Data: 2010-08-18 07:54:52 | |
Autor: Robson | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
witajcie.
Mam nastepujacy problem: ubywa plynu chlodzacego w golfie IV,'00 1,9tdi (100koni). W warsztacie byl robiony rozrzad, wynieniona pompa plynu i napinacz hydrauliczny. Przed wymiana samochod jezdzil 1,5 roku (od czasu kupienia) i nie dolewalem plynu nic - nie ubywalo, poziom byl prawidlowy. Po wymianie pojedzil samochod kilka dni po miescie - nic sie nie dzialo, przed wyjazdem sprawdzalem poziom, byl prawidlowy. Pojechalismy na urlop, po przejechaniu 600km zniknal plyn ze zbiornika wyrownawczego. dolalem, tydzien krotkich jazd na miejscu (kilkanascie km dziennie) - nie widac ubytku. Znowu trasa 600km - i znowu nie ma plynu. Pojechalem do warsztatu, postal samochod pol dnia i powiedzieli, ze nie widac wycieku plynu ( ja tez nie zauwazylem), ze to bedzie albo uszczelka pod glowica albo peknieta glowica lub blok. Co o tym myslicie, co mam zrobic? ciagle zastanawia mnie ta korelacja, wymiana rozrzadu-poczatek klopotow. R |
|
Data: 2010-08-18 08:34:47 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
Robson pisze:
witajcie. Może nowa pompa (albo stara) płynu cieknie?? U mnie ostatnio też sobie lekko ciekła. JAk jeździłem po mieście to ubytek płynu był prawie nie zauważalny, ale w trasie to już ubywało sporo. Odpal samochód niech sobie chodzi, wjedź na kanał i oglądaj od spodu z okolic pompy, węży, chłodnicy czy nic się nie dzieje. MOże tak być, że ucieka przez zbiornik wyrównawczy, ale to by oznaczało, że auto ci się przegrzewa i gotuje płyn. A dzieje się to wtedy przy ostrym przegonieniu autka. Jednym słowem musisz obadać. JAk na trasie ci ubywa lynu przez zbiornik wyrównawczy to będzie on i wokół niego mokro. |
|
Data: 2010-08-18 10:23:15 | |
Autor: Robson | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
Może nowa pompa (albo stara) płynu cieknie?? U mnie ostatnio też sobie Podobno robili to ostatnio w serwisie i nie zauwazyli zadnego wycieku, ale obecnie nie wierze im za bardzo, tym bardziej, ze przed wymiana bylo OK. Czy mozna wymienic sama pompe wody bez robienia rozrzadu? R |
|
Data: 2010-08-18 11:23:54 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
Robson pisze:
Może nowa pompa (albo stara) płynu cieknie?? U mnie ostatnio też sobie Nie wiem jak w Twoim TDI, ja mam TD i pompę mam napędzaną paskiem klinowym. Nie muszę rozbierać rozrządu aby wymienić pompę. Wejdz na forum.vwgolf.pl, zarejestruj się tam. TO jest jedna z najlepszych skarbnic wiedzy o Golfach i nie tylko. Generalnie o każdym silniku VW się dowiesz wszystkiego. Jak nie znajdziesz sam odpowiedzi we wcześniejszych postach ludzi, to na pewno ktoś Tobie pomoże. |
|
Data: 2010-08-18 13:21:36 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
Kamil 'Model' pisze:
Nie wiem jak w Twoim TDI, ja mam TD i pompę mam napędzaną paskiem klinowym. Nie muszę rozbierać rozrządu aby wymienić pompę. Wejdz na forum.vwgolf.pl, zarejestruj się tam. TO jest jedna z najlepszych skarbnic wiedzy o Golfach i nie tylko. Generalnie o każdym silniku VW się dowiesz wszystkiego. Jak nie znajdziesz sam odpowiedzi we wcześniejszych postach ludzi, to na pewno ktoś Tobie pomoże. W nowszych pompa była właśnie pod rozrządem. Pozdrawiam !! PS: 100KM do takich należy. |
|
Data: 2010-08-18 08:37:47 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
Robson pisze:
