Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Data: 2010-01-26 20:31:52
Autor: G Nowak
Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
Witam,
Pewien komputer prawdopodobnie wymaga wymiany plyty glownej. Wymagania to niewygorowana cena, zintegrowana grafika, lan i dzwiek. Nie wiem, co teraz sie kupuje, jakie chipsety wchodza w rachube (najlepiej by malo sie grzaly jesli jeszcze takie istnieja) i ktorzy producenci robia te mniej psujace sie komponenty.

--
Pozdr

Data: 2010-01-27 08:25:26
Autor: Heraklit
Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
Był 26 styczeń (wtorek), gdy o godzinie 21:31 *G Nowak* w pocie czoła
naskrobał(a):

[...]

AMD-owska seria 7xx od koloru do wyboru. --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-01-27 08:24:30

Data: 2010-01-27 18:56:03
Autor: G Nowak
[...]

Dzieki za odpowiedzi. Nie bylem pewny, czy tylko mi chipsety nvidii ostatnio "smierdza" ;)

--
pozdr

Data: 2010-01-27 13:13:32
Autor: Wiesław
Dnia 26-01-2010 o 21:31:52 G Nowak <gnowak84.wytnij.to@gmail.com>  napisał(a):

[...]

http://www.iurl.pl/?1lb2R
Płyty różnią się wydajnością/jakością zintegrowanej grafiki i chipsetu,
dostępnymi wyjściami, liczbą portów na płycie itp.
W razie wątpliwości-pytaj.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-01-27 21:15:54
Autor: djs
G Nowak napisał (a):
[...]

Zależy jaką chcesz wydajność - jeżeli ma to być komp biurowy (internet, Office itd) to do takich zastosowań ostatnio kupiłem tą płytę: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=885323783 - ASUS M2A74-AM.
Cena niska a sprzęt świetny z monolitycznymi kondensatorami VRM (5000godz.).

Polecam i pozdrawiam

--
<<< djs >>>
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+

Data: 2010-01-27 21:33:37
Autor: JoteR
"djs" napisał:

sprzęt świetny z monolitycznymi kondensatorami VRM (5000godz.).

Co ten parametr oznacza? I co się stanie po tych 208 dniach?

JoteR

Data: 2010-01-27 22:10:29
Autor: djs
JoteR napisał (a):
"djs" napisał:

sprzęt świetny z monolitycznymi kondensatorami VRM (5000godz.).

Co ten parametr oznacza? I co się stanie po tych 208 dniach?

Minimalny czas bezawaryjnej pracy i miało być 50.000 h a nie 5.000 - błąd w opisie na stronie asusa :)

Cytat z netu:
"Kondensatory ceramiczne są wykonywane jako płytkowe, rurkowe (w tym przepustowe), foliowe i monolityczne. Szczególnie korzystne cechy (dużą pojemność jednostkową, dużą niezawodność) mają kondensatory monolityczne. Są one wykonywane przez spieczenie sprasowanego pakietu wielu warstw bardzo cienkiej folii ceramicznej z naniesionymi na nich elektrodami metalowymi".

Data: 2010-01-31 12:22:53
Autor: Michal Lukasik
Dnia 27.1.2010, djs napisał(a):

Minimalny czas bezawaryjnej pracy i miało być 50.000 h a nie 5.000 - błąd w opisie na stronie asusa :)

Skąd pewność, że to błąd? ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-01 15:25:14
Autor: djs
Michal Lukasik napisał (a):
Dnia 27.1.2010, djs napisał(a):

Minimalny czas bezawaryjnej pracy i miało być 50.000 h a nie 5.000 - błąd w opisie na stronie asusa :)

Skąd pewność, że to błąd? ;D

Stad, że jeżeli rzeczywiście są to kondensatory monolityczne, to ich bezawaryjny czas pracy wynosi właśnie tyle ;)

Data: 2010-02-02 23:36:03
Autor: Michal Lukasik
Dnia 1.2.2010, djs napisał(a):

Stad, że jeżeli rzeczywiście są to kondensatory monolityczne, to ich bezawaryjny czas pracy wynosi właśnie tyle ;)

I może sobie tyle wynosić tyle, że nie w MoBo ASUSa. ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-01-31 21:04:43
Autor: Wiesław
Dnia 27-01-2010 o 22:10:29 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):

Minimalny czas bezawaryjnej pracy i miało być 50.000 h a nie 5.000 -  błąd w opisie na stronie asusa :)

A ja chciałbym się dowiedzieć, czym różni się 50.000 godzin pracy
kondensatorów Asusa od 50.000 godzin pracy kondensatorów Gigabyte? :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-01 15:23:39
Autor: djs
Wiesław napisał (a):

A ja chciałbym się dowiedzieć, czym różni się 50.000 godzin pracy
kondensatorów Asusa od 50.000 godzin pracy kondensatorów Gigabyte? :)

Tym samym czym się różni przejechanie 50.000 km dobrym autem (wpisz tu jakieś, które uważasz za dobre) od 50.000 km przejechane we Fiacie :)

Miałem gigabyte 2 x u siebie w kompie i raczej już podziękuję za więcej.
W między czasie były płyty MSI i DFI.
Asus zagościł po raz pierwszy i jestem zachwycony przede wszystkim jakością wykonania płyty oraz supportem programowym (w tym i funkcje w biosie).
Także polecam płyty Asusa :)

Data: 2010-02-02 12:18:57
Autor: Wiesław
Dnia 01-02-2010 o 15:23:39 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Chyba jednak przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :) Jak sobie dobrze
przypominam to właśnie Gigabyte jako pierwszy podniósł poprzeczkę,
wprowadzając technologię Ultra Durable, a to nie tylko lepsze kondensatory.

Uprzedzenia nie są dobrym argumentem, lepiej piętnować słabe strony
producentów. Na przykład taki Asus. Nie potrafi na wszystkich swoich
stronach poprawić błędu "5000 hrs". Czym więc się chwali :)
Swego czasu zabłysnęli, dając do nawet b. drogich płyt najgorszą
"dźwiękówkę" jaka była na rynku.

Support wszyscy producenci mają podobny, więc nie wiem o jakich płytach
piszesz. Gigabyte natomiast dodaje taki fajny gadżecik jak DualBios.
Szeroka oferta, strona internetowa, jakość i ceny płyt Gigabyte, stawiają
ich na czele stawki. Nie przeszkadza mi to jednak śledzić ofert innych
producentów (Asus, MSI), ponieważ są to główni gracze na rynku płyt
i każda z firm ma lepsze i gorsze produkty.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-02 16:45:13
Autor: djs
Wiesław napisał (a):
[...]

