Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad

Data: 2011-07-04 14:27:30
Autor: Dawid Wasilewski
Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad
Witam,

siostra odziedziczyła ramę Trek 8500 (z serii 9000 custom) i chce zacząć jeździć (nie koniecznie w maratonach ;) ).
Jako że jest to osoba początkująca, nie chcę popaść w koszty i wyposażyć ją w zbyt dobry osprzęt.
Myślałem o podzepołach shimano z serii alivio (oryginalnie było XT :) ) lub sram X3, amorek jakiś Suntour, bez SPD, tył tarcze mech.

Czy dobrze myślę kierując się na w.w grupy, na co zwrócić uwagę  i ile $ szykować, by nie było problemów w przyszłości ?
Upgrade w lepszy osprzęt to daleki horyzont póki co.

dziękuję i pozdrawiam
Dawid
Zielona Góra
spec P2am

Data: 2011-07-04 14:47:14
Autor: Kapsel
Mon, 4 Jul 2011 14:27:30 +0200, Dawid Wasilewski napisał(a):

[...]

 Kupowanie wszystkich części osobno to raczej droga impreza.
Rozważaliście zakup całego roweru dopasowanego do siostry? Tę ramę możecie
wtedy po prostu sprzedać i wrzucić do budżetu :)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-07-04 15:52:41
Autor: Maciek
Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad
Kupowanie wszystkich części osobno to raczej droga impreza.
Rozważaliście zakup całego roweru dopasowanego do siostry?

Dobrze piszesz. Też taką drogę bym wybrał. Chciałem swojej Pani złożyć rower na Alivio, jednak po prostu się nie opłacało. Kupiłem starszy model Krossa - Lady Level A2 za ~1050zł. Nie wiem jakbym się gimastykował to za tą cenę nie złożyłbym takiego sprzętu. Mowa o tym:
http://www.rowerek.pro24.pl/lady/lady8.jpg
Kolorystyka dla dziewczyny bomba, u mojej banan od ucha do ucha więc zakup był udany ;-)

Data: 2011-07-04 17:26:41
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości

Kolorystyka dla dziewczyny bomba, u mojej banan od ucha do ucha więc zakup był udany ;-)

Ten rower jest ok, ale ma tragiczny suport. W wolnej chwili zajrzyj tam tylko się dobrze trzymaj bo takiego wydziwu szybko nie zobaczysz. Do korby shimano _koniecznie_ kup suport w standardzie JIS.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-04 18:40:43
Autor: Maciek
Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad
Ten rower jest ok,

Na tą cenę fakt, naprawdę ok.

ale ma tragiczny suport. W wolnej chwili zajrzyj tam
tylko się dobrze trzymaj bo takiego wydziwu szybko nie zobaczysz.

Z ciekawości zapytam co  takiego można zobaczyć w suporcie?
Na razie nie dotykam nic, wszystko ładnie pracuje i teoretycznie jest gwarancja, chociaż wiadomo jak to z tym bywa - prawie wszystkie części roweru wymienione w karcie gwarancyjnej i nie podlegają gwarancji  ;-D

Data: 2011-07-04 18:49:16
Autor: Wojtek Sobociński
Maciek wrote:

> Ten rower jest ok,

Na tą cenę fakt, naprawdę ok.

> ale ma tragiczny suport. W wolnej chwili zajrzyj tam
> tylko się dobrze trzymaj bo takiego wydziwu szybko nie zobaczysz.

Z ciekawości zapytam co  takiego można zobaczyć w suporcie?

Dowiesz się jak zacznie trzeszczeć i złapie luz...

Data: 2011-07-04 18:56:06
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iusqeb$2i7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Plastikowe miski, gołą oś i niczym nie osłonięte łożyska (tak, wiem ża mają swoje uszczelnienia)czyli http://imageshack.us/photo/my-images/231/img3795n.jpg/ Naprawdę jest to zrobione po kosztach do ostatniego grosza. Nowy, metalowy suport kosztuje ok 30 PLN plus wysyłka więc nie ma dramatu byleby było JIS do shimanowskiej korby.

Poza tym składając ten rower okazało się, że piasty, stery, widelec były praktycznie nie nasmarowane. W piastach był po prostu dramat.

Poza tym rower w tej cenie był nie do pobicia pod względem jakości. Co ciekawe mój znajomy na nim jeździ :D Na początku ciężko mu było pogodzić się z kolorem, ale po pierwszej jeździe zapomniał o tej kwestii i jeździ na nim wszędzie gdzie się tylko da :)

Data: 2011-07-05 09:42:17
Autor: Maciek
[...]

