Troche inna sytuacja - gwarant gwarantuje sprawne dzialanie sprzetu.
Udowodnic ze sprzet nie dziala jest latwo (no, czasem trudno),
odeprzec kontrzarzut ze w wyniku zalania trudniej.

Sprzedawca zas ... ja tam nie wiem, ale o jaka niezgodnosc go pozywac ? Deklarowal jakis czas pracy sprzetu ? Kluczowe chwilowo jest tu domniemanie - twierdzisz ze wydano towar
niepelnosprawny z wada ukryta ... i sad domniemywa ze to prawda.
Sprzedawca musi dowodzic ze nie. Ale domniemywa tylko przez 6
miesiecy, potem sprzedawca moze odpisac na pozew ze klient nijak nie
wykazal, ze byla jakas niesprawnosc w chwili wydania, i to wystarcza
aby pozew odrzucic. Trzeba isc do rzeczoznawcy, zaplacic, rzeczoznawca
nie wiadomo co napisze ... w przypadku tanszego sprzetu sie nie
oplaca.


To tylko moja prywatna interpretacja, ale coraz czesciej slychac ze
sprzedawca po 6 miesiacach odsyla klienta na drzewo, czyli do sadu.
Widac prawnicy doszli do jakiegos konsensusu.

J.

Data: 2014-01-03 08:25:20
Autor: Chris
Goclever Quantum4
J.F. nabazgrał(a):

aby pozew odrzucic. Trzeba isc do rzeczoznawcy, zaplacic, rzeczoznawca
nie wiadomo co napisze ... w przypadku tanszego sprzetu sie nie
oplaca.

Do tego producent w 90% olewa takie opinię bo nie są wystawione przez autoiwyzowany serwis :)

To tylko moja prywatna interpretacja, ale coraz czesciej slychac ze
sprzedawca po 6 miesiacach odsyla klienta na drzewo, czyli do sadu.

O .. a o tym nie słyszałem, ja odpukać na szczęście nie miałem takich problemów, może po prostu kupuję w dobrych punktach :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2014-01-03 19:27:41
Autor: the_foe
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-02 22:30, J.F. pisze:
To tylko moja prywatna interpretacja, ale coraz czesciej slychac ze
sprzedawca po 6 miesiacach odsyla klienta na drzewo, czyli do sadu.
Widac prawnicy doszli do jakiegos konsensusu.

Jak zazadasz wymiany na nowy, to mu sie nie dziwie. Ale jak chcesz tylko naprawy to po co ma kopac sie z koniem skoro moze sam uzyc gwarancji której klient nie chce, a nawet sam moze skorzystac ustawy konsumenckiej by problem przepchnac dalej?

--
@foe_pl

Data: 2014-01-03 20:52:08
Autor: ToMasz
Goclever Quantum4

To tylko moja prywatna interpretacja,
w założeniach, miało to tak wyglądać, że producent odpowiada za działanie produktu, a sprzedawca odpowiada za sprzedaż, czyli błędne doradztwo, wprowadzanie w błąd itp. niestety gwarancja stała się nieobowiązkowa, rękojmia zniknęła, sklep internetowy, supermatket niema sprzedawcy, więc..... Więc mamy gwarancje  i "niezgodność" które się nakładają i robią wodę z mózgu ludziom. Jak oddajesz wadliwy produkt na ladę facetowi który przy tobie opisuje na kartce wady - jest spoko. jak ten sam produkt wysyłasz pocztą... może się potłuc, może mieć ślady zalania, zerwane plomby.... Rzecznik praw konsumenta zawsze jest po stronie klienta - nawet jak na 99% niema racji. czy sąd też? nie sprawdzałem. Druga sprawa. Na niezgodność towaru z umową można się powołać jeśli umowa istnieje. jasne że odkurzacz ma działać i basta. Ale juz karta graficzna może wymagać montażu przez wykwalifikowany personel - taka umowa. nie podoba Ci się - nie kupuj!
ToMasz

Data: 2014-01-03 21:01:33
Autor: J.F.
Goclever Quantum4
Dnia Fri, 03 Jan 2014 20:52:08 +0100, ToMasz napisał(a):
To tylko moja prywatna interpretacja,
w założeniach, miało to tak wyglądać, że producent odpowiada za działanie produktu, a sprzedawca odpowiada za sprzedaż, czyli błędne doradztwo, wprowadzanie w błąd itp. niestety gwarancja stała się

Powszechna interpretacja jest inna.

nieobowiązkowa, rękojmia zniknęła, sklep internetowy, supermatket niema sprzedawcy, więc..... Więc mamy gwarancje  i "niezgodność" które się nakładają i robią wodę z mózgu ludziom. Jak oddajesz wadliwy produkt na ladę facetowi który przy tobie opisuje na kartce wady - jest spoko. jak ten sam produkt wysyłasz pocztą... może się potłuc, może mieć ślady zalania, zerwane plomby.... Rzecznik praw konsumenta zawsze jest po stronie klienta - nawet jak na 99% niema racji. czy sąd też? nie sprawdzałem.

