Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4

Data: 2013-03-31 23:18:59
Autor: Mariusz-net
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
Szukam nudnego samochodu do dojazdów do pracy + dalsze wycieczki. Najbardziej zależy mi na niskiej awaryjności (im rzadziej u mechanika tym lepiej), małym spalaniu, przyzwoitej dynamice (mułą mówimy nie) i poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30). Dotychczas jeździłem Focusem 1.8 tdci (100km). Nastawiam się na coś wielkości kompakta (i wtedy raczej diesel) lub coś z segmentu D (wtedy benzyna + lpg). Wstępnie wybrałem:
1) Golfa Plus (1.9 tdi, 105 km) -jedyna wada to wysoka cena zakupu,
2) C-max (1.6 tdci) - i tu jest ból bo ten 1.6 podobno jest problematyczny, w dodatku nie wiem czy uporali się z rdzewieniem tylnej klapy i zamka (woda się tam dostawała i wszystko pięknie gniło),
3) Focus - to samo co wyżej ale jest wersja 90km która już jest mniej problematyczna,
4) C4 - silniki te same co w Focusach i te same problemy,
5) Mazda 6 - 2 litry i do tego założyć gaz,
6) Ford Mondeo - jak wyżej,
7) Citroen C5 1.8 16V 125km + lpg - no to by była bajka ale raczej mnie nie stać.
Który z tych samochodów będzie sprawiał najmniej problemów, bo nic mnie tak nie irytuje jak awarie. Może jeszcze jakieś propozycje.

Pozdr,
Mariusz

Data: 2013-04-01 08:53:57
Autor: scobowski
W dniu 2013-04-01 08:18, Mariusz-net pisze:
[...]

1: "mułom"
2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)

Data: 2013-04-01 12:43:29
Autor: Mariusz-net
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 08:53:57 UTC+2 użytkownik scobowski napisał:
1: "mułom"

sorry

2: zdecyduj się, jakiej wielkości auta szukasz:)

Ależ jestem zdecydowany: Kompakt/mały van z silnikiem Diesla lub coś z klasy D/duży van ale wtedy z LPG. Jak LPG to duża butla żeby zniwelować największa wadę LPG według mnie, czyli częste tankowanie. Jak duża butla to potrzebny większy kufer - dlatego większy samochód. Co roku robię 40 tyś km więc musi mało palić i się nie psuć.

Data: 2013-04-01 13:49:15
Autor: Marcin Jan
W dniu 2013-04-01 08:53, scobowski pisze:
[...]

jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy też picasso. Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór zdecydowanie większy. Co do awaryjności to czasy golfa II już dawno minęły i to jest auto awaryjne jak każde inne. W mojej firmie istnieje flota golfów V i VI i wiem co piszę. Z reguły pierwsze poważniejsze awarie występuje po ok 120 tys. km z takich na szybko które wystąpiły w moim golfie: wymiana łożyska głównego w skrzyni, 2x naprawiany był mechanizm wycieraczek, przepalony jakiś przekaźnik, po 130 tys km wybite zawieszenie, nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.
Pozdrawiam
marcin jan

Data: 2013-04-01 12:57:59
Autor: Mariusz-net
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 13:49:15 UTC+2 użytkownik Marcin Jan napisał:

jak dla mnie to jest jakaś pokraka, to jest ciut podniesiony zwykły golf

To już kwestia gustu. Mi się podoba.

i na pewno jeśli chodzi o gabaryty nie można tego porównywać do cmax czy też picasso.

Powiedzmy, że rozmiar nie jest dla mnie najważniejszy (do Focusa się mieściłem). Chodziło mi raczej o wysokie siedzenie i łatwiejsze wsiadanie.

Pewnie tańsze w zakupie będzie zwykłe kombi a i wybór zdecydowanie większy.

Kombi to jest dopiero brzydal ;-)

[...]
Hmm, to nie są dobre wiadomości. Po Peugeocie 206 i Focusie szukam czegoś mniej problematycznego. Co prawda nie było tragedii ale do niedoścignionego wzoru, czyli Corsy B to im było daleko.

[...]

A jaki tam był silnik? Jaka skrzynia?

Pozdrawiam

marcin jan

Pozdr,
Mariusz

Data: 2013-04-02 00:20:50
Autor: Marcin
Mariusz-net <ledzian.pl@gmail.com> Wrote in message:
> [...]

nie zdiagnozowane wpadanie w jakiś rezonans przy wolnych obrotach. Zdałem auto przy ok 138 tys km i z tego co wiem nowy właściciel zrobił jakieś 12 tys km i padł silnik - aczkolwiek nie wiem co w każdym razie kumpel dostał nową furę po tej nie opłacało się robić.

Pisząc "pokraka" miałem na myśli Ĺźe  ten golf plus ni to pies ni
 wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.
 Ja wiem Ĺźe u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie
 wielu PolakĂłw, ale mam porĂłwnanie do francuskiej myśli
 technicznej i wcale golf nie prezentuje się lepiej (a niestety
 droĹźszy jest w zakupie). Ma teĹź zalety jak np dobre i wytrzymałe
 wnętrze. Choć akurat u mnie pod koniec uĹźytkowania wytarla się
 kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyĹźszym
 przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.
 --
Marcin Jan

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-04-01 23:29:06
Autor: Mariusz-net
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 00:20:50 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

 wydra. Silnik miałem standardowy 1.9 tdi 105 km, manual.
W ten właśnie celowałem bo podobno bezproblemowy.
 Ja wiem że u nas w Polsce VW to marka kultowa a golf to marzenie
 wielu Polaków, ale mam porównanie do francuskiej myśli
 technicznej i wcale golf nie prezentuje się lepiej (a niestety
 droższy jest w zakupie). Ma też zalety jak np dobre i wytrzymałe
 wnętrze. Choć akurat u mnie pod koniec użytkowania wytarla się
 kierownica , co ciekawsze w poprzedniej piątce przy wyższym
 przebiegu całkowitym kierownica była nie wytarta.

Mnie tez kult VW (a jeszcze bardziej Skody) śmieszy ale teraz jeżdżę Polowką od teściowej i mimo 15 lat to auto daje rade, podobnie jak znany mi 13 letni Golf (z lpg) i 10 letni Passat. Wybrałem, jako jednego z potencjalnych kandydatów Plusa, ze względu na rankingi niezawodności i właśnie te dobre doświadczenia. Nie bez znaczenia jest też łatwość ewentualnej odsprzedaży i mała utrata wartości. No ale wystarczy o VW. Załóżmy, że Golf Plus nie, to w takim razie co kupić?

Pozdr,
Mariusz

Data: 2013-04-01 22:36:42
Autor: AL
[...]

C4 jak i inne auta PSA nie maja problemow z ruda - jak to ma ford.
Czy silniki dokladnie te same - tu bym sie klocil?

[...]

zalezy jaki egzemplarz kupisz - bo celujesz w uzywane, a tu niestety duzo zalezy od szczescia.

Data: 2013-04-02 11:07:37
Autor: Marek
On 01.04.2013 08:18, Mariusz-net wrote:
poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadają ceed i i30).

A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-04-02 03:20:16
Autor: Mariusz-net
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 11:07:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On 01.04.2013 08:18, Mariusz-net wrote:

> poprawnym prowadzeniu (z tego powodu odpadajďż˝ ceed i i30).
A co konkretnie jest nie tak z i30 albo ceedem?
Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?
Ceeda i i30 nie skreślam jeśli są rzeczywiście bezawaryjne - i to jako używki. A co z nimi nie tak: opinia kumpla o i30: "Beznadziejne zawieszenie. Jeszcze do przodu to jakoś jedzie ale w zakrętach to masakra". On na co dzień jeździ Alfa 147 i pewnie stąd ta surowa ocena. Przejechalem sie ceedem i niestety wiem co ma na myśli. W Focusie zawieszenie było super. Może nie tak twarde jak w Alfie ale za to bardziej komfortowe.. Drugi minus to utrata wartości ceeda/i30.

