Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?

Data: 2011-08-17 21:23:50
Autor: BoDro
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
"Miejskie rowery kryzysu się nie boj±

Rowery miejskie, mimo że s± relatywnie drogie, sprzedaj± się coraz lepiej. I to zarówno nowe, jak i z drugiej ręki, pochodz±ce z importu.

Rynek jedno¶ladów nie może się wyrwać z zapa¶ci. Wci±ż spada produkcja, mało sprzedaje się na eksport, a w magazynach i u dilerów zalega ponad 200 tys. rowerów, na które nie ma nabywców. Za optymistyczny prognostyk branża uznaje utrzymywanie się popytu na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Najgorzej wiedzie się segmentowi rowerów sportowych. Jedynie rowery miejskie, mimo że s± relatywnie drogie, sprzedaj± się coraz lepiej. I to zarówno nowe, jak i z drugiej ręki, pochodz±ce z importu.

Według badań rynku rowerów przeprowadzonych przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe w 2010 r. ich sprzedaż będzie się utrzymywała na tym samym poziomie co rok wcze¶niej. Jednak według producentów będzie inaczej i dlatego Kross i Arkus & Romet, czołowi producenci rowerów w Polsce, powiększ± ofertę rowerów miejskich o blisko 15 proc.

W ostatnim okresie Arkus & Romet Group odnotowała wzrost sprzedaży o 20 proc. Firma ta ma 42 proc. udziału w sprzedaży krajowej. Obecnie rowery city to już 35 -- 45 proc. całej jej produkcji, niewykluczone, że w przyszło¶ci ten udział jeszcze wzro¶nie.

-- Rowery city stanowi± w tej chwili ok. 68 proc. naszej sprzedaży, ł±cznie z eksportem -- mówi "DGP" Grażyna Moskal, dyrektor handlowa Arkus & Romet Group.

Kilka lat temu produkcja i sprzedaż tych rowerów zajmowała niespełna 6,25 proc. całego polskiego rynku, w tym roku według szacunków firm może sięgn±ć 21 proc.

-- Jest to najszybciej rozwijaj±cy się segment w branży -- twierdzi Jan Zasada, prezes Zasada Group, firmy, która jest zaliczana do czołówki producentów rowerów miejskich.

Coraz więcej powstaje też małych firm sprzedaj±cych rowery miejskie sprowadzane z Holandii, a także podejmuj±cych własn± produkcję. W małych firmach obserwowany jest wzrost sprzedaży rowerów miejskich o blisko 35 proc. w stosunku do ubiegłego sezonu. Klientów nie odstraszaj± ceny. ¦redni koszt roweru miejskiego na rynku wtórnym to ok. 800 zł. Za nowy trzeba zapłacić 1400 zł.

-- W stosunku do roku ubiegłego na rynku widać zdecydowany wzrost konkurencji w zakresie sprzedaży. W mniejszym stopniu jest ona odczuwalna, je¶li chodzi o serwis, co zwi±zane jest z problemami ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanej kadry mechaników rowerowych -- mówi Karol Popławski z firmy Wygodny Rower, która prowadzi sklep, serwis i wypożyczalnię.

¬ródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2011-08-17"

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/539037,miejskie_rowery_kryzysu_sie_nie_boja.html

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-08-18 09:10:44
Autor: z
BoDro pisze:

Rynek jedno¶ladów nie może się wyrwać z zapa¶ci.

Normalnie jakbym jakiego¶ specjalisty z samaru słuchał co biadoli że się tyle złomu z zagranicy sprowadza i spada sprzedaż.
To może cła, akcyzy, podatek ekologiczny? :-)

Data: 2011-08-18 09:19:07
Autor: Kosu
On 2011-08-17 21:23, BoDro wrote:
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/539037,miejskie_rowery_kryzysu_sie_nie_boja.html

Niesamowite. Rok 2011 - polski rynek rowerowy normalnieje po 20 latach!
Prawdę mówi±c s±dziłem, że to nigdy nie nast±pi :)
Może wkrótce Polacy przypomn± sobie o szosówkach i już w ogóle będzie
Francja-elegancja, jak mawia moja babcia.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-18 09:47:39
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
Nie tak dawno czytałem, że to złoty rok dla sprzedawców rowerów bo rynek dynamicznie ro¶nie. Tutaj wygl±da to zupełnie inaczej.

Ciekawie na tych wykresach wygl±da stosunek eksportu do importu. Tyle ostatnio widzi się na ulicach CUBE i TREK, że my¶lałem, że nasza rodzima produkcja ma się słabo.

A to, że sprzedaż rowerów MTB spada to akurat wydaje się krokiem w dobr± stronę, strzelam, że 9/10 rowerów MTB sprzedanych w naszym kraju gór nie widziało na oczy. Na zachodzie spotkanie MTB/VTT w mie¶cie jest wyraĽnie trudniejsze.

pozdr.
w.

Data: 2011-08-18 10:07:59
Autor: BoDro
Wojciech Waga aka wojek pisze:

Ciekawie na tych wykresach wygl±da stosunek eksportu do importu. Tyle ostatnio widzi się na ulicach CUBE i TREK, że my¶lałem, że nasza rodzima produkcja ma się słabo.

Zalegaj± pewnie nasze rodzime pseudo-mieszczuchy,
zaadoptowane z niby-górali :-). Patrz±c na zapytania
w necie o np. Levele Krossa zainteresowanie przyzwoitymi,
niedrogimi, krajowymi rowerami rekreacyjnymi MTB chyba
jest, ale to mimo wszystko niewielka czę¶ć rynku...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-08-18 12:45:10
Autor: piotrpo
Wojciech Waga aka wojek <na@drzewo.pl> napisał(a):
Ciekawie na tych wykresach wygl±da stosunek eksportu do importu. Tyle ostatnio widzi się na ulicach CUBE i TREK, że my¶lałem, że nasza rodzima produkcja ma się słabo.

