Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Golf III 2.0 benzyna-gaśnie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???

Golf III 2.0 benzyna-gaśnie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???

Data: 2009-07-05 21:28:10
Autor: Tomasz Pyra
Golf III 2.0 benzyna-gaśnie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Magi pisze:

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może świadczyć o tym, że jakiś czujnik temperatury głupieje?

Może tak być - prawdopodobnie chodziłoby o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który ma wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu.
Możesz spróbować go odłączyć - jeżeli to jego wina, to sądzę że wtedy silnik albo przestanie albo zacznie się uruchamiać za każdym razem.

Czy może immo losowo uznaje mnie za złodzieja ;-)?
Czy mechanik od skrzyni lub rozrusznika mógł coś przypadkiem uszkodzić?

Raczej nie - skrzynie nie ma tu nic do rzeczy.
Rozrusznik też jeżeli kręci w dobrą stronę, to już więcej zadań nie ma.

W ramach magicznych przyczyn możesz spróbować zdjąć przewód odmy.
Znam przypadek kiedy uszkodzony pierścień olejowy powodował dostawanie się dużej ilości paliwa do oleju. Po rozgrzaniu silnika paliwo parowało, odmą wracało do silnika i tego paliwa było już za dużo - silnik słabł, gasł i nie chciał zapalić jak był ciepły.

Data: 2009-07-06 08:01:50
Autor: Magi
Golf III 2.0 benzyna-gaśnie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Magi pisze:

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może świadczyć o tym, że jakiś czujnik temperatury głupieje?

Może tak być - prawdopodobnie chodziłoby o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który ma wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu.
Czyli za jaką temperaturę może wskazywać - za wysoką czy za niską? Właśnie się tak zastanawiam przy okazji, czy po tych zgaśnięciach zapalała się kontrolka temperatury cieczy chłodzącej - nie pamiętam.
Jeszcze jedno mi się przypomniało - ponowne odpalanie po zgaśnięciu było szybsze, jeżeli temperatura powietrza była niższa.
No i czy ten walnięty czujnik to mogłaby być też przyczyna gaśnięcia?

Możesz spróbować go odłączyć - jeżeli to jego wina, to sądzę że wtedy silnik albo przestanie albo zacznie się uruchamiać za każdym razem.
Czy to jest kabelek, który łączy się ze zbiornikiem koło zakrętki? Jeśli tak, to po odłączeniu odpalił bez problemu (z tym, że zimny na parkingu)?

W ramach magicznych przyczyn możesz spróbować zdjąć przewód odmy.
Znam przypadek kiedy uszkodzony pierścień olejowy powodował dostawanie się dużej ilości paliwa do oleju. Po rozgrzaniu silnika paliwo parowało, odmą wracało do silnika i tego paliwa było już za dużo - silnik słabł, gasł i nie chciał zapalić jak był ciepły.
Czy to słabnięcie było stopniowe (powiedzmy co najmniej kilkanaście sekund) czy natychmiastowe zgaśnięcie? Bo jeśli to pierwsze, to raczej nie mój przypadek.

Magi

Golf III 2.0 benzyna-gaśnie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona