Data: 2011-08-08 22:53:20 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-08 22:26, Dykus pisze:
Witam,Szyba na to się szybko odmraża i lepiej się myje (płyn w trakcie mrozów nie sika cienkim oleistym strumyczkiem lecz niemal mgiełką zrasza a do tego ciepły jest skuteczniejszy - nawet latem lepiej zdejmuje wszelkie robactwo). :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-09 09:01:06 | |
Autor: Myjk | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Mon, 08 Aug 2011 22:53:20 +0200, R2r
Szyba na to się szybko odmraża i lepiej się myje (płyn w trakcie mrozów nie sika cienkim oleistym strumyczkiem lecz niemal mgiełką zrasza a do tego ciepły jest skuteczniejszy - nawet latem lepiej zdejmuje wszelkie robactwo). :-) Masz coś takiego u siebie zamontowane? Ja walczę w zimie z zamarzającymi wycieraczkami. Odkłądają się tak nisko, że nie ogrzewa ich szyba i zwyczajnie zamarzają po chwili (zwłaszcza przy tych ostatnich zimowych mrozach). Planowałem na tę zimę wymontować dechę i jakieś maty grzewcze tam położyć od wewnątrz, ale za dużo z tym roboty (z wyciąganiem dechy). Niestety Mazda to nie Volvo. :| -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 10:45:31 | |
Autor: Maciek | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Planowałem na tę zimę wymontować dechę i Nie wiem jak tam w Maździe masz ale przynajmniej teoretycznie rozpatrując ;-). Jeżeli Ci wycieraczka nie dojeżdżają do krawędzi słupka od strony kierowcy a zostaje trochę cm to prawdopodobnie wystarczy jej ramię przykręcić tak aby w skrajnych położeniach kończyła swoją pracę tuż przy słupku a w dolnym położeniu jeszcze na szybie - tak aby była od niej podgrzewana. Z tego co z tym majstrowałem w kilku samochodach to zazwyczaj ramię wycieraczki jest przykręcane jedną nakrętką na stożku z wieloklinem, regulacja bardzo prosta. |
|
Data: 2011-08-09 11:42:07 | |
Autor: Myjk | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Tue, 09 Aug 2011 10:45:31 +0200, Maciek
Jeżeli Ci wycieraczka nie dojeżdżają do krawędzi słupka od strony kierowcy a zostaje trochę cm Chodziło mi o pozycję spoczynkową wycieraczek. Tam wszystko zamarza, bo wycierka "spada" poniżej linii szyby ogrzewanej przez nawiew. Jest na szczęście opcja, że można pyknąć lekko wajchę i wycieraczki się uniosą (ale dobrze podgrzewana jest ylko ta od pasażera, kierowcy nadal przymarza) -- tylko to nie fjuczer a bug, więc udaje się co 3-5 raz i jest dosć upierdliwe, zwłaszcza przy sporych opadach. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 12:06:56 | |
Autor: Javelin | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Witam!
W liście od "Myjk" datowanym 9 sierpnia 2011 (11:42:07) napisano: Tue, 09 Aug 2011 10:45:31 +0200, Maciek Jeżeli Ci wycieraczka nie dojeżdżają do krawędzi słupka od strony kierowcy a zostaje trochę cm Chodziło mi o pozycję spoczynkową wycieraczek. Tam wszystko zamarza, bo Przecież jeżeli przesuniesz wycieraczkę na wileoklinie tak aby dojeżdżała do słupa to automatycznie pozycja spoczynkowa też będzie wyższa. Nie regulujesz zakresu pracy silnika tylko ułożenie wycieraczki. -- Javelin Kraków Citroen Xantia II Break TurboD |
|
Data: 2011-08-09 12:25:29 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-09 12:06, Javelin pisze:
Przecież jeżeli przesuniesz wycieraczkę na wileoklinie tak aby Tak sobie spojrzałem z ciekawości - Laguna III od pozycji spoczynkowej do granicy czarnej maski na dole szyby (a to jeszcze nie jest obszar skutecznie ogrzewany wnętrzem) ma 6 cm. Tyleż samo od pozycji zwrotu z boku do granicy szyby. Tak więc pole manewru małe i nie specjalnie skuteczne - wyżej podnieść już nie specjalnie można, zważywszy fakt, że na szybszym biegu granice zwrotów się rozsuwają (im wycieraczka szybciej pracuje tym jej ramię silniej się odkształca). Estetykę takiego podniesienia wycieraczek pominę. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-09 12:50:47 | |
Autor: Myjk | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Tue, 9 Aug 2011 12:06:56 +0200, Javelin
Przecież jeżeli przesuniesz wycieraczkę na wileoklinie tak aby Ah, w ten deseń. W takim razie u mnie do słupka jest 2-5 cm (w zależności od szybkości pracy wycieraczek), natomiast aby wycieraczka spoczęła w odpowiednim, całkiem ogrzanym miejscu, potrzeba min. 6-8 cm. Jak już wspominałem, mimo uniesienia wycieraczek wajchą, w skrajnych wypadkach na kratce poniżej robiło się lodowisko. Tam po prostu wszystko zamarza ("zaleta" silnika diesla, który ledwo sam siebie grzeje). -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 10:51:29 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-09 09:01, Myjk pisze:
Mon, 08 Aug 2011 22:53:20 +0200, R2rW jednym samochodzie (tym, który miałeś okazję widzieć) tak. Nazywa się to to HotShot i firmowane jest przez Webasto. Ja walczę w zimie z zamarzającymi wycieraczkami. Odkłądają się tak nisko,Bolączka wielu współczesnych samochodów - wycieraczki pozycję spoczynkową mają poniżej obszaru grzanego wnętrzem samochodu. Alkohol z płynu odparowuje szybko, woda nie i zamarza. Tutaj podgrzewanie płynu pomaga trochę, bo rozmraża lód blisko szyby (czyli bezpośrednio przy krawędzi zbierającej) i pozwala na jego szybsze odparowanie. Chrysler w Voyagerze zastosował w miejscu spoczynkowym wycieraczek zwykłą grzałkę (taką jak w tylnych szybach). Że inni nie podchwycili tego - prostego skądinąd - pomysłu. Oczywiście można też zastosować ogrzewaną elektrycznie całą szybę czołową, ale to już dość droga sprawa. Niestety Mazda to nie Volvo. :|Ani nie Laguna ;-) Ale podejrzewam, że HotShota da się zainstalować i do Madzi. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-09 11:50:00 | |
Autor: Myjk | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Tue, 09 Aug 2011 10:51:29 +0200, R2r