Też mi się to wydaje lekk± ¶ciem± - w tym roku jako¶ się wyroiły w Trójmie¶cie  różne mocno markowe rowery. Ceny "polskich" produktów też zrobiły się mało konkurencyjne - sam nastawiałem się na unibike'a, skończyło się na cube - różnica w cenie była raczej symboliczna. Co ciekawe zniknęły mi z pola widzenia te full'e po 300zł. Kilka sezonów temu widywałem je do¶ć często, teraz się dziwię na ich widok. Swoj± drog± ciekawe, czy te wykresy obejmuj± również to co się sprzedaje w marketach, bo jako¶ mi się nie wydaje.

[...]
Akurat dla mnie tzw. rower miejski to nieporozumienie, ale co kto lubi.

Data: 2011-08-18 15:07:16
Autor: Kosu
On 2011-08-18 14:45, piotrpo wrote:
Akurat dla mnie tzw. rower miejski to nieporozumienie, ale co kto lubi.

Tzn. możesz sobie wyobrazić do miasta co¶ dużo wygodniejszego niż choćby
taki Specialized Sirrus?

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-18 13:21:38
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 18 Aug 2011 15:07:16 +0200, Kosu napisał(a):

Akurat dla mnie tzw. rower miejski to nieporozumienie, ale co kto lubi.

Tzn. możesz sobie wyobrazić do miasta coś dużo wygodniejszego niż choćby
taki Specialized Sirrus?

Zależy co to za miasto i którędy oczy niosą. Dopóki mi się nie polepszyło, nie wyobrażałem sobie niczego węższego od 1.95 -- natomiast teraz, jak jeżdżę do pracy w miarę znośnymi szlakami (wyjąwszy bruk wrocławskiego Rynku i okolic...), doceniam zalety 700x25c.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-08-18 13:28:27
Autor: Ryszard Mikke
On 2011-08-18 14:45, piotrpo wrote:
> Akurat dla mnie tzw. rower miejski to nieporozumienie, ale co kto lubi.

Tzn. możesz sobie wyobrazić do miasta co¶ dużo wygodniejszego niż choćby
taki Specialized Sirrus?

Temat niedawno sie tu przewijal - kwestia osobistej definicji "wygody".
Mnie by cos trafialo przy turlaniu sie 15km/h...

--
rmikke

Data: 2011-08-18 22:02:53
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góóóraaalaaa,
Kosu <665@epf.pl> napisał(a):
On 2011-08-18 14:45, piotrpo wrote:

[...]

Jakie 15 km/h... Gadasz waść głupoty.

Znośny rower miejski poniżej:
http://www.flickr.com/photos/dirtragmag/5481364028/
http://www.flickr.com/photos/dirtragmag/5481364660/

Lub trochÄ™ innego gatunku:

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/cross/day-01/day-01-alfine
http://www.dynamicbicycles.com/synergy/synergyroad8.php

;-)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-18 20:47:42
Autor: Ryszard Mikke
Krzy¶ Cierpiętnik <blah@blah.invalid> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:

> Temat niedawno sie tu przewijal - kwestia osobistej definicji
> "wygody". Mnie by cos trafialo przy turlaniu sie 15km/h...

Jakie 15 km/h... Gadasz waść głupoty.

Fakt, zasadniczo gadalem o takim rowerze z kierownica wysoko, nawet tego Speca nie obejrzalem przed puszczeniem posta...

[...]

Podobaja mi sie, tylko delikatne jakies...

--
rmikke

Data: 2011-08-19 08:37:34
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
On 08/18/2011 10:47 PM, Ryszard Mikke wrote:
Zno�ny rower miejski ponişej:
http://www.flickr.com/photos/dirtragmag/5481364028/
http://www.flickr.com/photos/dirtragmag/5481364660/

Lub troch� innego gatunku:

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/cross/day-01/day-01-alfine
http://www.dynamicbicycles.com/synergy/synergyroad8.php

Podobaja mi sie, tylko delikatne jakies...

Mi siÄ™ ten podoba:

http://ww2.bikekatalog.pl/2011/rowery/137/Cannondale.Bad.Boy.8/

wygląda na szybki sprzęt. Niestety cena zaporowa.

pozdr.
w.

Data: 2011-08-19 00:25:49
Autor: artek_wro
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?

Mi się ten podoba:

http://ww2.bikekatalog.pl/2011/rowery/137/Cannondale.Bad.Boy.8/

wygl±da na szybki sprzęt. Niestety cena zaporowa.

badboya to ja sam sobie zrobiłem ze swojego mtb - zamiast normalnych kół, założyłem stare 28" z krossówki, z szosowymi oponami 700x25 - akurat takie wchodz± jeszcze na luzie w widełki reby. przy okazji ¶wietna kombinacja na szosow± jazdę po górach, tu na zdjęciu na podjeĽdzie od czeskiej strony na okraj:

http://www.artek.wro.vectranet.pl/rower/DSCF8726.JPG

--
artek

Data: 2011-08-19 08:59:51
Autor: Kosu
On 2011-08-19 08:37, Wojciech Waga aka wojek wrote:
http://ww2.bikekatalog.pl/2011/rowery/137/Cannondale.Bad.Boy.8/

wygląda na szybki sprzęt. Niestety cena zaporowa.

Wygląda na szybki, jeśli wyobrazisz sobie na nim Cancellarę. Jeśli
70-letniÄ… paniÄ… JadziÄ™ z delikatestĂłw, to juĹĽ nie bardzo :P.

Poza tym jest za drogi i nie da się zamocować tradycyjnych bagażników.
Ciężko może być także z przednim błotnikiem. Czyli ten rower oferuje
jakąś połowę tego, co zaproponowany wcześniej Genesis :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 13:00:07
Autor: mt
[...]

Bardzo podobny jest Felt XCity, a cena o 2000 zł niższa :)
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_rower-xcity-1-FELT__P_53162502-53010001__PZTA_1__PD_53010493.html

Zresztą w Cykloturze mają też samą ramę od tego Felta w dobrej cenie, a resztę można sobie samemu dołożyć według uznania, powinno wyjść jeszcze taniej.
No i widzę, że są jeszcze do dostania Krossy Street Scraper, te mają rewelacyjny stosunek jakości osprzętu do ceny, tylko że tam już jest napinacz łańcucha na tylnym haku, co mnie osobiście przy piastach wielobiegowych nieco drażni ;)

--
marcin

Data: 2011-08-19 11:40:25
Autor: Ryszard Mikke
mt <telepski@interia.pl> napisał(a):
Wojciech Waga aka wojek pisze:

> Mi siÄ&#65533; ten podoba:
> w.

Bardzo podobny jest Felt XCity, a cena o 2000 zĹ&#65533; niĹĽsza :)
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_rower-xcity-1-FELT__P_53162502-53010001__PZTA_
1__PD_53010493.html

No, jakbym mial wybierac miedzy tym feltem, a "designerska ostrokolka", to
raczej niedlugo bym sie zastanawial :D
A cena bardzo podobna...

--
rmikke

Data: 2011-08-19 11:55:15
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Aug 2011 11:40:25 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

No, jakbym mial wybierac miedzy tym feltem, a "designerska ostrokolka",
to raczej niedlugo bym sie zastanawial :D A cena bardzo podobna...

A mimośrodowy suport? Mówią, że to zawodny element takiego rozwiązania.

IMHO dobry singiel -- ale o sportowej geometrii -- nie jest zły. Sam się od paru miesięcy na czymś takim wożę po mieście i nie narzekam.

Data: 2011-08-19 15:10:25
Autor: Kosu
On 2011-08-19 13:55, Olgierd wrote:
A mimośrodowy suport? Mówią, że to zawodny element takiego rozwiązania.

Coś się musi psuć w rowerze. Szczególnie tym tańszym niż konkurencja.

IMHO dobry singiel -- ale o sportowej geometrii -- nie jest zły. Sam się od paru miesięcy na czymś takim wożę po mieście i nie narzekam.

No ja od paru miesięcy zastanawiam się nad złożeniem czegoś takiego, ale
nie mogę się zebrać :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 13:39:52
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Aug 2011 15:10:25 +0200, Kosu napisał(a):

[...]

Mógłbym Ci polecić mojego Treczka, ale nie zamierzam się go pozbywać ;-) --

Data: 2011-08-19 15:44:36
Autor: Kosu
On 2011-08-19 15:39, Olgierd wrote:
Mógłbym Ci polecić mojego Treczka, ale nie zamierzam się go pozbywać ;-)

Chciałbym coś złożyć sam od zera (poczuć się jak mężczyzna i w ogóle
;]). Przez jakiś czas intensywnie myślałem nad miejską szosówką, ale to
był skrajnie zły pomysł i po odrzuceniu zostałem z pustą kartką. Nie
mniej "Alfine" oraz "stalowa rama" byłyby ciekawymi elementami listy
zakupĂłw. Szkoda ĹĽe niezbyt tanimi :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 13:43:08
Autor: mt
mt pisze:

[...]

Tak jeszcze dopowiem sam sobie, że to jest sposób na taniego Felt XCITY, kupić Street Scrapera (1700 zł, sam osprzęt w tym rowerze jest sporo więcej wart), kupić ramę Felta (600 zł) i zrobić przekładkę do nowej ramy a starą opchnąć i zamiast wydawać 3800 zł mamy Felta za około 2000 zł :)

--
marcin

Data: 2011-08-19 13:26:33
Autor: Ryszard Mikke
mt pisze:

> ZresztÄ&#65533; w Cykloturze majÄ&#65533; teĹĽ samÄ&#65533; ramÄ&#65533; od tego Felta w dobrej cenie, a > resztÄ&#65533; moĹĽna sobie samemu doĹ&#65533;oĹĽyÄ&#65533; wedĹ&#65533;ug uznania, powinno wyjĹ&#65533;Ä&#65533; jeszc
ze > taniej.
> No i widzÄ&#65533;, ĹĽe sÄ&#65533; jeszcze do dostania Krossy Street Scraper, te majÄ&#65533; > rewelacyjny stosunek jakoĹ&#65533;ci osprzÄ&#65533;tu do ceny, tylko ĹĽe tam juĹĽ jest > napinacz Ĺ&#65533;aĹ&#65533;cucha na tylnym haku, co mnie osobiĹ&#65533;cie przy piastach > wielobiegowych nieco draĹĽni ;)

Tak jeszcze dopowiem sam sobie, ĹĽe to jest sposĂłb na taniego Felt XCITY, kupiÄ&#65533; Street Scrapera (1700 zĹ&#65533;, sam osprzÄ&#65533;t w tym rowerze jest sporo wiÄ&#65533;cej wart), kupiÄ&#65533; ramÄ&#65533; Felta (600 zĹ&#65533;) i zrobiÄ&#65533; przekĹ&#65533;adkÄ&#65533; do nowej ramy a starÄ&#65533; opchnÄ&#65533;Ä&#65533; i zamiast wydawaÄ&#65533; 3800 zĹ&#65533; mamy Felta za okoĹ&#65533;o 2000 zĹ&#65533; :)

Tylko jest to felt z napinaczem z tylu, zamiast mimosrodu w suporcie.

--
rmikke

Data: 2011-08-19 13:40:51
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Aug 2011 13:26:33 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

Tylko jest to felt z napinaczem z tylu, zamiast mimosrodu w suporcie.

Felt X-City? Wg opisu -- mimośród. Zresztą jest jeden egzemplarz na Alle.

Najlepsze sÄ… po prostu poziome haki. --

Data: 2011-08-19 16:11:58
Autor: mt
Ryszard Mikke pisze:

Tylko jest to felt z napinaczem z tylu, zamiast mimosrodu w suporcie.

Pisałem o tej ramie:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_rama-x-city-1-FELT__P_53152060-53010001__PZTA_1__PD_53010503.html
ona ma mimo¶ród, więc napinacz można wywalić a cał± resztę przełożyć :)

--
marcin

Data: 2011-08-19 20:46:21
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góóóraaalaaa,
mt wrote:

[...]

EBB ma ponoć kilka wad, np. taką, że obracając nim rozwalasz sobie
trochÄ™ geometriÄ™. No i ta prosta kierownica...

Ja wolÄ™ coĹ› takiego: http://i.imgur.com/WFFON.jpg

Większość części jeszcze jeździ w innym rowerze, a wśród nich
np. szosowe klamki z uciągiem V-kowym Tektro RL520 i BB7 MTB, pełne
błotniki, bagażnik... :-)

No i widzÄ™, ĹĽe sÄ… jeszcze do dostania Krossy Street Scraper, te majÄ…
rewelacyjny stosunek jakości osprzętu do ceny

Chyba w wyprzedaĹĽach na allegro...

tylko że tam już jest napinacz łańcucha na tylnym haku, co mnie
osobiście przy piastach wielobiegowych nieco drażni ;)

W rzeczy samej.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-19 09:02:41
Autor: Kosu
On 2011-08-18 22:02, Krzyś Cierpiętnik wrote:
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/cross/day-01/day-01-alfine

W ogóle nie znałem tej firmy :/. Jest szansa na dystrybucję w Polsce,
czy mam się przeprowadzić do Lądka?

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/mountain/latitude/latitude-20/specs
NaprawdÄ™ niebrzydkie rowery.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 13:05:36
Autor: mt
Kosu pisze:
On 2011-08-18 22:02, Krzyś Cierpiętnik wrote:
[...]

Tu wyglÄ…da, ĹĽe majÄ… :)
http://www.hubs.pl/kategoria,catid-18,rowery-cyclocross.html

--
marcin

Data: 2011-08-19 09:23:59
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
Kosu <665@epf.pl> napisał(a):
On 2011-08-18 14:45, piotrpo wrote:
[...]

Ale z jakiego powodu takie tulanie sie? Po co tak? Na takiej damce jezdzilem parenascie lat temu do pracy 17 km w kazda strone. Wtedy jeszcze fascynowaly mnie liczniki rowerowe - kupilem jakiegos Atecha z kilkoma funkcjami i zalozylem do tej damki. Predkosc maksymalna mialem 38 km/h, predkosc srednia oscylowala w okolicy 27 km/h.
Dokladnie taki sam rower jak w tym linku, tyle ze z zamontowana stara, szimanowska trzybiegowa piasta 333 i oponami Waran Debicy:
http://tinyurl.com/damka-miejsko-wiejska

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-08-19 08:07:47
Autor: Ryszard Mikke
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:
> Mnie by cos trafialo przy turlaniu sie 15km/h...
> Ale z jakiego powodu takie tulanie sie?

A bo ja wiem?
Niektorzy tak lubia - moja zona, Titus tez cos takiego pisal przy jakiejs
okazji... Zreszta, chyba widzialem ostatnio Titusa pare razy wieczorkiem na
Rondzie Dmowskiego. Albo kogos podobnego. W kapeluszu, na kozie. I turlal sie
bez pospiechu.

Po co tak?

Zeby sie nie spocic...
Zeby siedziec pionowo...
Nie wiem, zgaduje. Ale zakladam, ze chodzi wlasnie o poczucie komfortu.

--
rmikke

Data: 2011-08-19 11:43:47
Autor: Kosu
On 2011-08-19 10:07, Ryszard Mikke wrote:
Zeby sie nie spocic...
Zeby siedziec pionowo...
Nie wiem, zgaduje. Ale zakladam, ze chodzi wlasnie o poczucie komfortu.

Pytałem o to dwóch lekarzy (spec. chorób wewn. i ortopeda). Obaj
stwierdzili, ale tak jest po prostu zdrowiej - oczywi¶cie je¶li się nie
ci¶nie i nie robi 200km dziennie. Obaj jeżdż± do pracy na takich
"komfortach", więc s± dla mnie wiarygodni :P.

Ja przejechałem się kilka razy na Kross Stanley Park:
http://www.bikekatalog.pl/2008/ppg_fotki/foto_big/8_38096_18_02_08.jpg

Odczucia trochę jak przy marszu: pocenie mniejsze, oddech nie
przyspiesza. Do tego koszula się nie gniecie. 25km/h bez problemu.

Nie mniej po prostu boję się jeĽdzić na tym rowerze. Zwrotno¶ć jest
bardzo marna. Do tego ciężko jest stan±ć na pedałach, bo słabo się czuje
kierownicę, więc pod Tamkę w Warszawie (5%, 400m) nie mogłem podjechać.
Zreszt± przy zjeĽdzie nie było dużo lepiej, bo bałem się używać obu
hamulców (tylny w pia¶cie).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 10:19:23
Autor: Ryszard Mikke
Kosu <665@epf.pl> napisał(a):
On 2011-08-19 10:07, Ryszard Mikke wrote:
> [...]

ci¶nie i nie robi 200km dziennie. Obaj jeżdż± do pracy na takich
"komfortach", więc s± dla mnie wiarygodni :P.

Tak, tu tez to bylo nieraz walkowane.

Ja przejechałem się kilka razy na Kross Stanley Park:
http://www.bikekatalog.pl/2008/ppg_fotki/foto_big/8_38096_18_02_08.jpg

O, dokladnie taki malzonce kupilem: http://42.pl/u/2DRt
I tez nim troche pojezdzilem. Nawet zatrzaski zalozylem na ten czas :D

Odczucia trochę jak przy marszu: pocenie mniejsze, oddech nie
przyspiesza. Do tego koszula się nie gniecie. 25km/h bez problemu.

W sumie, moge potwierdzic, chociaz te 25/h to juz jest jakies zagrozenie dla
koszuli.

[...]

Pod Tamke nawet nie probowalem.
Przy zjezdzie powinien wystarczyc przedni hamulec, nie jest zly.
Stanac na pedalach sie da, ale rzeczywiscie jakos dziwnie sie wtedy kieruje.
Ogolnie, odczucia podobne do Twoich - straszna landara. Wolalem jezdzic
Wagantem w stanie mocno zuzytym (Gary byl chwilowo polamany) iczym predzej
doprowadzic go do stanu jakotakiego: http://42.pl/u/2BrH .

--
rmikke

Data: 2011-08-22 09:24:32
Autor: Paweł Suwiński
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
Dnia pi±, 19 sie 2011 tako rzecze Ryszard Mikke:

> [...]

ci¶nie i nie robi 200km dziennie. Obaj jeżdż± do pracy na takich
"komfortach", więc s± dla mnie wiarygodni :P.

Ja  sobie złożyłem  takiego  jednorzędowego  popierdalacza do  których
tutaj  wzdychacie na  pia¶cie Sram  T3 torpedo,  lekkiej ramie  alu od
górala, slikach 1.2"  i barankiem bez klamek  (tylko torpedo). ¦wietna
sprawa. I  co do kozy  i turlania  się po mie¶cie  to nie raz  tak już
miałem na  ¶cieżkach w Gdańsku  (ostatnio parę dni temu),  że napieram
tylko gwiżdże w uszach i...  kolejne ¶wiatła na przej¶ciu, czekanie...
po chwili dojeżdża dziewczyna na kozie. Jedzie spokojnie, metodycznie,
bez zrywów,  bez czekania na czerwonym  i... równo ze mn±  przez spory
kawał miasta ;).

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-22 15:26:53
Autor: Alfer_z_pracy
Paweł Suwiński napisał:
[...]

Zgadza się :-) Czerwona fala rz±dzi, stoję z pulsem 140 na ¶wiatłach a po kilkunastu sekundach dojeżdża panna na holendrze. Zawsze sobie  wtedy tłumaczę, że przynajmniej łydka się lepiej prezentuje dzięki szybkiej interwałowej jeĽdzie :-)

A.

Data: 2011-08-23 05:50:14
Autor: Ryszard Mikke
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
Paweł Suwiński napisał:
> [...]

Zgadza się :-) Czerwona fala rz±dzi, stoję z pulsem 140 na ¶wiatłach a po kilkunastu sekundach dojeżdża panna na holendrze. Zawsze sobie  wtedy tłumaczę, że przynajmniej łydka się lepiej prezentuje dzięki szybkiej interwałowej jeĽdzie :-)

Hmmm, mi tak, żeby od ¶wiatełdo swiateł, to rzadko się zdarza (aczkolwiek
pamietam przynajmniej jedn± kurierkę, z któr± rozmawiałem na jednych,
wystrzeliłem, a ona spokojniutko dojechała na następnych ;) ). Moze dzięki
sporym odległo¶ciom międy ¶wiatłami na stałej trasie.

Oraz, ja co jakis czas zd±żam przed czerwonym. Nawet jesli raz na dziesięć, to
lubie tę satysfakcję :D

--
rmikke

Data: 2011-08-19 13:32:35
Autor: mt
Kosu pisze:

[...]

To jaki Ty tam masz blat i koronkę, że przy Nexusie 7 nie byłe¶ w stanie podjechać pod 5% wzniesienie bez stania na pedałach? Przecież to nie jest wcale duży spadek jeszcze.

--
marcin

Data: 2011-08-19 11:42:34
Autor: Ryszard Mikke
Kosu pisze:

> [...]

To jaki Ty tam masz blat i koronkę, że przy Nexusie 7 nie byłe¶ w stanie podjechać pod 5% wzniesienie bez stania na pedałach? Przecież to nie jest wcale duży spadek jeszcze.

Ale to nie kwestia przelozenia, tylko pozycji na rowerze. Okreslenie
"cholernie niekomfrtowa na podjazdach" jest eufemizmem w tym przypadku.

--
rmikke

Data: 2011-08-19 15:28:33
Autor: Kosu
On 2011-08-19 13:32, mt wrote:
To jaki Ty tam masz blat i koronkę, że przy Nexusie 7 nie byłe¶ w stanie
podjechać pod 5% wzniesienie bez stania na pedałach? Przecież to nie
jest wcale duży spadek jeszcze.

Jeżdżace tapczany tego typu specjalnie robi się tak, żeby się za szybko
nie dało. Nie pocisz się na nich, bo angażuj± mało mię¶ni. To wszystko
jest bardziej przemy¶lane niż mogłoby Ci się wydawać :). Na takim
rowerze naprawdę siedzisz na siodełku, a ręce zajmuj± się tylko zmian±
kierunku. Wszystko jest pięknie (i komfortowo), ale nagle pojawia się
podjazd i chciałby¶ przenie¶ć trochę więcej ciężaru na przednie koło. No
i bęc.

No i muszę dodać, że nie potrafię utrzymać na takim rowerze wysokiej
kadencji. Pozycja wręcz zachęca do zej¶cia poniżej 60rpm (czyli
spokojnego marszu). Ja przy tak niskiej kadencji na podjazdach po prostu
momentalnie wymiękam.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 15:53:29
Autor: Titus Atomicus
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
In article <j2l5kj$olc$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Zreszta, chyba widzialem ostatnio Titusa pare razy wieczorkiem na
Rondzie Dmowskiego. Albo kogos podobnego. W kapeluszu, na kozie. I turlal sie
bez pospiechu.

E, to nie ja.
Owszem, jezdze w kapeluszu. Ale tylko w cieplych krajach.

TA

Data: 2011-08-22 06:01:44
Autor: Ryszard Mikke
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

> bez pospiechu.

E, to nie ja.
Owszem, jezdze w kapeluszu. Ale tylko w cieplych krajach.

A, bo ja wlasnie ogladalem zdjecia z cieplych krajow. A gosc i postura
podobny. A i twarz nie roznila sie az tak bardzo, zebym stwierdzil, ze to na
pewno nie Ty.

--
rmikke

Data: 2011-08-22 20:53:31
Autor: Titus Atomicus
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
In article <j2src8$3l1$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <j2l5kj$olc$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

podobny. A i twarz nie roznila sie az tak bardzo, zebym stwierdzil, ze to na

Ale slowo, ze to nie ja (skoro w kapeluszu).
Moze to byl Doc Emmet Brown?

TA

Data: 2011-08-19 19:52:56
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
Kosu <665@epf.pl> napisał(a):
On 2011-08-18 14:45, piotrpo wrote:
[...]

Aaa, zrozumialem, ze uwazasz jakoby mieszczuchy/wiesniuchy maja 'zdlawiona' predkosc do 15 km/h i szybciej jechac sie nie da. ;-)

Po co tak?

Zeby sie nie spocic...

Spocic sie mozna i siedzac na lawce w parku ;-)

Zeby siedziec pionowo...

Hmm, to na poziomkach sie nie turlaja? ;-)

Data: 2011-08-20 22:03:55
Autor: Tomek Banach
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
panowie te kozy maja jedna wade ciezko kierownice przyciac i przeciskac sie w korku

--
Tomek

Data: 2011-08-20 22:09:55
Autor: Kosu
On 2011-08-20 22:03, Tomek Banach wrote:
panowie te kozy maja jedna wade ciezko kierownice przyciac i przeciskac
sie w korku

Ale po co przeciskać się w korku? O przycinaniu kierownicy nie wspominając.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-21 08:01:37
Autor: Tomek Banach
On 2011-08-20 22:03, Tomek Banach wrote:
panowie te kozy maja jedna wade ciezko kierownice przyciac i przeciskac
sie w korku

Ale po co przeciskać się w korku? O przycinaniu kierownicy nie wspominając.

Szybciej siÄ™ jedzie w ten sposĂłb.

--
Tomek

Data: 2011-08-21 10:23:17
Autor: z
Tomek Banach pisze:

Szybciej siÄ™ jedzie w ten sposĂłb.

Ale po co szybciej. Szybciej jest niebezpiecznie.
Na mojej 3 km ścieżce rowerowej do pracy mam po drodze 5 świateł :-)

Data: 2011-08-21 16:14:12
Autor: Tomek Banach
On 2011-08-21 10:23, z wrote:
Tomek Banach pisze:

Szybciej siÄ™ jedzie w ten sposĂłb.

Ale po co szybciej. Szybciej jest niebezpiecznie.

ee mowisz ze 10 na godzine jest niebezpiecznie ? :)

Data: 2011-08-21 21:28:39
Autor: z
Tomek Banach pisze:
ee mowisz ze 10 na godzine jest niebezpiecznie ? :)

Jak jutro kupię w końcu licznik w Lidlu to napiszę dokładnie ile :-)
Dzisiaj mogę powiedzieć że spokojna jazda składaczkiem jest ok ale jak przyciśniesz nawet tym składaczkiem to pojawiają się panie z psami (na własne oczy widziałem bum), przechodnie na całej szerokości, samochody przestają Cię zauważać na przejazdach (zwłaszcza z za krzaków). Jest równo i prosto a jednak pędzenie jak "srebrna szczała" jest proszeniem się o kłopoty. Dlatego staram się nie spocić ;-) zwłaszcza że i tak na światłach trzeba swoje odczekać.

Data: 2011-08-22 10:26:57
Autor: Kosu
On 2011-08-21 08:01, Tomek Banach wrote:
Szybciej siÄ™ jedzie w ten sposĂłb.

No bez obrazy, ale przez korek ludzie na motorach przejeżdżają. Jeśli
rowerzyści nie potrafią na rowerze, to jest mi niezmiernie przykro... Ja
na 560mm nie miałem żadnych problemów. Na 680mm trochę się boję o
omijane lusterka, ale póki co OC się nie przydało :).

Co do przycinania kierownicy, to oczywiście nie chodzi o żadną mobilność
tylko dziwacznÄ… modÄ™. Typowa kierownica szosowa (~42cm) jest juĹĽ
wyraźnie węższa niż tyłek/uda (zależnie co masz na tej samej wysokości).
Kierownice XC miewają trochę ponad 50cm, więc niewiele więcej. Tymczasem
ja widuję ludzi trzymających się takich rurek krótszych niż średnie
europejskie nie-powiem-co. Oczywiście nic to nie daje, ale za to
wydatnie zmniejsza kontrolę nad rowerem (na przykład w czasie tego
przeciskania siÄ™ w korku).

Kierowca w rowerze typu jeżdżacy tapczan jest szeroka i mocno wygięta,
bo tak jest po prostu wygodniej (wiadomo to od 100 lat - nie ma co
dyskutować).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-22 15:13:06
Autor: Tomek Banach
On 2011-08-21 08:01, Tomek Banach wrote:
Szybciej siÄ™ jedzie w ten sposĂłb.

No bez obrazy, ale przez korek ludzie na motorach przejeżdżają. Jeśli
rowerzyści nie potrafią na rowerze, to jest mi niezmiernie przykro...

Ja chyba widuje inne korki - wielokrotnie widzialem zatrzymujacego sie motocykliste bo samochody staly za ciasno.

[...]

No fajny wywod ale niestety chybiasz. Ja sobie powoli docinam jakas stara stalowke - specjalnie dla Ciebie zmierzylem w tej chwili mam 46cm i w sumie sadze ze moze jeszcze zimowym wieczorem ujme po centymetrze ale juz raczej z nudow bo tyle mi wystarcza.
I wiesz mi to skracanie duzo dalo bo ciagle mam porownanie z 65cm w goralu. Moze mam za słabego cela może za bardzo martwię się o lusterka ale mi przyciecie dało dużo wiekszą mobilność.

Kierowca w rowerze typu jeżdżacy tapczan jest szeroka i mocno wygięta,
bo tak jest po prostu wygodniej (wiadomo to od 100 lat - nie ma co
dyskutować).

Szkoda ze nie dopuszczasz dyskusji bo u mnie na balonie stoi i rdzewieje na balkonie calkiem fajny holender, ktorego probowalem uzywac jako miejskiego roweru. Niestety jakos dla mnie byl mniej wygodny niz singielek zlozony na ramie gorala. Acha kierownica 60cm :)

--
Tomek

Data: 2011-08-22 15:50:17
Autor: Kosu
On 2011-08-22 15:13, Tomek Banach wrote:
Ja chyba widuje inne korki - wielokrotnie widzialem zatrzymujacego sie
motocykliste bo samochody staly za ciasno.

Nie każdy motocyklista umie się przyciskać. Nie każdemu się chce. Mi na
rowerze się często nie chce. 5 minut mnie nie zbawia - mogę sobie
postać, sprawdzić linki, pogapić się na blondynkę w kabriolecie obok.

Na tej samej zasadzie istniejÄ… piesi, ktĂłrzy rzucajÄ… siÄ™ do sprintu gdy
na przejściu zaczyna mrygać zielone, a potem zwalniają i spokojnie idą
dalej. Ale istnieją też ludzi, którzy nawet dochodząc do przejścia z
zielonym stają. Wiedzą że już nie zdążą i trzeba będzie od połowy
uciekać przed samochodami :).

[...]

No ale o jakim Ty przycinaniu mĂłwisz... Przycinasz szerokÄ… kierownicÄ™ do
długości wciąż większej niż dostępne w sklepach...

[...]

Chodzi o fizjonomię, a nie efektywność jazdy czy nawyki. Od jakiegoś
czasu chodzimy w pionie i taka pozycja jest takĹĽe bardziej naturalna na
rowerze. A że wolniej, krócej, nieefektywnie itp - tu pełna zgoda. Ale
jak zjesz na śniadanie jogurt z musli i popijesz ciepłą herbatą, to po
20km w pozycji "Lance Armstrong" będziesz miał ten jogurt na spodniach :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-22 15:26:51
Autor: Alfer_z_pracy
Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?
Kosu napisał:
Co do przycinania kierownicy, to oczywiście nie chodzi o żadną mobilność tylko dziwaczną modę. Typowa kierownica szosowa (~42cm) jest już wyraźnie węższa niż tyłek/uda (zależnie co masz na tej samej wysokości).

Wciąż pojawia się ten argument i wciąż argumentujący zapomina o jednym: te wystające elementy jak: tyłek / uda / barki / odstające uszy rowerzysty / długi sterczący wąs itp. są elementami _ruchomymi_. Sam (na co prawda jeszcze szerszej kierze) przejeżdżając pod lusterkami vanów, uchylam w odpowiednim momencie bark. A kiery nie zwęzisz naciągając ścięgno :-) Więc zwężanie kiery jednak ma sens.

Masz rację że superwąska kiera jest trudniejsza w opanowaniu. Ale coś za coś. Czasem jadę za kurierami i w niektórych momentach nie jestem w stanie przebrnąć przez niektóre miejsca w korku, choć posturą od siebie bardzo nie odbiegamy. Kierownica to wąskie (a raczej szerokie) gardło w tym przypadku.

A.

Data: 2011-08-22 16:06:43
Autor: Kosu
On 2011-08-22 15:26, Alfer_z_pracy wrote:
WciÄ…ĹĽ pojawia siÄ™ ten argument i wciÄ…ĹĽ argumentujÄ…cy zapomina o jednym:
te wystające elementy jak: tyłek / uda / barki / odstające uszy
rowerzysty / długi sterczący wąs itp. są elementami _ruchomymi_. Sam (na
co prawda jeszcze szerszej kierze) przejeĹĽdĹĽajÄ…c pod lusterkami vanĂłw,
uchylam w odpowiednim momencie bark. A kiery nie zwęzisz naciągając
ścięgno :-) Więc zwężanie kiery jednak ma sens.

Ale też nie staniesz bokiem do jazdy. Szerokość dorosłego mężczyzny w
pośladkach lub udach poniżej tych 40-45 cm nie schodzi. I jest to obszar
na wysokości kierownicy, więc po co robić ją węższą? Chyba że będziesz
podrywał tyłek mijając lusteka :D.
Pomijam juĹĽ wygodÄ™ czy komfort oddychania (ja np. mam stosunkowo szerokÄ…
klatę/barki i było mi duszno na 56cm).

Pisząc o przycinaniu miałem na myśli zwężanie do "niefabrycznych"
rozmiarów, których widuję pełno na mieście (często jadących pod prąd
Hożą, o czym już pisałem niedawno :P). Nie chodziło mi o przypadek
zwężania kierownicy, bo to tańsze niż kupienie nowej. Nie mniej
przyznaję, że obcinanie/wymiana pałąka w mieszczuchach zawala całą
pozycjÄ™ i jest bez sensu.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-23 09:34:24
Autor: Coaster
Tomek Banach wrote:
panowie te kozy maja jedna wade ciezko kierownice przyciac i przeciskac sie w korku

Kolega powtarzajac 'urban legends' glosi nieprawde ;-)
Oczywiscie nie odnosze sie do propozycji dewastacji kierownicy roweru a do nieprawdziwej informacji jakoby szerokosci kierownic 'koz' utrudnialy jazde w korku. Od dawien dawna wiadomo, ze najmniej praktyczne i trudne do przeciskania sie w korkach sa proste rury kierownic MTB, trekingowe. Nawet takie bez rogow. :-P

-- > Przyklady kiku z losowo wybranych szerokosci kierownic MTB:

http://www.trybik.pl/fsa-kierownica-mtb-xc-180-flat-white.html
600 mm

http://www.trybik.pl/fsa-kierownica-mtb-xc-282-white.html
660 mm

http://www.trybik.pl/kierownica-mtb-al-101bt-31-8.html
620

Oscylyja miedzy 600 a 660 mm.

-- > Tu szerokosci kierownic, ktore kiedys z ciekawosci osobiscie pomierzylem i zanotowalem wymiary:

rower trekkingowy sredniej klasy MaxSyter - szerokosc kierownicy 640 mm
kolarka Raleigh - baranek Cinelli - 440 mm
stary BSA lata 60-te - 'plaska' jaskolka - szerokosc 530 mm
holender z lat 80-tych - normalna jaskolka - 560 mm
niemiecka damka z lat 50-tych - jaskolka szerokosci 560 mm

Jak widac, kozy maja kierownice o 4 do 10 cm wezsze os MTB.
Zreszta nawet 'na oko' widac, ze wszystkie MTB-owe, trekkingowe, motylki sa _szersze_ od klasycznej jaskolki.

Zycze mniej emocjonalnego a bardziej dociekliwego i naukowego podejscia do kwestii wymiarow. :-P

Data: 2011-08-18 15:27:12
Autor: Wojciech Waga aka wojek
On 08/18/2011 03:07 PM, Kosu wrote:
Tzn. możesz sobie wyobrazić do miasta co¶ dużo wygodniejszego niż choćby
taki Specialized Sirrus?

Mnie trochę dziwi półka "rowery miejskie" ze sprzętem w cenie czterocyfrowej. Ładne, wygodne, ale strach gdzie¶ zostawić. A przecież o to chyba chodzi w rowerach miejskich, żeby można było przypi±ć pod prac± na 8h czy pod sklepem.

pozdr.
w.

Data: 2011-08-18 17:59:00
Autor: Kosu
On 2011-08-18 15:27, Wojciech Waga aka wojek wrote:
[...]

Mi się wydaje, że rower miejski to rower do jazdy po mie¶cie, a nie do
zostawiania na mie¶cie. No ale je¶li już chcesz zostawić, to musisz mieć
¶wiadomo¶ć realiów w tym kraju.
Dla większo¶ci klientów na ¶wiecie ten zakup pochłonie 10-20%
miesięcznych zarobków. No i nie wszędzie pierwsz± my¶l± przy zakupie
jest "a co je¶li uradn±?". W Polsce realia s± inne - dlatego
specjalizujemy się w importowaniu zajeżdżonych holenderek, a ludzie
twierdz±, że idealnym miejskim rowerem jest grat tańszy niż zapięcie :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 11:41:32
Autor: Fabian
On 18.08.2011 17:59, Kosu wrote:
On 2011-08-18 15:27, Wojciech Waga aka wojek wrote:
[...]

To Ci się Ľle wydaje. Mało osób spędza wolny czas na jeżdżeniu po mie¶cie. Zazwyczaj tym terminem okre¶la się czynno¶ć maj±c± na celu przemieszczanie się pomiędzy lokalizacjami w obrębie tegoż. Celem jest zmiana lokalizacja, a nie sam proces.

Fabian.

Data: 2011-08-19 11:52:49
Autor: Kosu
On 2011-08-19 11:41, Fabian wrote:
[...]

To pewnie zależy od ¶rodowiska, bo w¶ród moich znajomych większo¶ć się
wła¶nie kręci po mie¶cie (ew. dojeżdża do parku). I pewnie wła¶nie tak
roweru używa pewnie 3/4 mieszczuchów (a większo¶ć z nich ma "górale"
itp). Dla nich taki rower byłby idealny.

Rower jako komunikacja czy na zakupy to trochę inna sprawa - je¶li kto¶
musi go zostawiać w niepewnej okolicy, to sam oszacowuje na jak±
ewentualn± stratę może sobie pozwolić. Nie mniej przypinanie roweru za
200 zł u-lockiem za podobn± kwotę uważam za lekk± przesadę.

No i nie przesadzajmy z tymi kradzieżami rowerów. Pewnie jest to u nas
większy problem niż na tzw. Zachodzie, ale nie należy panikować -
przypięty rower raczej odnajdziemy tam, gdzie go zostawili¶my.

Tak naprawdę duża różnica pojawia się, gdy roweru nie przypniemy. W
Polsce najprawdopodobniej zniknie :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-19 10:13:32
Autor: piotrpo
On 2011-08-18 14:45, piotrpo wrote:
> Akurat dla mnie tzw. rower miejski to nieporozumienie, ale co kto lubi.

Tzn. możesz sobie wyobrazić do miasta co¶ dużo wygodniejszego niż choćby
taki Specialized Sirrus?
Nie wiem czy odszukałem wła¶ciwy rower, ale na to co ja rozumiem jako mieszczucha to zdecydowanie nie wygl±da. Za mieszczucha uważam tzw. holendry - czyli wygodna pozycja za kierownic±,  single speed, ew, 3 przełożenia w pia¶cie, pełne błotniki, dynamo itd. czyli rower, na który można wsi±¶ć w normalnym ubraniu, i przemieszczać się na krótkich trasach z prędko¶ciami 15-
20 km/h. Powodem dla którego ja korzystam z roweru w mie¶cie jest jego efektywno¶ć w dotarciu do pracy/domu na któr± składaj± się takie rzeczy jak prędko¶ć przelotowa, zwinno¶ć w korkach, możliwo¶ć wykorzystania alternatywnych dróg. Gdybym mógł sobie pozwolić na posiadanie kilku rowerów, to prawdopodobnie wybrał bym co¶ w stylu miejskich szosówek jak w twoim przykładzie, skoro nie mogę, to korzystam z górala z założonymi kojakami. Gdyby nie jakie¶ tam ograniczenia rodzinno-przestrzenno-finansowe, to prawdopodobnie kupił bym który¶ z modeli canonndale bad boy.
Ale jak już pisałem - je¶li kto¶ chce mieć wygodnie w sensie komfortu - to niech sobie kupuje mieszczucha.

Data: 2011-08-19 17:11:52
Autor: szaman
On 08/17/2011 09:23 PM, BoDro wrote::

-- Rowery city stanowi± w tej chwili ok. 68 proc. naszej sprzedaży,
ł±cznie z eksportem -- mówi "DGP" Grażyna Moskal, dyrektor handlowa
Arkus & Romet Group.

A kupiłby¶ sobie MTB-a z Arkusa?
Stanowi± one mniejsz± czę¶ć ich produkcji, zatem co w tym dziwnego, że więcej mieszczuchów im schodzi...

sz

Góóóraaalaaa, czy Ci nie żaaal?