God of War Collection - pierwsze wrażenia.

Data: 2009-12-19 01:02:49
Autor: Dentarg
God of War Collection - pierwsze wrażenia.
Witam,

Wczoraj Mikołaj przedwcze¶nie dostarczył mi GoW Collection.

Oczywi¶cie jestem fanem GoW, za czasów ps2 była to jedna z lepszych
gier na t± konsolę, je¶li nie najlepsza.

Ale po odpaleniu Collection na PS3 mam wrażenie, że jem po raz 3
odgrzewanego kotleta.
Nie chodzi mi tu o grywalno¶ć czy fabułę gry, bo jest ¶wietna, tym
bardziej, że z braku czasu nie zd±żyłem jej przej¶ć na ps2. Chodzi mi
o t± szumn± konwersję na 720p. To jaka¶ ¶ciema IMHO. Już jak
zobaczyłem pierwsze filmiki i pierwsz± scenę z gry to wiedziałem, że
nie mogę spodziewać się oszałamiaj±cej grafiki. Jak dla mnie jest po
prostu mierna. Nie wydaje mi się, żeby jaka¶ konwersja oprócz
upscallingu się odbywała. Tekstury s± raczej ¶redniej jako¶ci,
postacie s± po prostu kanciaste, co szczególnie widać w przerywnikach,
które na pewno nie były w żaden sposób zmieniane (głowa Kratosa nie
jest okr±gła takoż jak i piersi jego kochanek - żenada).

Być może grę można polecić tym, którzy nie grali w ni± nigdy na ps2,
ale trzeba dodać od razu, że konwersja jest marna. Bo jak kto¶
słyszał, że to najlepsza gra dawnej generacji to się u¶mieje
strasznie, jak zobaczy tak± kaszaniast± grafikę na ps3. Pewnie też
fanboy'e szalej±, ale dla przeciętny gracz może mieć uczycie, że
nabrał się na marketingowy bełkot.

Zapewne jak tylko będzie trochę czasu, to przejdę Collection całe, być
może nawet więcej niż raz (spróbuje na czym¶ trudniejszym niż Normal),
czyli gra zapewni mi wiele rozrywki za całkiem małe pieni±dze, ale na
pewno nie będę podziwiać jej za kunszt techniczny jak miało to miejsce
w przypadku grania na ps2. Mam nawet momentami wrażenie, że na ps2 ta
gra wygl±dała lepiej. Może to zasługa telewizora CRT, który miał
sprzętowego blur'a ;). Ale na ps3 grafika po prostu jest marna,
szczególnie po niedawnym graniu w demo Dante's Inferno.

W każdym razie z czystym sumieniem Collection nie mogę polecić, i mam
tylko nadzieję, że GoW 3 robi conajmniej takie wrażenie jak Dante.

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-12-19 13:26:38
Autor: Meanthord
God of War Collection - pierwsze wrażenia.
Użytkownik "Dentarg" <lukasz.jozwinski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ce918ade-5897-49c1-b502-5043cdb1be0as20g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

    No widzisz, a dla mnie wiele gier obecnej generacji moze GOW buty czyscic pod wzgledem oprawy, o ogolnym designie nie wspominajac. Gra masakruje po dzis dzien, jest tak samo genialna teraz, tak jak i byla 5 lat temu. Mistrz!

Pozdr.
Meanthord

Data: 2009-12-19 15:40:16
Autor: kiszony
God of War Collection - pierwsze wraĹĽenia.
Dnia 2009-12-19 13:26, Meanthord napisał (a):

[...]

Ma jedną wadę - wywołuje frustrację.

--
kiszony

Data: 2009-12-19 16:45:13
Autor: Meanthord
God of War Collection - pierwsze wrażenia.

Użytkownik "kiszony" <kiszony@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hgiomk$99i$1news.onet.pl...
[...]

Ma jedn± wadę - wywołuje frustrację.

    Niby czemu? Frustrujacy to byl Ninja Gaiden jedynka na iXa, GOW jest banalny.

Pozdr.
Meanthord

Data: 2009-12-19 16:58:38
Autor: kiszony
Dnia 2009-12-19 16:45, Meanthord napisał (a):
Użytkownik "kiszony" <kiszony@gmail.com> napisał w wiadomości news:hgiomk$99i$1news.onet.pl...
[...]