Masz coś takiego u siebie zamontowane?W jednym samochodzie (tym, który miałeś okazję widzieć) tak. ;) Nazywa się to to HotShot i firmowane jest przez Webasto. No, jak webasto to cena zapewne kosmos. :| Ogólnie na szyby to ja mam właśnie postojowe ogrzewanie na pilota, ale chwila moment po wyjeździe na drogę i robi się pasztet. Ja walczę w zimie z zamarzającymi wycieraczkami. Odkłądają się tak nisko,Bolączka wielu współczesnych samochodów - wycieraczki pozycję spoczynkową mają poniżej obszaru grzanego wnętrzem samochodu. Alkohol z płynu odparowuje szybko, woda nie i zamarza. Tutaj podgrzewanie płynu pomaga trochę, bo rozmraża lód blisko szyby (czyli bezpośrednio przy krawędzi zbierającej) i pozwala na jego szybsze odparowanie. Jako pierwsze zastosowało takie rozwiązanie (AFAIK) własnie Volvo (w końcu skandynawia). Ta sama zasada -- tam gdzie wycieraczka parkuje, tam ją właśnie podgrzewa. Taki sam miałem plan na Mazdziochę, ale jak zobaczyłem tutaj: http://youtu.be/S-eK5fH9f3s ile roboty jest z rozebraniem kokpitu, to zwątpiłem. Nie jestem samobójcą. ;) Oczywiście można też zastosować ogrzewaną elektrycznie całą szybę czołową, ale to już dość droga sprawa. Zdaje się w Fordach (Mondeo?) dają taką opcję. Niestety Mazda to nie Volvo. :|Ani nie Laguna ;-) Zaraz poszukam jak to wygląda, ale niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie mat grzewczych. W sumie może da się tam jakoś od grodzi dostać -- tego jeszcze nie sprawdzałem. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 12:15:24 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-09 11:50, Myjk pisze:
Tue, 09 Aug 2011 10:51:29 +0200, R2rZbliżona od XCarlink ;-) A tak poważniej ok. 350,- zł brutto, z tym, że są kłopoty z dostępnością... Kiedyś (nie wiem czemu teraz nie) były i w Lagunach i w Meganach...Oczywiście można też zastosować ogrzewaną elektrycznie Ale drogie to to było - w 2000 r. szyba atermiczna do Megane I w ASO kosztowała z wymianą ok. 1100 zł, szyba z podgrzewaniem 2300... HotShot działa również latem naprawdę ułatwiając mycie szyby. Ciepły (nawet do 60 st.!) płyn jest zdecydowanie skuteczniejszy w usuwaniu wszelkiego rodzaju syfu i robactwa.Niestety Mazda to nie Volvo. :|Ani nie Laguna ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-09 12:49:46 | |
Autor: Myjk | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Tue, 09 Aug 2011 12:15:24 +0200, R2r
No, jak webasto to cena zapewne kosmos. :|Zbliżona od XCarlink ;-) O dzięki, już nasmarowałem do nich. Zdaje się w Fordach (Mondeo?) dają taką opcję.Kiedyś (nie wiem czemu teraz nie) były i w Lagunach i w Meganach... Nieźle. HotShot działa również latem naprawdę ułatwiając mycie szyby. Ciepły (nawet do 60 st.!) płyn jest zdecydowanie skuteczniejszy w usuwaniu wszelkiego rodzaju syfu i robactwa. Hm... ale z tego co piszą na stronie, to się uruchamia jakimś oddzielnym przyciskiem? -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 14:17:48 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-09 12:49, Myjk pisze:
Tue, 09 Aug 2011 12:15:24 +0200, R2rTak. Nie mam teraz pod ręką samochodu z tym urządzeniem (trochę go obiłem dwa miesiące temu i stoi w warsztacie), ale to jest przycisk wielkości ok. 1,5 cm x 1,5 cm i grubości ok. 0,5 cm, z zieloną diodą sygnalizującą. W Lalce umieściłem go po lewej stronie muszli zegarów, tam bowiem jest dość dobrze zamaskowane łączenie elementów deski rozdzielczej i praktycznie nie widać żadnego rzeźbienia. Całość składa się z urządzenia z przepływowym zbiorniczkiem podgrzewanym, w którym mieści się praktycznie całość "ustrojstwa" łącznie z pompką. Do tego podłączony jest przycisk - jedyna część umieszczana wewnątrz kabiny, połączona niezbyt grubym kabelkiem. Do tego dwa wężyki, zaworki jednokierunkowe zapobiegające cofaniu się płynu no i solidny przewód zasilający z bezpiecznikiem 60A (sic!). Hotshota mam przymocowanego pod pokrywą silnika przy podszybiu. Przewód zasilający podłączony bezpośrednio do akumulatora (oczywiście przez ten "jebutny" bezpiecznik), masa