Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Godny następca Scenika

Godny następca Scenika

Data: 2010-03-24 20:27:10
Autor: kamilos
Godny następca Scenika
Witajcie,

do tej pory woziłem się zagazowanym scenikiem 1.6 90KM rocznik 97 jednak samochód zaczyna mnie coraz bardziej denerwowac i generować ci±gle jakie¶ nieprzewidziane wydatki. Poza tym brak w nim klimatyzacji a przy obecnych upalnych latach jest to nie do zniesienia. Dlatego też zastanawiam się nad upłynnieniem go i zakupem jakiegos innego pojazdu.

I tutaj się zaczyna problem gdyż rynek oferuje dużo ciekawych samochodów. Kwota, która wchodzi w grę to plus minus 15 tysięcy PLN. Nie mam sprecyzowanych wymagań co do budowy pojazdu jednak nie może być za mały ani za duży czyli poruszamy się w obszarze od kompaktów przez minivany do klasy ¶redniej. Przede wszystkim taki samochód powinien ładnie wygl±dać, nie psuć się za bardzo... a nawet je¶li to ceny czę¶ci nie powinny zabijać. Odno¶nie mocy silnika - zeby się dało sprawnie wyprzedzać. Napęd - diesel lub benzyna + lpg (przebieg roczny koło 30 tys. km). Rocznikowo chyba nie ma co patrzeć bo liczy się konkretny egzemplarz a nie rok produkcji.

Co odpada:
- japońskie z lat 90' - dostałbym depresji od szarego plastiku w ¶rodku... ewentualnie Mazda Premacy lub 626 z końca produkcji ale tutaj nie wiem jak wygl±da dostępno¶ć i cena czę¶ci zamiennych
- wszystkie dobite panzerwageny ;) - podobno się nie psuj± ale za cenę Golfa z roku 2000 można mieć Megane z roku 2004 no chyba że kto¶ mnie przekona że s± warte tej ceny.

Co rozważałem:
- nowszy Scenic - wersja po FL z dieslem lub zagazowany 1,6 16V, duży, wygodny
- Xsara Picasso - podobno nie jest tak Ľle z awaryjno¶ci±, nienajgorsze silniki HDI, duży i wygodny
- Fiat Stilo JTD - podoba się tylko ponoć nienajlepiej z awaryjno¶ci±
- Astra II - z silnikiem Isuzu podobno warto, z zewn±trz ładny, w ¶rodku niezbyt... no i strasznie dużo tego na ulicach
- Focus - ładny, fajnie jeĽdzi tylko silniki benzynowe nie lubi± gazu a diesle nie s± rewelacyjne i do¶ć drogie w eksploatacji
- Saab 9-5 - super samochody z dobrym wyposażeniem tylko koszty eksploatacji raczej zabijaja - odpada
- Renault Megane II - oszczędne diesle 1,5 dCi jednak naprawy mog± być kosztowne, ewentualnie z LPG 1,6 16V

I tutaj się kończ± propozycje z mojej strony. Może szanowni Grupowicze dorzuc± co¶ od siebie lub podziel± się do¶wiadczeniami? Po prostu chciałbym samochód, który posłuży mi dłużej bez perspektywy kosztownych napraw :)


Pozdrawiam
KJ

Data: 2010-03-24 20:41:48
Autor: btn
Godny następca Scenika

- Focus - Ĺ‚adny, fajnie jeĹşdzi tylko silniki benzynowe nie lubiÄ… gazu a
diesle nie są rewelacyjne i dość drogie w eksploatacji

Przesadzasz, za 15k masz fajnÄ… foczkÄ™ z klimÄ… i innymi duperelami. Silnik TDDI 90KM bierze 5-6l ropy.

Data: 2010-03-24 20:47:31
Autor: kamilos
Godny następca Scenika

Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości news:hodpue$ij0$1inews.gazeta.pl...


Przesadzasz, za 15k masz fajnÄ… foczkÄ™ z klimÄ… i innymi duperelami. Silnik TDDI 90KM bierze 5-6l ropy.

No właśnie gdzieś czytałem, że silnika TDDi nikt nie chce się dotnkąć, nawet niektóre ASO... tylko nie pamiętam dokładnie o jaki problem z tym silnikiem chodziło. A co do kosztowności napraw miałem na myśli np. wymianę sprzęgła - znajomy w 1.8 TDCi wymieniał sprzęgło, koło dwumasowe i jeszcze jakąś pierdołę i zostawił u mechanika dobre kilka tysięcy.

Pozdrawiam
KJ

Data: 2010-03-24 21:04:34
Autor: btn
Godny następca Scenika
W dniu 2010-03-24 20:47, kamilos pisze:

Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości
news:hodpue$ij0$1inews.gazeta.pl...


Przesadzasz, za 15k masz fajnÄ… foczkÄ™ z klimÄ… i innymi duperelami.
Silnik TDDI 90KM bierze 5-6l ropy.

No właśnie gdzieś czytałem, że silnika TDDi nikt nie chce się dotnkąć,
nawet niektóre ASO... tylko nie pamiętam dokładnie o jaki problem z tym
silnikiem chodziło. A co do kosztowności napraw miałem na myśli np.
wymianę sprzęgła - znajomy w 1.8 TDCi wymieniał sprzęgło, koło dwumasowe
i jeszcze jakąś pierdołę i zostawił u mechanika dobre kilka tysięcy.

Pozdrawiam
KJ

TDDi to właśnie najstarszy ale zarazem najprostszy w Foczce silnik pamiętający jeszcze Escorta i w porównaniu z nowszymi jego odpowiednikami wyposażonymi w common rail bardziej niezawodny. No ale to tylko moje zdanie.

Data: 2010-03-24 21:10:42
Autor: kamilos
Godny następca Scenika

Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości news:hodr94$npl$1inews.gazeta.pl...

TDDi to właśnie najstarszy ale zarazem najprostszy w Foczce silnik pamiętający jeszcze Escorta i w porównaniu z nowszymi jego odpowiednikami wyposażonymi w common rail bardziej niezawodny. No ale to tylko moje zdanie.

Wiem o tym i tym bardziej dziwne wydawały mi się historie z problemami w diagnostyce i naprawie usterek. Bo co tam niby się ma psuć z droższych rzeczy oprócz turbiny czy pompy rotacyjnej? Focus wydaje się ciekawą propozycją :)

Pozdrawiam
KJ

Data: 2010-03-24 21:37:07
Autor: Marcin Jan
Godny następca Scenika
kamilos pisze:

Użytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisał w wiadomości news:hodr94$npl$1inews.gazeta.pl...

TDDi to właśnie najstarszy ale zarazem najprostszy w Foczce silnik pamiętający jeszcze Escorta i w porównaniu z nowszymi jego odpowiednikami wyposażonymi w common rail bardziej niezawodny. No ale to tylko moje zdanie.

Wiem o tym i tym bardziej dziwne wydawały mi się historie z problemami w diagnostyce i naprawie usterek. Bo co tam niby się ma psuć z droższych rzeczy oprócz turbiny czy pompy rotacyjnej? Focus wydaje się ciekawą propozycją :)

Pozdrawiam
KJ
miałem TDDi ale w mondeo. Generalnie nie było problemów. Natomiast napewno w TDCi są problemy z wtryskami - wysokie ceny, choć o tego czasu może coś sie zmieniło w sprawie tych wtrysków - jakieś zamienniki. Polecam forum z fordklubpolska.
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-03-25 13:21:38
Autor: Szymon Machel
Godny następca Scenika

Użytkownik "kamilos" <kivlovus@op.pl> napisał w wiadomo¶ci

.....
- wszystkie dobite panzerwageny ;) - podobno się nie psuj± ale za cenę Golfa z roku 2000 można mieć Megane z roku 2004 no chyba że kto¶ mnie przekona że s± warte tej ceny.


Psuj± się wszystkie samochody. Ale....
Dostepno¶ć i cena czę¶ci z grupy VW/Audi jest chyba najlepsza.
Np. kolega do Octavii 1.9 TDI (420 000 km przebiegu z tego 200 000 na taryfie!)
musiał zakupić skrzynię biegów (nie chciał za dużo dokładać do wybieganego auta).
Znalazł skrzynię używan± z Leona "anglika" za 500 zł. Założył i pracuje bez zarzutu.

Szymon

Data: 2010-03-25 13:48:27
Autor: rz
Godny następca Scenika


Psuj± się wszystkie samochody. Ale....
Dostepno¶ć i cena czę¶ci z grupy VW/Audi jest chyba najlepsza.
Np. kolega do Octavii 1.9 TDI (420 000 km przebiegu z tego 200 000 na taryfie!)
musiał zakupić skrzynię biegów (nie chciał za dużo dokładać do wybieganego auta).
Znalazł skrzynię używan± z Leona "anglika" za 500 zł. Założył i pracuje bez zarzutu.

Bzdura, która niczemu nie dowodzi.
Do mojego citroena moge kupić skrzynie za 250 zł - i co mam pisac, że francuskie maj± lepszy dostęp do czę¶ci ?

Data: 2010-03-25 15:58:15
Autor: krzysiek82
Godny następca Scenika
kamilos pisze:
- wszystkie dobite panzerwageny ;) - podobno się nie psuj± ale za cenę Golfa z roku 2000 można mieć Megane z roku 2004 no chyba że kto¶ mnie przekona że s± warte tej ceny.


powiem tak, nie wszystkie będ± dobite i gdybym miał wybrać między megane a golfem to bym wolał golfa.


- Fiat Stilo JTD - podoba się tylko ponoć nienajlepiej z awaryjno¶ci±

wszyscy słyszeli o awaryjno¶ci a nikt jej nie widział, auto ma swoje wady i ma swoje zalety. Nie ma aut bez wad, nawet mazda 6 ma wady a podobna jest taka zajefajna. Wady stilo, pękały sprężyny przednie (s± sporo lepsze zamienniki i większo¶ć używek ma wymienione sprężyny) pojawiały problemy z poduszkami ale poprawienie wtyczki pod siedzeniem eliminuje problem. Silniki JTD bardzo trwałe, czę¶ci do nich tańsze niż   do konkurencji na podobnym poziomie zaawansowania.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-26 08:33:56
Autor: szwagier
Godny następca Scenika

- Fiat Stilo JTD - podoba się tylko ponoć nienajlepiej z awaryjno¶ci±

Moim zdaniem to bardzo dobry wybor.
Awaryjnosc?
Pierwsze slysze...

szwagier

Data: 2010-03-26 10:57:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Godny następca Scenika
kamilos pisze:

I tutaj się kończ± propozycje z mojej strony. Może szanowni Grupowicze dorzuc± co¶ od siebie lub podziel± się do¶wiadczeniami? Po prostu chciałbym samochód, który posłuży mi dłużej bez perspektywy kosztownych napraw :)

Skoro już rozważasz kompakty, to popatrz w kierunku Peugeota 307. Wersja SW to chyba byłoby co¶ dla Ciebie - zaskakuj±co obszerne wnętrze jak na tę klasę; zamiast tylnej kanapy dzielonej w niewiadomo jaki sposób, s± trzy niezależne fotele. W SW trafia się bardzo fajny panoramiczny dach. Wyposażenie też nienajgorsze.
Auto tanie je¶li chodzi o zawieszenie (żadnej wielowahaczówki).
Z silników - ja bym proponował to co mam czyli 2.0Hdi 90KM - nie ma dwumasowego koła zamachowego, nie ma filtra FAP. Tylko, że to tylko w autach do 2005r (przed liftingiem).
Czasem denerwuj± drobiazgi elektryczne, np. przeł±czniki szyb i lusterek w drzwiach, zrobione na zasadzie płytki i gumek przewodz±cych (jak w pilocie rtv) - trzeba raz na kilka lat po¶więcić pół godziny i 50-tkę izopropanolu, by rozebrać i wyczy¶cić.
Aaa, przy kupnie zrobić diagnostykę. Sprawdzić BSI - często partacze montuj±cy alarmy, tak się przebijaj± z kablami przez ¶cianę grodziow± między kabin± i komor± silnika, że dochodzi do zalewania tego modułu.
Jak padnie to kaplica, bo on steruje dosłownie wszystkim.
Tzn. nie, że auto na złom, bo zrobić się to da. Ale musi się tym zaj±ć kto¶ z pojęciem i firmowym diagnozerem Peugeot Planet. No i koszt jaki¶ tam się robi.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627

Godny następca Scenika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona