Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po mieście (Poznań) .

Data: 2010-08-01 14:42:58
Autor: Mateusz Mirski
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po mieście (Poznań) .
Witam!

Mam możliwość kupić takie cudo z pewnego źródła, jako drugi samochód do jazdy po mieście.
przebieg 220000 przy 200k remont generalny po zerwaniu paska
wymieniony cały tłumik, przednie hamulce, samochód dobrze utrzymany, od 4 lat używany w rodzinie. Więc jak na razie sporo zalet.

Czy ten model z tym silnikiem ma jakieś wady, których należy się wystrzegać?

Mateusz Mirski

Data: 2010-08-01 16:30:39
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-01 14:42, Mateusz Mirski pisze:

Czy ten model z tym silnikiem ma jakieś wady, których należy się
wystrzegać?

Rdza.
Przy 1.9TD 75KM niezbyt to jeździ ale od biedy daje rade. Poczytaj o tzw. pinie stożkowym do pompy wtryskowej, dość znacząco potrafi poprawić radość z jazdy ;)

Lewis

Data: 2010-08-01 19:03:01
Autor: Łukasz

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i340eh$9ee$1@news.onet.pl...
[...]

aaz ten typ silnika posiada wade fabryczną
bujajace sie koło na wale (klin na wale)
przerabiałem to osobiście prędzej czy poxniej
w każdym 19td wystąpi ten problem
a to juz spore koszty

Data: 2010-08-01 12:40:02
Autor: seba
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po miecie (Pozna).
On 1 Sie, 19:03, ukasz <g...@op.pl> wrote:

aaz ten typ silnika posiada wade fabryczn
bujajace sie koo na wale (klin na wale)
przerabiaem to osobicie prdzej czy poxniej
w kadym 19td wystpi ten problem
a to juz spore koszty

Tez przerabialem.
W drodze do przyszlej zony w drugi dzien swiat wielkanocnych.
Mam nadzieje ze to scierwo juz nie jezdzi.

Data: 2010-08-01 22:25:58
Autor: Mateusz Mirski
W dniu 2010-08-01 19:03, Łukasz pisze:
[...]

A da się to traktować, jak część eksploatacyjną, czyli zawczasu wymieniać?

Mateusz Mirski

Data: 2010-08-03 15:34:29
Autor: krzysiek82
Mateusz Mirski pisze:
A da się to traktować, jak część eksploatacyjną, czyli zawczasu wymieniać?

da się wymienić żaden problem, tylko trzeba to zrobić w porę :)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-03 21:06:37
Autor: Mateusz Mirski
W dniu 2010-08-03 15:34, krzysiek82 pisze:
Mateusz Mirski pisze:
A da się to traktować, jak część eksploatacyjną, czyli zawczasu
wymieniać?

da się wymienić żaden problem, tylko trzeba to zrobić w porę :)

A czy ktoś jest w stanie oszacować jak często się powinno o to zadbać i jakie koszty niesie za sobą profilaktyka? Bo z tego co doczytałem, zerwanie klina jest porównywalne z zerwaniem rozrządu, czyli remont generalny.

M.

Data: 2010-08-03 15:36:52
Autor: krzysiek82
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po mieście (Pozna ń).
Lewis pisze:
Rdza.

To nie jest największy problem tych aut, problemem jest ilość właścicieli i to jak traktowali auto :)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-01 22:19:31
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Mateusz Mirski" <mattizUSUN@TOinteria.pl> napisał w wiadomości news:i33q4h$uf3$1usenet.news.interia.pl...
[...]

    Chyba da sie go jeszcze spokojnie rzepakiem zatankowac, to zawsze bedzie taniej ;)

PZDr
Adam

Data: 2010-08-01 13:49:15
Autor: seba
On 1 Sie, 22:19, "Adam Szewczak" <horses@usu.poczta.onet.pl> wrote:

Chyba da sie go jeszcze spokojnie rzepakiem zatankowac, to zawsze bedzie
taniej ;)

50/50 jezdzil bez najmniejszego problemu

Data: 2010-08-01 22:44:38
Autor: Ilona
[...]

Po ile teraz chodzą takie Golfy? Miałam kiedyś takiego.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-02 10:14:30
Autor: Beny
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po miecie (Pozna).

Uytkownik "Ilona" <ilona..93.nospam@onet.pl> napisa w wiadomoci news:i34mbu$35i$1news.onet.pl...

Mam moliwo kupi takie cudo z pewnego rda, jako drugi samochd do
jazdy po miecie.
przebieg 220000 przy 200k remont generalny po zerwaniu paska
wymieniony cay tumik, przednie hamulce, samochd dobrze utrzymany, od
4 lat uywany w rodzinie. Wic jak na razie sporo zalet.

Czy ten model z tym silnikiem ma jakie wady, ktrych naley si
wystrzega?

Po ile teraz chodz takie Golfy? Miaam kiedy takiego.

co aska...

Data: 2010-08-03 21:03:15
Autor: Mateusz Mirski
W dniu 2010-08-01 22:44, Ilona pisze:

[...]

Na allegro między 3k, a 6k zależnie od wyposażenia, stanu i widzimisię właściciela.

Ja mam możliwość kupić za 3,5-4k, ale jak pisałem wcześniej źródło jest pewne i stan także, wiem co było robione przez ostatnie 4 lata, wiem gdzie i jak był uderzony. Ktoś z rodziny sprzedaje.

M.

Data: 2010-08-03 01:05:51
Autor: to
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po miecie (Pozna).
begin Mateusz Mirski
Czy ten model z tym silnikiem ma jakieś wady, których należy się
wystrzegać?

Wygląda jak kupa i jeździ takoż.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-03 15:36:08
Autor: krzysiek82
to pisze:
Wygląda jak kupa i jeździ takoż.

wygląda jak samochód z lat w których go produkowali, jeździ bez problemu i na pewno przejedzie jeszcze sporo jak zadbany. Co więcej przejedzie jeszcze nie jedno nowsze auto :)

Fakt TDI byłby lepszy ale i cena wyższa.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-03 14:57:26
Autor: to
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po miecie (Pozna).
begin krzysiek82
wygląda jak samochód z lat w których go produkowali

Moim zdaniem Golf zawsze był brzydkim autem, zaprojektowanym topornie, bez żadnego polotu. Jedyny plus ma taki, że jakby mu włożyć ładne lampy przede i tylne, jakieś fajne felgi i wypolerować lakier to laik może go pomylić z aktualnym, który jest zresztą równie brzydki.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-03 16:02:24
Autor: kamil
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po mieście (Poznań).

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4c582e55$0$17091$65785112news.neostrada.pl...
begin krzysiek82

[...]

3, 4 i 5 praktycznie nie da sie od siebie odroznic. Ale widac naiwnych na przeplacenie za golfa bo "przejedzie jeszcze nie jedno nowsze auto "nie brakuje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-31 14:49:29
Autor: Grejon
W dniu 2010-08-03 17:02, kamil pisze:

3, 4 i 5 praktycznie nie da sie od siebie odroznic. Ale widac naiwnych
na przeplacenie za golfa bo "przejedzie jeszcze nie jedno nowsze auto
"nie brakuje.

3 nie odrnisz od 4 i 5? No bez jaj...

Data: 2010-08-04 10:04:49
Autor: krzysiek82
to pisze:
  > Moim zdaniem Golf zawsze był brzydkim autem, zaprojektowanym topornie,
bez żadnego polotu.

deska faktycznie polotu zero, ale odrobina inwencji właściciela czyli odpowiednie kolo, zawieszenie i auto nabiera smaku i niesamowitego temperamentu zwłaszcza z mocnym dieslem lub vr6 pod maską.

Jedyny plus ma taki, że jakby mu włożyć ładne lampy
przede i tylne, jakieś fajne felgi i wypolerować lakier to laik może go pomylić z aktualnym, który jest zresztą równie brzydki.

Wszystko kwestia gustu, sam z siebie to ten samochód najładniejszy nie jest ale cóż, NIEMCY postawili na sprawdzoną i trwałą technikę a nie na design. Bo nie na designie się jedzie :)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-04 09:52:49
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c591f42$0$17090$65785112news.neostrada.pl...
to pisze:
> [...]

deska faktycznie polotu zero, ale odrobina inwencji właściciela czyli odpowiednie kolo, zawieszenie i auto nabiera smaku i niesamowitego temperamentu zwłaszcza z mocnym dieslem lub vr6 pod maską.

Smak i temperament? Prosze cie krzysiek, najpierw stara audica, teraz golf..

[...]

Po nalozeniu trzech warstw makijazu na paszczura, to nadal bedzie paszczur.

Pozdrwaiam
Kamil

Data: 2010-08-04 11:09:18
Autor: krzysiek82
kamil pisze:
  > Smak i temperament? Prosze cie krzysiek, najpierw stara audica, teraz
golf.

Golfa kiedyś miałem audice nadal mam, ale mam delikatne problemy z częściami do niej :D

Po nalozeniu trzech warstw makijazu na paszczura, to nadal bedzie paszczur.

Widać nie byłeś vw manii :)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-04 10:56:16
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c592e60$0$2593$65785112news.neostrada.pl...
kamil pisze:
> [...]

Po nalozeniu trzech warstw makijazu na paszczura, to nadal bedzie paszczur.

Widac, ze nigdy nie miales dobrego samochodu, inaczej nie dorabialbys ideologii do punciakow i Golfow 3..  ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-04 12:08:23
Autor: krzysiek82
kamil pisze:
Widac, ze nigdy nie miales dobrego samochodu, inaczej nie dorabialbys ideologii do punciakow i Golfow 3..  ;)

Kupuje takie auta jakie mi są potrzebne i jakie jestem technicznie okiełznać. A zamiast kupować nowe drogie wolę kupić używkę od Niemca a resztę zainwestować w sprzęt w garażu lub chociażby w projektantkę która właśnie planuje z żoną nasz ogród.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-04 12:13:46
Autor: krzysiek82
krzysiek82 pisze:
kamil pisze:
Widac, ze nigdy nie miales dobrego samochodu

ale mam takie które wszędzie mi zawiozą nawet w dalekie podróże i nie psują się nadmiernie :) i chyba to się liczy. W sopocie wśród buraków nową X3 po lifcie nie muszę się lansować, no chyba, że będę miał z 40lat to wtedy może się zmienię, ale nie planuje tak nisko upaść :)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-04 11:20:42
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c593d7c$0$17099$65785112news.neostrada.pl...
krzysiek82 pisze:
kamil pisze:
[...]

To jak w koncu, nie czujesz potrzeby lansu, czy chcesz poszerzac i obnizac Audi 80? ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-04 12:22:14
Autor: krzysiek82
kamil pisze:
To jak w koncu, nie czujesz potrzeby lansu, czy chcesz poszerzac i obnizac Audi 80? ;)

Ja to robie dla siebie nie dla kogoś.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-04 11:28:01
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c593f78$0$17099$65785112news.neostrada.pl...
kamil pisze:
To jak w koncu, nie czujesz potrzeby lansu, czy chcesz poszerzac i obnizac Audi 80? ;)

Ja to robie dla siebie nie dla kogoś.

Wlasciciele X3 moze tez dla siebie je maja?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-04 12:33:22
Autor: krzysiek82
kamil pisze:
Wlasciciele X3 moze tez dla siebie je maja?