do jakiegoś najbliższego punktu masowego. Przewód sterujący jako jedyny przechodzi przez firewall samochodu do wewnątrz, gdzie łączy się go z przyciskiem sterującym. Wszystkie przewody należy przymocować do wiązek przewodów samochodu żeby nie latały luźno i nie groziło im przetarcie. Jeśli chodzi o płyn, to OIDP urządzenie wstawia się w wężyk dysz spryskiwaczy przed rozgałęzieniem - możliwie blisko dysz. Ot i cała filozofia. :-) Urządzenie działa w dwóch trybach: ręcznym (włączasz przez przyciśnięcie i przytrzymanie przycisku przez ok. sekundę - kontrolka zapala się w sposób ciągły), po włączeniu i odczekaniu pół minuty do minuty spryskujesz szyby ciepłym płynem, (po czym warto wyłączyć grzanie, bo pobór prądu jest naprawdę spory), oraz automatycznym (przycisk przytrzymujesz ok. 3 sekund, kontrolka zaczyna pulsować), gdzie urządzenie samo uruchamia własną pompkę za każdym razem, gdy porcja płynu się odpowiednio podgrzeje. W tym ostatnim trybie płyn schodzi w takim tempie, że natychmiast trzeba zacząć się rozglądać za stacją lub sklepem. :-] Chyba nawet wysokociśnieniowe spryskiwacze ksenonów tak szybko nie wypompowywały płynu... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-09 14:29:49 | |
Autor: Myjk | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Tue, 09 Aug 2011 12:15:24 +0200, R2r
z tym, że są kłopoty z dostępnością... Nawet poważne, właśnie dostałem Re: od webasto, że już nie będzie tego w sprzedaży. Może parę samochodów się spaliło... -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 17:50:09 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-09 14:29, Myjk pisze:
Tue, 09 Aug 2011 12:15:24 +0200, R2ra to szkoda, bo rozważałem instalację tego przed zimą w nowym autku... Może paręMyślę, że za mały zbyt mogli mieć. Te 350 zł to obecnie, a podobno pierwszy właściciel mojej Lalki II kupował je w cenie hurtowej ponad 700,- -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-09 18:08:14 | |
Autor: Myjk | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Tue, 09 Aug 2011 17:50:09 +0200, R2r
a to szkoda, bo rozważałem instalację tego przed zimą w nowym autku... Ale to nie był produkt Webasto. Są takie na ebayu za $150, więc możemy sobie ściagnąć. :) Póki co jeszcze zajrzę pod maskę (tylko niech te komary jakiś szlag trafi) i zobaczę czy na grodzi nie da się jakoś mat grzewczych zamontować, aby podgrzewało także zamarzające kraty, bo szczerze mówiąc parę razy mi poprzednie zimy zaszły za skórę w tej kwestii. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 12:28:34 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-09 11:50, Myjk pisze:
Zaraz poszukam jak to wygląda, ale niewątpliwie najlepszym rozwiązaniemhttp://www.ogrzewania.pl/Inne-produkty-HotShot-70p.html niestety aktualnie nie mają ale można zadzwonić i się dowiedzieć jakie są szanse. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-09 15:07:29 | |
Autor: Olo | |
Gor±ca woda ze spryskiwaczy na zimê | |
W dniu 2011-08-09 11:50, Myjk pisze:
Jako pierwsze zastosowa³o takie rozwi±zanie (AFAIK) w³asnie Volvo (w koñcu a ten filterek od nawiewu to kiedykolwiek zmienia³e¶? :) W ogóle dostêp do tego czujnika i filtra jaki¶ masakryczny... |
|
Data: 2011-08-09 15:43:21 | |
Autor: Myjk | |
Gor±ca woda ze spryskiwaczy na zimê | |
Tue, 09 Aug 2011 15:07:29 +0200, Olo