Domniemanie - mocna rzec.
Druga sprawa. Na niezgodność towaru z umową można się powołać jeśli umowa istnieje. jasne że odkurzacz ma działać i basta.

Ale jak dlugo ? Wiadomo - wiecznie dzialac nie bedzie. Dwa lata ... czy umowa byla taka ze towar jest sprawny w chwili
wydania, a jak sie potem zepsuje, to gwarant naprawi, na warunkach
podanych w gwarancji.

Tak czy inaczej - poki mozna, to uwazam ze lepiej reklamowac u
sprzedawcy.

J.

Data: 2014-01-04 16:54:03
Autor: ToMasz
Goclever Quantum4

Ale jak dlugo ? Wiadomo - wiecznie dzialac nie bedzie.
Tak, ale gwarant gwarantuje sprawność, funkcjonalność przez dwa lata.
Sprzedawca (czyli jaka jest umowa pomiędzy sprzedawcą- a konsumentem) gwarantuje? nic nie gwarantuje. W przypadku nie działania - niema dyskusji. ma działać i koniec. W przypadku awarii? Tak jak ktoś pisał. w momencie wydania działał? tak! więc konsument udowadnia fakt sprawności za sprzedawce. Konsument zapytał czy odkurzacz "optium" jest dobry? Sprzedawca odpowiedział że w stopniu minimalnym spełnia podstawowe wymagania i nie należy się spodziewać trwałości więc radzę kupić  3 razy droższego zelmera. Więc jakie są warunki umowy?
Dwa lata ... czy umowa byla taka ze towar jest sprawny w chwili
wydania, a jak sie potem zepsuje, to gwarant naprawi, na warunkach
podanych w gwarancji.

Tak czy inaczej - poki mozna, to uwazam ze lepiej reklamowac u
sprzedawcy.
tak, niestety masz racje. Ale teraz jest tak, gdyż jest wielka presja na sprzedawców-naciągaczy. Każda "reklamacja" o której słyszałem jest załatwiana z korzyścią dla klienta. Bez sprawdzania kto ma racje
ToMasz

Data: 2014-01-01 19:30:53
Autor: Krystek
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 16:21, the_foe pisze:
W dniu 2014-01-01 14:20, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-01 14:03, Kriss pisze:
Planuje zakup jako prezent dla kobiety mojego życia. Cena wyśmienita
jak na parametry. Jakieś minusy tego fona (poza słabymi pixelami w
aparatach)? Ktoś ma i używa? Stabilność i wrażenia ... czekam na Wasze
opinie. W podobnej cenie raczej nie kupi się nic o takich parametrach...
>>>
Nie tego nie, używam innych urządzeń tej firmy - jeden bardzo duży minus
- tylko 6miesięczna gwarancja na wyświetlacz. Tu oczywiście może być
inaczej, jednak przed zakupem proponuję sie dobrze zapoznać z warunkami
gwarancji.

a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa
gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?

Akurat serwis w GoClever masz realizowany przez RMA. Zgłaszasz uszkodzenie do firmy, przyjeżdża kurier i zabiera sprzęt do serwisu, a po naprawie odsyłają z powrotem kurierem.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-01-04 21:11:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Goclever Quantum4

"the_foe" la1bq9$t9f$2@news.dialog.net.pl

a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?

Zdrowe zmysły to sokoli wzrok, psi węch, wielorybi słuch itd.?

Buty w sklepie Sizer -- chwila oględzin (około 5 sekund)
i decyzja -- reklamacja oczywiście jest uznana. Zwrócono
mi pieniądze a po 2 dniach kurier przywiózł mi nowiutkie
buty.

Monster w sklepie Electro.pl -- sklep do tej pory zastanawia
się nad tym, czy wymienić mi Monstera z żółtą plamką na nowy,
czy nie... Wkrótce tych Monsterów nikt już nie kupi nawet
po 300 pln.

Ustawa? -- IMO niewiele warta.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2014-01-05 18:51:30
Autor: Trybun
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-01 16:21, the_foe pisze:
W dniu 2014-01-01 14:20, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-01 14:03, Kriss pisze:
Planuje zakup jako prezent dla kobiety mojego życia. Cena wyśmienita
jak na parametry. Jakieś minusy tego fona (poza słabymi pixelami w
aparatach)? Ktoś ma i używa? Stabilność i wrażenia ... czekam na Wasze
opinie. W podobnej cenie raczej nie kupi się nic o takich parametrach...
Nie tego nie, używam innych urządzeń tej firmy - jeden bardzo duży minus
- tylko 6miesięczna gwarancja na wyświetlacz. Tu oczywiście może być
inaczej, jednak przed zakupem proponuję sie dobrze zapoznać z warunkami
gwarancji.


a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?