Czy ja wiem czy przesadzam - może troszkę ;) Po prostu zaskoczył mnie poziom zarówno jakości samej płyty Asusa jak i oprogramowania do niej.
Co najbardziej mnie urzekło to bios i funkcja ACC pozwalająca na wybór, który z dodatkowych rdzeni Phenoma II ma być aktywny.
U pozostałych producentów odblokowujesz wszystkie rdzenie albo żadnego - tu masz wybór.

Ultra Durable jest OK - ale wszyscy producenci coś podobnego mają i nie jest to żadna rewolucja. Asus opracował i umieścił na płycie specjalni chip - ASUS EPU (Energy Processing Unit czyli Układ przetwarzania energii firmy ASUS).

> Uprzedzenia nie są dobrym argumentem, lepiej piętnować słabe strony
> producentów.

Co do Gigabyte nie piszę mojej opinii jako człowiek uprzedzony do marki Gigabyte tylko jako użytkownik ich wyrobów. Miałem 2 płyty od Gigabyte i wystarczy mi na długi czas. Już za pierwszym razem postanowiłem, że płyt od nich już nie kupię, ale dałem się przekonać reklamie i cenie. Gdy naciąłem się drugi raz to musiałbym być masochistą, żeby ponownie kupić Gigabyte.

Na przykład taki Asus. Nie potrafi na wszystkich swoich
stronach poprawić błędu "5000 hrs". Czym więc się chwali :)
Swego czasu zabłysnęli, dając do nawet b. drogich płyt najgorszą
"dźwiękówkę" jaka była na rynku.

A ostatnio to nawet trafiły gdzieś na zachodzie do sprzedaży płyty z pordzewiałymi kondensatorami :)

Support wszyscy producenci mają podobny, więc nie wiem o jakich płytach
piszesz. Gigabyte natomiast dodaje taki fajny gadżecik jak DualBios.

Patrz wyżej o funkcji ACC. Poza tym DualBios jest nie potrzebny, gdy masz możliwość przywrócenia biosu z płyty cd/pendriva - ASUS CrashFree BIOS3. Już 7 czy 8 lat temu MSI dawało możliwość przywrócenia biosu z dyskietki FDD.
Co do Asusa masz tu jeszcze fajne funkcje takie jak ASUS EZ Flash2 - aktualizowanie biosu spod biosu :)

Szeroka oferta, strona internetowa, jakość i ceny płyt Gigabyte, stawiają
ich na czele stawki.

Ooo ... tutaj to Ty przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :). Chyba że masz jakąś inną definicję czoła stawki. Mogą przodować może w sprzedaży płyt głównych w Polsce. Ale tak to jest przy tanich producentach - ich rzeczy częściej się sprzedają. Fiat też ma dużą sprzedać, Skoda ma duża sprzedać ale to auta flotowe i stąd taka liczba sprzedanych egzemplarzy. Jeździłem ostatni w pracy skodą fabia - 3 gary na dieslu pojemność 1400 ccm. Sporo tego sprzedano w Polsce ale nigdy dla siebie bym tego nie kupił.

Nie przeszkadza mi to jednak śledzić ofert innych
producentów (Asus, MSI), ponieważ są to główni gracze na rynku płyt
i każda z firm ma lepsze i gorsze produkty.

I tu 100% się z tobą zgadzam !!!

Data: 2010-02-02 23:35:19
Autor: Michal Lukasik
Dnia 2.2.2010, djs napisał(a):

[...]

Jaki ten ASUS genialny. Wszystko fajnie tylko, że AFAIR ACC to właściwość
chipsetów AMD a nie żaden asusowy wymysł. A to jak to będzie wspierane w
BIOSie i pod jaką nazwą to już zupełna dowolność wśród producentów.
I nieprawdą jest, że tylko w ASUSie można wybierać, które konkretnie
rdzenie mają być odblokowywane, baaaa, prócz wł/wył można podkręcać każdy
z osobna (oczywiście nie bez ograniczeń - mowa o różnicach kilu procent).

[...]

Jakie to były modele konkretnie?
Patrz wyżej o funkcji ACC. Poza tym DualBios jest nie potrzebny, gdy masz możliwość przywrócenia biosu z płyty cd/pendriva - ASUS CrashFree BIOS3.

Taaa, tylko trzeba wcześniej sobie ten BIOS tam nagrać. Jak tego nie
zrobiłeś i nie masz drugiego kompa pod ręką to nie wiem czy to takie
wygodne.
Ponadto każdy producent ma podobną funkcję tyle, że inaczej zwane.

Już 7 czy 8 lat temu MSI dawało możliwość przywrócenia biosu z dyskietki FDD.

To nie MSI dawało tylko w *każdym* BIOSie bez wyjątku (pomijam jakieś
przykłady muzealnych eksponatów) jest bootblock, który pozwala właśnie na
"reanimację" z FDD i to AFAIR od dłuższego czasu niż 7 lat.

Co do Asusa masz tu jeszcze fajne funkcje takie jak ASUS EZ Flash2 - aktualizowanie biosu spod biosu :)

Jest jeszcze jakiś współczesny BIOS, który nie ma tej/podobnej funkcji? ;D
W GB to AFAIR QFlash.

Ooo ... tutaj to Ty przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :). Chyba że masz jakąś inną definicję czoła stawki. Mogą przodować może w sprzedaży płyt głównych w Polsce.

Tak z ciekawości. Na podstawie jakich danych te wnioski? Jakieś linki?

[...]

NTG, ale czego się spodziewałeś, że jako auto służbowe dostaniesz Ferrari?
;D

Nie przeszkadza mi to jednak śledzić ofert innych
producentów (Asus, MSI), ponieważ są to główni gracze na rynku płyt
i każda z firm ma lepsze i gorsze produkty.

I tu 100% się z tobą zgadzam !!!

A mi się wydaje, że nie śledzisz zbyt dokładnie bo nie bardzo znasz ofertę
konkurencji i wygląda mi jakbyś miał ASUSowe "klapki na oczach". ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2010-02-03 11:31:07
Autor: djs
Michal Lukasik napisał (a):
Dnia 2.2.2010, djs napisał(a):

Jaki ten ASUS genialny. Wszystko fajnie tylko, że AFAIR ACC to właściwość
chipsetów AMD a nie żaden asusowy wymysł.

A gdzie napisałem, że to asus wymyślił? Mi spodobał się sposób implementacji tej funkcji w biosie i to wszystko.

I nieprawdą jest, że tylko w ASUSie można wybierać, które konkretnie
rdzenie mają być odblokowywane, baaaa, prócz wł/wył można podkręcać każdy
z osobna (oczywiście nie bez ograniczeń - mowa o różnicach kilu procent).