Zwłaszcza jak jadą z prędkością defiladową główną ulicą miasta z łokciem za oknem i żują gumę. Tylko oni myślą, że są cool :D

--
krzysiek82

Data: 2010-08-04 11:00:23
Autor: to
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po miecie (Pozna).
begin krzysiek82
Zwłaszcza jak jadą z prędkością defiladową główną ulicą miasta z łokciem
za oknem i żują gumę. Tylko oni myślą, że są cool :D

Widać bardzo Cię to boli skoro masz takie obserwacje.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-04 13:39:25
Autor: krzysiek82
to pisze:
Widać bardzo Cię to boli skoro masz takie obserwacje.

Napiszę tak, bardziej mnie to śmieszy.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-04 12:44:25
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c59518f$0$19167$65785112news.neostrada.pl...
to pisze:
Widać bardzo Cię to boli skoro masz takie obserwacje.

Napiszę tak, bardziej mnie to śmieszy.

Jednego smieszy lans w nowym aucie, innego smieszy pakowanie za duzych felg do starego sztrucla, targanie go na zloty milosnikow starych sztrucli i filozofii do dupowozu, ktory ma gracje i temperament taczki na buraki.

Swiat bylby nudny, gdyby wszyscy lubili to samo. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-04 09:58:23
Autor: to
[...]

Chyba musiałby karoserie wymienić.

Wszystko kwestia gustu, sam z siebie to ten samochód najładniejszy nie
jest ale cóż, NIEMCY postawili na sprawdzoną i trwałą technikę a nie na
design. Bo nie na designie się jedzie :)

Najładniejszy nie musi być, byleby chociaż nie wyglądał jak rozdeptana żaba.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-03 15:49:02
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c581b67$0$17105$65785112news.neostrada.pl...
to pisze:
Wygląda jak kupa i jeździ takoż.

wygląda jak samochód z lat w których go produkowali, jeździ bez problemu i na pewno przejedzie jeszcze sporo jak zadbany. Co więcej przejedzie jeszcze nie jedno nowsze auto :)

W polowie lat 90-tych (a tego golfa produkowano do 1999) bylo sporo ladniejszych samochodow. Od Mazdy 323 po Fiata Coupe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-03 21:09:07
Autor: Mateusz Mirski
W dniu 2010-08-03 03:05, to pisze:

Wygląda jak kupa i jeździ takoż.

Wygląd przy tego typu samochodzie (rzęch do nauki za niewielkie pieniądze) nie ma znaczenia. Dla początkującego kierowcy może jeździć jak kupa, byle na głowę nie padało i się toczyło.

Priorytetem są koszty utrzymania i eksploatacji, a w tym przypadku o ile wiem każdy kowal naprawi, martwi mnie tylko ten klin.

M.

Data: 2010-08-03 20:24:52
Autor: to
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po miecie (Pozna).
begin Mateusz Mirski
Dla początkującego kierowcy może jeździć
jak kupa, byle na głowę nie padało i się toczyło.

Najlepsza droga do wyrobienia sobie durnych nawyków. Jeśli tylko się da, pierwsze auto powinno być jakieś normalne.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-04 07:29:44
Autor: Piter
Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po miecie (Pozna).
na  ** p.m.s **  Mateusz Mirski pisze tak:

kady kowal naprawi

Jeli ju ma by najbrzydszy z golfw to lepiej kupi
wersj benzynow 1.4 ktra jest atwiejsza w naprawie.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-08-04 10:01:24
Autor: krzysiek82
Mateusz Mirski pisze:
Priorytetem są koszty utrzymania i eksploatacji, a w tym przypadku o ile wiem każdy kowal naprawi, martwi mnie tylko ten klin.

250-300zł o ile pamiętam i wystarcza na długo.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-09 14:37:41
Autor: Kamil 'Model'
Mateusz Mirski pisze:

Priorytetem są koszty utrzymania i eksploatacji, a w tym przypadku o ile wiem każdy kowal naprawi, martwi mnie tylko ten klin.

Wał od 1Z TDI razem z kołem i spokój na długie lata.

Golf 3 1.9TD 1995 do jazdy po mieście (Poznań) .