Choćby niejaki Trybun. Oddałem telefon Alcatela sprzedawcy na gwarancję producenta  i już prawie półtora miesiąca leży w serwisie, a jedyne co mogę usłyszeć w sklepie to wiadomośc że leży i czeka za częściami.

Data: 2014-01-05 21:06:12
Autor: animka
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-05 18:51, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-01 16:21, the_foe pisze:
W dniu 2014-01-01 14:20, Trybun pisze:
W dniu 2014-01-01 14:03, Kriss pisze:
Planuje zakup jako prezent dla kobiety mojego życia. Cena wyśmienita
jak na parametry. Jakieś minusy tego fona (poza słabymi pixelami w
aparatach)? Ktoś ma i używa? Stabilność i wrażenia ... czekam na Wasze
opinie. W podobnej cenie raczej nie kupi się nic o takich
parametrach...
Nie tego nie, używam innych urządzeń tej firmy - jeden bardzo duży minus
- tylko 6miesięczna gwarancja na wyświetlacz. Tu oczywiście może być
inaczej, jednak przed zakupem proponuję sie dobrze zapoznać z warunkami
gwarancji.


a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa
gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?


Choćby niejaki Trybun. Oddałem telefon Alcatela sprzedawcy na gwarancję
producenta  i juĹź prawie półtora miesiąca leĹźy w serwisie, a jedyne co
mogę usłyszeć w sklepie to wiadomośc że leży i czeka za częściami.

Ja swój LG wysłałam kurierem bezpośrednio do producenta w Mławie na ich koszt. Lampa błyskowa bardzo grzała.
Za jakieś 3 dni telefon miałam już w domu.



--
animka

Data: 2014-01-06 09:25:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Goclever Quantum4

"animka" lace01$jri$1@node1.news.atman.pl

Ja swój LG wysłałam kurierem bezpośrednio do producenta w Mławie na ich koszt. Lampa błyskowa bardzo grzała.
Za jakieś 3 dni telefon miałam już w domu.

I już nie [bardzo?] grzeje?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2014-01-06 10:24:10
Autor: Trybun
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-05 21:06, animka pisze:

a ktokolwiek o zdrowych zmysłach, w dzisiejszych czasach, uzywa
gwarancji producenta, skoro ławtej meczyc spzredawce?


Choćby niejaki Trybun. Oddałem telefon Alcatela sprzedawcy na gwarancję
producenta  i juĹź prawie półtora miesiąca leĹźy w serwisie, a jedyne co
mogę usłyszeć w sklepie to wiadomośc że leży i czeka za częściami.

Ja swój LG wysłałam kurierem bezpośrednio do producenta w Mławie na ich koszt. Lampa błyskowa bardzo grzała.
Za jakieś 3 dni telefon miałam już w domu.




Mój trafił do serwisu w Piasecznie. Mogłem wysłać samodzielnie, ale skorzystałem z pomocy sprzedawcy, czyli firmy Komputronik. Reklamacja została uznana, teraz tylko pozostaje czekać aż naprawią. Zrobiłem błąd, oddałem z kartą gwarancyjną, a nie zrobiłem jej odbitki, tak że nie mam pojęcia ile czasu ma serwis na naprawę telefonu. Wydaje mi się że już ten termin został przekroczony..

P.S. Co było przyczyna grzania sie tej lampy w Twojej LGówce?

Data: 2014-01-06 19:24:43
Autor: animka
Goclever Quantum4
W dniu 2014-01-06 10:24, Trybun pisze:

Mój trafił do serwisu w Piasecznie. Mogłem wysłać samodzielnie, ale
skorzystałem z pomocy sprzedawcy, czyli firmy Komputronik. Reklamacja
została uznana, teraz tylko pozostaje czekać aż naprawią. Zrobiłem błąd,
oddałem z kartą gwarancyjną, a nie zrobiłem jej odbitki, tak że nie mam
pojęcia ile czasu ma serwis na naprawę telefonu. Wydaje mi się że już
ten termin został przekroczony..

Przepisowo to chyba 14 dni.

P.S. Co było przyczyna grzania sie tej lampy w Twojej LGówce?

Niestety, już nie pamiętam, ale chyba nie napisali jaka była przyczyna. Wymienili coś oraz wgrali najnowsze oprogramowanie. No i znowu musiałam jechać do salonu Orange, bo wszystkie ustawienia: internet, mms itp były na LG i mi natłukiwało się na licznik -do zapłaty w Orange. :D
Niezły to telefon, ale leży sobie nieużywany odkad mam Samsunga duo.


--
animka

Goclever Quantum4

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona