Google Maps a Naviexpert

Data: 2017-12-17 21:38:45
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Naviexpert
Jako że odnowiłem sobie licencję Naviexperta po kilkumiesięcznej męce z GM
(wątpliwe trasy, czasy nierzeczywiste), a jechałem trasą Lubawka->Wrocław,
odpaliłem sobie na starcie obie navi i porównuję.

NE - we Wrocławiu będę o 19:20
GM - będę ok. 20:00, przy czym od razu ściąga w Lubawce w jakieś boczne dróżki
(niestety nie dojrzałem całej trasy, ale było sporo czerwonego po drodze).

Jadę jednak z NE do Kamiennej Góry - lekko ślisko, ale puściutko (w GM trasa na
żółto cokolwiek to znaczy) i bez żadnych przeszkód.

NE przed Kamienną aktualizuje trasę, czas dojazdu do Wrocławia powoli wydłuża
się do ok. 19:32 i spycha mnie w lokalne dróżki i wylatuję na DK5 dopiero na
nowym rondzie pod Dobromierzem.

Do Wrocławia dojeżdżam punkt o 19:37.

Data: 2017-12-29 11:38:45
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Naviexpert
Następny test:
Zieleniec - Wrocław

GM: planowany czas przyjazdu 22:10
NE: 21:51

Czas rzeczywisty przyjazdu: ok. 21:45

Trasa pewnie ta sama, bo alternatywnej przy niewielkim ruchu nie ma.

Data: 2017-12-29 16:52:49
Autor: J.F.
Google Maps a Naviexpert
Dnia Fri, 29 Dec 2017 11:38:45 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
Następny test:
Zieleniec - Wrocław

Wczoraj ?

GM: planowany czas przyjazdu 22:10

Wow, co wyscie robili w Zielencu do 20 ?
Nie chcialo sie rano wstac i trzeba bylo nocne jazdy ? :-P

NE: 21:51
Czas rzeczywisty przyjazdu: ok. 21:45

No coz, zawsze mialem wrazenie ze GM jest dla bab, ale imo lepiej
przyjechac 20 minut za wczesnie niz 20 za pozno :-)

Trasa pewnie ta sama, bo alternatywnej przy niewielkim ruchu nie ma.

Jest, mozna przez Bielawe. Na upratego przez Kudowe-Radkow.
Ale jakby to zaproponowal bez powodu ... na swietnik z takim programem
:-)

Tylko ... zagladam na targeo, a tam wczoraj godzinach 18:30-19:00 duze
zatwardzenie przed Klodzkiem, i drugie pod Wroclawiem.

No, nie takie duze, bo w pol godziny sie rozwialo, ale znow nie bardzo
wiadomo kto tu ma racje - GM mial spoznione informacje o korkach, czy
NE mial szczescie :-)

Zakladam, ze wyjezdzales ok 20:00 ... bo jak wczesniej, to przewaga NE
topnieje, a przezornosc GM rosnie :-)

J.

Data: 2017-12-29 22:59:31
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Naviexpert
Fri, 29 Dec 2017 16:52:49 +0100, w
<1h6fjgrnsr9bb$.5l16771v4oui.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Dnia Fri, 29 Dec 2017 11:38:45 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
> Następny test:
> Zieleniec - Wrocław

Wczoraj ?

Wczoraj.

> GM: planowany czas przyjazdu 22:10

Wow, co wyscie robili w Zielencu do 20 ?
Nie chcialo sie rano wstac i trzeba bylo nocne jazdy ? :-P

Od rana, tj. od 11 :)

> NE: 21:51
> Czas rzeczywisty przyjazdu: ok. 21:45

No coz, zawsze mialem wrazenie ze GM jest dla bab, ale imo lepiej
przyjechac 20 minut za wczesnie niz 20 za pozno :-)

Ja uważam, że najlepiej jest zgodnie z rozkładem, ale ja truskawki cukrem...

Zakladam, ze wyjezdzales ok 20:00 ... bo jak wczesniej, to przewaga NE
topnieje, a przezornosc GM rosnie :-)

Punkt 20.

Data: 2017-12-30 23:16:40
Autor: J.F.
Google Maps a Naviexpert
Dnia Fri, 29 Dec 2017 22:59:31 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

No coz, przetestowalem i ja, Jakuszyce godzina 17:00.
GM podaje do Wroclawia 2:36, a Yanosik 2:50.
Ech, polskie drogi, 136km w 3h, a kiedys sie nasmiewalem z PKP, ktora
jechala 5 ...

Miedzy Jakuszycami a Szklarska koreczek wolno sie posuwa, i widze jak
sie GM czas dojazdu przestawia. A wiec jednak potrafi skorygowac i to
w czasie kilkunasu minut. Za Szklarska oba uzgodnily 19:50.

W Strzegomiu zrobilo sie juz 19:55 u obu, ale na drodze zrobilo sie
luzniej, wyprzedzilem z 10 sztuk i dojechalem 19:45.
Wiec ktory ganic, a ktory chwalic ?

uwagi inne:
-nie zauwazylem tego spozniania komunikatow GM, czesto mowily unisono.
 Za to brakowalo drugiego komunikatu - oba mowia np "za 500m skrec w
prawo", a potem Yanosik dodaje "skrec w prawo" gdy juz skret tuz. A GM nie. Mozna sie pogubic ... a moze cwany, wie ze jest tylko 1
skret.

-korki wyswietlaly dziwacznie - czasem falszywe, czasem brak.
 Tych korkow duzo nie bylo, i takie jadace, wiec nie ma jak porownac.

-nie lubie GM - startuje z trudem (moze wina telefonu/operatora),
trzeba sie naklikac do rozpoczecia nawigacji, a potem ma tylko tryb 3D
mapy. Tzn ma i 2D, ale "polnoc na gorze". Panel informacyjny na dole -
wiec przy telefonie poziomo malo miejsca na mape zostaje. J.

Data: 2018-01-07 21:55:18
Autor: J.F.
Google Maps a Naviexpert
Dnia Fri, 29 Dec 2017 22:59:31 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Test nr 2.
Wroclaw-Jakuszyce, GM i Yanosik przewiduja 2:20 ... i tyle trwa
dojazd. Po drodze korek na A4, ktorego oba nie chca ominac.
Korek ~15 minut, mozliwe ze omijanie trwaloby podobnie.

Korek nie wiem czym spowodowany - wypadek byl, czy policja/ITD lapanke
sobie urzadzily. Powrot o 17:00, Yanosik mowi 19:15, a GM 19:10 ... i proponuje jakas
inna trase. Przesuwam yanosika gdzie ten korek ... widze duzo malych,
np Kaczorowie. Skad tam korek ?
Olewam GM i jade tradycyjnie ... za JG ze 20 aut w kolejce i istotnie
sie wleka. Predkosc miejscami 50. czas wzrasta do 19:20 - u obu prawie
tyle samo. Polowe wyprzedzilem w Kaczorowie, potem po jednym ... az
wyprzedzilem jakiegos w zlotym samochodziku ze stara czarna tablica
WBS - te dziadki z Walbrzycha widac nadal jezdza o kropelce.
I przyjechalem 19:05.

W sumie - nie widze wiekszy roznic. Tylko skad GM wiedzial, ze tam
jakis dziadek bedzie jechal ? :-)
No i GM ze dwa razy przestal dzialac, ale to moze byc bardziej wina
telefonu.

A w drodze powrotnej widze olbrzymi korek na A4, tyle ze w przeciwna
strone. Zaraz za Wroclawiem z 15 km  stoi. W tym sporo tirow -
zwyczajowy najazd na Niemcy, czy Amazon sie spieszy na samolot ?

Powinni wrowadzic przepis, ze jak za kims sie zgromadzi 5 samochodow,
to musi stanac i je przepuscic :-)

J.

Data: 2018-01-07 12:23:56
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Naviexpert
Nowy test:
Krzyki - ul. Słubicka (centrum) - ok. 15min.

GM: prognozuje dojazd na 21:06
NE: na 21:01

Realny dojazd 21:00.

Ale GM zaproponował taką dookólną trasę przez DK5, że gdybym z niej skorzystał
to być może trafiłbym idealnie na 21:06. Zgodnie z logiką niektórych - GM
okazałby się lepszy :))

Data: 2018-01-08 13:39:27
Autor: J.F.
Google Maps a Naviexpert
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9l045dt7ndhjtirh3g4clathmsifad2maf@4ax.com...
[...]

DK5 to teraz AOW czy Srodmiejska ?

Nie napisales gdzie na Krzykach, ale jezdzac na  podobnej trasie czesto wybieram 11km obwodnica Hallera-Karmelkowa, mimo, ze Yanosik wybiera 7km "przez miasto".
Lubie zap* a nie stac co 100m :-)

Czasowo wyglada chyba podobnie ... ale musze kiedy pojechac tak jak proponuje - zdaje sie, ze nieglupio wybiera ulice...

Przy czym mam wrazenie, ze w miejskich korkach to yanosik sobie nie radzi,

Poza tym GM moze miec zaszyty priorytet DK ... w sumie nieglupio, bo i one powinny miec priorytet w ruchu.

J.

Data: 2018-01-08 14:01:15
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Naviexpert
Mon, 8 Jan 2018 13:39:27 +0100, w <5a536687$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

>to być może trafiłbym idealnie na 21:06. Zgodnie z logiką >niektórych - GM

Śródmiejską, chociaż nie wiem czy to dalej DK5, ale na pewno DK94.

Nie napisales gdzie na Krzykach, ale jezdzac na  podobnej trasie czesto wybieram 11km obwodnica Hallera-Karmelkowa, mimo, ze Yanosik wybiera 7km "przez miasto".
Lubie zap* a nie stac co 100m :-)

Krzyki-Partynice

Poza tym GM moze miec zaszyty priorytet DK ... w sumie nieglupio, bo i one powinny miec priorytet w ruchu.

Tak, to widać po Śródmiejskiej :))

Data: 2018-01-09 12:40:01
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Naviexpert
"Po raz pierwszy od lat zapłaciłem za nawigację na smartfonie. I nie żałuję"

https://www.spidersweb.pl/2018/01/naviexpert-google-maps-nawigacja.html

Data: 2018-01-09 13:04:05
Autor: J.F.
Google Maps a Naviexpert
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qea95dps039658snpbm2rj3kjcgl9s6fps@4ax.com...
"Po raz pierwszy od lat zapłaciłem za nawigację na smartfonie. I nie żałuję"
https://www.spidersweb.pl/2018/01/naviexpert-google-maps-nawigacja.html

No coz, sporo w tym racji, ale:
-zmiany drogowe juz nie sa tak czeste jak kiedys :-(.
  Zobaczymy kiedy GM zauwazy nowa S5,
  Yanosik jeszcze nie ma ... ale juz prowadzi :-) cache jakis ?

-yanosik ograniczenie predkosci podaje,

-parkingi ... w google nie ma ? wpisac na koniec "parking" ?
  A i tak wszystkie zajete :-(

No coz, GM bronil zaciekle nie bede, bo tez mi sie niezbyt podoba, ale skoro yanosik jest w miare dobry ... to po co przeplacac ? :-)

J.

Data: 2018-01-14 12:54:34
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Naviexpert
Test kolejny:

ok. Nowej Rudy - Wrocław (trasa na ok. 1,5h)

NE: czas przyjazdu - 21:49
GM: czas przyjazdu - 22:04

Czas rzeczywisty: 21:46 (lub 21:45 - nie zapamiętałem)

(Trasa przez Bielawę/Dzierżoniów)

Google Maps a Naviexpert