Plastikowe miski miałem w swoim rowerze dłuuuugo, wytrzymały do końca żywotu suportu (>10lat), mam takie doświadczenia, że da się z tym żyć.
Budowa tego suportu... ekhm.. fakt, pojechane po kosztach na maksa :-D ale bez paniki, tak jak piszesz to są groszowe sprawy, niech dziewcze jeździ, zajeździ to się wymieni na coś lepszego.

Poza tym rower w tej cenie był nie do pobicia pod względem jakości.

Dokładnie i dlatego na miejscu Dawida sprzedałbym ramę Treka (zapewne jest trochę warta) i kupił cały nowy rower w naprawdę dobrej cenie. Pod względem kosztów/jakości chyba nic się lepszego nie wymyśli.

Data: 2011-07-05 10:03:30
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:iuuf8r$ri2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Rama w Levelu A2 lady to jest dokładnie to samo co A4 więc jest to pełnowartościowy produkt w kolorze narkotycznej wizji. To samo z widelcem - nie powala, ale naprawdę działa. Za taką kwotę nie wiem czy jest sens walczyć samodzielnie - jeżeli rozmiar byłby ok to moim zdaniem lepiej kupić gotowy rower.

Data: 2011-07-05 12:01:27
Autor: Maciek
Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad
Rama w Levelu A2 lady to jest dokładnie to samo co A4 więc jest to pełnowartościowy produkt w kolorze narkotycznej wizji.

Od siebie jeszcze dodam, rama sprawia wrażenie pancernej, raczej wątpię aby kobieta mogła ją pokonać ;-) Jeżeli by się do niej na siłę uczepiać to do V-ki z tyłu można dołożyć na wszelki wypadek boostera i powinna być gitara.

To samo z widelcem - nie powala, ale naprawdę działa.

U mnie w rowerze z piąty sezon XCRowi leci, ponad dychę ma zrobioną, z tym mam nadzieję będzie podobnie. U mnie trzyma się dobrze, co prawda nie katowany, nie skaczę itd. ale jakoś specjalnie na niego też nie uważam. Smaruje często brunoxem, nie rozkręcałem go jeszcze nawet. Luzów na razie nie złapał. Cudo to nie jest jednak po prostu działa, więc zastrzeżeń mieć nie mogę.

Za taką kwotę nie wiem czy jest sens walczyć samodzielnie - jeżeli rozmiar byłby ok to moim zdaniem lepiej kupić gotowy rower.

Według mnie nie ma sensu walczyć, lepiej kupić gotowy i cieszyć się jazdą. Większość części w tym rowerze przy serwisowaniu, przebiegach rocznych powiedzmy 2kkm i eksploatacji w normalnych warunkch, powinna wytrzymać lata. Coś padnie to wymienić na bieżąco i "będzie pani zadowolona" ;-)

Data: 2011-07-05 12:17:15
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:iuundp$p1v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Być może za jakiś czas będę mógł coś więcej napisać w tym temacie bo rower o którym myślę jest jeżdzony przez ciężkiego osobnika :) choć wątpie aby z ramą były problemy.

[...]

Ja mam jedno bardzo konkretne zastrzeżenie: plastikowe ślizgi. Nie cierpię tego patentu :/ Druga uciążliwa kwestia: klucze do korków. Kiedyś SR Suntour dawał to do każdego widelca teraz nigdzie tego nie ma <ściana> i bardzo cieżko jest odkręcić korek nie pozostawiając ewidentych śladów :(

Data: 2011-07-08 13:24:21
Autor: Maciek
Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad
Ja mam jedno bardzo konkretne zastrzeżenie: plastikowe ślizgi. Nie cierpię tego patentu :/

Ten tekst o ślizgach skłonił mnie do przeserwisowania mojego amora. Przy rozkręcaniu trochę wody się wylało;-), stary smar był całkiem czysty. Jednak nic to, jak zobaczyłem ślizgi o których piszesz to mnie przytkało;-) Jak na taką tandetę o dziwo sporo czasu dają już radę. Teraz poważnie się zastanawiam nad zalaniem dziada rzadkim olejem co by wszystko pływało w nim i było lepsze smarowanie ;-)

Druga uciążliwa kwestia: klucze do korków. Kiedyś SR Suntour dawał to do każdego widelca teraz nigdzie tego nie ma <ściana> i bardzo cieżko jest odkręcić korek nie pozostawiając ewidentych śladów :(

Racja, o ile jeden korek jest z normalną główką i poszedł bez problemu to w drugim musieli wymyślić udziwnioną główkę... uhm...

Data: 2011-07-08 13:31:42
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:iv6pd8$j9e$1inews.gazeta.pl...
[...]

Olej olej :) Kup smar RST, który wyśmienicie smaruje plastikowe ślizgi JEDNAKŻE w zimę zamarza na kość do tego stopnia, że nie sposób widelcem ruszyć ;) zatem na zimę Łt-43. Robiłem psudo kąpiel olejową w duro i jest ok, ale przy plastikowych ślizgach to dużo nie da a widelec może się pocić spod korków.

Racja, o ile jeden korek jest z normalną główką i poszedł bez problemu to w drugim musieli wymyślić udziwnioną główkę... uhm...

Nad tym też myślę i wydaje mi się, że wymyśliłem sposób ale to też będę musiał sprawdzić ;)

Data: 2011-07-08 14:19:20
Autor: Maciek
[...]

Użyłem ŁT bo taki miałem pod ręką. Jednak wcześniej czy później pewnie spełznie ze ślizgów w miejscach bardziej obciążanych, stąd pomysł aby zalać wszystko resztką oleju, który wala mi się po wymianie w samochodzie. Na pewno taki olej syntetyczny ma lepszą lepkość i cały bukiet uszlachetniaczy;-). No ale co najważniejsze zapewniłby ciągłość smarowania.

Robiłem psudo kąpiel olejową w duro i jest ok, ale przy plastikowych ślizgach to dużo nie da a widelec może się pocić spod korków.

Pocił Ci sie spod korków? Tak na pierwszy rzut oka obstawiałbym simeringi, że mogą popuszczać. No nic jak znajdę trochę czasu na eksperymenty to się pobawię. Nie mam za wiele do stracenia ;-)

Nad tym też myślę i wydaje mi się, że wymyśliłem sposób ale to też będę musiał sprawdzić ;)

Na pierwszy rzut oka wystarczy rura aluminiowa podobnej średnicy, ponacinać ją za pomocą małej tarczki szlifierką precyzyjną (albo od biedy piłką do metalu i wyrównać małym pilnikiem;-) tak aby zrobić ząbki wchodzące w główkę korka. Myślę nawet, że parę symetrycznie rozmieszczonych ząbków by wystarczyło, jak odkręcałem ten korek nie stawiał wielkiego oporu. Coś w ten deseń bym kombinował.

Data: 2011-07-08 14:22:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:iv6ska$5d$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie będzie się trzymał plastikowych ślizgów. Owszem w środku będzie bardziej płynnie, ale z czasem nic z tego nie zostanie.

Pocił Ci sie spod korków? Tak na pierwszy rzut oka obstawiałbym simeringi, że mogą popuszczać. No nic jak znajdę trochę czasu na eksperymenty to się pobawię. Nie mam za wiele do stracenia ;-)

Tak, korasy są w ogóle nie uszczelnione a ponieważ mój rower wisi na ścianie więc się poci.

[...]

Nie potrzeba dużo siły, ale potrzebny jest pewny chwyt żeby tego nie uszkodzić. Mam inną wizję, ale to dopiero plany :)

Data: 2011-07-04 16:34:20
Autor: PeJot
W dniu 2011-07-04 14:47, Kapsel pisze:

Kupowanie wszystkich części osobno to raczej droga impreza.

Niekoniecznie. Wystarczy dobrze szukać i zrezygnować z najnowszych roczników. Pełno po SRach tańszych leżaków magazynowych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-04 17:23:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad
Dawid Wasilewski, Mon, 4 Jul 2011 14:27:30 +0200, pl.rec.rowery:
Myślałem o podzepołach shimano z serii alivio (oryginalnie było XT :) ) lub sram X3, amorek jakiś Suntour, bez SPD, tył tarcze mech.

Ekhm. A z przodu V-ka? Wyjaśnij mi, czemu...?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-07-05 11:20:29
Autor: Dawid Wasilewski
Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad

Ekhm. A z przodu V-ka? Wyjaśnij mi, czemu...?

-- Pozdrowienia,

Cześć, wyjaśniam, to zależy od amorka (pivoty) i piasty rzecz jasna, nie upieram się i nie będę naciskał, wiem że lepiej i ładniej jak tarcza tył to i przód.
co do X-3 to będę omijał .

pozdrowienia
Dawid

Data: 2011-07-04 18:53:52
Autor: Wojtek Sobociński
Dawid Wasilewski wrote:

[...]

Nie polecam przerzutki tylnej x-3 - badziew warning :P

--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Goła rama - wstępny kosztorys - proszę o rad