Gonty bitumiczne na płaskim dachu

Data: 2010-04-14 14:13:08
Autor: aliali
Gonty bitumiczne na płaskim dachu
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> napisał(a):
Witam,

Jest sobie mała wiata na drewno, dach jest z płyty OSB, o nachyleniu ok. 5%. Chciałem położyć tam gonty bitumiczne. Jednak z tego co czytam, to minimalne wymagane nachylenie dachu dla takich gontów jest większe niż u mnie.
Czym 'grozi' położenie ww gontów na takim dachu? To tylko wiata, więc żadnych super właściwości nie potrzebuję.

Miałem okazję widzieć gonty ułożone na tak małym skosie, po okresie 15-20 lat
są do wymiany. Ułożone w tym samym czasie na dachu kąt ok. 20 % są w całkiem
dobrym stanie. Zbyt mały kąt pochylenia powoduje ich niszczenie. Gonty miały
gwarancję 20-30 lat (w tej chwili nie pamiętam). Ułożone na skosie niezgodnie
z zaleceniami nie zachowały parametrów. Myślę że na wiatę by mogło być pod
warunkiem liczenia się z wymianą w krótszym okresie czasu.

--

Gonty bitumiczne na płaskim dachu