Golonka Gate: Golonka "z Unii" BYŁA (na fakturze)! ;-)

Data: 2017-04-16 19:06:07
Autor: A. Filip
Golonka Gate: Golonka "z Unii" BYŁA (na fakturze)! ;-)
http://www.tvn24.pl/prokuratura-bada-kto-zjadl-golonke-na-gminnym-festynie,731764,s.html
Afera mięsna w Mszanie. Prokuratura bada, kto zjadł golonkę
16 kwietnia 2017, 17:54

Golonka została zakupiona za unijną kasę. Miała być rozdawana za darmo
mieszkańcom na festynie gminnym. Niektórzy radni dowiedzieli się o tym
dopiero z faktury po festynie i zawiadomili policję. Bo byli na
festynie i golonki nie jedli. Sprawę bada prokuratura.
[...]
Cała impreza kosztowała ponad 80 tys. zł. Unijną dotację przyznał
marszałek województwa śląskiego. Na golonkę poszło niespełna 1,5 tys.

- Zakupiono 173 kg golonki - mówi Rafał Jabłoński, dyrektor Gminnego
Ośrodka Kultury i Rekreacji w Mszanie, [...]

To była impreza z programem artystycznym, więc biletowana - wyjaśnia.
I nie unijna. Wstęp kosztował 60 zł.

Według wyliczeń Jabłońskiego na festynie zostało zjedzonych między 60
a 80 porcji golonki, co oznacza mniej niż połowę zakupionego mięsa.

Prokuratura będzie musiała m. in. zbadać, czy mięso za eurokasę mogło
być zjedzone na imprezie niedotowanej z Unii. [...]