Google maps i sciezki rowerowe

Data: 2020-08-08 13:49:23
Autor: ąćęłńóśźż
Google maps i sciezki rowerowe
Prowadzi Was ścieżkami rowerowymi?
U mnie nie, DR (ścieżek rowerowych) w google.com/maps nie widać, prowadzi ulicami (przez co czasem bez sensu).
Coś trzeba wyklikać, czy mapy google tak ch_jowo mają i już?

Data: 2020-08-08 08:51:01
Autor: Ignac
Google maps i sciezki rowerowe
Stosuj apkę - mapy.cz

Data: 2020-08-09 05:00:34
Autor: Ignac
Google maps i sciezki rowerowe
Jest tam jeszcze nawigacja głosowa, która działa w trybie offline i przy
wygaszonym ekranie.
Ale Pepiki ciągle w niej majstrują i
wytyczanie trasy po ddr-ach, szczególnie w mieście to lekki koszmar. Niemniej, najlepsza apka
dla bikera :)

Data: 2020-08-09 22:21:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Google maps i sciezki rowerowe
Imho nie ma kategorii droga rowerowa czyli google prowadzi drogami i poprawnie drogami z zakazem poruszania się pojazdami silnikowymi a dozwolonymi dla rowerów. Powinna też prowadzić kontrapasami itp.

Data: 2020-08-10 00:53:57
Autor: rmikke
On Monday, 10 August 2020 at 07:21:39 UTC+2, przemek.j...@gmail.com wrote:
Imho nie ma kategorii droga rowerowa czyli google prowadzi drogami i poprawnie drogami z zakazem poruszania się pojazdami silnikowymi a dozwolonymi dla rowerów. Powinna też prowadzić kontrapasami itp.

Komoot. Niby za większy obszar map trzeba zapłacić i gada zabawną mieszaniną polskiego i angielskiego,
ale mapę infrastruktury rowerowej ma dobrą (bo to OpenStreetMap, czyli to samo, czego używa mapy.cz).
Próbuje dobierać trasę pod rodzaj roweru (wmawiam mu, że jadę szosówką, żeby nie pchał mnie
na trasę dłuższą, ale po DDR). Jeśli nawigacja potrafi poprawić jedną z moich stałych tras w Warszawie,
to nie może być zła...

Data: 2020-08-10 10:23:39
Autor: ąćęłńóśźż
Google maps i sciezki rowerowe
To jest aplikacja na andka, czy przez www?
Na PC faktycznie inaczej wyznacza, niż maps.cz.
Ale często nie łapało mi mi (myszą) punktu pośredniego gdy chcę przesunąć przebieg na nieco inną trasę.

-- -- -
Komoot.

Data: 2020-08-10 08:38:28
Autor: rmikke
On Monday, 10 August 2020 10:24:29 UTC+2, ąćęłńóśźż  wrote:
> [...]
Ale często nie łapało mi mi (myszą) punktu pośredniego gdy chcę przesunąć przebieg na nieco inną trasę.

Jedno i drugie. Można obskoczyć wszystko (planowanie i nawigację) apką androidową, a można sobie wygodnie zaplanować z komputera i wysłać
trasę do apki, żeby nawigacja prowadziła.

Data: 2020-08-10 10:53:13
Autor: Jan Cytawa
Ignac pisze:

[...]

Od wyznaczania trasy mam rozum. Ale rzeczywiscie mapy.cz czy mtbmap.cz daja dobre mapy i z nich korzystam. W samochodzie uzywam nawigacji ale na rowerze czy piechata absolutnie nie. Uwielbiam chodzic i jezdzic wlasnymi sciezkami.

Jan Cytawa

Data: 2020-08-10 11:13:38
Autor: Jacek G.
W dniu 2020-08-10 o 10:53, Jan Cytawa pisze:
Ignac pisze:

[...]

Masz rację, ale ... Można korzystać z wyznaczania trasy i przez podanie odpowiednich punktów pośrednich "zmusić" automat by wyznaczył trasę taką jaką chcemy. Trasy rowerowe, którymi ja jeżdżę są czasem nieco zawiłe i trudne do zapamiętania. Przy planowaniu biorę pod uwagę wiele rzeczy i sprawdzam na różnych mapach. Zapamiętanie takiego śladu podczas planowania ma więc duże znaczenie, a automatyczne wyznaczenie trasy, to tylko pierwszy krok tego planowania.
Inna sprawa, że czasem automat nie chce wyznaczyć trasy tam gdzie ja chcę i gdzie jest możliwość przejazdu, a algorytm twierdzi, że się nie da. Na mapach.cz są takie przypadki - np. u mnie w Katowicach nie mogę poprowadzić trasy przejściem podziemnym pod A4, którym można przejechać nawet nie schodząc z roweru.
--
Jacek G.

Data: 2020-08-10 05:01:50
Autor: Ignac
Google maps i sciezki rowerowe
//Masz rację, ale ... Można korzystać z wyznaczania trasy i przez podanie
odpowiednich punktów pośrednich "zmusić" automat by wyznaczył trasę taką jaką chcemy. //

Dokładnie, całą masę tych punktów.
Ale, lepsze efekty i mniej uciążliwe
jest planowanie trasy piszej, a jedzie/nawiguje się po niej, jadąc rowerem.

Data: 2020-08-10 08:40:01
Autor: rmikke
On Monday, 10 August 2020 11:13:55 UTC+2, Jacek G.  wrote:
> [...]
Inna sprawa, że czasem automat nie chce wyznaczyć trasy tam gdzie ja chcę i gdzie jest możliwość przejazdu, a algorytm twierdzi, że się nie da. Na mapach.cz są takie przypadki - np. u mnie w Katowicach nie mogę poprowadzić trasy przejściem podziemnym pod A4, którym można przejechać nawet nie schodząc z roweru.

Pokaż gdzie to przejście, pewnie da się to poprawić. W końcu to OpenStreetMap...

Data: 2020-08-10 19:44:33
Autor: Jacek G.
W dniu 2020-08-10 o 17:40, rmikke pisze:
[...]

A proszę bardzo:
https://pl.mapy.cz/s/pokahacuno
Przejscie jest między ul. Przekopową a Żeliwną. Być może jest tam na mapie jakaś nieciągłość, bo pieszo też nie chce wyznaczyć trasy tamtędy.
--
Jacek G.

Data: 2020-08-10 13:54:36
Autor: rmikke
On Monday, 10 August 2020 19:44:51 UTC+2, Jacek G.  wrote:
> [...]
Przejscie jest między ul. Przekopową a Żeliwną. Być może jest tam na mapie jakaś nieciągłość, bo pieszo też nie chce wyznaczyć trasy tamtędy.

Rozumiem,że mówimy dokładnie o:
https://www.openstreetmap.org/way/70169387#map=19/50.25193/18.99029
Tam rzeczywiście jest nieciągłość na podejściu od północy.

A jaka tam jest sytuacja formalna, to jest DDRiP, czy zwykły chodnik?

Data: 2020-08-10 14:03:21
Autor: rmikke
> [...]
Przejscie jest między ul. Przekopową a Żeliwną. Być może jest tam na mapie jakaś nieciągłość, bo pieszo też nie chce wyznaczyć trasy tamtędy.

Dla pieszych już poprawione (ale trzeba poczekać, aż mapy.cz sobie zaktualizuje), dla rowerów - muszę najpierw wiedzieć jaki jest status
prawny tego przejścia. Czy są znaki C-13/C-16?

Data: 2020-08-10 23:08:47
Autor: Jacek G.
W dniu 2020-08-10 o 23:03, rmikke pisze:
Dla pieszych już poprawione
Super
  (ale trzeba poczekać, aż mapy.cz sobie
zaktualizuje), dla rowerów - muszę najpierw wiedzieć jaki jest status
prawny tego przejścia. Czy są znaki C-13/C-16?
Tam jest zwykły chodnik, nie ma C-13/C-16.
https://www.google.pl/maps/@50.2514741,18.9901873,3a,75y,292.06h,81.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP8xGdhZmAUDAOM91YW2rbA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
--
Jacek G.

Data: 2020-08-10 14:37:42
Autor: rmikke
On Monday, 10 August 2020 23:09:05 UTC+2, Jacek G.  wrote:
> [...]
> prawny tego przejścia. Czy są znaki C-13/C-16?
Tam jest zwykły chodnik, nie ma C-13/C-16.

No to dałem, że permissive. Nie umiem się dokopać, jak często mapy.cz
aktualizuje dane z OSM, więc nie umiem powiedzieć, kiedy będzie Ci działać.
No i nie wiem,jak mapy.cz traktuje bicycle=permissive, IMHO powinno użyć
takiej drogi przy nawigacji roweru.

Data: 2020-08-11 12:17:12
Autor: Jan Cytawa
  rmikke pisze:

[...]

ja czekalem 2 miesiace. Wczoraj dodalem 100m asfaltowej drogi lokalnej i drugie 100 sciezki pieszej. Co ciekawe na starej papierowej mapie ta sciezka byla ale OSM jej nie mial. Teraz juz ma.

Jan Cytawa

Data: 2020-10-09 16:21:40
Autor: Jacek G.
W dniu 2020-08-10 o 23:37, rmikke pisze:
[...]

Co jakiś czas niezbyt regularnie sprawdzałem i nic, a dzisiaj zadziałało - czyli 2 miesiące :)
--
Jacek G.

Data: 2020-10-09 12:24:24
Autor: rmikke
On Friday, 9 October 2020 16:22:26 UTC+2, Jacek G.  wrote:
> aktualizuje dane z OSM, więc nie umiem powiedzieć, kiedy będzie Ci działać.
Co jakiś czas niezbyt regularnie sprawdzałem i nic, a dzisiaj zadziałało - czyli 2 miesiące :)

Trochę auć.

Aż poszedłem sprawdzić, czy może ktoś jeszcze po mnie poprawiał, ale nie.

Data: 2020-08-10 16:03:09
Autor: ąćęłńóśźż
Google maps i sciezki rowerowe
Ja sprawdzam przed wyjazdem z domu, czy zdążę rowerem czy raczej trzeba brać auto, później tę najlepszą trasę mam w głowie.
Chyba mi się śniło, że kiedyś google wyznaczało po śmieszkach?? Np. przez Pole Mokotowskie? No może i śniło.
Tak czy inaczej najkrótszą trasę wyznacza opcja "na piechotę" ;-)
Ale jadąc rowerem lubię właśnie przez parki i laski, może te podrzucone przez Was strony (apki?) pomogą.

-- -- -
Od wyznaczania trasy mam rozum.

Data: 2020-08-11 17:54:13
Autor: radekp@konto.pl
Google maps i sciezki rowerowe
Sat, 8 Aug 2020 08:51:01 -0700 (PDT), w
<11f27c8f-0334-4e37-9a61-7da7b7df9998o@googlegroups.com>, Ignac
<smak870221@gmail.com> napisał(-a):

Stosuj apkę - mapy.cz

A jak ta mapka wygląda przy Locus Free, którego używam?

Data: 2020-08-11 10:50:00
Autor: Ignac
Google maps i sciezki rowerowe
//A jak ta mapka wygląda przy Locus Free, którego używam?//

Używałem, dość namiętnie LF, mapy się przycinały i kartografia mi się
nie podobała, ale można było edytować wszystkie trasy na raz i wykorzystywałem ją do planowania
tras, tam gdzie jeszcze nie byłem,
aż któregoś dnia zablokowali mi satelity i skończyła się zabawa.
Nawigacja głosowa jest w wersji płatnej. Może ktoś tej nawigacji
używa i mógłby o niej coś napisać.
To warto by ją było kupić.

Data: 2020-08-11 22:30:49
Autor: Jacek G.
W dniu 2020-08-11 o 19:50, Ignac pisze:
[...]

Ja używam oprócz mapy.cz Oruxa, ale paru znajomych używa Locusa i w sumie też go testowo zainstalowałem, choć używałem niewiele. Orux i Locus są podobne jeśli chodzi o samą ideę, choć Locus jest ponoć prostszy w obsłudze.
Podstawowa różnica z mapy.cz, to możliwość obsługi różnych map - zarówno wektorowych (głównie OSM) jak i rastrowych - np. typowe mapy turystyczne Compassu w wersji elektronicznej (obie wersje mogą być off-line). Zmianę podkładu mapowego można zrobić w każdej chwili również podczas rejestrowania śladu. Mapy.cz mają jedną, własną mapę opartą o OSM.
Ponadto W Locusie i Oruxie można wczytać z poziomu aplikacji plik gpx jako projekt trasy, w mapy.cz gpx'a można wczytać na swoje konto tylko z poziomu portalu na kompie. Aplikacja nie ma takiej funkcji i to jest wada.
W Oruxie mogę sobie wyświetlić profil wysokościowy trasy i śledzić w którym miejscu tego profilu jestem - to jest bardzo fajne. Mapy.cz też tworzą profil, ale nie widać znacznika bieżącego położenia. W Oruxie nie mam też typowej nawigacji - da się to ponoć zrobić, ściągając jakiś dodatkowy moduł. Locus to ma, ale nie wiem, czy nie w wersji pro.
Różnic jest oczywiście więcej, ale to te podstawowe moim zdaniem.
--
Jacek G.

Data: 2020-08-14 14:42:23
Autor: abn140
Google maps i sciezki rowerowe
jako projekt trasy, w mapy.cz gpx'a  tylko z poziomu portalu na kompie.

nie wiem czy dobrze rozumiem...
czyli nie da sie wlozyc recznie gpx z kompa do okreslonego katalogu w fonie i naszczuc na niego mapy.cz jak np robie w osmand?

Data: 2020-08-14 21:38:59
Autor: Jacek G.
W dniu 2020-08-14 o 14:42, abn140 pisze:
[...]

Nie da się. Musisz wejść na kompie na portal mapy.cz i wtedy masz dostępną opcję "Import gpx". Jeśli masz konto na portalu i jesteś zalogowany, to po zapisie tak zaimportowanej trasy zobaczysz ją na swoim koncie, a po odpaleniu apki mapy.cz na telefonie katalog tras zsynchronizuje się i trasa będzie też dostępna na telefonie - nawet jeśli później odetniesz sieć. Tak, że można z niej korzystać off-line wraz z mapami off-line.
Znalazłem obejście tego problemu, ale jest trochę kłopotliwe. Trzeba odpalić mapy.cz na telefonie w przeglądarce, ale w widoku komputerowym. I wówczas na telefonie też będzie widoczna opcja "Import gpx". W widoku standardowym też nie jest widoczna.
--
Jacek G.

Data: 2020-08-15 10:25:37
Autor: ignacio870221
Google maps i sciezki rowerowe
@Maciek
Testuj tą nawigację głosową na Locusie i podaj jak to chodzi.

Data: 2020-08-20 16:29:53
Autor: radekp@konto.pl
Google maps i sciezki rowerowe
Sat, 15 Aug 2020 10:25:37 -0700 (PDT), w
<169916f6-0e1c-42ac-89df-16d758eaea00o@googlegroups.com>,
ignacio870221@gmail.com napisał(-a):

@Maciek
Testuj tą nawigację głosową na Locusie i podaj jak to chodzi.

Ja sobie raz włączyłem. Nawet działała, ale i tak zbłądziłem :)
W sumie jakbym jechał samochodem, jakichś dramatów nie było.

Data: 2020-08-13 20:43:04
Autor: Maciek
W dniu 11.08.2020 o 19:50, Ignac pisze:
//A jak ta mapka wygląda przy Locus Free, którego używam?//

Używałem, dość namiętnie LF, mapy się przycinały i kartografia mi się
nie podobała,

Przycinanie zapewne występowało z powodu map online i słabego zasięgu telefonu.
Jak zapłacisz za apkę masz 3 mapy za darmo do ściągnięcia i używasz offline, możesz też wgrać swoje jak już napisano.
Ich kartografia jest ok IMO raczej nie odbiega od mapy.cz. Wszystko ładnie działa na samym GPSie i możesz być w środku zad..a bez zasięgu.

Nawigacja głosowa jest w wersji płatnej. Może ktoś tej nawigacji
używa i mógłby o niej coś napisać.

Jak będę miał trochę czasu to może zrobię testa.
Chociaż i tak uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest jechanie bez wrzasków nawigacji - tzn. wgrać wcześniej zaprojektowanego gpx-a i co jakiś czas kuknąć czy się w miarę trzymamy trasy.

To warto by ją było kupić.

Za to co ona oferuje to są niewielkie pieniądze ;-)

Data: 2020-08-14 09:56:48
Autor: Jan Cytawa
W dniu 2020-08-13 o 20:43, Maciek pisze:

[...]

Ja uzywam wylacznie map offlinowych. Zdecydowanie wole rastrowe, ale wektorowe (osmand) tez maja swoje zalety. Ostatnio w gorach piechota sprawdzilem i wyszlo, ze maja zaznaczone fantastyczne sciezki, ktorych sladu na rastrach nie bylo. Uwielbiam chodzic wlasnymi szlakami i czesto wybieram niekonwencjonalne drogi. Stad koniecznosc posiadania roznych map.

Jan Cytawa

Data: 2020-08-21 06:47:40
Autor: Ignacy
dtr, 13 sierpnia 2020 o 20:43:06 UTC+2 Maciek napisał(a):
> [...]
> To warto by ją było kupić. >
Za to co ona oferuje to są niewielkie pieniądze ;-)
Jest mały plus dla Locusa, można z niego udostępniać trasy w formie gpx na whats app, a ktoś kto go odbierze może go uruchomić na swoim Locusie i obrabiać :)

Data: 2020-10-10 03:53:08
Autor: Ignacy
Google maps i sciezki rowerowe
sobota, 8 sierpnia 2020 o 17:51:04 UTC+2 Ignacy napisał(a):
Stosuj apkę - mapy.cz
Taka uwaga jeszcze, mianowicie, po wytyczeniu trasy, udostępniam ją na whats App, żony:), żeby wiedziała gdzie pojechałem, ponadto, dzięki temu nie muszę jej zapisywać na mapy.cz. ; rano pobieram ją z jej wA, potrzebny jest NET, następnie wyłączam NET i nawiguję trasę, wizualnie lub głosowo i jadę. Czasem się zdarzy, że trasę coś wetnie, wtedy mogę ją ponownie pobrać i kontynuować nawigację jak wyżej. A zapisywanie śladu robię na drugim tel.

Data: 2020-10-12 01:02:21
Autor: rmikke
On Saturday, 10 October 2020 at 12:53:10 UTC+2, Ignacy wrote:
[...]

https://cdn.blabler.pl/image/2vbz/dash

Google maps i sciezki rowerowe