Możesz podać przykład? Najlepiej w płytach do 300 zł, bo za tyle max można kupić moją płytę główną.

Jakie to były modele konkretnie?

Może jeszcze numer seryjny podać? Nie pamiętam już dzisiaj. Były dziadowskie i krótko gościły w moim komputerze, więc nie ma o czym pamiętać.

Taaa, tylko trzeba wcześniej sobie ten BIOS tam nagrać. Jak tego nie
zrobiłeś i nie masz drugiego kompa pod ręką to nie wiem czy to takie
wygodne.

Jak chyba wiesz, producenci płyt głównych jak i innego sprzętu od dłuższego czasu dołączają do swoich produktów cd ze sterownikami i oprogramowaniem.
I właśnie na tym cd jest nagrany bios.
Może to rozwiązanie nie tak wygodne jak DualBios, ale też daje radę, a na pewno nie trzeba szukać nic po internecie itd jak sugerujesz.

Ponadto każdy producent ma podobną funkcję tyle, że inaczej zwane.

Czytaj dokładnie - przecież to właśnie pisałem.

[...]

Teraz może tak, ale w czasie kiedy miałem płytę MSI - właśnie około 7 - 8 lat temu funkcja przywracania biosu z dyskietki nie była normą. Możliwość tą miały tylko lepsze płyty główne.

[...]

Poza tym co należy rozumieć pod słowami "czoło stawki"? W jakim sensie ma to być rozpatrywane: ilości sprzedanych płyt, jakości, wydajności itd?
Jeżeli chodzi o ilość sprzedanych płyt to porównując znowu do samochodów - Fiat i Skoda też mają największą sprzedaż, ale czy to oznacza, że to najlepsze auta? Będą w czole stawki przy rozpatrywaniu ilości sprzedanych aut, ale czy to się przekłada na bycie w czole stawki pod względem jakości i wydajności (szybkość, spalanie itd)?

A mi się wydaje, że nie śledzisz zbyt dokładnie bo nie bardzo znasz ofertę
konkurencji i wygląda mi jakbyś miał ASUSowe "klapki na oczach". ;D

Z czego wnioskujesz, że nie znam oferty konkurencji? Wróć, przecież już odpowiedziałeś na to pytanie - "Wydaje mi się". Rzeczywiście, wydaje ci się.

Zarzuciłeś mi asusowe klapki na oczach - ten asus, który aktualnie mam jest moją PIERWSZĄ płytą tego producenta. Spodobała mi się na tyle, że kupiłem inną płytę asusa dla znajomej i tą płytę polecam autorowi wątku, bo też okazała się niezła. I jeżeli nie jest to zgodne z twoją opinią to OK - twoje prawo.

Założony przez autora temat dotyczył taniej i stabilnej płyty głównej na dobrych komponentach i  uważam, że ten asus który polecam spełnia te kryteria.
Za te pieniądze ciężko dostać coś nowego w dobrej jakości.

Jeżeli masz inne zdanie to napisz co proponujesz i dlaczego a nie atakujesz moją propozycję, bo w tej chwili zachowujesz się jak politycy z PIS-u - nie mają własnych propozycji rozwiązania problemów a rozwiązania zaproponowane przez innych są przez nich zwalczane i ośmieszane. Chyba, że rzeczywiście jesteś z PIS-u to przepraszam - natury nie zmienisz :D

Więc masz jakąś propozycję dla autora wątku płyty gigabyte - nowej i z 2 letnią gwarancją w podobnej cenie i jakości do tego asusa zaproponowanego przeze mnie?

Data: 2010-02-04 02:53:11
Autor: Michal Lukasik
Dnia 3.2.2010, djs napisał(a):

Możesz podać przykład? Najlepiej w płytach do 300 zł, bo za tyle max można kupić moją płytę główną.

Co do GB to
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2%2b
Sprawdź sobie ceny (tam gdzie kupujesz) niższych modeli na czipsecie AMD -
zapewniam Cię, że da się znaleźć w tej cenie.

Jak powyższe uznasz za drogo (choć na nowszym lepszym czipie) to może stąd
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2
na AMD 740G, czyli to samo co proponowałeś w ASUSie.

Może jeszcze numer seryjny podać? Nie pamiętam już dzisiaj. Były dziadowskie i krótko gościły w moim komputerze, więc nie ma o czym pamiętać.

Wyrabiać sobie opinię o całej ofercie na podstawie jakiś dziadowskich
modeli z dolnej półki cenowej to trochę głupie - nie uważasz?
To samo wyrobić sobie pozytywną na podstawie jednej MB. ;D
Ponadto jakość produktów się zmienia. Np. uwielbiany przez Ciebie ASUS
przez lata "trochę" zniżył loty, no ale i staniał przy tym.

Teraz może tak, ale w czasie kiedy miałem płytę MSI - właśnie około 7 - 8 lat temu funkcja przywracania biosu z dyskietki nie była normą. Możliwość tą miały tylko lepsze płyty główne.

Bzdura. Każdy AMI/Phoenix/Award już za czasów Pentium (o ile nie 486) miał
BB - wcześniej faktycznie było różnie, ale to było "lekko" wcześniej niż 8
lat.

[...]

Ale się rozwodzisz. Podaj coś na poparcie Twojego
"Mogą przodować może w sprzedaży płyt głównych w Polsce."

Z czego wnioskujesz, że nie znam oferty konkurencji?

A no z tego, że porównujesz produkt ASUSa do oferty GB, której nie znasz
(dowód - pytasz o model płyty GB o podobnych możliwościach w podobnej
cenie).
Wróć, przecież już odpowiedziałeś na to pytanie - "Wydaje mi się". Rzeczywiście, wydaje ci się.

Rzeczywiście. Wydawało mi się, jak widzę słusznie. Teraz to już jestem
pewien na 100%.

Zarzuciłeś mi asusowe klapki na oczach - ten asus, który aktualnie mam jest moją PIERWSZĄ płytą tego producenta.

Czyli tak naprawdę niewiele o nim wiesz.

Spodobała mi się na tyle, że kupiłem inną płytę asusa dla znajomej i tą płytę polecam autorowi wątku, bo też okazała się niezła. I jeżeli nie jest to zgodne z twoją opinią to OK - twoje prawo.

:D

Założony przez autora temat dotyczył taniej i stabilnej płyty głównej na dobrych komponentach i  uważam, że ten asus który polecam spełnia te kryteria.

Żeby było jasne. Nie neguję Twojej propozycji - ta płyta nie jest zła.
Śmieszą mnie Twoje peany na cześć ASUSa. :D
I wcale nie jestem miłośnikiem GB, ani żadnego innego producenta.
No może za wyjątkiem sentymentu do Chaintech za 7NJS Zenith - kawał
dobrego sprzętu jak na tamte czasy - działa do dziś jako HTPC.

Za te pieniądze ciężko dostać coś nowego w dobrej jakości.

I to jest prawda.

[...]

Akurat polityka jest mi obca, ale widzę Tobie świetnie idzie. ;D

Więc masz jakąś propozycję dla autora wątku płyty gigabyte - nowej i z 2 letnią gwarancją w podobnej cenie i jakości do tego asusa zaproponowanego przeze mnie?

Skoro lubisz "Aledrogo" to proszę
http://allegro.pl/item848816990_gigabyte_ga_ma74gm_s2h_amd_740g_am2_vga_fv_nowa.html
za 199 + wysyłka, do tego 3 lata gwarancji, na plus HDMI, o 2 więcej SATA
i co dla mnie najistotniejsze SPDIF (specjalnie podaję aukcję zakończoną
by nikomu nie robić reklamy - chodzi tylko o przykład, że można kupić w
tej cenie).

Jeszcze taniej można kupić ASRocka i to na nowszych czipach, ale... nie
ujmując firmie z jakością różnie bywa. Z drugiej strony w tej cenie to
wszystko ten sam "szmelc". ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-04 17:35:08
Autor: djs
Michal Lukasik napisał (a):

[...]

Żeby było jaśniej przypomnę Twoją wypowiedź:

Poprosiłem o przykłady:

A w odpowiedzi dałeś linki do płyt głównych (za co bardzo dziękuję za zaangażowanie), tylko szkoda, że większość nie obsługuje nawet ACC o które chodziło, nie mówiąc o funkcji podkręcaniu każdego z rdzeni osobno ;)

[...]

Pewnie że tak - z tym sie zgadzam. Ale  nad interpretowanie czyjeś wypowiedzi jest jeszcze głupsze - nie uważasz?
Znowu dopisałeś coś co było dla ciebie wygodne - ja nigdzie nie wspominałem o klasie sprzętu tylko to, że okazał się dziadowski.
Staram się nie kupować płyt z dolnej półki. Był to sprzęt średniej klasy w ofercie Gigabyte i okazał się dziadowski. W tamtym czasie wymieniłem MSI na Gigabyte i okazało się, że starsze MSI były o niebo lepsze. Na koniec i tak z  "lekką" dopłatą wylądowała w kompie płyta DFI.

Bzdura. Każdy AMI/Phoenix/Award już za czasów Pentium (o ile nie 486) miał
BB - wcześniej faktycznie było różnie, ale to było "lekko" wcześniej niż 8
lat.

Taaa... OK - i wszyscy producenci udostępniali taką możliwość do wszystkich swoich płyt tak? Bzdury to ty piszesz.
Była to jedna z cech odróżniających płyty z górnej półki od tych tańszych - dość mocno podkreślana przez producentów, aby przekonać klienta do kupna droższej płyty.
Jak dobrze pamiętam to trzeba było najpierw mieć nagrany ten bios na dyskietkę, po drugie trzeba było również wcisnąć odpowiednią kombinację klawiszy, aby funkcja zadziałała. Jak producent płyty nie podał jak to zrobić to może i było to możliwe, ale dla większości użytkowników było to nie do zrobienia.

Przykładem możliwości jakie oferować mógł bios do tego co rzeczywiście oferował jest sławny w swoim czasie ECS K7S5A, do której został opracowany alternatywny bios, który w porównaniu do oryginalnego od producenta był super rozbudowany.

Jeżeli tak jak twierdzisz funkcja ta jest dostępna dla każdej płyty głównej od dawien dawna, to dlaczego Gigabyte nie porusza tej kwestii w instrukcji dla np.: GA-K8VT890?
Podaję tę płytę, gdyż jest całkiem możliwe, że to była ta którą miałem i która okazała się kiepska.

Ale się rozwodzisz. Podaj coś na poparcie Twojego
"Mogą przodować może w sprzedaży płyt głównych w Polsce."

A może Ty podaj, że tak nie jest? Nie chcę się rozwodzić za bardzo :)

[...]

Oczywiście TY znasz odpowiedni model i jak najbardziej możesz podać przykłady - tylko, że jak już pokazałem to powyżej nie za bardzo ci to wyszło.
Więc jak to jest z Twoją wiedzą?

Ostatecznie jedyną sensowną alternatywą dla mojego modelu asusa (M4A77D) był GA-MA770-UD3 - ze względu na format płyty i cenę. Rozpatrywałem również jego zakup. Nie chciałem przekraczać ceny 300 zł za płytę, więc za dużego wyboru nie było.

Te kilka opinii o tej płycie:
http://www.benchmark.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=4202
http://www.skapiec.pl/site/cat/13/comp/508053_komentarze/
http://forum.pcformat.pl/thread-191216.html
"trochę" mnie zniechęciły do jej zakupu.
Już przy DFI NF4 trzeba było zmieniać radiator z wentylatorkiem na jakiegoś pasywnego Zalmana, bo wytrzymać nie szło przy jego 5000 rpm.
Nie chciałem się znów bawić w szukanie alternatywnego chłodzenia.

Wróć, przecież już odpowiedziałeś na to pytanie - "Wydaje mi się". Rzeczywiście, wydaje ci się.

Rzeczywiście. Wydawało mi się, jak widzę słusznie. Teraz to już jestem
pewien na 100%.

Ja też nie zmieniam zdania o Tobie.
Tu masz tematy odnośnie pytań o wybór płyty i porady jakie otrzymałem:
http://tinyurl.com/yzvylo9
http://tinyurl.com/yggn5sg
Jak widać to według twoich kryteriów sporo ludzi się nie zna i nie ma rozpoznania w rynku :)
Szkoda tylko, że na b3d siedzi wiara z IT.

Zarzuciłeś mi asusowe klapki na oczach - ten asus, który aktualnie mam jest moją PIERWSZĄ płytą tego producenta.

Czyli tak naprawdę niewiele o nim wiesz.

Czyli o kim? O asusie czy o płycie którą posiadam? Napisałem swoją opinię na podstawie płyty którą mam i że jestem z niej bardzo zadowolony. Wszystko działa jak trzeba, bios jest świetnie dopracowany jak i oprogramowanie do niej. W krótkim czasie pojawiło się kilka aktualizacji biosu, więc producent nie "zapomniał" o tym modelu.
Więc co, nazywa się asus to już nie można polecać?

Żeby było jasne. Nie neguję Twojej propozycji - ta płyta nie jest zła.
Śmieszą mnie Twoje peany na cześć ASUSa. :D

Typowo polskie. Jak trzeba kogoś objechać to znajdzie się wielu, ale jak ktoś napisze, że coś mu się spodobało i świetnie działa to już nie pasuje do "obrazka".
Napiszę jeszcze raz - przy dzisiejszym gonieniu do jak największego obniżania kosztów produkcji (choćby ten radiator u Gigabyte) co nie zawsze idzie w parze z jakością, ten Asus w cenie do 300 zł jest bardzo dobrą alternatywą i będę go polecał.

[...]

Jak zaczynają starsi ludzie mówić o problemie młodszych pokoleń z czytaniem ze zrozumieniem to mnie to zawsze wkurzało, ale twój przykład bardzo jasno dowodzi, że być może mają rację.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem
"Zależy jaką chcesz wydajność - jeżeli ma to być komp biurowy (internet, Office itd) to do takich zastosowań ostatnio kupiłem tą płytę: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=885323783 - ASUS M2A74-AM."

Jeżeli proponowałbym płytę do wykorzystania jako centrum rozrywki to jak najbardziej ten Gigabyte byłby OK, ale ja za 159 zł proponowałem płytę do zastosowań BIUROWYCH.

Jeszcze taniej można kupić ASRocka i to na nowszych czipach, ale... nie
ujmując firmie z jakością różnie bywa. Z drugiej strony w tej cenie to
wszystko ten sam "szmelc". ;D

Przyznam się, że rozpatrywałem zakup asrocka - zresztą w jednym z tematów, które podałem powyżej można to wyczytać. Tylko jakoś ta marka nie zdołała mnie do siebie przekonać min. mieszaniem na interesującym mnie modelu kondensatorów zwykłych z monolitycznymi.

To by było na tyle. Nie wiem, czy jest sens dalej kontynuować tą dyskusję, gdyż jak już to od dawna wiadomo, że gdzie Polaków dwóch tam zdania trzy :)

Data: 2010-02-05 00:29:06
Autor: Michal Lukasik
Dnia 4.2.2010, djs napisał(a):

A w odpowiedzi dałeś linki do płyt głównych (za co bardzo dziękuję za zaangażowanie), tylko szkoda, że większość nie obsługuje nawet ACC o które chodziło, nie mówiąc o funkcji podkręcaniu każdego z rdzeni osobno ;)

No i znowu pudło. Wiesz, jak sprawdzić w specyfikacji, która to obsługuje
to teraz skoro, nie masz fizycznie dostępu do płyty ściągnij 'manuala'
i sprawdź jak to działa. BTW. niestety często-gęsto w 'manualu' nie ma
wszystkiego (m.in. o tym poniżej), zwłaszcza tego co wprowadziły kolejne
poprawki BIOS.
Zapewniam Cię, że te płyty to potrafią choć faktycznie nie mam pewności
czy wszystkie z nich - nie mam czasu by sprawdzać które konkretnie (na
pewno ta przeze mnie proponowana, w wątku padł też inny model).

[...]

Tyle, że pewnie przy okazji wymieniłeś na MB z nowszym czipsetem itp. a
wtedy to... (chyba, że weźmiemy pod lupę samą jakość wykonania).
I faktem jest też, że często tańsza oferta tego samego producenta może dla
danego klienta oferować więcej i lepiej - kwestia indywidualnych potrzeb
i oczekiwań.

Taaa... OK - i wszyscy producenci udostępniali taką możliwość do wszystkich swoich płyt tak?

Tak.
Nie zależało to od producentów płyt głównych a od wspomnianych wcześniej
firm piszących firmware (BIOS). By się o tym przekonać wystarczy
jakimkolwiek hex-edytorem przejrzeć jakikolwiek BIOS (poniżej przykład).

Bzdury to ty piszesz.

Jesteś tego pewien na 100%? ;D

Była to jedna z cech odróżniających płyty z górnej półki od tych tańszych - dość mocno podkreślana przez producentów, aby przekonać klienta do kupna droższej płyty.

(powyżej idealny przykład "prania mózgu" klientowi) ;D

[wycięte nieistotne dla tematu bzdury dot. BIOS]

Powinienem zacząć od pytania, czy wiesz czym jest i jak działa bootblock w
BIOSie? Może poczytaj o nim wcześniej zanim jeszcze coś napiszesz.

Jeżeli tak jak twierdzisz funkcja ta jest dostępna dla każdej płyty głównej od dawien dawna, to dlaczego Gigabyte nie porusza tej kwestii w instrukcji dla np.: GA-K8VT890?

Nie pytaj mnie - zapytaj producenta płyty.
Kto się tym zajmował i potrzebował wiedzieć to wiedział.

Podaję tę płytę, gdyż jest całkiem możliwe, że to była ta którą miałem i która okazała się kiepska.

W takim razie konkretnie BIOS do tej płyty - 'k8vt890.f4'
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=1918

0x0003e000
Award BootBlock BIOS v1.0 Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.

i dalej sam kod, w przypadku GB niezmienny od dziesięciu lat, bo i nie ma
co zmieniać skoro działa dobrze.
I faktycznie zasad działanie BB w 'manualu' próżno szukać (jak i zresztą
wielu innych rzeczy), ale klient nie musi wiedzieć wszystkiego - w końcu
to '*user* guide'.

A może Ty podaj, że tak nie jest? Nie chcę się rozwodzić za bardzo :)

Ale ja nie wiem czy tak jest i próbuję się dowiedzieć, ale z jakiegoś
bardziej wiarygodnego źródła niż Twoje wypowiedzi. ;D
Myślałem, że masz coś na ich poparcie.

Oczywiście TY znasz odpowiedni model i jak najbardziej możesz podać przykłady - tylko, że jak już pokazałem to powyżej nie za bardzo ci to wyszło.

IMO niewiele pokazałeś.

Więc jak to jest z Twoją wiedzą?

Wciąż mi jej mało i im więcej wiem tym... :D

Ja też nie zmieniam zdania o Tobie.

Nie musisz. ;D

[...]

IMO po tak krótkim czasie nie można mieć miarodajnego poglądu o produkcje
(problemy eksploatacyjne, a tym bardziej awaryjność czy obsługa
gwarancyjna,), co najwyżej jakieś pierwsze wrażenie. A już tym bardziej na
podstawie styczności z jednym produktem opinia o całej firmie, jakakolwiek
by nie była, jest dla mnie niewiele warta.

[...]

Jak nie "typowo polskie" to "pisiorowskie". Masz z tym jakiś problem? ;D

[...]

Oby działał jak najdłużej. I polecaj go dalej. Ja do tego dodaję, że nie
ASUS jedyny ani najlepszy we wszystkim.

[...]
Jeżeli proponowałbym płytę do wykorzystania jako centrum rozrywki to jak najbardziej ten Gigabyte byłby OK, ale ja za 159 zł proponowałem płytę do zastosowań BIUROWYCH.