a ten filterek od nawiewu to kiedykolwiek zmieniałeś? :) Chodzi o filtr kabonowy? Tak, jego się wymienia bez rozbebeszania całego kokpitu. Wystarczy zdjąć schowek. Minuta roboty z wymianą wraz z rozpakowaniem nowego filtra i zaniesieniem starego do śmietnika. ;) Filtr kabinowy wymieniam średnio 3-5x w roku, w zależności jak szybko się usyfi. W ogóle dostęp do tego czujnika i filtra jakiś masakryczny... Na szczęście ten czujnik nie pada praktycznie wcale. Z filtrem j.w. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-09 21:55:06 | |
Autor: Dykus | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Witam,
W dniu 2011-08-08 22:53, R2r pisze: Ciekawe co na to szyba. Szyba na to się szybko odmraża i lepiej się myje Ciekawi mnie raczej jakie jest ryzyko pęknięcia takiej szyby, w końcu zmrożoną do nawet -20*C nagle polewamy strumieniem wody +30*C (albo i więcej)... Niby ilości niewielkie, ale jednak. :) -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-08-09 20:14:15 | |
Autor: masti | |
Gor±ca woda ze spryskiwaczy na zimê | |
Dnia pięknego Tue, 09 Aug 2011 21:55:06 +0200 osobnik zwany Dykus
wystukał: Witam, ale po co tak ciepłą? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-09 22:49:35 | |
Autor: Dykus | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Witam,
W dniu 2011-08-09 22:14, masti pisze: Ciekawi mnie raczej jakie jest ryzyko pęknięcia takiej szyby, w końcu ale po co tak ciepłą? Nie wiem, nie znam się, opieram się na filmach z YouTube, a tam przy temperaturze otoczenia -20*C jak psikną to leci sporo pary i wydaje mi się, że te +30*C ta woda ma jak spada na szybę. Ale para może być też spowodowana rozproszeniem wody przez same spryskiwacze. Nie wiem jaka jest temperatura takiej wody w rzeczywistości w takich systemach... Za niska chyba też być nie może, bo zamarznie na szybie zanik nastąpi kolejny wystrzał... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-08-09 21:15:18 | |
Autor: masti | |
Gor±ca woda ze spryskiwaczy na zimê | |
Dnia pięknego Tue, 09 Aug 2011 22:49:35 +0200 osobnik zwany Dykus
wystukał: Witam, czyli wg Ciebie ma +10 to gdzie ta gorąca? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-10 19:03:52 | |
Autor: Dykus | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
Witam,
W dniu 2011-08-09 23:15, masti pisze: Nie wiem, nie znam się, opieram się na filmach z YouTube, a tam przy czyli wg Ciebie ma +10 to gdzie ta gorąca? Zakładałem, że +30*C ma jak trafia na szybę, to daje różnicę 50*C - przy niewiele większej potrafią pękać dzbanki deklarowane jako żaroodporne. ;) -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-08-11 00:09:06 | |
Autor: Jacek | |
Gor±ca woda ze spryskiwaczy na zim | |
U¿ytkownik "Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j1udm8$kbj$1news.onet.pl...
Nie wiem, nie znam siê, opieram siê na filmach z YouTube, a tam przy jest jeszcze takie pojêcie fizyczne jak pojemno¶æ cieplna (Cp). dla wody o temp 25 to 4,18, dla szk³a 0,8. Na ch³opski rozum, szyba bêdzie sie nagrzewaæ 5 razy szybciej ni¿ woda sch³adzaæ na niej, co mo¿e powodowaæ pêkniêcia. Inna sprawa, ale czêsto zim± szklarze maj± ogrom roboty z tylnymi szybami gdy te s± grzane elektrycznie przy silnych mrozach. Podobno pêkaj± od naprê¿eñ spowodowanych nag³± zmian± temp szyby. A taka szyba nagrzana drutami oporowymi jak± ma temp? Nie s±dze ¿eby mog³a oparzyæ cz³owieka. Lusterka grzane elektrycznie s± mocno ciep³e, ale nie parz±. Czyli mog± mieæ te 50*C lub wiêcej. Tylko szk³o na lusterka ma pewnie inny sk³ad/budowe ni¿ szyby. Jacek |
|
Data: 2011-08-09 22:27:25 | |
Autor: R2r | |
GorÄ…ca woda ze spryskiwaczy na zimÄ™ | |
W dniu 2011-08-09 21:55, Dykus pisze:
Witam, Nie stwierdziłem problemów przez cztery lata eksploatacji (+ 2 lata poprzedni właściciel). -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |