Goebbels o Jezusie...

Data: 2009-12-23 03:54:22
Autor: Woland
Goebbels o Jezusie...
Abends sitze ich auf meinem Zimmer und lese die Bibel. In der Ferne
braust das Meer. Dann liege ich noch lange wach und denke an den
stillen, bleichen Mann von Nazareth.

Wieczorami czytam Biblię w moim pokoju... W oddali słychać szum
morza... Wtedy kładę się bezsenny i rozmyślam o cichym (spokojnym),
bladym człowieku z Nazaretu...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/Bundesarchiv_Bild_101I-811-1888-34%2C_Joseph_Goebbels.jpg

Data: 2009-12-23 13:15:45
Autor: Jadrys
Goebbels o Jezusie...
W dniu 2009-12-23 12:54, Woland pisze:
[...]

A skąd to wiadomo że był "cichym, spokojnym i bladym " człowiekiem? A swoją drogą skoro Chrystus robił różne cudy i wyróżniał sie z tłumów normalnych ludzi, to dlaczego nikt Go  nie uwiecznił w powstać obrazu czy choćby tak modnej w tamtych czasach rzeźby?

Data: 2009-12-23 18:28:01
Autor: Hans Kloss
Goebbels o Jezusie...
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
dlaczego nikt Go  nie uwiecznił w powstać obrazu czy choćby tak modnej w tamtych czasach rzeźby?

Szczególnie modne było w tamtych czasach malowanie i rzeźbienie postaci
ludzkich na terenach Galilei, Samarii i Judei. A że zamieszkujące je narody
wyznawały religię której jedno z najważniejszych przykazań zaczynało się od
słów  "Ne będziesz czynił wizerunków....itditp" to drobiazg zupełnie bez
znaczenia ;).
A jeszcze niech do ciebie dotrze że twoje wyobrażenia o historii są podobnej
próby co wyobrażenia o ekonomii czy polityce, ...
J-23

Data: 2009-12-23 20:06:28
Autor: Jadrys
Goebbels o Jezusie...
W dniu 2009-12-23 19:28, Hans Kloss pisze:
[...]

Całe masy posągów w Starożytnej Grecji a później w Rzymie pozwala mi domniemywać że w krainach podległych Rzymowi było podobnie.

Data: 2009-12-23 22:28:29
Autor: Hans Kloss
Goebbels o Jezusie...
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Całe masy posągów w Starożytnej Grecji a później w Rzymie
Napisz ze żartujesz... CAŁE MASY????!!!!???

pozwala mi domniemywać
...bezzasadnie, zupełnie bezzasadnie. Spróbuj na próbę znaleźć choćby ślad
rzeźby przedstawiającej króla Heroda (=Herod Antypas), postaci  w ówczesnych
czasach nieporównanie ważniejszej niż jakiś syn ubogiego cieśli z Nazaretu.
Jako się rzekło- najpierw RZETELNA znajomość tematu, potem wydawanie o nim
sądów. Zaznaczam ze jestem kompletnym dyletantem w dziedzinie historii,
niemniej pewne zupełnie elementarne jej podstawy ongiś usiłowano mi wtłoczyć
do głowy.
J-23

Data: 2009-12-24 15:20:19
Autor: Jadrys
Goebbels o Jezusie...
W dniu 2009-12-23 23:28, Hans Kloss pisze:
Jadrys<Che@yahoo.com>  napisał(a):

Całe masy posągów w Starożytnej Grecji a później w Rzymie

Napisz ze żartujesz... CAŁE MASY????!!!!???

Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany.. Chciałem tylko powiedzieć że "masy" to inaczej: bardzo dużo, wiele itd.

[...]

Tak Hans, -  niestety daje się zauważyć że jesteś dyletantem, i to nie tylko w dziedzinie historii ale również w wielu innych sprawach..  - Twoje chciejstwo bardzo często nie ma pokrycia w stanie rzeczywistym..

Data: 2009-12-24 06:28:29
Autor: Hans Kloss
Goebbels o Jezusie...
Jadrys napisał(a):

Tak Hans, -  niestety daje siďż˝ zauwaďż˝yďż˝ ďż˝e jesteďż˝ dyletantem,
... a mimo to nie domagam się rzeźb ani malowideł przedstawiających
Chrystusa i wykonanych w czasach mu współczesnych. Na tyle mi wyczucia
historycznego wystarczyło, czego o tobie nijak powiedzieć nie
można ;) .
J-23
PS. O ekonomii wiem nieporównanie więcej niż o historii ;).

Data: 2009-12-26 09:49:11
Autor: Jadrys
Goebbels o Jezusie...
W dniu 2009-12-24 15:28, Hans Kloss pisze:
Jadrys napisał(a):

[...]

Ja też się nie "domagam". Po prostu mnie ciekawi jak w epoce rzeźby nikt nie pomyślał o uwiecznieniu Chrystusa pod postacią choćby jednego posągu  .

PS. O ekonomii wiem nieporównanie więcej niż o historii ;).

Na pewno! Choć i w pojmowaniu zasad ekonomii też nie jesteś orłem.

Goebbels o Jezusie...