witajcie.W MK3 TDI miałem też fajnie - jechałem na Słowację - gdzieś około 80km przed granicą zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego, staję na pobocze - maska w górę a tam w zbiorniczku sucho, miałem coś w bagażniku dolałem, przejechałem pod granicę - staję na sikundę na ostatniej stacji maska w górę, pomacałem przewody miękkie, i słychać siuk przy gnieceniu. Rozpadł się taki przewód z trójnikiem - odkręciłem zbiornik żeby nie było ciśnienia, wlałem cieczy i jak silnik pracował to nie gubił nic płynu :) Możesz mieć gdzieś nawet na przewodzie jakąś malutką dziurkę która upuszcza płyn jak się zrobi spore nadciśnienie, ewentualnie jakąś opaskę nie do końca dobrze dociśniętą, lub jeszcze jedna możliwość - puszcza Ci gdzieś chłodnica i nie widać. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-08-18 10:07:51 | |
Autor: Agent | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:i4fsjc$c93$1news.onet.pl... witajcie.może to cię naprowadzi http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657 |
|
Data: 2010-08-18 10:14:02 | |
Autor: Agent | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:i4fsjc$c93$1news.onet.pl... witajcie.Aha, żeby sprawdzic czy napewno wszystko masz szczelne to nie wystarczy jak auto postoi w warsztacie. Zapal, przejedź sie a następnie rozgrzej auto aż do momentu włączenia sie wentylatora. U mnie dopiero wtedy leciało, przedtem nic. To może tłumaczyć te długie i krótkie trasy. Jak po włączeniu nic nie poleci to węże szczelne i szukasz dalej. |
|
Data: 2010-08-19 20:53:45 | |
Autor: Endriu | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
witajcie. Gdzie¶ zaczyta³em ostatnio, ¿e do lokalizowania wycieków p³ynu dobry jest jaki¶ zabarwiacz (- bodaj¿e ultrafiletowy - chyba wlewa siê to do zbiornika z ciecza ch³odz±c±) i lampa (ultrafiloetowa). Je¼di siê tym pó¿niej t± lamp± po uk³adzie ch³odz±cym i lokalizuje ewentualny zewnêtrzny wyciek. Wyczyta³em to gdzie¶ na forum VW 4, ale na którym to niestety nie pamiêtam. Trzeba by by³o poszukaæ i sprawdziæ. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2010-08-22 16:43:19 | |
Autor: gogi | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
W dniu 2010-08-18 07:54, Robson pisze:
witajcie. Sytuacje z ubywajacym plynem mam w Golfie IV w benzynie. W ASO stwierdzili, ze cisninie jest ok, wiec nie ma nieszczelnosci ukladu. Jednak plyn ucieka i czasem (nieregularnie) jest plama pod samochodem przed lewym kolem. W sumie to ubywa go malo, wiec dolewam. Pozdr. -- gogi |
|
Data: 2010-08-22 16:47:30 | |
Autor: Lewis | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
W dniu 2010-08-22 16:43, gogi pisze:
W dniu 2010-08-18 07:54, Robson pisze: A nie miałeś jakiegoś małego dzwonka? Może masz zbiorniczek pęknięty i sączy się, a jak mocniej podgrzejesz silnik, wzrasta ciśnienie i więcej ucieka w krótkim czasie. Skoro masz plamę to nieszczelność jest... A że akurat jak badali to im ciśnienie nie uciekło to złośliwość rzeczy martwych... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-08-22 16:54:07 | |
Autor: gogi | |
Golf IV- ubywa plynu chlodzacego | |
W dniu 2010-08-22 16:47, Lewis pisze:
A nie miałeś jakiegoś małego dzwonka? Może masz zbiorniczek pęknięty i Logicznie tez uwazam, ze nieszczelnosc jest :) Samochod niby *unfallfrei* i rzeczywiscie tak wyglada. W sumie to mnie nie denerwuje ciagla dolewka (w MKII tez to robilem), ale bede musial to naprawic. Do zapalenia kontrolki plynu przejade ok. 700-800 km. Pozdr. -- gogi |
|