GoW 2 przeszedłem na Hardzie rzucając od czasu do czasu qrwami, a na 'godzie' udało mi się przejść kawałek i póki co dałem sobie czas na odpoczynek. 'Jedynka' mimo że generalnie łatwiejsza to spędziłem pół dzisiejszej nocy nad finałem - bezskutecznie. Ale będę walczył dalej. Nie wiem jak Ninja Gaiden, nie grałem.

--
kiszony

Data: 2009-12-19 17:33:42
Autor: nzwei
kiszony pisze:
[...]

Po Ninja Gaiden miałem dość gier na jakiś czas. Przesadzona ta gra jest w niektórych miejscach. Chyba największy hard w jaki grałem na konsolach. Jak zakupie PS3 może Deamon's Souls odbierze mu palmę pierwszeństwa. Podobno wykręcona gra. A co do GoW ? Tytuł jest genialny i każdemu polecam jego przejście.

Data: 2009-12-20 02:16:10
Autor: kiszony
God of War Collection - pierwsze wraĹĽenia.
Dnia 2009-12-19 17:33, nzwei napisał (a):
  A co do GoW ? TytuĹ‚ jest genialny
i każdemu polecam jego przejście.

Zgadzam się. Chodzi tylko o to, że opadają nie tylko ręce jak podchodzi się do jakiejś walki (np. finałowa z jedynki) 50-y raz bez pomysłu na to co robi się nie tak albo jak kolejnym razem zagrać lepiej żeby nie zobaczyć "you have failed". Wrócę oczywiście do tej walki bo muszę to przejść (przechodzenie gier na 'easy' jakoś mnie nie satysfakcjonuje) uważam tylko, że niektóre momenty są przegięte.

--
kiszony

Data: 2009-12-20 05:24:57
Autor: Marcin
W dniu 2009-12-20 02:16, kiszony pisze:

[...]

God of war swoją bardzo dobrą opinię zawdzięcz, moim zdaniem, swojej tematyce, mało(chyba) jest osób, które nie lubiłyby mitów greckich itp tematów. Sposób ujęcia ich w grze jest jak dla mnie genialny (Gow1 i 2 na ps2 i Gow z psp zaliczyłem).Wkurzała mnie tylko kamera w grze czasami Na urodziny sprawię sobie ps3, bo widzę, iż konsola ta robi postępy coraz większe jeżeli chodzi o jakość tytułów ostatnio na nią wychodzących (U2, HR, czy Gow3). X360 zostanie dla multiplayerowych gier(dla mnie wyglądają na nim lepiej)a ps3 dla exów.

Data: 2009-12-20 12:23:17
Autor: nzwei
God of War Collection - pierwsze wraĹĽenia.
A tak na offtopic i osłodzenie łez xboxowcom. Zaraz dostaniemy Darksiders. Im dłużej patrze na tą grę, tym jestem bardziej pewny, że kupią ją w dniu premiery. Zapowiada się kawał wykonania. Postacie dostały głosy od aktorów min z Batman: AA a projekty postaci stworzone są przez amerykańskich rysowników komiksów. I całość układa się w ciekawie. Mam tylko nadzieję, że będzie długa i mamy mało hypowany must buy. Purystów językowych z góry przepraszam za ostatnie zdanie. :D

Data: 2009-12-20 09:29:31
Autor: sialala
On Dec 19, 9:02 am, Dentarg <lukasz.jozwin...@gmail.com> wrote:
[...]

ten pan ma nieco inne zdanie na ten temat:
http://www.eurogamer.net/articles/god-of-war-collection-article
;-)

czego sie do cholery spodziewales? przeciez bylo mowione od samego
poczatku, ze GOW:Collection to bedzie zwykla konwersja z PS2 z taka
roznica, ze bedzie tutaj 60FPS i 720p. i jedno i drugie jest tak, jak
obiecywano. jakichkolwiek innych zmian w grze nikt nie obiecywal.

do tego w GOW na PS2 grales pewnie na TV CRT z ekranem >29", a tutaj
pewnie grasz na LCDku z ekranem <32"...

marudzenie dla marudzenia

Data: 2009-12-20 12:56:09
Autor: neuro
God of War Collection - pierwsze wrażenia.

    Moim zdaniem kupno GoW Collection przez kogo¶, kto posiada już
wersje PS2 i dobry telewizor, jest podej¶ciem czysto onanistycznym.
Różnica jest naprawdę niewarta pieniędzy (fanbojów oczywi¶cie wył±czam
z dyskusji ;)

pozdr,
p.