Pozdr,
Mariusz

Data: 2013-04-02 13:56:00
Autor: Marek
On 02.04.2013 12:20, Mariusz-net wrote:
[...]

Dzieki za opinie.
Jesli chcesz kupic uzywke to wlasnie jest plus.

Data: 2013-04-02 16:53:34
Autor: Cavallino

Użytkownik "Mariusz-net" <ledzian.pl@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3eb95d2e-8af2-48ef-bad6-a6c873a93651@googlegroups.com...
> [...]

Powoli sie wlasnie nad imi zastanawiam. Mozesz przyblizyc problem?
Ceeda i i30 nie skreślam jeśli są rzeczywiście bezawaryjne - i to jako używki.

Są bezawaryjne.
Przez 6 lat wymieniłem żonie 2 pierdółki w zawieszeniu, teraz przyszła kolej na klocki i tarcze z przodu.
Miałem kilkanaście aut, duża część kupiona jako nowe, ale tak bezproblemowego auta jeszcze nie miałem.
Aż szkoda że powoli czas się z nim rozstawać.

[...]

To już chyba wydumka - nie traci więcej niż konkurencja, zwłaszcza procentowo.
No chyba że liczysz po cenach cennikowych....
Jak na nową Kię dostaniesz kilka % rabatu to jesteś szczęściarz, na Peugeota czy Citroena, o Fiacie nie wspominając dostaniesz ze 20% bez specjalnych negocjacji.

Data: 2013-04-02 14:12:40
Autor: Mariusz-net
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 16:53:34 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
[...]

Jaki silnik? Diesel czy benzyna (z gazem?)?
To już chyba wydumka - nie traci więcej niż konkurencja, zwłaszcza procentowo.
No chyba że liczysz po cenach cennikowych....

Można się śmiać z kultu VW ale ten kult ma tez dobre strony, można sprzedać bez problemu nawet starszy samochód z większym przebiegiem.. W przypadku koreańców jest trudniej = niższa cena. Obiecuje jeszcze raz im się przyjrzeć - na Twoją odpowiedzialność ;-)

Data: 2013-04-02 15:26:58
Autor: huri_khan
Dnia Sun, 31 Mar 2013 23:18:59 -0700 (PDT), Mariusz-net napisał(a):

[...]

A coś z GM: Opel, Chevrolet.  --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2013-04-02 14:00:39
Autor: Mariusz-net
Golf Plus vs C-max vs Focus vs C4
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 15:26:58 UTC+2 użytkownik huri_khan napisał:
A coďż˝ z GM: Opel, Chevrolet.

Silnik od fiata (1.9 jtd 120km) fajny ale od Astry (H bo na taką byłoby mnie stać) odrzuca wnętrze. Nie wiem kto to projektował ale powinien się wstydzić. Prowadzenie też nie najlepsze (jeździłem kombi). Vectry to samo, w dodatku na zewnątrz też brzydal. Jeszcze jeden minus: jak się ma ciemny kolor to ludziska zwalniają bo myślą, że patrol ;-) Nie wiem jak z awaryjności i który silnik z Opla, nadaję się do montażu instalacji lpg.

Z Chevroleta oglądałem Cruza i wyglądał fajnie. Nie mam pojęcia jak z awaryjnością i prowadzeniem.

Data: 2013-04-02 22:11:32
Autor: Rafał Grzelak

napisał:
> [...]
jeden minus: jak się ma ciemny kolor to ludziska zwalniają bo myślą,
że patrol ;-) Nie wiem jak z awaryjności i który silnik z Opla,

W Vectrze pod LPG to 3.2 V6 jak nic. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-04-03 11:01:03
Autor: Marek
On 02.04.2013 23:00, Mariusz-net wrote:
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 15:26:58 UTC+2 użytkownik huri_khan napisał:
A coďż˝ z GM: Opel, Chevrolet.

Nie wiem jak z awaryjności i który silnik z Opla, nadaję się do montażu instalacji lpg.
Ja akurat mam 1.4 w LPG, ale 1.6 i 1.8 tez lubia sie gazowac.