Google Maps a Waze

Data: 2019-08-19 17:23:46
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
17.08.2019

Zapuściłem sobie obie nawigacje naraz na trasę znad morza do Wrocławia.

Rozrzut czasowy był znaczny, początkowo chyba z 1h różnicy (Waze meldował
szybszy czas). Zauważyłem, że GM koniecznie pcha w korek pod Goleniowem, mimo
że jak sam pisał stracę w nim 1h.

Gdy pojechałem zgodnie z radami Waze przez Nowogard, to GM trasę przeliczył i
stwierdził, że wybrana przez Waze będzie jednak wyraźnie szybsza :)
Sytuacja powtórzyła się jeszcze ze 2 razy, co pozwala stwierdzić, że GoogleMaps
może i dane o natężeniu ruchu posiada i dobre, ale za cholerę nie potrafi z
nich korzystać i wyznacza dziwaczne trasy.

Druga sytuacja w Polkowicach na opuszczonej i niedokończonej S3.
Najpierw Google zasugerowało objazd opłotkami -- posłuchałem i utknąłem na
zakazie.
1km dalej posłuchałem się już Waze, gdy nakazało zjechać z drogi.
Niestety rada okazała się wielkim pudłem, bo trafiłem na drogę woj., która z
racji budowy S3 de facto już nie istnieje. Co ciekawe Google też stwierdziło,
że nieistniejąca droga będzie najszybsza.
Szybki rzut oka na mapę w Naviexpercie -- tutaj droga prawidłowo oznakowana
jako nieprzejezdna, no ale abo się skończył :)
Yanosik prawidłowo pokierował objazdem, ale nie sprawdziłem czy mapa jest
prawidłowa. Zakładam, że tak.

Reasumując -- trzeba przedłużyć abo na Naviexperta.
GoogleMaps tradycyjnie nie sprawdziło się i nie można mu zaufać.
Waze jako tako, ale szału nie ma.
Yanosik przynajmniej wybawił z opresji w kluczowym momencie.

Data: 2019-08-19 18:26:08
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ooelle117klahfbq12euv5bmh0tue9ogs6@4ax.com...
[...]

IMO - na tak dlugich trasach to korek moze zniknac zanim do niego dojedziesz, albo sie pojawic.
Ale tu jak rozumiem - to poczatek trasy ..

[...]

obserwacja ogolna - GM potrafi zmienic trase w czasie jazdy, ale sprawdza/przelicza dosc rzadko - co jakies 15-30 minut.
W dynamicznej sytuacji moze zawiesc.
Ale tu chyba jeszcze takiej nie bylo.

drugie podejrzenie, ale to jeszcze ze strony internetowej - to proponowanie trasy alternatywnej dziala dosc dziwnie.
Jakos tak jakby wybieral dosc szerokie objazdy ... co moze miec sens.
Ale moze tez miec wade, ze przy takiej dlugiej trasie nie sprawdza jakis bardzo lokalnych wariantow.

[...]

No ba - korka nie ma :-)

[...]

Ciekaw jestem czy w Waze jakos dbaja o aktualnosc polskich dróg.
Ogolnie to bym watpil, ale skoro google przejelo ... to moze korzystaja z tej samej mapy ...

Yanosik przynajmniej wybawił z opresji w kluczowym momencie.

No coz, jeszcze z rok temu zdarzalo mi sie odwrotnie - w kluczowym momencie zawodzil.
Teraz mam wrazenie, ze sie poprawil ... GM chyba tez sie poprawil.

J.

Data: 2019-08-19 18:59:24
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 19-08-2019 o 18:26, J.F. pisze:

Ciekaw jestem czy w Waze jakos dbaja o aktualnosc polskich dróg.
Ogolnie to bym watpil, ale skoro google przejelo ... to moze korzystaja z tej samej mapy ...

Taaa - z Here (kiedyś zwanej Navteq czy Nokia Maps).
Od zawsze najgorszej firmy jeśli chodzi o aktualność.

Data: 2019-08-19 19:46:48
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Dnia Mon, 19 Aug 2019 18:59:24 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Najgorszej ? Najlepszej - oni mieli juz te drogi, ktorych jeszcze nie zbudowano!
:-)

Ale przejal ich google ... i co - nada uzywaja navteq ?

A na stronie maja edytor map ... to chyba nie navteq, tylko wlasne ?

J.

Data: 2019-08-19 22:24:15
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 19-08-2019 o 19:46, J.F. pisze:
[...]

Zgadza się.
A te które się zmieniły, u nich nie zmieniały się przez lat wieeeeele.

Ale przejal ich google ... i co - nada uzywaja navteq ?

O Google pisałem.
Zakładam że Waze ma to samo.

A na stronie maja edytor map ... to chyba nie navteq, tylko wlasne ?

Względnie poprawiają mapy Here.

Data: 2019-08-19 18:57:40
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 19-08-2019 o 17:23, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ale po co?
Żeby się dowiedzieć, że ten 1 h korek będzie trwał 10 minut dłużej niż alternatywna trasa? ;-)

GoogleMaps tradycyjnie nie sprawdziło się i nie można mu zaufać.

NE dokładnie tak samo.

Data: 2019-08-21 18:24:42
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Mon, 19 Aug 2019 18:57:40 +0200, w <qjeke2$ssb$2$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

Ale po co?
Żeby się dowiedzieć, że ten 1 h korek będzie trwał 10 minut dłużej niż alternatywna trasa? ;-)

Chociażby :).
Ale GM i Waze oszacowały go na 1h.

> GoogleMaps tradycyjnie nie sprawdziło się i nie można mu zaufać.

NE dokładnie tak samo.

Jeżdziłem od 10 lat nad morze z NE wszystkimi możliwymi objazdami S3 i zawsze
było gładko i przyjemnie. tylko raz były problemy -- w tym roku. Bo nie
skorzystałem z NE.
Tak więc myślę, że mam bardziej reprezentatywną próbkę niż Doktora Docenta
Teroetyka :)

Data: 2019-08-22 16:00:46
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 21-08-2019 o 18:24, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tyle że realnie trwał 1h dłużej niż NE zapowiadał.

[...]

A ja z NE raz i nie było ani gładko, ani przyjemnie.
Dopóki nie było korka było ok, ale w korkach pogubił się totalnie.

Bardziej niż yanosik.

Data: 2019-08-20 10:33:54
Autor: T.
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-19 o 17:23, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Spróbuj Automapę. Według mnie jest najlepsza.
Ps. Taka ciekawostka - na mapach AM nowy kawałek A1 od Częstochowy do Pyrzowic pojawił się ok. 2 godziny po otwarciu. GM zajęło to 8 dni.
T.

Data: 2019-08-20 11:49:46
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
On 2019-08-20 10:33, T. wrote:

[...]
To, że się jakiś nowy odcinek pojawił na mapie nawigacji w 2 godziny po otwarciu nie oznacza że ta nawigacja jest dobra.
Znając opowieści o jakości AM ja bym nie zaryzykował wydania pieniędzy na ten produkt.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-08-20 12:14:17
Autor: collie
Google Maps a Waze
W dniu 20.08.2019 o 11:49, Mirek Ptak pisze:

Znając opowieści o jakości AM ja bym nie zaryzykował wydania pieniędzy na ten produkt.

Przez 7 dni możesz testować Automapę za darmo. Więc sprawdź
a nie opowiadaj głodnych kawałków, że jedna pani drugiej pani.

Data: 2019-08-20 14:04:23
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
On 2019-08-20 12:14, collie wrote:
Znając opowieści o jakości AM ja bym nie zaryzykował wydania pieniędzy na ten produkt.

Przez 7 dni możesz testować Automapę za darmo. Więc sprawdź
a nie opowiadaj głodnych kawałków, że jedna pani drugiej pani.

Pobieram. Zobaczę w takim razie na własne oczy :)
Ciekawe jak mnie poprowadzi z Nitry do Gliwic - przez Cadce, czy przez Ostrawę i jak ominie remont drogi w Starych Hamrach (jeśli przez Ostrawę) :)
Relację dam.
Pewne jest, ze nie kupię - cena z kosmosu. TomTom jest nie tylko lepszy, ale i tańszy jak widzę :)

Pozdrawiam - Mirek

PS.
Kilka ostatnich komentarzy ze sklepu Google:
19
Ostatnio coś złego zaczeło się dziać z tą aplikacją. Częste błedy kończące się zaniechaniem prowadzenia do celu. Najgorsze jest to że po resecie aplikacji nadal zaprzestaje prowadzenia. Czasem prowadzi podkopem na strych. Czasem gdy próbuję się stworzyć coś do wszystkiego to nadaje się to do niczego...

30
Mnóstwo funkcji. Co z tego, jak nie można polegać na tej aplikacji. Zawieszki, gubienie sygnału, nie do końca przyjazny interfejs. W wyjeździe na Sycylię zmuszony byłem do używania google maps bo AM zawodziła. Ostatni raz zapłaciłem za AM.

2
Niedokładna mapa Europy i nie chodzi tu o drogi lokalne, brak nowych autostrad. Na odcinkach górskich pełnych zakrętów trzeba wyłączać dźwięk, nie da się słuchać niekończących się komunikatów o zakrętach. Przy ustawionej szybkiej trasie zrzuciła mnie z drogi szybkiego ruchu w jakieś polne drogi, efekt zaoszczędzony kilometr lecz 30 minut w plecy. Szukanie jedzenia przy trasie skomplikowane, interface do unowocześnienia. Problemy z odświeżaniem odległości do celu i punktów pośrednich. Trochę słabo

6
Fatalna, tragiczna, omijać dalekim łukiem... To już nie ta dawna AM. Z uporem maniaka zmienia trasę jak chce. Gubi się i zawiesza. Przetestowałem ją na drodze na Chorwację i już nigdy jej raczej nie użyję. Przez Austrię i Czechy prowadzi ok, ale co to za wyczyn? Przez Bośnię i Hercegowinę i Węgry- masakra. Prowadzi do centrum miasta, gdy jest obwodnica (Sarajewo), gubi sygnał, resetuj trasy, a często myli kierunki i nagle nakazuje zawracać...

Data: 2019-08-20 14:57:58
Autor: T.
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-20 o 14:04, Mirek Ptak pisze:
On 2019-08-20 12:14, collie wrote:
[...]

To teraz sprawdź wpisy dla GM w sklepie Play :-)
Zwłaszcza te ostatnie.
T.

Data: 2019-08-20 15:05:10
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjgnk7$och$1$kolczan@news.chmurka.net...
On 2019-08-20 12:14, collie wrote:
[...]

A w ogole ma aktualne informacje z zagranicy ?
Bo tak ogolnie - polskie firmy beda mialy slabe informacje z zagranicy, zagraniczne - slabe z Polski.
Dobrze, ze dla Googla przestalismy byc krajem kat B ...

[...]

Szkoda, ze brak informacji o telefonie, bo moze to jakis zabytek, ktory juz przestal wystarczac.
A niestety - raportowanie bledow w programach to koszmar :-)

[...]

Z drugiej strony ... taki janosik dosc cichy, czasem nie wiadomo - dziala jeszcze czy nie ...

J.

Data: 2019-08-20 18:40:20
Autor: jerzu.xyz
Google Maps a Waze
On Tue, 20 Aug 2019 15:05:10 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Dobrze, ze dla Googla przestalismy byc krajem kat B ...

Żart roku.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-08-21 06:50:44
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Dnia Tue, 20 Aug 2019 18:40:20 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Tue, 20 Aug 2019 15:05:10 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Dobrze, ze dla Googla przestalismy byc krajem kat B ...
Żart roku.

No widzisz - 8 dni do aktualizacji map. IMO - calkiem niezle.

Z rok temu pisalem o jednym remoncie - wyglada na to, ze ostrzezenia
ze strony GD importuja.

Tylko czemu GD nie gromadzi informacji takze z drog podrzednych ...

J.

Data: 2019-08-21 18:26:47
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Tue, 20 Aug 2019 18:40:20 +0200, w
<cj8ole1voae2333fmjf3u8ufb7t18r42b1@4ax.com>, jerzu.xyz@irc.pl napisał(-a):

On Tue, 20 Aug 2019 15:05:10 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

>Dobrze, ze dla Googla przestalismy byc krajem kat B ...

Żart roku.

Ma rację.
Teraz jesteśmy krajem kat. C :)

Data: 2019-08-20 16:29:51
Autor: collie
Google Maps a Waze
W dniu 20.08.2019 o 14:04, Mirek Ptak pisze:

Kilka ostatnich komentarzy ze sklepu Google:

Dopytaj komentatorów, czy używają AM w wersji Win CE
(czyli na urządzenie nawigacyjne), czy w wersji Android
(czyli na smartfona, choć obecnie są już urządzenia
nawigacyjne z Androidem na pokładzie). Automapa była
długie lata robiona tylko na Win CE i tam z czasem
wyeliminowano największe błędy i niedopracowania.
Od kilku lat AM wydawana jest też w wersja na Android
i niestety w tej wersji Automapa jest zdecydowanie
gorsza. Na specjalistycznych forach (My-navia, Mynavi-
expert) biadolenie na jej temat tyczy głównie wersji
androidowej.

Data: 2019-08-20 16:41:11
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5c03df$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Skoro ze sklepu google, to wersja na Androida.

J.

Data: 2019-08-20 13:50:40
Autor: T.
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-20 o 11:49, Mirek Ptak pisze:
On 2019-08-20 10:33, T. wrote:

[...]

Ludzie głównie narzekają na nieco skomplikowaną obsługę. No bo w innych nawigacjach jest prosto - wskazujesz, gdzie chcesz jechać i tyle. Nawet nie można wskazać punktu startowego (a np. chcesz sobie w domu ustawić drogę na wakacje, a tu się nie da, bo musisz włączyć GPS albo jesteś w pracy a będziesz jechał z domu).
W AM możesz wskazać punkty pośrednie, możesz wskazać, jakie drogi wyłączyć z nawigacji, możesz zabronić konkretne odcinki dróg... AM rozwiązuje nawet "problem komiwojażera", czego inne nawigacje nie mają.
Z tego punktu widzenia rzeczywiście obsługa może wydać się skomplikowana, ale to tylko dlatego, że jest wiele ustawień.
Co do dróg - nie wiem, pewnie każdy znajdzie jakieś błędy na mapie. Ale - jak wspomniałem - GM nie prowadziła przez istniejącą od ponad tygodnia
autostradę - to chyba nie świadczy dobrze o tej nawigacji? Inne błędy wskazali przedpiścy...
Nie wiem jak działa AM przy omijaniu korków - niech się wypowiedzą ci, co często jeżdżą z AM.
T.
Ps. Możesz na kompie potrenować AM korzystając z serwisu targeo.pl. Funkcjonalność jest ograniczona w stosunku do AM.

Data: 2019-08-20 14:07:45
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
On 2019-08-20 10:33, T. wrote:
[...]

Hi hi - kiedys ojcu dalem AM (na win CE), ustawilem mu trase, autostart ... i bardzo sobie chwalil obsluge - nic nie trzeba robic, wlaczam i prowadzi :-)

Ale te inne nawigacje tez juz dostrzegaja, ze prosta obsluga to nie wszystko - punkty posrednie pojawily sie w GM i janosiku ...

W AM możesz wskazać punkty pośrednie, możesz wskazać, jakie drogi wyłączyć z nawigacji,

I za to ja lubie, ale nawigacje inne sie na tyle poprawily, ze raczej juz nie prowadza polnymi sciezkami ...

możesz zabronić konkretne odcinki dróg...

I to jest bardzo wazne, jak trafisz na remont. Bo inaczej to bedzie cie prowadzila stale przez zamkniety odcinek.

Ale raczej ... bylo wazne. Bo teraz wymagamy, zeby sama wiedziala gdzie sa takie odcinki i blokowala je z gory ...

J.

Data: 2019-08-20 16:25:13
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
On 2019-08-20 10:33, T. wrote:

[...]

Głupot z ich marketingu się nasłuchałeś.
Każda szanowana nawigacja ma tą funkcję.

I w odróżnieniu od AM działa.
AM na moim urządzeniu nie potrafi znaleźć gps, a serwis rozkłada ręce....

Data: 2019-08-20 16:47:58
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjgvs6$rpb$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

GM przez dlugi czas nie mial.
Yanosik ma od niedawna ... ale moze trudno go bylo wczesniej nazwac "szanujaca sie nawigacja".
Here nie ma do tej pory ...

AM ma sporo zalet.

I w odróżnieniu od AM działa.
AM na moim urządzeniu nie potrafi znaleźć gps, a serwis rozkłada ręce....

No coz, moze to nie jest wina AM, a twojego urzadzenia ...

J.

Data: 2019-08-20 19:15:30
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 20-08-2019 o 16:47, J.F. pisze:
[...]

To są nawigacje darmowe, a nie szanowane.
Nie porównujmy dwóch różnych systemów walutowych.

AM ma sporo zalet.

I w odróżnieniu od AM działa.
AM na moim urządzeniu nie potrafi znaleźć gps, a serwis rozkłada ręce....

No coz, moze to nie jest wina AM, a twojego urzadzenia ...

Tak jasne, wszystko działa, tylko AM nie i to jest wina urządzenia.....
IMO prędzej jakichś ich kombinacji korzystających z nieudokumentowanych funkcji androida, które jak widać nie zawsze działają.

Data: 2019-08-21 06:47:32
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 20-08-2019 o 13:50, T. pisze:
[...]

No, Here mialo ambicje.
I na poczatku wcale nie bylo takie darmowe - trzeba bylo Nokie kupic,
a szanujacy sie telefon swoje kosztowal :-)

[...]

Na tysiacach urzadzen AM dziala, a na twoim nie - to czyja to wina ?

IMO prędzej jakichś ich kombinacji korzystających z nieudokumentowanych funkcji androida, które jak widać nie zawsze działają.

IMO - w przypadku Androida trudniej o nieudokumentowane funkcje, za to
latwo o slabo udokumentowane.
Syste sie tez rozwija, co chwila cos dokladaja, albo zmieniaja
koncepcje - i wiadomo - bedzie to dzialalo lepiej, lub gorzej, a moze
wcale ... w zaleznosci od urzadzenia i wersji systemu.

J.

Data: 2019-08-21 15:49:25
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 21-08-2019 o 06:47, J.F. pisze:

No coz, moze to nie jest wina AM, a twojego urzadzenia ...

Tak jasne, wszystko działa, tylko AM nie i to jest wina urządzenia.....

Na tysiacach urzadzen AM dziala, a na twoim nie - to czyja to wina ?

Pytanie nie jest na ilu działa, tylko na ilu nie działa....

Data: 2019-08-21 09:43:32
Autor: T.
Google Maps a Waze
On 2019-08-20 10:33, T. wrote:

[...]

Według mnie problemu komiwojażera żadna inna nawigacja nie rozwiązuje, choć dla przeciętnego turysty problem jest wydumany.

Ps. Automapy używam od ok. 15 lat (miałem jeszcze na windows mobile), choć ostatnio - sporadycznie.
T.

Data: 2019-08-21 09:49:15
Autor: Liwiusz
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-21 o 09:43, T. pisze:

Według mnie problemu komiwojażera żadna inna nawigacja nie rozwiązuje, choć dla przeciętnego turysty problem jest wydumany.

Mnie na studiach uczono, że problem komiwojażera nie jest rozwiązywalny w skończonym dla człowieka czasie, więc podejrzewam, że mówimy o czymś innym.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-21 10:24:12
Autor: T.
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-21 o 09:49, Liwiusz pisze:
[...]

Da się policzyć dla kilku punktów (w praktyce - 5-7, może do 10). Kiedyś się tym zajmowałem, robiłem jakieś próby jeszcze na komputerach PC XT, ale się praktycznie nie dawało. Jeśli się włączy do tego metody heurystyczne (pisząc w dużym uproszczeniu - odrzucając z góry drogi absurdalne na tzw. pierwszy rzut oka) można mocno skrócić obliczenia.
W sumie to nie jestem pewien, czy z metod heurystycznych nie korzystają wszystkie nawigacje (np. trudno sobie wyobrazić przeliczanie wszystkich dróg w Polsce przy wyszukiwaniu drogi z A do B - to absurdalne).
Problem komiwojażera można nawet liczyć nieco na piechotę korzystając z programowania matematycznego, a najlepsze wyniki daje łącząc obie te metody i wykorzystując komputery.
T.

Data: 2019-08-21 11:17:49
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5cffad$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

rosnie gwaltownie, bo w trzeba wszystkie permutacje przeliczyc.

się tym zajmowałem, robiłem jakieś próby jeszcze na komputerach PC XT, ale się praktycznie nie dawało.

Jak to nie - kwestia ilosci punktow przeciez.
Pamietam jakis program Microsoftu do nawigacji/planowania trasy na Windows
(Autoroute ?), to jemu 10 punktow zajmowalo pol godziny.
Procesory w urzadzeniach z WinCE chyba podobnej klasy jak wtedy w pecetach, a AM to robi wzglednie szybko.

[...]

Kiedys sie bawilem w wyszukiwanie najkrotszych drog w grafach i szlo to zadziwiajaco szybko ... ale grafy byly malutkie.
Czasem mnie nachodzi zeby to zrobic na mapie Polski ... ale trzeba by najpierw dane rozpoznac, np OSM..

Uwzglednienie miejskich ulic znacznie rozbudowuje graf ... i tu bym pomyslal zeby zastapic te miasta jakims uproszczonym schematem drog tranzytowych.
Tylko jak mamy korki, to znow sie moze okazac, ze najszybciej to zjechac z obwodnicy i jakimis oplotkami ...

Problem komiwojażera można nawet liczyć nieco na piechotę korzystając z programowania matematycznego, a najlepsze wyniki daje łącząc obie te metody i wykorzystując komputery.

Tylko ze w praktyce to musisz zaczac od policzenia tras miedzy wszystkimi punktami.
I tu juz sie komputer przydaje.

A potem dodatek praktyczny - korki sie tworza w roznych godzinach, zalozmy ze w miare systematycznie.
Obliczyc najszybsza trase uwzgledniajac korki, ktore beda w spodziewanym czasie dojazdu do nich ...

J.

Data: 2019-08-21 11:42:12
Autor: collie
Google Maps a Waze
W dniu 21.08.2019 o 09:49, Liwiusz pisze:

[...]

Pewnie tak, bo Automapa nie bawi się w szukanie "minimalnego cyklu Hamiltona
w pełnym grafie ważonym", ale po prostu wyznacza trasę szybką/optymalną/łatwą/
bezpieczną/krótką/pieszą/terenową/przełajową z punktu A do punktu B -
z odwiedzinami po drodze punktów C, D, E i F. I to jest "problem komiwojażera"
(czy obecnie raczej "problem kuriera") praktycznie rozwiązany przez Automapę
"w skończonym dla człowieka czasie", gdyż wyznaczenie takiej komiwojażerskiej
trasy zajmuje AM kilka/kilkanaście sekund, w zależności od mocy urządzenia
nawigacyjnego.

Data: 2019-08-22 10:31:40
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5d11f4$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale dobiera przy tym kolejnosc punktow C, D, E, F - wiec jest to problem komiwojazera.

Mozesz tez sobie wybrac trase od A do A z punktami posrednimi.

"w skończonym dla człowieka czasie", gdyż wyznaczenie takiej komiwojażerskiej
trasy zajmuje AM kilka/kilkanaście sekund, w zależności od mocy urządzenia
nawigacyjnego.

Wiec zapewne jest to algorytm uproszczony ... ale jest ...

J.

Data: 2019-08-21 11:42:13
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5cf77c$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To cie zle uczono.
Wszystko zalezy od rozmiaru problemu - 5 punktow policzysz szybko, 10 dlugo, 15 - recznie nie policzysz :-)

A AM sie wyrabia szybko - musi jakis uproszczony algorytm stosuje.

J.

Data: 2019-08-21 11:47:18
Autor: Liwiusz
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-21 o 11:42, J.F. pisze:
[...]

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że złożoność zależy od liczby punktów, a do pewnego momentu można to nawet nie wyliczyć, tylko ocenić wizualnie.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-22 10:28:23
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5d1328$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Masz na mysli ulozenie kolejnosci "na oko" ?
No coz, czasem moze zawiesc - w sensie - ulozysz trase gorsza od najlepszej, bo na oko to zle sie ocenia drobne roznice.
Ale bedzie to trasa nieduzo gorsza od najlepszej, czyli dosc dobra.

Z kolej przy duzej liczbie punktow wlasnie to "na oko" moze pomoc, bo ulozysz dosc dobra trase, a komputer jak zacznie liczyc dokladnie, to nie skonczy przez wiele godzin, dni, miesiecy, lat ...

Niestety - trudno jest komputerowi zaprogramowac takie wybieranie "na oko".
Do tego trzeba inteligencji czlowieka :-(
Owszem, probujemy uproszczonych algorytmow (heurystyczne)

No i na oko to mozesz sobie ocenic rozlozenie punktow na mapie, a tu np miedzy nimi droga zygzakiem biegnie i dluzsza jest, albo gdzies zakaz skretu, albo bardziej ci na czasie niz odleglosci zalezy - a drogi w roznym stopniu zakorkowane czy roznej jakosci.
I juz niestety oko zawodzi.

J.

Data: 2019-08-21 15:50:22
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 21-08-2019 o 09:43, T. pisze:

> [...]

AM na moim urządzeniu nie potrafi znaleźć gps, a serwis rozkłada ręce....

Według mnie problemu komiwojażera żadna inna nawigacja nie rozwiązuje,

Przykład z brzegu - I-go.

Data: 2019-08-21 18:15:24
Autor: T.
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-21 o 15:50, Cavallino pisze:
> [...]

AM na moim urządzeniu nie potrafi znaleźć gps, a serwis rozkłada ręce....

Według mnie problemu komiwojażera żadna inna nawigacja nie rozwiązuje,

Zainstalowałem.
Przy zwykłej trasie nie ma punktów pośrednich, jest tam cos takiego jak trasa etapowa, ale pokazuje kolejność jaką się poda, a nie oblicza najkrótszej czy najszybszej. Albo nie potrafię tego ustawić.
T.

Data: 2019-08-22 16:02:31
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 21-08-2019 o 18:15, T. pisze:
> [...]

Przykład z brzegu - I-go.

Zainstalowałem.
Przy zwykłej trasie nie ma punktów pośrednich,

Co znaczy "nie ma"?
Po wskazaniu celu, możesz ją modyfikować dowolnie, nawet podając taki punkt z mapy.

jest tam cos takiego jak
trasa etapowa, ale pokazuje kolejność jaką się poda,

I ma tam właśnie klawisz służący do optymalizacji.

Data: 2019-08-21 23:07:17
Autor: kk
Google Maps a Waze
On 2019-08-21 09:43, T. wrote:

[...]

Nie można po mieście spraw załatwiać z nawigacją?

Data: 2019-08-21 18:27:36
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Tue, 20 Aug 2019 13:50:40 +0200, w <5d5bde93$0$533$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <kuki543@interia.pl> napisał(-a):

W AM możesz wskazać punkty pośrednie, możesz wskazać, jakie drogi wyłączyć z nawigacji, możesz zabronić konkretne odcinki dróg... AM rozwiązuje nawet "problem komiwojażera", czego inne nawigacje nie mają.

Wszystko to mam w NE. Nawet komiwojażera.

Data: 2019-08-22 21:28:22
Autor: jerzu.xyz
Google Maps a Waze
On Wed, 21 Aug 2019 18:27:36 +0200, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

[...]

Od niedawna nawet w abonamencie. Bo był dodatkow płatny chyab 5 PLNów
za miesiąc.

Data: 2019-08-20 14:07:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Google Maps a Waze
Hello Mirek,

Tuesday, August 20, 2019, 11:49:46 AM, you wrote:

[...]

Ale straszne ryzyko - 8 PLN za tygodniową licencję.

Pomimo ciężkich doświadczeń z AM jakoś nie znajduje innej aplikacji,
która by mnie zadowalała. Zdecydowanie najlepsza baza adresowa,
zdecydowanie najlepiej dobrany moment dyktowania manewrów, bardzo
szybkie aktualizacje. Ale słaba jakość danych ruchu - prawdopodobnie
właśnie ze względu na to, że jest płatna i już ma za mało
użytkowników.

Sporo opcji do wyboru - jeśli lubisz radykalną jazdę skrótami -
wybierz trasę szybką lub krótką. Jeśli wolisz drogi główne - wybierz
bezpieczną.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-20 14:40:42
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
On 2019-08-20 14:07, RoMan Mandziejewicz wrote:

Ale straszne ryzyko - 8 PLN za tygodniową licencję.

Korzystam z nawigacji minimum 2 razy w tygodniu - znaczy trasę znam na pamięć :), ale czasem muszę objechać korek, który mi TT pokaże no i ostrzeżenia o foto się też przydają :)
Nie zapłacę ani grosza za produkt jako tako sprawdzający się w PL - TomTom się sprawdza w EU, a i 2 razy już w US się przydał :)

[...]

Jak pisałem - pobieram testowo mapy EU (już 3,1 GB jest) - będę się miał okazję przejechać równolegle na TT i AM z i do Nitry :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-08-20 17:50:53
Autor: collie
Google Maps a Waze
W dniu 20.08.2019 o 14:40, Mirek Ptak pisze:

Jak pisałem - pobieram testowo mapy EU (już 3,1 GB jest) - będę się miał okazję przejechać równolegle na TT i AM z i do Nitry :)

Polska Automapa korzysta z mapy Polski produkcji krajowego dostawcy
Geosystems, natomiast mapy zagranicy pochodzą od Navteq/Here (USA).
Mapy holenderskiego TomToma pochodzą zaś od takiegoż holenderskiego
TeleAtlasa, zarówno w wersji na Polskę, jak i na zagranicę. Jeśli
TeleAtlas może być lepszy (w co wątpię) od Navteqa/Here w wersji na
Europę, to Geosystems bije na głowę obie wspomniane mapy w wersji
na Polskę, i to pod każdym względem (adresy, POI, radary, trasy itd.)
Prowadzenie od punktu A do punktu B zależy nie od mapy, ale od
przyjętego w konkretnym programie nawigacyjnym algorytmu.

Data: 2019-08-21 07:00:11
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Dnia Tue, 20 Aug 2019 17:50:53 +0200, collie napisał(a):
[...]

Ale takze od "kategoryzacji drog" w mapie. I to czesto nieoficjalnej/subiektywnej - bo droga np powiatowa, a
mozna szybko gnac.
A krajowa np przez wioski biegnie, albo waska i dziurawa.
Albo kreta i z mnostwem linii ciaglych.

Zagraniczny dostawca raczej dobrze tego nie skategoryzuje.
Krajowy ... tez moze byc problem, bo jak pisze - to czesto
nieoficjalne dane. Producent nawigacji moglby sie dorobic lepszych
danych, albo ... skorzystac z danych o korkach/sredniej predkosci.

No i to co pisalem niedawno - Wroclaw-Poznan jezdzilem przez
Gostyn-Srem. Kategoria nizsza, a jechalo sie szybciej, nawet mimo
wydluzania S5. Ale od pewnego czasu tiry moga nia jezdzic ... i
srednia spadla.

J.

Data: 2019-08-21 09:53:06
Autor: T.
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-21 o 07:00, J.F. pisze:
[...]

W AM można sobie ustawić, z jaką prędkością zwykle porusza się daną kategorią drogi. Dzięki temu algorytm lepiej przelicza trasy i dobiera drogi. U mnie na ok. 450 km różnice w czasie prognozowanym i rzeczywistym były nie większe niż 15 minut. Ale to wymaga nieco podłubania w ustawieniach.
T.

Data: 2019-08-21 11:39:12
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5cf863$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wiem, uzywam, przewiduje faktycznie dosc dobrze ... o ile nie ma niespodziewanych korkow.

Ale przeciez nie dam rady ustawic ze ta droga wojewodzka jest szybka, a inna wolna.

No i jeszcze ciekawostka z wersji offline na win CE - jade sobie z Brzegu do Wroclawia.
Mozna autostrada, mozna przez Olawe.
Czas zasadniczo podobny, bo autostradą sporo dalej, a jeszcze trzeba do niej dojechac i zjechac.

No i tak raz mi podpowiada autostrada, a ja jade oplotkami, drugi raz mnie znow na autostrade kieruje, a trzeci raz ... przez Olawe.
No i nie wiem - skorygowala sobie srednie predkosci, czy byla inna godzina i przewidziala ze w miescie korkow nie bedzie ...

J.

Data: 2019-08-21 07:34:33
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
On 2019-08-20 17:50, collie wrote:
Geosystems bije na głowę obie wspomniane mapy w wersji
na Polskę, i to pod każdym względem (adresy, POI, radary, trasy itd.)

Tu w zasadzie mogę się zgodzić, ale jakoś nigdy mi nie przeszkadzało, że TomTom doprowadził mnie do ul. Iksińskiej 123 przy wprowadzonym adresie Iksińska 125. Oczy mi już trochę siadają, ale dotyczy to raczej czytania niż patrzenia na numery budynków :). Na ilość POI tez nie narzekam. Nie miałem jeszcze problemu ze znalezieniem hotelu, MOPu czy stacji benzynowej.

Prowadzenie od punktu A do punktu B zależy nie od mapy, ale od
przyjętego w konkretnym programie nawigacyjnym algorytmu.

I tu jest pies pogrzebany :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-08-21 08:09:25
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Dnia Wed, 21 Aug 2019 07:34:33 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
On 2019-08-20 17:50, collie wrote:
[...]

Stacja wjazd ma szeroki, ale hotelik ... bywa ze wredny.
A ulica jednokierunkowa i numer ma znaczenie :-)

Prowadzenie od punktu A do punktu B zależy nie od mapy, ale od
przyjętego w konkretnym programie nawigacyjnym algorytmu.

I tu jest pies pogrzebany :)

Akurat poza totalna amatorka typu osmand, programy sobie z tym radza.
Tylko czasem gorzej.

J.

Data: 2019-08-21 14:30:01
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
On 2019-08-21 08:09, J.F. wrote:
Stacja wjazd ma szeroki, ale hotelik ... bywa ze wredny.
A ulica jednokierunkowa i numer ma znaczenie:-)

Jedziesz do punktu wyznaczonego nawigacją i dopiero wtedy rozglądasz się gdzie dojechałeś? Nie sądzę :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-08-22 12:09:56
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
On 2019-08-21 08:09, J.F. wrote:
Stacja wjazd ma szeroki, ale hotelik ... bywa ze wredny.
A ulica jednokierunkowa i numer ma znaczenie:-)

Jedziesz do punktu wyznaczonego nawigacją i dopiero wtedy rozglądasz się gdzie dojechałeś? Nie sądzę :)

moze i sie rozgladam troche wczesniej, ale moze miec znaczenie pomylka o jeden numer :-)

No i te nowe wezly autostradowe, co maja osobny pas kilometr czy wiecej wczesniej - patrze na nawigacje/mape  i widze ze do skretu daleko ... i przegapiam ten ostatni moment :-(

J.

Data: 2019-08-21 15:54:13
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 21-08-2019 o 08:09, J.F. pisze:

[...]

Przykład to Sygic i jego uwielbienie dla głównych dróg.
W Polsce wcale nie są szybsze od mniej głównych, albo wręcz wolniejsze, jeśli nie są wielopasmowe.

Obstawiam, że TT operujący na tych samych mapach, policzy trasy lepiej.

Data: 2019-08-22 12:06:32
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjjie2$tll$3$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Obawiam sie, ze sie moglo wlasnie zmienic, skoro tiry moga po nich jezdzic.

Obstawiam, że TT operujący na tych samych mapach, policzy trasy lepiej.

Ale w jakim sensie - mniej przywiazany, ma inna kategoryzacje, czy wezmie sobie dane z aktualnych srednich predkosci ... tylko czy ma tylu klientow w Polsce co trzeba ?

J.

Data: 2019-08-22 16:05:12
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 22-08-2019 o 12:06, J.F. pisze:
[...]

Dokładnie.
Sygic wyznacza tak jak I-go, ale działające w trybie "lubię autostrady". ;-)

Czyli przez miasto też będziesz stał w korku na głównej drodze, mimo że równoległa ulica będzie pusta.

Data: 2019-08-21 13:08:15
Autor: Adam
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-21 o 07:34, Mirek Ptak pisze:
On 2019-08-20 17:50, collie wrote:
[...]

(...)

Bardzo dużym problemem wielu map były adresy "wyliczane". Natomiast AutoMapa ma adresy rzeczywiste.

Problem z adresem wyliczanym jest taki, że przykładowo ulica Iksińska ma 20 numerów. Nawigacje podzielą sobie odcinek na 20 równych części. Chcąc dojechać do numeru 10 poprowadzą do środka tejże ulicy. A w rzeczywistości może się okazać, że pierwsze numery są dość rzadko rozmieszczone, później mamy kilometr bez posesji, a później kilka posesji obok siebie.
Automapa o tym wie, i poprowadzi prosto pod drzwi.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-08-21 16:18:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Google Maps a Waze
Hello Adam,

Wednesday, August 21, 2019, 1:08:15 PM, you wrote:

[...]

rzeczywistości może się okazać, że pierwsze numery są dość rzadko
rozmieszczone, później mamy kilometr bez posesji, a później kilka posesji obok siebie.
Automapa o tym wie, i poprowadzi prosto pod drzwi.

W Polsce...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-22 14:29:58
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
Hello!

Krótkie sprawozdanie z trasy na AM - gniot! :)

A teraz dłuższe :)
Zaczęło się obiecująco - AM wybrała mi trasę z Nitry na Hlohovec drogą 513, czyli tą którą zwykle jeżdżę - jest dłuższa niż R1 + D1, ale AM pewnie wiedziała, że po drodze mam dobrą stację OMV akceptującą Amex i Tesco w którym robię weekendowe zakupy :)
O zwykle występujących lekkich zatwardzeniach przed rondem w Hlohovcu oczywiście nic nie wiedziała, ale to nie problem.
Dalej spokojnie - D1 do Bytcy, dalej na Makov, Bila, Ostravica i Frydek-Mystek - tak jak zwykle jeżdżę i każda mi znana nawigacja tamtędy prowadzi. Ja wiem o remoncie drogi w Starych Hamrach i na trasie alternatywnej w Hornich Bacevach i zwykle zjeżdżam za Trenczynem na drogę 57, ale dzisiaj jadę prosto (zresztą, żeby być uczciwym TT też każe jechać do Bytcy). Obie navi kierują mnie na Stare Hamry - TT podaje 6 minut opóźnienia - AM nic, ja postanawiam sprawdzić drogę przez Horni Baceva bo tamtędy nie jechałem jeszcze. Przez około 5 km obie navi z uporem maniaka każą mi zawrócić, AM poddaje się pierwsza pokazując około 8 km do zjazdu, TT jeszcze przez 2-3 km każe zawracać - za chwilę wiem czemu - 12 minut korka z przodu na wahadle - stałem 15 (TT zaktualizował) AM oczywiście - droga wolna :)
W Ostravie AM nie wiedziała o zamkniętej drodze 56 przez miasto do Autostrady - na szczęście bardziej ufam TT :) i zjeżdżam wcześniej.
Dalej spokojnie do granicy z myślą - teraz będzie OK, bo będzie Traffic (w końcu). Rzut oka na ekran AM - każe mi zjechać na pierwszym zjeździe w PL (Łaziska i stacja BP+McDonalds :) - głodny nie jestem, ponad pół zbiornika to jadę dalej, ale widzę na A1 czerwony pasek zablokowanego ruchu zaraz za zjazdem - na TT nic, więc jadę - na A1 też nic... Mam screenshot jakby ktoś zarzucał "manipulację" :)
Dalej bez przygód.
Tyle na temat routingu na ten moment :)
Inne problemy to zupełny brak dźwięku po połączeniu się telefonu z radiem. Brak też (lub nie znalazłem) zmiany kanału wyjściowego co miał już lata temu ten prymitywny Yanosik :)
W sumie to nie wiem, czy to taka wielka wada, bo bym pewnie się wściekł w górach na krętej drodze od kakofonii instrukcji skrętu - przy okazji tam też logiki brak bo często na łagodniejszym zakręcie kazała skręcać, a na ostrzejszy nie czyli prawidłowo bo żadnych odnóg od drogi nie było.

Dobry myk to podgląd całej trasy. Jest czytelny (w przeciwieństwie do trybu nawigowania) - lepiej to jest zrobione niż w TT przy dłuższych trasach, gdzie pokazywany jest zbyt duży fragment trasy a sama trasa jest narysowana zbyt grubą linią.

Asystent pasa ruchu w AM to jakaś kpina.
Tak to powinno wyglądać:
http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/html/en-gb/scr_nav4laneguidance.png

Albo tak (teraz coraz częściej właśnie w takiej konfiguracji mi się na TT pokazuje):
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdYndHu5dgUMQYxwgdZQpzQsRRYI3P6SVE0qV0PkK6YcKu2mYm

A nie tak:
https://www.automapa.pl/wp-content/uploads/2019/06/01_tel_linie_v2_CB-1.png

Jak mi się coś więcej przypomni to napiszę.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2019-08-22 14:50:24
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjm1s6$usj$1$kolczan@news.chmurka.net...
Krótkie sprawozdanie z trasy na AM - gniot! :)

A teraz dłuższe :)
Zaczęło się obiecująco - AM wybrała mi trasę z Nitry na Hlohovec drogą

ciekawe czy ona w ogole ma korki poza PL ... co oczywiscie moze byc uznane za wade, gdy sie czesto wyjezdza.

[...]

Czemu ?
Wyraznie Ci pokazuje, ze dwa lewe pasy sa dobre, a prawy zly, nie blokujac glownego ekranu, gdzie byc moze chcesz miec inny widok.

J.

Data: 2019-08-23 07:44:55
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
On 2019-08-22 14:50, J.F. wrote:
[...]

Nazywasz to wyraźnym? :)
Ja dopiero pod koniec trasy to zauważyłem, a patrzyłem na ekran często bo jak pisałem dźwięku nie było :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-08-23 10:00:59
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjnugm$o9f$1$kolczan@news.chmurka.net...
On 2019-08-22 14:50, J.F. wrote:
[...]

No nie - program trzeba zaczac od przeczytania instrukcji obslugi.
Szczegolnie AM, kora ma duzo mozliwosci ... ale trzeba o nich wiedziec :-)

J.

Data: 2019-08-23 23:31:07
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Fri, 23 Aug 2019 10:00:59 +0200, w <5d5f9dd2$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

No nie - program trzeba zaczac od przeczytania instrukcji obslugi.
Szczegolnie AM, kora ma duzo mozliwosci ... ale trzeba o nich wiedziec :-)

AM nie ma instrukcji jako takiej.

Data: 2019-08-22 16:07:44
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 22-08-2019 o 14:29, Mirek Ptak pisze:

W Ostravie AM nie wiedziała o zamkniętej drodze 56 przez miasto do Autostrady - na szczęście bardziej ufam TT :) i zjeżdżam wcześniej.
Dalej spokojnie do granicy z myślą - teraz będzie OK, bo będzie Traffic (w końcu).

W sensie, że wcześniej miałeś traffic wyłączony?

Data: 2019-08-22 21:39:13
Autor: jerzu.xyz
Google Maps a Waze
On Thu, 22 Aug 2019 16:07:44 +0200, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

W sensie, że wcześniej miałeś traffic wyłączony?

W AM tarffic nie działa poza Polską. Chyba że się coś zmieniło, ale
wątpię.

Data: 2019-08-23 09:46:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Google Maps a Waze
Hello jerzu,

Thursday, August 22, 2019, 9:39:13 PM, you wrote:

W sensie, że wcześniej miałeś traffic wyłączony?
W AM tarffic nie działa poza Polską. Chyba że się coś zmieniło, ale
wątpię.

Traffic wymaga użytkowników. Już w Polsce jest problem z aktualnością
danych :'( Stąd pomysły z darmowym ,,CB" od Automapy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-23 10:26:10
Autor: collie
Google Maps a Waze

[...]

No właśnie. Niezorientowani użyszkodnicy AM biorą na serio reklamowe
zapisy, typu - "AutoMapa na bieżąco analizuje ruch drogowy i zmienia
trasę w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do celu podróży",
wyobrażając sobie, że w centrali AM siedzą kolesie przed wielkimi
monitorami, na których mają podgląd z miliona kamer w całej Polsce,
i dają cynk smartfonom z Automapą jadącym z Warszawy do Radomia, że
akurat teraz po Grójcem utworzył się korek, bo S7 zapindala kombajn
zbożowy.

Data: 2019-08-23 17:30:47
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
[...]

Mieli Antyradar, który mógł służyć do zbierania informacji za friko (taki odpowiednik Ryśka), to go debile wyłączyli i ograniczyli sobie źródło danych ilościowo do userów płacących za pełną wersję automapy.
Taki strzał we własną stopę - głupota pełną gębą.

Data: 2019-08-23 17:28:55
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 22-08-2019 o 21:39, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Ale nie działa "bo nie" czy "bo nikt nic nie zgłasza"?
To już Waze lepsze na takie przypadki, no i darmowe.

Data: 2019-08-23 22:01:53
Autor: jerzu.xyz
Google Maps a Waze
On Fri, 23 Aug 2019 17:28:55 +0200, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale nie działa "bo nie" czy "bo nikt nic nie zgłasza"?

Nie działa i tyle. Po prostu ta funkcja działa tylko na terenie
Polski.

Data: 2019-08-23 23:32:12
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Fri, 23 Aug 2019 17:28:55 +0200, w <qjp0nj$6gh$3$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 22-08-2019 o 21:39, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
> wątpię.

Ale nie działa "bo nie" czy "bo nikt nic nie zgłasza"?

Nie działa, bo za to trzeba zapłacić dostarczycielowi mapy.

Data: 2019-08-23 07:45:59
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
On 2019-08-22 16:07, Cavallino wrote:
[...]

Cały czas był ON, ale go nie było :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-08-23 17:32:21
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 23-08-2019 o 07:45, Mirek Ptak pisze:
On 2019-08-22 16:07, Cavallino wrote:
[...]

A w TT lepiej było?
W sumie powinno, skoro zbiera dane od userów i TT i Sygica.

W każdym razie - nie wiem czego oczekiwałeś, działania traffica w miejscu w którym program go nie oferuje? ;-)

Data: 2019-08-23 17:59:02
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-23 o 17:32, Cavallino pisze:
W sensie, że wcześniej miałeś traffic wyłączony?

Cały czas był ON, ale go nie było :)

A w TT lepiej było?

Każdy z korków czy robót był zaznaczony.
Ale widzę oczywiście pole do poprawy, choć niekoniecznie dobre - TT bierze korki pod uwagę przy proponowaniu trasy na około 70 km do przodu - czasami przydało by się więcej, bo bywają miejsca (w górach np.) gdzie tródno już znaleźć drogę alternatywną.

W sumie powinno, skoro zbiera dane od userów i TT i Sygica.

I innych źródeł - google na przykład

W każdym razie - nie wiem czego oczekiwałeś, działania traffica w miejscu w którym program go nie oferuje? ;-)

Byłem pewien, że jakieś info o ruchu za granicą jest, a tu wygląda, że nic nie ma - szczerze moja navi z samochodu mająca jedynie TMC sprawiła się lepiej w Czechach :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2019-08-23 20:21:06
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 23-08-2019 o 17:59, Mirek Ptak pisze:
[...]

W sensie że wymieniają się danymi z GM?

Data: 2019-08-25 22:58:22
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-23 o 20:21, Cavallino pisze:

I innych źródeł - google na przykład

W sensie że wymieniają się danymi z GM?

Z tego co wiem - tak. Poza tym GDDKiA i odpowiedniki za granicą - źródeł jest cała masa.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2019-08-26 00:04:04
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Sun, 25 Aug 2019 22:58:22 +0200, w <qjusph$h4q$1$kolczan@news.chmurka.net>,
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(-a):

> [...]

Z tego co wiem - tak.

Wątpię, by wymieniali się danymi z GM.

Data: 2019-08-26 11:02:27
Autor: Mirek Ptak
Google Maps a Waze
Coś mi się jeszcze przypomniało - ostrzeżenia o fotoradarach - tak na oko 50% stacjonarnych jest w bazie :(

AM odinstalowana po dzisiejszej trasie do Nitry :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-08-23 20:55:05
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjp2g5$799$1$kolczan@news.chmurka.net...
[...]

Nie tylko w gorach - korek za 200km moze byc podstawa wybrania innej trasy juz na poczatku, trasy, ktora jest podobnie dluga.

Inna sprawa, ze zanim tam dojedziemy, to sie korki moga zmienic.

J.

Data: 2019-08-23 23:28:14
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Thu, 22 Aug 2019 14:29:58 +0200, w <qjm1s6$usj$1$kolczan@news.chmurka.net>,
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(-a):

O zwykle występujących lekkich zatwardzeniach przed rondem w Hlohovcu oczywiście nic nie wiedziała, ale to nie problem.

I nie będzie wiedziała, bo w AM traffic jest tylko na Polskę.
Poza granicami działa w trybie old-school.
A raczej old-school plus, bo jakieś tam dane szczątkowe posiada, ale
podejrzewam, że oparte na kategorii drogi.

Data: 2019-08-23 23:30:14
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
[...]

Wyłącz "informuj o ostrych zakrętach".

tam też logiki brak bo często na łagodniejszym zakręcie kazała skręcać, a na ostrzejszy nie czyli prawidłowo bo żadnych odnóg od drogi nie było.

No niestety, algorytm komunikatu bierze się nie z realnej trasy, tylko z tego
jak ktoś ją narysował na mapie :)

Data: 2019-08-20 14:59:23
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9931378381$20190820140711@squadack.com...
[...]

nie znam tej na smartfony ... mozna sobie wyszukac np hotel po nazwie, kosciol, dworzec kolejowy, zoo itp ?

zdecydowanie najlepiej dobrany moment dyktowania manewrów,

Uzywam offline na win CE - i za to chwale, za dosc dobry automatyczny zoom, tryb 2D - lubie widziec wiekszy kawalek okolicy

[...]

Ale czlowiek by chcial dobra trase a nie bezpieczna czy radykalna :-P

J.

Data: 2019-08-21 13:16:11
Autor: Adam
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-20 o 14:59, J.F. pisze:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9931378381$20190820140711@squadack.com...
(...)

zdecydowanie najlepiej dobrany moment dyktowania manewrów,

Moment dyktowania manewrów oraz czułość "wyzwalacza" manewrów można parametryzować.

Uzywam offline na win CE - i za to chwale, za dosc dobry automatyczny zoom, tryb 2D - lubie widziec wiekszy kawalek okolicy

Bardzo wygodne w AutoMapie: pojedyncze stuknięcie w strzałkę manewru pokazuje przez chwilę obszar około 15 kilometrów, natomiast podwójne stuknięcie pokazuje przez chwilę całą pozostałą trasę.

Pytanie: dlaczego AM nie zapodasz internetu? W wielu urządzeniach na WinCE/Win Mobile można korzystać z WiFi, BlueTooth DUN czy innych tego typu połączeń.
Wtedy uzyskujesz rzeczywiste dane o problemach na trasie oraz w przypadku zablokowania/otwarcia odcinka AM wie o tym na bieżąco.
Zdarzało mi się jechać nowo otwartym mostem kilkanaście minut po otwarciu  - np. most Północny w Warszawie.

[...]

Można sobie parametryzować wg własnych wytycznych.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-08-22 12:19:43
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjj95q$q0t$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

No wlasnie - jest dobry i jeszcze mozna parametryzowac, a w innych nawigacjach d* - jestes skazany na to co jest.

[...]

Akurat moje urzadzenia tego nie maja, a ceny AM sa takie, ze nie mam ochoty inwestowac - dobry program, ale duzo za drogi :-(

J.

Data: 2019-08-21 18:30:33
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Tue, 20 Aug 2019 14:07:10 +0200, w <9931378381$20190820140711@squadack.com>,
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(-a):

Sporo opcji do wyboru - jeśli lubisz radykalną jazdę skrótami -
wybierz trasę szybką lub krótką. Jeśli wolisz drogi główne - wybierz
bezpieczną.

Na osiedlu obok trasa bezpieczna prowadzi najwęższymi drogami (bo są
asfaltowe). Szerokie główne są pomijane (bo z kostki).
Gdy w ten sposób zaczęto psuć mapę AM (a to był jej największy atut),
pożegnałem się na dobre i nie żaluję.

Data: 2019-08-21 19:17:34
Autor: collie
Google Maps a Waze
W dniu 21.08.2019 o 18:30, radekp@konto.pl pisze:

Na osiedlu obok trasa bezpieczna prowadzi najwęższymi drogami (bo są
asfaltowe). Szerokie główne są pomijane (bo z kostki).

Widocznie AM ma zapodane, że drogi główne (a takimi prowadzi trasa
bezpieczna) nie są wykładane kocimi łbami. Ustaw trasę szybką a AM
będzie Cię prowadzić osiedlową autostradą, nawet po kocich łbach.

Data: 2019-08-23 23:38:33
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Wed, 21 Aug 2019 19:17:34 +0200, w <5d5d7cae$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
collie <collie2@vp.pl> napisał(-a):

> [...]

Widocznie AM ma zapodane, że drogi główne (a takimi prowadzi trasa
bezpieczna) nie są wykładane kocimi łbami.

Naphawdę?

Tak wygląda "główna droga miejska" w AM. Tą drogą AM ciebie poprowadzi, bo ma
bardzo wysoką kategorię:
https://www.google.pl/maps/@51.0910259,17.0080856,3a,75y,198.95h,75.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8x5Bl-7R1LjaNlNdcnfJZA!2e0!7i13312!8i6656

A to droga najniższej kategorii, tą drogą nie pojedziesz w AM:
https://www.google.pl/maps/@51.0913101,17.0086248,3a,75y,97.49h,93.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU0S9GuMtWEY-- INzSjFPHw!2e0!7i13312!8i6656

Żeby było śmieszniej, to tą drugą drogę każe ci ominąć jadąc tą pierwszą.

Dlatego przestałem używać AM.

Data: 2019-08-24 00:53:16
Autor: collie
Google Maps a Waze
W dniu 23.08.2019 o 23:38, radekp@konto.pl pisze:

[...]

I słusznie - i nie śmiesznie - AM prowadzi tą pierwszą - omijając tę drugą -
przy opcji "trasa bezpieczna". Już na oko widać, że wybrana trasa jest
szersza i tzw. przelotowa a nie wąska i kręta droga typowo osiedlowa.
To, że ta pierwsza nie jest już w pełni asfaltowa nic nie znaczy, gdyż
w dokumentacji administracyjnej jest tam dalej monolityczny asfalt.
Dostawca mapy nie kategoryzuje sam dróg, opiera się na kategoryzacji
administracyjnej. Jeśli w książce (urzędowej) jest napisane, że jest
to na ten przykład droga wojewódzka, to dostawca mapy przypisuje jej
atrybuty drogi wojewódzkiej a program nawigacyjny prowadzi nią użyszkodnika
AM, gdyż w tym miejscu jest to asfaltowa droga główna, a nie przebiegająca
obok droga osiedlowa, wykładana (co też w książce urzędowej jest napisane)
współczesnymi kocimi łbami.

Jeśli z tego powodu przestałeś używać Automapy, to po prostu nie zapoznałeś
się z jej możliwościami. Chcesz, by Cię ta nawigacja prowadziła po drogach
osiedlowych, to ustaw sobie trasę "optymalną", albo "krótką", a w ustawieniach
trasy zaznacz "pomijaj drogi o klasie (i gorsze) gruntowe utwardzane" i już
zaiwaniasz "miejskimi drogami lokalnymi", tak jak chcesz.

Data: 2019-08-26 00:11:47
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Sat, 24 Aug 2019 00:53:16 +0200, w <5d606e5c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

przy opcji "trasa bezpieczna". Już na oko widać, że wybrana trasa jest

:DDD
No proszę cię, jeżdżę nią dosyć często.
Szersza jest tylko "widokowo" z powodu wysepek.
Pełna kocich łbów, a pisałeś że podobno AM ma je omijać.

a nie wąska i kręta droga typowo osiedlowa.

:DDD
Ta druga to droga główna na całym swoim przebiegu, daleko jej do osiedlowej.

To, że ta pierwsza nie jest już w pełni asfaltowa

Ta pierwsza w ogóle nie jest asfaltowa, te "plamy" asfaltu to łaty dziur :D
Jak pojeździsz to zobaczysz ile jest niepołatane.

nic nie znaczy, gdyż
w dokumentacji administracyjnej jest tam dalej monolityczny asfalt.

:DDD
W dokumentacji jest tam cały czas poniemiecka kostka.

Dostawca mapy nie kategoryzuje sam dróg, opiera się na kategoryzacji
administracyjnej.

Nope. Opiera się, ale nie ona decyduje.
Gdyby opierał się w 100% to pewien fragment drogi wojewódzkiej w AM byłby
oznaczony jako wojewódzka. A jest jako gruntowa zgodnie z przeważającym
rodzajem nawierzchni.

Jeśli w książce (urzędowej) jest napisane, że jest
to na ten przykład droga wojewódzka, to dostawca mapy przypisuje jej
atrybuty drogi wojewódzkiej a program nawigacyjny prowadzi nią użyszkodnika

Patrz akapit wyżej.

Jeśli z tego powodu przestałeś używać Automapy, to po prostu nie zapoznałeś
się z jej możliwościami.

Zapoznawałem się przez wiele lat.
Gdy zaczęła mnie prowadzić naokrągło kiepskimi rodzajami dróg zajrzałem jakie
kwiatki powstawały w mapie i zrezygnowałem. O trafficu nawet nie będę pisał, bo
widziałem jak upada.

Data: 2019-08-24 07:46:18
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
[...]

Powinien ominąć obie, jako że żadna się do jazdy nie nadaje.

Data: 2019-08-26 00:12:44
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Sat, 24 Aug 2019 07:46:18 +0200, w <qjqiv8$qfp$2$Cav@news.chmurka.net>,
> [...]

Powinien ominąć obie, jako że żadna się do jazdy nie nadaje.

Widać kwestia umiejętności.
Większość na widok kostki nie robi jednak w gacie.

A ta druga to lepsza od większości poznańskich asfaltówek :D

Data: 2019-08-27 17:17:01
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 26-08-2019 o 00:12, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie - raczej kwestia wymagań wobec dróg, albo ich braku w przypadku wrocławian.

Większość na widok kostki nie robi jednak w gacie.

A ta druga to lepsza od większości poznańskich asfaltówek :D

Ciekawe których.....
Bo jeśli myli Ci się z Luboniem czy innymi mieścinami dookoła, gdzie faktycznie asfalt dogorywa, to...... i tak kostka gorsza.
Każda, zawsze i wszędzie.

Data: 2019-09-02 14:08:29
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Tue, 27 Aug 2019 17:17:01 +0200, w <qk3hhb$ej7$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 26-08-2019 o 00:12, radekp@konto.pl pisze:

Nie - raczej kwestia wymagań wobec dróg, albo ich braku w przypadku wrocławian.

Bzdurzysz.
Ale jak ktoś nie umie jeździć, to i na równa kostka może mu przeszkadzać.
Sądząc po ruchu na tych drogach -- większość jednak umie.

"Piach, błoto, kałuże i dziura na dziurze - to obraz ulic, na które skarżą się
mieszkańcy Poznania. Od lat ich auta grzęzną w błocie, zawieszenia się psują, a
buty i nogawki spodni brudzą przy każdym wyjściu z domu. Niektóre z ulic
czekają na remont już... kilkadziesiąt lat.

- Jesteśmy mieszkańcami Poznania. Tutaj płacimy podatki. A nasze ulice
wyglądają gorzej niż drogi w środku Puszczy Noteckiej. Aż wstyd, że to jest
nadal Poznań - skarży się pani Ewa.

Ulice, na które narzekają mieszkańcy, znajdują się głównie na Podolanach,
Szczepankowie, Morasku i Umultowie. Problemem są nie tylko drogi gruntowe,
które po opadach deszczu zamieniają się w błoto, ale także ulice, które mimo że
są wyłożone asfaltem lub kostką, stały się zmorą mieszkańców. Często dziurawe,
łatane na szybko lub zaprojektowane w nieprzemyślany sposób stanowią zagrożenie
dla kierowców i pieszych oraz dla znajdujących się przy nich posesji."

> [...]

Bo jeśli myli Ci się z Luboniem czy innymi mieścinami dookoła, gdzie faktycznie asfalt dogorywa, to...... i tak kostka gorsza.

Takie fobie to generalnie się leczy, a nie uzewnętrznia.
Kostka nie zabija, nawet wyścigi na takich się przeprowadza.

Data: 2019-09-02 16:35:27
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Dnia Mon, 02 Sep 2019 14:08:29 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Gajowicka zawsze imo byla "lepsza", nie w sensie nawierzchni, tylko
preferowania. Poza tym one sa prostopadle, to trudno mowic o alternatywie ...

[...]

A jechales juz ul. Cwiczebna ? :-)

[...]

Ale kostki nie ma :-)

Co by nie mowic - kostka na drogi sie nie nadaje, powinn tego zabronic
:-)

[...]

Na mokro kostka sliska, jesli nie zabija, to tylko dlatego, ze w
miescie predkosci niskie. J.

Data: 2019-09-02 17:32:46
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 02-09-2019 o 14:08, radekp@konto.pl pisze:

Ulice, na które narzekają mieszkańcy, znajdują się głównie na Podolanach,
Szczepankowie, Morasku i Umultowie.

No to żeś trafił, w peryferyjne uliczki na obrzeżach miasta, które czekają na budowę kanalizacji przed położeniem asfaltu.....

Nie wiem jak we Wrocławiu, ale w Poznaniu taka kolejność jest przyjęta.
Zresztą część z nich właśnie ją dostaje w ramach sporego projektu finansowanego przez UE, pewnie i asfaltu się doczekają niebawem, albo i od razu.

Niemniej - nikt przez takie ulice tranzytem przejeżdżał nie będzie, bo nie ma nawet nimi dokąd przejechać, więc problem przy wytyczaniu dróg przez nawigację nie istnieje.

> [...]
dla kierowców i pieszych oraz dla znajdujących się przy nich posesji."

Większość na widok kostki nie robi jednak w gacie.

Zapewniam Cię, że na tego typu peryferiach nie ma wrocławskiej kostki, a o niej była mowa.

Jeśli jest jakaś, to betonowa (pozbruk), licząca sobie nie więcej niż 20-30 lat (bo wcześniej takowej w ogóle nie było na rynku).
Czasów Hitlera nie pamięta.

Ale to prawda, że jeśli kanalizację położy się PO wybudowaniu jezdni z takiej kostki, to ona już nigdy równa nie będzie.
Taka jezdnia powinna być ułożona w całości na nowo,  ale w Polsce jakoś przechodzi podokładanie jej na odwał - i po toku czy dwóch się zapada w tym miejscu.

Data: 2019-09-02 17:40:01
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Dnia Mon, 2 Sep 2019 17:32:46 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

We wroclawiu jakos podobnie, choc w sumie to nie wiadomo nz co czeka -
moze na zmilowanie, moze na wybory. U Was to chyba na trzecia wojne, skoro pisza o dziesiecoleciach :-P

Bo niby wiadomo, ze jak sie zmienia plan zagospodarowania
przestrzennego i wyznacza teren pod budowe, to mozna by juz
kanalizacje zaprojektowac i droge dojazdowa, ale nie - bloto kazdy
musi przezyc :-P

[...]

A jak jest przejazd ?

J.

Data: 2019-09-02 17:46:04
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 02-09-2019 o 17:40, J.F. pisze:
[...]

I co, nie ma ani jednej uliczki, która jeszcze czeka na kanalizę i twardą nawierzchnię?

choc w sumie to nie wiadomo nz co czeka -
moze na zmilowanie, moze na wybory.
U Was to chyba na trzecia wojne, skoro pisza o dziesiecoleciach :-P

Bo niby wiadomo, ze jak sie zmienia plan zagospodarowania

Obstawiam że 99% tych tereneów nie ma takiego planu.

przestrzennego i wyznacza teren pod budowe, to mozna by juz
kanalizacje zaprojektowac i droge dojazdowa

Ale kto ma to zrobić i za czyją kasę?

, ale nie - bloto kazdy
musi przezyc :-P

Nie musi - może kupić działkę na ulicy obok, na której asfalt już jest.

[...]

To nie są po drodze do nikąd.
To naprawdę są dróżki na peryferyjnych osiedlach domków jednorodzinnych, odbiegające od główniejszych ulic, na których rzecz jasna asafalt jest, często prawie nowy.
Przez wspomniane Szczepankowo nie ma problemu z przejazdem korzystając z dróg asfaltowych.

Data: 2019-09-02 19:04:44
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Dnia Mon, 2 Sep 2019 17:46:04 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Pelno.
Ale ta kanalizacja to raczej pretekst - absolutnie nie wychwalam wladz
wroclawia. IMO to oni raz do roku glowa mysla :-)

cc w sumie to nie wiadomo nz co czeka -
moze na zmilowanie, moze na wybory.
U Was to chyba na trzecia wojne, skoro pisza o dziesiecoleciach :-P

Bo niby wiadomo, ze jak sie zmienia plan zagospodarowania

Obstawiam że 99% tych tereneów nie ma takiego planu.

A mozna wydac zezwolenie na budowe bez planu ?

przestrzennego i wyznacza teren pod budowe, to mozna by juz
kanalizacje zaprojektowac i droge dojazdowa

Ale kto ma to zrobić i za czyją kasę?

Miasto chyba do czegos zobowiazuje ?
Szczegolnie, jak sie dzialki sprzedaje ...

, ale nie - bloto kazdy
musi przezyc :-P
Nie musi - może kupić działkę na ulicy obok, na której asfalt już jest.

Z pewnym trudem. A jakby tak wszyscy chcieli, to by nic nowego nie
zbudowali :-)

[...]

IMO - droga slepa to nie to samo, co do nikad.
A droga raczej nie powinna byc slepa - chocby na wypadek budowy
kanalizacji :-)

To naprawdę są dróżki na peryferyjnych osiedlach domków jednorodzinnych, odbiegające od główniejszych ulic, na których rzecz jasna asafalt jest, często prawie nowy.

Ale cos pisza ze to juz bardzo dlugo trwa ...

J.

Data: 2019-09-03 17:49:48
Autor: Cavallino
Google Maps a Waze
W dniu 02-09-2019 o 19:04, J.F. pisze:
[...]

Nawet w centrum, tylko dla niepoznaki leży na nich kostka granitowa. ;-)

Bo niby wiadomo, ze jak sie zmienia plan zagospodarowania

Obstawiam że 99% tych tereneów nie ma takiego planu.

A mozna wydac zezwolenie na budowe bez planu ?

Oczywiście - kiedyś na podstawie WZ, teraz częściej dobrego sąsiedztwa czy jak to tam zwał.

Miasto chyba do czegos zobowiazuje ?
Szczegolnie, jak sie dzialki sprzedaje ...

Działki to przeważnie sprzedaje w tych okolicach jakiś miejscowy rolnik, po odrolnieniu i podziale pola.

[...]

No i potrwa jeszcze.
Skoro co druga czy trzecia równoległa uliczka jest asfaltowa, to trudno żeby na każde pierdnięcie dewelopera, albo prywatnego właściciela, który kupił działkę przy klepisku, bo tak taniej, od razu wchodzić z budową kanalizy i asfaltu, bo on tak chce.
Widziały gały co brały.

Osobiście też miałem kiedyś propozycję kupna takiej działki, ale kupiłem taką obok, która leżała przy asfalcie (w ramach tego samego kawałka pola).
Więc można.

Data: 2019-08-20 12:31:17
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5bb075$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co za czasy - 8 dni zle :-)

Byl rok 2011 - AOW odali do uzytku, a GM nic. Mimo, ze na zdjeciach lotniczych mial juz fotki z budowy.

przyszedl maj 2012 - widac ich rodacy pogonili, bo dolozyli na szybko .... tylko gdzies im zabraklo polaczenia i nawigacja omijala.

J.

Data: 2019-08-21 18:25:39
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Tue, 20 Aug 2019 10:33:54 +0200, w <5d5bb075$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> Waze jako tako, ale szału nie ma.
> Yanosik przynajmniej wybawił z opresji w kluczowym momencie.
> Spróbuj Automapę. Według mnie jest najlepsza.

Jeździłem z nią przez wiele lat zanim nie zamieniłem na NE.
Od pewnego momentu było z nią tylko coraz gorzej.
Ma już chociaż wybieranie głosowe adresu?

Data: 2019-08-20 14:55:15
Autor: blast
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-19 o 17:23, radekp@konto.pl pisze:
17.08.2019

Google Maps "nie widzi" odcinków S17 między Garwolinem a Kurowem oddanych dobry miesiąc temu. Tzn. niby na mapach pokazuje, ale gdy sprawdzam trasę W-wa Ursynów- Zamość, nie uwzględnia jej, pokazując z zamian m.in. ponad 4 godzinną trasę przez Siedlce. Dopiero po dodaniu przystanku zaczyna pojawia się trasa przez S17, z czasem przejazdu o 2 minuty dłuższym niż sugerowana najszybsza (przez Kozienice i Puławy).
W trakcie jazdy GM wariuje, ciągle pokazując że jedzie się przez pola, objazdy, by-passy itp.

Data: 2019-08-21 13:19:39
Autor: Adam
Google Maps a Waze
W dniu 2019-08-20 o 14:55, blast pisze:
[...]

To raczej nie wina GM, tylko ustawienia progu czułości GPS. Jak za wąski próg, to każda nawigacja potrafi się pogubić, bo poszczególne odczyty mogą się różnić o kilka metrów.
Nie znam dobrze GM, natomiast w AM możesz ustawiać i czułość i opóźnienie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-08-22 12:15:27
Autor: J.F.
Google Maps a Waze
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjj9ca$q21$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

To nie ma nic wspolnego z GPS, bo jak rozumiem mowa o planowaniu trasy jeszcze duzej odleglosci od felernego miejsca.
Ot, jakis babol na mapie, ktory powoduje, ze omija.

Nie znam dobrze GM, natomiast w AM możesz ustawiać i czułość i opóźnienie.

A to owszem - w AM (na WinCE) jest pare kompensacji do ustawienia, wedle potrzeb i gustu.
A w innych nawigacjach nie ma.

W yanosiku na Androida jest np czas przelaczania zestawu glosnomowiacego - bo inaczej zjada poczatki.
W innych nie ma ... i ciekaw jestem - maja lepiej ustawione i im nie zjada, czy zjada i nic nie mozna na to poradzic.

J.

Data: 2019-08-23 23:39:01
Autor: radekp@konto.pl
Google Maps a Waze
Thu, 22 Aug 2019 12:15:27 +0200, w <5d5e6bd6$0$543$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

W innych nie ma ... i ciekaw jestem - maja lepiej ustawione i im nie zjada, czy zjada i nic nie mozna na to poradzic.

W NE jest.

Google Maps a Waze