A co tej przeszkadza być "biurową"?
W biurze o 2 SATA więcej się nie przydadzą?
A może możliwość podłączenia np. projektora czy drugiego monitora przez
HDMI jest dyskwalifikująca?
Czy też może te 3 lata gwarancji jej przeszkadzają?

BTW. Oszczędność na sprzęcie do pracy to IMO "średni" pomysł zwłaszcza gdy
to i tak idzie "w koszta".

[...]

Nie wszędzie jest potrzeba stosowania lepszych. No ale najważniejsze
zrobić klientowi "pranie mózgu". ;D

To by było na tyle. Nie wiem, czy jest sens dalej kontynuować tą dyskusję, gdyż jak już to od dawna wiadomo, że gdzie Polaków dwóch tam zdania trzy :)

Zwłaszcza przy "butelce". ;D
Uważasz temat za wyczerpany? ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-05 11:41:42
Autor: djs
Michal Lukasik napisał (a):

Kto się tym zajmował i potrzebował wiedzieć to wiedział.

Nie zrozumieliśmy się - mi chodzi o funkcjonalności dostępnej dla wszystkich. Jak sądzisz - ilu normalnych użytkowników jest w stanie wykorzystać ukryte funkcje w biosie?

[...]

jw.

I faktycznie zasad działanie BB w 'manualu' próżno szukać (jak i zresztą
wielu innych rzeczy), ale klient nie musi wiedzieć wszystkiego - w końcu
to '*user* guide'.

Właśnie o tym piszę - jeżeli jesteś związany z branżą znasz sporo rozwiązań, z tym, że ludzie boją się sami grzebać w biosie. Szczególnie, gdy warunki gwarancji mówią, że gdy bios zostanie uszkodzony z winy użytkownika nawet podczas update programami producenta to nie podlega to naprawie gwarancyjnej i wiąże się z kosztami.
Wtedy takie rozwiązania które udostępniał producent umożliwiające przywrócenie biosu były niekiedy decydujące przy zakupie płyty, a na pewno decydowały o jej cenie. Teraz wszyscy producenci udostępniają możliwość awaryjnego przywrócenia biosu, ale nie zawsze było to dostępne dla wszystkich.

[...]

Pogadać możemy, ale dalej to przydałaby się właśnie ta "butelka" ;D

Data: 2010-02-06 00:46:44
Autor: Michal Lukasik
Dnia 5.2.2010, djs napisał(a):

Nie zrozumieliśmy się - mi chodzi o funkcjonalności dostępnej dla wszystkich.

Ależ ona jest dostępna dla wszystkich (każdy może z niej skorzystać - pod
warunkiem, że ma FDD), tyle że nie wszyscy o niej wiedzą, IMO słusznie -
taka wiedza nie jest potrzebna normalnemu użytkownikowi.

Jak sądzisz - ilu normalnych użytkowników jest w stanie wykorzystać ukryte funkcje w biosie?

Ilu z nich tak na prawdę potrzebuje te funkcje?

Zepsuć BIOS nie jest łatwo, np. zanim dojdzie do jego przeprogramowania
(pomijam kwestię virusów) trzeba przedrzeć się przez masę ostrzeżeń, i jak
ktoś je świadomie zignoruje i coś pójdzie nie tak, to po to są serwisy
komputerowe by mu pomóc.
Zęba też wyrywasz sobie sam bo wiesz jak, czy idziesz do dentysty? ;D
Niestety w narodzie panuje przekonanie, że każdy tylko czyha żeby wyrwać
od pieniądze, dlatego, prawie każdy jest sobie lekarzem, malarzem,
mechanikiem samochodowym, itd.

Właśnie o tym piszę - jeżeli jesteś związany z branżą znasz sporo rozwiązań, z tym, że ludzie boją się sami grzebać w biosie.

IMO słusznie - jak ktoś nie ma pojęcia co robi to może tylko popsuć.
Zgodzę się, że od czegoś też trzeba zacząć naukę, ale IMO na pewno nie od
grzebania w BIOSie bez uprzedniego poczytania o tym lub choćby wypytania
znających temat.

Szczególnie, gdy warunki gwarancji mówią, że gdy bios zostanie uszkodzony z winy użytkownika nawet podczas update programami producenta to nie podlega to naprawie gwarancyjnej i wiąże się z kosztami.

IMO to bardziej straszak - wiem z życia, że bardzo często gwarancje
producenta* uznaje się z prostego powodu, nie ma czasu i nie opłaca się
dociekać co jest uszkodzone w sprzęcie tylko od razu wymienia się na nowy
(czas pracy specjalisty przewyższa wartość urządzenia).

* Co innego gdy gwarancję daje sklep, wtedy faktycznie to koszt,
sklepikarz musi z czegoś żyć. ;D

[...]

Jestem skłonny zgodzić się na stwierdzenie, że wiedza o tym nie była
dostępna dla wszystkich. ;D
Możliwość była dostępna dla każdego od baaardzo dawna, tyle że faktycznie,
w którymś momencie producenci zaniechali wspominania o tym w instrukcjach
- AFAIR kiedyś było o tym na pewno.
Później to już szło "pocztą pantoflową" i chyba każdy komu kiedyś padł
BIOS prędzej czy później (częściej pewnie już po fakcie ;P) słyszał o tej
możliwości.

Data: 2010-02-03 15:07:39
Autor: Wiesław
Dnia 02-02-2010 o 16:45:13 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):

Co najbardziej mnie urzekło to bios i funkcja ACC pozwalająca na wybór,  który z dodatkowych rdzeni Phenoma II ma być aktywny.
U pozostałych producentów odblokowujesz wszystkie rdzenie albo żadnego -  tu masz wybór.

Nie masz racji. Tu jest funkcja ACC płyty Gigabyte GA-MA78LM-S2 za ok  200zł.
http://i45.tinypic.com/fm00oo.jpg
Asus M2A74-AM za tyle samo, nawet nie ma mostka SB710, który to umożliwia  :)

Co do Gigabyte nie piszę mojej opinii jako człowiek uprzedzony do marki  Gigabyte tylko jako użytkownik ich wyrobów. Miałem 2 płyty od Gigabyte i  wystarczy mi na długi czas.

Właśnie, jeżeli były kiepskie to dobrze byłoby znać modele i omijać.

[...]

Patrz wyżej o funkcji ACC :). DualBios to po prostu wygoda, która nic
nie kosztuje. Resztę posiada również konkurencja. Nawet aktualizowanie
biosu spod Windows :)

[...]