Data: 2009-12-20 22:24:02
Autor: PW
neuro pisze:
[...]

A co je¶li kto¶ przeszedł GOW1, ale nie grał w GOW2? :)

--
PW

Data: 2009-12-21 03:14:18
Autor: neuro
On Dec 20, 10:24 pm, PW <p...@anty.konto.pl> wrote:

A co je¶li kto¶ przeszedł GOW1, ale nie grał w GOW2? :)

    Hmm, bior±c pod uwagę, że GoW2 PS2 można wyrwać za 40PLN... ;)
Moim zdaniem nie warto inwestować w Collection. Chyba, że kto¶
zamierza wracać do tych gier, a niekoniecznie chce zatrzymać starsz±
konsolę.

pozdr,
p.

Data: 2009-12-23 01:54:41
Autor: gctechs
Dnia 20-12-2009 o 21:56:09 neuro <neuro6@gmail.com> napisał(a):

[...]

A jak ktos jest kolekcjonerem? :)

--
....::-- _GomezCore Technologies_-- ::...
..DRUM.&.BASS..TECHNO..HARDCORE..NOIZE.

Data: 2009-12-20 14:09:51
Autor: Dentarg
On 20 Gru, 18:29, sialala <mariuszbork...@gmail.com> wrote:
> [...]

roznica, ze bedzie tutaj 60FPS i 720p. i jedno i drugie jest tak, jak
obiecywano. jakichkolwiek innych zmian w grze nikt nie obiecywal.
Eee, ja widziałem opis, nie pomnę gdzie. A nawet wywiad z kim¶ od
producenta.
Że przeprowadzaj± konwersję, i będ± nowe tekstury w wyższej
rozdzielczo¶ci.
A nawet było stwierdzenie, że sam model Kratos'a jest tak zajebisty,
że nie bardzo maj± co w nim zmieniać
dla tych 720p, tak dokładnie jest zrobiony. Zaczynam podejrzewać, że
było to na Polygamii, bo innych stron o konsolach
nie czytuję ;)

do tego w GOW na PS2 grales pewnie na TV CRT z ekranem >29", a tutaj
pewnie grasz na LCDku z ekranem <32"...
CRT 32, LCD 42

marudzenie dla marudzenia
Może i tak, ale raczej bardzo marudny nie jestem. Może to przez to, że
akurat wcze¶niej grałem w dema Bayonetty i Dante.
Ale jako¶ć grafiki w GoW Collection po prostu mnie zawiodła ;).

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-12-21 01:06:19
Autor: sialala
On Dec 20, 10:09 pm, Dentarg <lukasz.jozwin...@gmail.com> wrote:
On 20 Gru, 18:29, sialala <mariuszbork...@gmail.com> wrote:> On Dec 19, 9:02 am, Dentarg <lukasz.jozwin...@gmail.com> wrote:

> [...]

producenta.
Że przeprowadzaj± konwersję, i będ± nowe tekstury w wyższej

o tym nigdzie nigdy nic nie mowili - ta konwersja polegala na
przeniesieniu kodu z PS2 wraz z wszystkimi asetami (tekstury, modele
postaci, gotowe rendery), tak zeby to dzialalo na PS3 w natywnym 720p
i 60 FPS (plus dodatkowo MSAA)

A nawet było stwierdzenie, że sam model Kratos'a jest tak zajebisty,
że nie bardzo maj± co w nim zmieniać

to akurat prawda, bo zadnych modeli postaci nie ruszali i Kratos jaki
byl w wersji na PS2 taki pozostal w GOW Collection. wszystkie
pozostale postaci zreszta tez ;-)

Może i tak, ale raczej bardzo marudny nie jestem. Może to przez to, że
akurat wcze¶niej grałem w dema Bayonetty i Dante.
Ale jako¶ć grafiki w GoW Collection po prostu mnie zawiodła ;).

w pierwszej czesci spoko - poczatek nie jest zbyt porywajacy. ale
druga czesc tez Ci sie nie podoba? przeciez to w dniu premiery (a
mielismy juz wtedy XBoxa 360 i kilkanascie gier w HD) zrywalo beret na
starej PS2. teraz zrywa beret ale w HD ;-)

God of War Collection - pierwsze wrażenia.