Goń Żaryn, bolszewika.

Data: 2009-04-20 09:16:54
Autor: antyanatinae
Goń Żaryn, bolszewika.
Miejsce akcji: świątynia na warszawskich Stegnach. Czas: sobota. Akcja: wiec ku czci Pierwszego Cierpiętnika IPN Jana Żaryna.
 Uczestników stawiłoby się pewnie więcej, gdyby nie drobna konspiracja (pretekst - promocja książki "Aparat represji wobec ks. Jerzego Popiełuszki"), co ze względu na ogrom represji (wobec Żaryna) jest w pełni zrozumiałe.

Właściwą uroczystość poprzedziło omówienie książki przez jej redaktorów, młodych historyków IPN. Wreszcie przemówił Żaryn (autor wstępu): - Chciałbym publicznie podziękować wszystkim, którzy do mnie dzwonili, mailowali, ściskali mi ręce na ulicach Warszawy. Te gesty przyniosły mi olbrzymią porcję siły, gdy ja i moja najbliższa rodzina byliśmy poddawani nieprzyjemnej próbie charakteru.

Ta próba to, przypomnijmy, wypowiedź w TOK FM, że status pokrzywdzonego dla Lecha Wałęsy to wrzód na ciele IPN, po której Żaryn musiał odejść ze stanowiska dyrektora Biura Edukacji Publicznej... by zaraz wrócić jako doradca prezesa Kurtyki. Żaryn chętnie zresztą by poopowiadał o tym w sobotę, bo "nie uchyla się od pytań niezwiązanych z publikacją". Ale pytania, jak na złość, padały o książkę...

Do akcji wkroczył więc Jan Ruman, redaktor naczelny Biuletynu IPN, ujawniając przy okazji, że w kaplicy są pracownicy Instytutu "wraz z rodzinami". - Wedle ks. Popiełuszki "prawda, która nie kosztuje, jest kłamstwem". Prawda, którą głosił nasz dyrektor, musiała kosztować. Szkoda, że żyjemy w takich czasach, mam nadzieję, że dożyjemy lepszych - to mówiąc, red. Ruman ofiarował Żarynowi szablę, "jakiej używano w czasie wojny z bolszewikami". - Jak będzie trzeba, damy bardziej bojową.

Długie oklaski na stojąco. - Mam nadzieję, że nie trzeba będzie wskakiwać na koń i bolszewika goń, goń, goń - cieszył się Żaryn. Na koniec Ruman zaintonował: "Boże, coś Polskę".

Nie wiedzieć czemu kościelne przedstawienie Żaryna odbyło się w ramach targów wydawców katolickich.

Według zaproszenia u jego boku mieli stanąć ks. infułat Zdzisław Król i abp Kazimierz Nycz. Mieli. Ten pierwszy - tłumaczył Żaryn - "musiał wyjechać do sanatorium", a arcybiskup "przesyła życzenia". W jego zastępstwie miał być prymas Józef Glemp. Ale też nie przybył.

Może hierarchowie w ostatniej chwili poczuli się niezręcznie w roli autorytetów wspierających książkę, w której łatkę TW przyczepiono kolejnym biskupom i księżom? Albo może do Wałęsy słowo "wrzód" jakoś im nie pasuje?

No to Żaryn kościelnym autorytetem wsparł się sam. Przypomniał "największy komplement", czyli słowa abp. Nycza (który w poprzedniej promocji brał udział), że książka może być przydatna w procesie beatyfikacyjnym ks. Jerzego.

Oby tylko sobotnia absencja hierarchów nie rozgniewała specjalisty od kościelnych teczek. Drugi tom firmowanej przez Żaryna książki wciąż na warsztacie - zawsze kogoś jeszcze można zlustrować w przypisach.

http://wyborcza.pl/1,75478,6515572,Gon_Zaryn__bolszewika.html

Przmek

--
"Nastukany jak Lech Kaczyński" - komentuje Janusz Palikot

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Nastukany-jak-Lech-Kaczynski-- -komentuje-Janusz-Palikot,wid,11009626,felieton.html?ticaid=17cc2

Data: 2009-04-20 09:31:43
Autor: awe
Goń Żaryn, bolszewika.
No dobrze ale o co Ci chodzi
awe

Data: 2009-04-20 01:44:36
Autor: Antenka
Goń Żaryn, bolszewika.
On sam nie wie,  o co mu chodzi.  Widzisz przcież, że to kalka
GWnianej, kopista - w wiekach średnich zwany skrybą. Jak można tracić
czas na takie bzdety. :)

Antenka

Data: 2009-04-20 14:54:50
Autor: antyanatinae
Goń Żaryn, bolszewika.
Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsh8f2$spc$1news.onet.pl...
No dobrze ale o co Ci chodzi
awe

Jeśli naprawdę nie rozumiesz o o chodzi w tym artykule, to zmień grupe dyskusyjną.

P.

Data: 2009-04-20 06:02:27
Autor: mrdevilyn
Goń Żaryn, bolszewika.
On 20 Kwi, 14:54, "antyanatinae" <ad...@email.pl> wrote:

Jeśli naprawdę nie rozumiesz o o chodzi w tym artykule,

O to chodzi gnoju że zasmiecasz grupe przepastowując na nią zywcem z
powszechnie dostępnej  strony szmatławca pierdolenie szechtera i jego
przydupasów . Robisz to śmieciu nachalnie, notorycznie, od wielu lat,
bezczelnie i po skurwysyńsku.
J-23

Data: 2009-04-20 15:11:10
Autor: antyanatinae
Goń Żaryn, bolszewika.
Użytkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisał

O to chodzi gnoju ....

Rwij kudły z rowa, śmieciu.

P.

Data: 2009-04-20 15:32:12
Autor: cytryna
GońŻaryn, bolszewika.
> [...]

powszechnie dostępnej  strony szmatławca pierdolenie szechtera i jego
przydupasów . Robisz to śmieciu nachalnie, notorycznie, od wielu lat,
bezczelnie i po skoorwysyńsku.
J-23

Sam widzisz Kałecki tyly przymiotników nie doczekałeś się nawet od swojego
idola Szechtera. Krótko, zwięźle i rzczowo, paniał ścierwojadzie?

Data: 2009-04-21 14:36:09
Autor: Antenka
GońŻaryn, bolszewika.
Aaa to nowe wcielenie Kałeckiego...no tak wszystko jasne :))Antenka

Data: 2009-04-20 15:21:23
Autor: awe
Goń Żaryn, bolszewika.

Użytkownik "antyanatinae" <adres@email.pl> napisał w wiadomości news:gshrat$l50$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie, no nie rozumiesz mnie, ja sie nie pytam co w artykule bo nie czytalem, tylko o co Ci chodzi
awe

Goń Żaryn, bolszewika.