Ja znam polskie realia i w sumie do nich się odnoszę. W Polsce Gigabyte
ma podobno ok 50% rynku płyt głównych. Jeżeli uważasz, że Asus to drogi
producent to chyba źle się wstrzeliłeś w rynek kupując ich wyroby
z najtańszego segmentu. Myślisz, że masz inną mentalność niż polską ? :)
Wiadomo przecież, że jak ktoś liczy się z groszem to wybierze produkt
o najwyższym stosunku jakość/cena, a przynajmniej tak mu się wydaje.

A na światowym rynku? No cóż, producenci niechętnie podają dane.
Znalazłem notatkę za 2006 rok: http://www.crn.pl/art,Ceny-w-gore,23408
Z początku 2009r: http://www.iurl.pl/?NYOWg
Także i tutaj dominacja Asusa nie wydaje się tak oczywista. Szczególnie
gdyby odliczyć rynek chiński. Nie wydaje mi się jednak, aby to była
kwestia ilości sprzedanych egzemplarzy. Ja po prostu znam jakość płyt
Gigabyte i Asusa. Dlatego porównywanie do rynku samochodów wydaje mi się
bez sensu.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-03 16:56:59
Autor: djs
Wiesław napisał (a):

Nie masz racji. Tu jest funkcja ACC płyty Gigabyte GA-MA78LM-S2 za ok 200zł.
http://i45.tinypic.com/fm00oo.jpg

Masz rację - tej płyty nie brałem pod uwagę, gdyż nie zmieściła by mi się karta grafiki + Audigy 4. Szukałem płyty z odstępem przynajmniej o 3 PCI od PCI-E i dlatego mogła mi "uciec".

Asus M2A74-AM za tyle samo, nawet nie ma mostka SB710, który to umożliwia :)

Ale ten asus był proponowany autorowi tego tematu jako tania i stabilna płyta główna.  Najtańszy Gigabyte GA-MA78LM-S2 na alledrogo to 205 zł a Asus M2A74-AM kupiłem za 159 zł, więc jest różnica :)

Właśnie, jeżeli były kiepskie to dobrze byłoby znać modele i omijać.

Nie pamiętam dokładnie nazwy tych płyt.

Patrz wyżej o funkcji ACC :). DualBios to po prostu wygoda, która nic
nie kosztuje.

Nie ma nic za darmo - wszystko jest wliczone w cenę. Ale jak już jest to OK - fajny dodatek.

Resztę posiada również konkurencja. Nawet aktualizowanie
biosu spod Windows :)

Co oczywiście jest najszybszą metodą na uwalenie biosu.
I nie ukrywam, że też aktualizuję bios w ten sposób :)

Ja znam polskie realia i w sumie do nich się odnoszę. W Polsce Gigabyte
ma podobno ok 50% rynku płyt głównych.

Podobno? Na jakim zestawieniu się opierasz?

Jeżeli uważasz, że Asus to drogi
producent to chyba źle się wstrzeliłeś w rynek kupując ich wyroby
z najtańszego segmentu. Myślisz, że masz inną mentalność niż polską ? :)

Właśnie, że nie mam :) Stąd po długich poszukiwaniach wybrałem asusa M4A77D, ponieważ w zakresie moich wymagań i w określonej cenie oprócz mojego asusa znalazłem u Gigabyte jedynie GA-MA770-UD3 rev. 2.0, które według użytkowników mają kiepsko umocowane radiatory na chipsetach, co wpływa na ich stabilność (przegrzewanie się) i najlepiej zalecana jest wymiana radiatora. Asus miał być OK i jest - stąd moje pozytywne opinie o nim.
Jak chcesz to porównaj te dwie płyty. Dla mnie już wizualnie Asus prezentuje się lepiej.
A wracając do ACC to z tego co pisał mi użytkownik GA-MA770-UD3 nie ma on możliwości wyboru dodatkowych rdzeni, więc stąd moja wiedza o gigabyte :)

Wiadomo przecież, że jak ktoś liczy się z groszem to wybierze produkt
o najwyższym stosunku jakość/cena, a przynajmniej tak mu się wydaje.

I ja tak zrobiłem :) Mając do wyboru w/w gigabyte a moją płytę to dodatkowo zaoszczędziłem na dodatkowej przelotce USB -> LPT dla mojej drukarki ;)

[...]

Tu też masz informacje z początku 2009 r. tylko to tak jak i twoje linki ten też nic nie wnosi - http://tinyurl.com/y9x9v9m
Co do jakości płyt gigabyte i asusa to opinii jest tak samo dużo, jak wiele pojawia się tematów porównujących tych dwóch producentów.
Tak jak wspomniałem - mając do wyboru podobne płyty od różnych producentów raczej nie wybiorę Gigabyte - 2 x się zraziłem i na razie wystarczy.

Rozmowa wyszła od zaproponowania autorowi taniej płyty głównej ze zintegrowaną grafiką a przerodziła się w porównywanie zalet i wag produktów Asusa i Gigabyte :)  Proponuję zakończyć tą dyskusję, bo w sumie to chyba nie za wiele wnosi autorowi tematu :)

Pozdrawiam wszystkich użytkowników i miłośników Gigabyte i przepraszam, jeżeli uraziłem kogoś moimi opiniami, ale zdania nie zmienię :D

Data: 2010-02-03 18:09:45
Autor: Wiesław
Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
Dnia 03-02-2010 o 16:56:59 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):

Wybacz, ale muszę podsumować. Jeżeli Cię to nudzi, nie musisz odpisywać.
Gdybyś - polecając tego Asusa - nie wspominał o kondensatorach, pewnie
nikt by nie zareagował :)

Ale ten asus był proponowany autorowi tego tematu jako tania i stabilna  płyta główna.  Najtańszy Gigabyte GA-MA78LM-S2 na alledrogo to 205 zł a  Asus M2A74-AM kupiłem za 159 zł, więc jest różnica :)

Wiem. Dlatego właśnie tę porównałem. W sklepach ceny obu są podobne.
W tej chwili na Allegro ta płyta również jest za 205zł. Tamta aukcja się
skończyła. Nie porównuję cen na Allegro ponieważ nie są miarodajne.

Podobno? Na jakim zestawieniu się opierasz?

Np. tu się chwalą: http://www.iurl.pl/?i4Ofm

Rozmowa wyszła od zaproponowania autorowi taniej płyty głównej ze  zintegrowaną grafiką a przerodziła się w porównywanie zalet i wag  produktów Asusa i Gigabyte :)

Ja tylko próbuję napisać, że obie firmy według mnie są równoważne
z lekkim wskazaniem na Gigabyte (ze względu na cenę). Są również inni
producenci warci uwagi. Nie znoszę uprzedzeń i już :)

Również pozdrawiam

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-04 18:05:52
Autor: djs
Wiesław napisał (a):
Dnia 03-02-2010 o 16:56:59 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):

Wybacz, ale muszę podsumować. Jeżeli Cię to nudzi, nie musisz odpisywać.

Nie nudzi, tylko niekiedy czasu brak :)

Gdybyś - polecając tego Asusa - nie wspominał o kondensatorach, pewnie
nikt by nie zareagował :)

Pewnie tak - ale co się stało już się nie odstanie.

... Nie porównuję cen na Allegro ponieważ nie są miarodajne.

Ja przede wszystkim sprawdzam najpierw w sklepach później na allegro. Ostatnio przy przygotowywaniu zestawu dla znajomej różnica pomiędzy sklepem (najtańszym w okolicy) a allegro wyszła przeszło 200 zł i to dla sprzętu w cenie do 1700 zł.

Proponowany sprzęt to:
Płyta główna Gigabyte M61PME-S2P / nF430+GF6100/DDR2/ Sock.AM2
Procesor AMD Athlon II X2 250 BOX 3.0GHz S-AM3
Pamiec GOODRAM DDR2 2 GB/800MHz PC2-6400 CL.6
Czytnik kart pamięci
Dysk Samsung HD161GJ 160GB 7200 8MB SATA
Karta grafiki: zintegrowana
Karta dzwiekowa: zintegrowana
Obudowa ModeCom STEP 207 Midi Tower ATX 350W, 2x USB, 2x Audio (czarna)
DVD RW SAMSUNG SH-S223B black bulk SATA (bez soft)
Klawiatura A4Tech slim 720
Mysz A4Tech
Monitor LCD 20" LG W2043S-PF, wide 16:9, piano black
Cena 1660,00 zł

A zakupiony:
Płyta główna  ASUS M2A74-AM
Procesor AMD Athlon II X2 250 BOX 3.0GHz S-AM3
Pamiec DDR2 APACER 2GB 2048MB 800MHz CL5
Czytnik kart pamięci
Dysk SEAGATE 500GB  ST3500418AS SATA II 16MB
Karta grafiki: zintegrowana
Karta dzwiekowa: zintegrowana
Obudowa MLOGIC-MODECOM MODEL B22 czarna
osobny zasilacz MODECOM-LOGIC 500W PPFC ATX 120mm (super cichy)
DVD-RW SONY/NEC 24x 5240S
Klawiatura GENIUS SlimStar 320 Black
Mysz Genius XScroll Optical Wheel Mouse USB
Monitor LCD BENQ G2020HD 20'' DVI 5ms 40000:1
Radiator na procesor Cooler Master Hyper TX3
Cena około 1655,00 zł razem z kosztami przesyłki!

Więc niekiedy warto popatrzeć na allegro :) Sprzęt o wiele lepszy, w podobnej cenie. Jedynym "problemem" jest plik gwarancji od różnych sprzedawców.

Ja tylko próbuję napisać, że obie firmy według mnie są równoważne
z lekkim wskazaniem na Gigabyte (ze względu na cenę). Są również inni
producenci warci uwagi. Nie znoszę uprzedzeń i już :)

Niech będą równoważne, tylko ja bardziej skłaniam się ku Asusowi :)

A co do uprzedzeń do gigabyte to muszę jeszcze troszkę poczekać na coś, co rzeczywiście od nich zwali mnie z nóg i wtedy może się skuszę.

Pozdrawiam i obiecuję nie pisać więcej o kondensatorach monolitycznych :D

Data: 2010-02-05 18:34:26
Autor: Wiesław
Dnia 04-02-2010 o 18:05:52 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Ależ, oczywiście nie mam nic przeciwko, jeżeli coś trafi się taniej.
Mnie chodzi tylko o wiarygodność ceny w przypadku "okazji".
Okazja dziś jest, jutro jej nie ma.

Jedynym "problemem" jest plik gwarancji od różnych sprzedawców.

Zastanawiałeś się co zrobi znajoma, jak coś zacznie szwankować? :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-05 19:38:07
Autor: djs
Wiesław napisał (a):

Jedynym "problemem" jest plik gwarancji od różnych sprzedawców.

Zastanawiałeś się co zrobi znajoma, jak coś zacznie szwankować? :)

Tak - już to ustaliliśmy - zadzwoni do mnie :D

Data: 2010-02-05 18:15:11
Autor: Wiesław
Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
Dnia 04-02-2010 o 09:21:25 Netx <nospam@gazeta.pl> napisał(a):

Jakiś mniej więcej rok temu kupiłem topową płytę Gigabyte.

Ja też już wolę unikać Gigabyte. Dla osób średnio wymagających może się  te płyty nadają, ale ja szukam czegoś niezawodnego pod każdym względem.

Urządzenia mają to do siebie, że mogą się uszkodzić. Nie ma takiego
producenta, którego produkty się nie psują. Nawet jakby trafił się jeden
uszkodzony egzemplarz na milion to i tak ktoś go musi kupić :)
Po to przecież jest gwarancja.
Znam "naście" osób, które posiadają płyty Gigabyte i nikt nie narzeka.
Ja również, a wcześniej miałem świetną płytę Asusa.
Od razu piszę, że nie są to płyty topowe (do 450zł).

Support wszyscy producenci mają podobny,
Otóż nie. Asus do każdej płyty daje swoje forum (osobne dla każdej  płyty), na których jest całkiem spora ilość użytkowników.. Gigabyte nie i  zakładam że się tego boi.

Mowa była o supporcie programowym. Pomimo tego, że forum to plus dla Asusa,
polska strona pozostawia wiele do życzenia. Bardzo denerwujące jest np.
brak niektórych artykułów dostępnych w sprzedaży.

Gigabyte natomiast dodaje taki fajny gadżecik jak DualBios.
Który u mnie nie zadziałał (i nie tylko u mnie - jest cały wątek na  forum purepc).

Jest dużo wątków na forach użytkowników, którym zadziałał.. Przypomina mi
się analogiczna sytuacja z usługą "przywracania systemu" w Windows..
Przecież nikt nie powie, że nie działała. Gdy jednak naprawdę mogłaby
się przydać, zawsze odmawiała mi posłuszeństwa :)
Jak już pisałem, jest to gadżecik, który może pomóc. Czy dla Asusa to jest
zaleta, bo go w ogóle nie posiada :)

Nie twierdzę że Asus jest bezbłędny, ale jednak widzę różnicę w stosunku  do Gigabyte.

Nie wiem, czy pamiętasz kto pierwszy zawalczył o klienta w niższych
przedziałach cenowych. Gdyby nie Gigabyte podejrzewam, że nie byłoby tych
kondensatorów, cewek i rozbudowanych sekcji zasilania u innych producentów,
a Gigabyte się stara i to mi się podoba.

Wiesław
Opera Mail

Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2