Góral dla Kobiety

Data: 2014-03-20 08:48:08
Autor: Greg
Góral dla Kobiety
może ktoœ przerabiał temat i może coœ polecić ?
oglšdam unibike fusion lds http://www.unibike.pl/fusionlds.html
będzie ok czy coœ go dyskwalifikuje ?

pozdrawiam,
greg

Data: 2014-03-20 08:07:33
Autor: Ignac
Góral dla Kobiety
W dniu czwartek, 20 marca 2014 08:48:08 UTC+1 użytkownik Greg napisał:

może ktoś przerabiał temat i może coś polecić ?
Jako "szietmano" ortodoks powiem krótko-bierz go.
Ciekawi mnie natomiast,co za to dostaniesz?

Data: 2014-03-21 08:03:15
Autor: Greg
Góral dla Kobiety
Ciekawi mnie natomiast,co za to dostaniesz?

towarzystwo żony ...przyroda,ptaki,wspólne wrażenia...  dalej ... już wiesz ;)

Data: 2014-03-20 08:54:21
Autor: qrt
Góral dla Kobiety
Dnia Thu, 20 Mar 2014 08:48:08 +0100, Greg napisał(a):

może ktoś przerabiał temat i może coś polecić ?
oglądam unibike fusion lds http://www.unibike.pl/fusionlds.html
będzie ok czy coś go dyskwalifikuje ?

pozdrawiam,
greg

piasty shianio, kaseta, korba z wymienialnymi koronkami, ludzkie szprychy.
Wszystko tak jak trzeba. Być może w tej cenie da sie kupić coś nieco
lepszego - nie wiem - nie orientuje sie. Ale moge zaryzykować stwierdzenie iż ten unibike wtopą nie bedzię.

Data: 2014-03-20 09:09:19
Autor: Jacek Maciejewski
Góral dla Kobiety
Dnia Thu, 20 Mar 2014 08:54:21 +0100, qrt napisał(a):

będzie ok czy coś go dyskwalifikuje ?

A mieszka (ew. jeździ) w górach? Bo jak nie to górala nie potrzebuje.
--
Jacek

Data: 2014-03-20 09:44:49
Autor: Greg
Góral dla Kobiety
A mieszka (ew. jeździ) w górach? Bo jak nie to górala nie potrzebuje.
-- Jacek

na mazurach, głownie szutry, czasami bardzo "zapiaszczone"

Data: 2014-03-20 09:52:44
Autor: qrt
Góral dla Kobiety
Dnia Thu, 20 Mar 2014 09:44:49 +0100, Greg napisał(a):

A mieszka (ew. jeździ) w górach? Bo jak nie to górala nie potrzebuje.
-- Jacek

na mazurach, głownie szutry, czasami bardzo "zapiaszczone"

no to góral bedzie jak znalazł. Na piasek nic lepszego poza szerokimi
oponami nie wymyślono.

Aczkolwiek zwróce uwagę iż na piasek najlepszy jest jak najdrobniejszy
bieżnik. Kostka na bieżniku powoduje rycie w piasku.

Data: 2014-03-20 12:45:23
Autor: artek
Góral dla Kobiety
qrt wrote:
[...]

mi na piachu akurat na noby nicach najlepiej się jeździ.
za to fatalnie na crossmarkach (drobny bieznik) i bardzo jako tako na miche dry2 (bieznik też drobny). na nowych wild racerach jeszcze nie sprawdzałem, bo mam tylko jedna oponę z tyłu.

--
art3k

Data: 2014-03-20 13:21:55
Autor: qrt
Góral dla Kobiety
Dnia Thu, 20 Mar 2014 12:45:23 +0100, artek napisał(a):

qrt wrote:
[...]

Drobny i *gesty*. Zapomniałem dodać :)

Data: 2014-03-20 15:07:25
Autor: artek
Góral dla Kobiety
qrt wrote:
[...]

no właśnie. i na takim drobnym a gęstym jeździ mi się najgorzej.
nota bene noby nic - czyli solidna opona z wyraźnym a niezbyt gęstym bieżnikiem na trudny teren - najlepiej sprawdza mi się również na świeżym śniegu.

--
art3k

Data: 2014-03-20 14:34:05
Autor: Titus Atomicus
Góral dla Kobiety
In article <bcw9lec4wflj$.1av8jhcmd3suy$.dlg@40tude.net>,
 qrt <m@il.jakis> wrote:

> [...]

Aczkolwiek zwróce uwagę iż na piasek najlepszy jest jak najdrobniejszy
bieżnik. Kostka na bieżniku powoduje rycie w piasku.

To dziwne.
Kiedys byla tu taka dyskusja i pewien grupowy wszystkowiedzacy autorytet wypowiadal calkiem odmmienna opinie.

--
TA

Data: 2014-03-20 12:56:48
Autor: Jacek Maciejewski
Góral dla Kobiety
[...]

Jeździłem po Kaszubach i Mazurach więc znam tamtejsze drogi. Jeśli ma
zamiar robić 50-100% drogi po szutrach czy piaskach to OK, te opony to
dobry wybór. Jeśli będzie robić mniej niż 50% takich dróg to lepszym
rozwiązaniem jest koło 28 z oponą 1,25 przód 1,5 tył. A  przedni amor jest
w każdym przypadku zbędny.
Oddzielną sprawą jest roczny przebieg. Jeśli będzie to paręset km w
kawałkach do 50km, to taka kiera czy rama może być. Jeśli więcej
rocznie/dziennie to są wygodniejsze rozwiązania.
--
Jacek

Data: 2014-03-20 13:07:23
Autor: Greg
Góral dla Kobiety
Oddzielną sprawą jest roczny przebieg. Jeśli będzie to paręset km w
kawałkach do 50km, to taka kiera czy rama może być. Jeśli więcej
rocznie/dziennie to są wygodniejsze rozwiązania.
-- Jacek

dokładnie takie dystanse są planowane.

Dzięki wszystkim!

Data: 2014-03-20 20:18:58
Autor: Krycha
Góral dla Kobiety
W dniu 2014-03-20 08:48, Greg pisze:
(...)
oglšdam unibike fusion lds http://www.unibike.pl/fusionlds.html
będzie ok czy coœ go dyskwalifikuje ?

Tak dyskwalifikuje, wg. mnie, wysoka rama.
Skoro to ma być rower dla kobiety.

Krycha

-- -
Ta wiadomoœć e-mail jest wolna od wirusów i złoœliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-03-21 06:38:24
Autor: artek
GĂłral dla Kobiety
W dniu 2014-03-20 20:18, Krycha pisze:
[...]

ale przecież to wersja lds czyli lady. ta rama jest specjalnie obniżana. porównaj z wersją męską czyli gts.

--
artek

Data: 2014-03-21 08:00:26
Autor: Greg
Góral dla Kobiety
Tak dyskwalifikuje, wg. mnie, wysoka rama.
Skoro to ma być rower dla kobiety.

moja lejdi ma 181 cm wiec bedzie ok :)

Data: 2014-03-21 06:52:33
Autor: Ignac
Góral dla Kobiety
W dniu piątek, 21 marca 2014 08:00:26 UTC+1 użytkownik Greg napisał:

moja lejdi ma 181 cm wiec bedzie ok :)

Greg już się ślinię i ci zadroszczę :)

Data: 2014-03-20 21:39:25
Autor: ToMasz
Góral dla Kobiety
W dniu 20.03.2014 08:48, Greg pisze:
może ktoœ przerabiał temat i może coœ polecić ?
oglšdam unibike fusion lds http://www.unibike.pl/fusionlds.html
będzie ok czy coœ go dyskwalifikuje ?
Wszystko wyglšda OK, poza cenš....
ToMasz

Data: 2014-03-21 10:35:20
Autor: qrt
Góral dla Kobiety
Dnia Thu, 20 Mar 2014 21:39:25 +0100, ToMasz napisał(a):

W dniu 20.03.2014 08:48, Greg pisze:
może ktoś przerabiał temat i może coś polecić ?
oglądam unibike fusion lds http://www.unibike.pl/fusionlds.html
będzie ok czy coś go dyskwalifikuje ?
Wszystko wygląda OK, poza ceną....
ToMasz

szczerze powiedziawszy takie uwagi niewiele wnoszą. Ja sie na cenach
aktualnie nie znam. Ten rower jest złożony można powiedzieć solidnie.
Wszystko z jednej stajni - łacznie z łańuchem. Czy 1600 za taki rower to
dużo? Ja np nie wiem bo nie znam oferty rynkowej. Wyglada to przyzwoicie ale jesli uważasz iż to za dużo to wypadało by podać
jakaś przykład sprzętu tańszego i lepiej wyposażonego. Wówczas mozna podyskutować na ten temat. W inym wypadku taka opinia jest
zupełnie bezwartościowa.

Data: 2014-03-21 17:12:11
Autor: AL
Góral dla Kobiety
On 2014-03-21 10:35, qrt wrote:
[...]

ja uważam, że jest OK - aczkolwiek poszukaj tego samego roweu u dystrybutorów - czasami są promocje - np. wyprzedaż zeszłego sezonu (często róni się tylko malowaniem).
Ja tak m.in. kupiłem dwa trekkingi krossa transalp) - cena wyjsciowa 1800pln, po przeszukaniu rynku dostalem takie dwa po 1400/szt.

Data: 2014-03-23 19:14:29
Autor: Marek
Góral dla Kobiety
W dniu 2014-03-21 17:12, AL pisze:

ja uważam, że jest OK - aczkolwiek poszukaj tego samego roweu u
dystrybutorów - czasami są promocje - np. wyprzedaż zeszłego sezonu
(często róni się tylko malowaniem).

Tylko dobrze jest poczytać najpierw warunki gwarancji. Unibike ma dość osobliwe. Rower kupiony wysyłkowo jest traktowany jako bez przeglądu "0" a więc pozbawiony gwarancji. Można taki przegląd wykonać u innego dystrybutora ale trzeba za to zapłacić 10% wartości roweru.

Marek

Data: 2014-03-21 18:01:31
Autor: ToMasz
Góral dla Kobiety
W dniu 21.03.2014 10:35, qrt pisze:
[...]

jak go dostanesz w kartonie - to nie jest solidnie. jak w sklepie - być   może
Wszystko z jednej stajni - łacznie z łańuchem.
Być może z jednej stajni, nie z jednej grupy, a to już świadczy o tym, że jak każdy tani producent, pakuje to co ma i będzie jako tako działało, a nie kupuje wszystko jak leci.
Czy 1600 za taki rower to
dużo?
za jaki rower? Ja chwilowo jestem mechanikiem, a ogólnie mężczyzną, więc dlamnie _ten rower_ to dwa koła, 8 biegów i firmowy amor. za te komponenty 1600zł to dużo, choć nie bardzo. za ramę "fit" ładne kolorki i kosztowną nalepkę - moze być bardzo tanio, ale ja o tym niemam bladego pojęcia.
ToMasz

Data: 2014-03-21 20:34:01
Autor: qrt
Góral dla Kobiety
Dnia Fri, 21 Mar 2014 18:01:31 +0100, ToMasz napisał(a):

szczerze powiedziawszy takie uwagi niewiele wnoszą. Ja sie na cenach
aktualnie nie znam. Ten rower jest złożony można powiedzieć solidnie.
jak go dostanesz w kartonie - to nie jest solidnie. jak w sklepie - być   może

unibike nie sprzedaje w sieci.
Wszystko z jednej stajni - łacznie z łańuchem.
Być może z jednej stajni, nie z jednej grupy, a to już świadczy o tym, że jak każdy tani producent,

czemu "tani"? Niby ci "drodzy" tak nie robią?
pakuje to co ma i będzie jako tako działało, a nie kupuje wszystko jak leci.

no i co z tego?
jesteś jednym z tych co uważają iż homogeniczność grup jest podstawą
dobrego działania całości?
[...]

rozumiem ze jesteś z tych co to złożą rower z używanych cześci kupionych na
allegro czy wyprzedażach a wszycy inni to kupią nowy sprzęt w sklepie to
przepłacają bo da sie taniej? I oczywiście własna robocizna, koszt narzędzi, czas poświęcony na
jeżdzenie, szukanie i składanie nie liczy sie do wartości roweru?
za ramę "fit" ładne kolorki i kosztowną nalepkę - moze być bardzo tanio, ale ja o tym niemam bladego pojęcia.

Jak masz autorowi wątku jakaś tańszą propozycję do zaproponowania to się
nie krępuj. :)

pzdr.

Data: 2014-03-21 22:16:01
Autor: ToMasz
Góral dla Kobiety
unibike nie sprzedaje w sieci.
jasne. Unibike sprzedaje rowery w kartonach sklepom, następnie sklepy sprzedają klientom.
Wszystko z jednej stajni - łacznie z łańuchem.
Być może z jednej stajni, nie z jednej grupy, a to już świadczy o tym,
że jak każdy tani producent,
czemu "tani"? Niby ci "drodzy" tak nie robią?
czepiasz się żeby się przyczepić, czy tak z nudów?

Weź katalog shimano, otwórz na dowolnej stronie na której jest cała grupa i zobacz jakie komponenty w jej skład wchodzą. Gdybym ja był bardzo bogaty, życzyłbym sobie, żeby na moim nowym fabrycznym firmowym rowerze były komponenty które w katalogu shimano są na jednej stronie.

Oczywiście że możesz acere pomieszać z altusem i będzie działało. Tylko dlaczego projektant roweru tak zamieszał? Ano dlatego że promocja była tylko na 2 komponenty z 5, i pozostałe 3 trzeba było kupić nie z grupy, tylko najtańsze pasujące. szczególnie 2 największych polskich producentów w tym króluje. PRzy tysiącach rowerów każda urwana złotówka się liczy.

[...]

nie. jem parówki za 9zł/kg i  nie spodziewam się tam znaleźć za wiele mięsa. ale jak dzieciom kupuje wędlinę za 36zł/kg to WYMAGAM żeby tam było prawie samo mięso bez konserwantów.

rozumiem ze
wybacz, ale Twoje "rozumiem" nie znaczy to samo co zgaduje, więc nie nadużywaj "rozumu" w słownictwie, bo nie taka jego rola

jesteś z tych co to złożą rower z używanych cześci kupionych na
allegro czy wyprzedażach a wszycy inni to kupią nowy sprzęt w sklepie to
przepłacają bo da sie taniej?
1.  nie na allegro
2. tak się nieda, wręcz przeciwnie, rower sprzedany na części będzie droższy
3. Tak, zdarza mi się składać rowery, ale tylko takie których nieda się kupić bo ich nikt nie robi. sam tu pytałem o 28 rama alu widelec alu, mniej niż 12kg taniej niz 1200zł......

Jak masz autorowi wątku jakaś tańszą propozycję do zaproponowania to się
nie krępuj. :)

tu niestety Ty i Autor macie racje. Wybaczcie, bo ja troszkę inaczej do swojej roli podszedłem. pozwólcie że się teraz wytłumaczę.

jest reklama w gazecie. Dzisiaj na promocji kilogram pieczeni za 50zł. Uwaga: do 1 kg pieczeni zużyto 0.3 kg zwierzaka. Czyli gatunek marny. pytanie czy warto dać 5 dych? Moim zdaniem nie. Czy mogę napisać NIE WARTO i nie podawać przykładu że w tesko kabanosy korzystniej? Moim zdaniem mogę, bo w tesko będzie inna potrawa, wykwintniejsza,  ale ktoś może miał ochotę na właśnie tą pieczeń, nikt inny nie oferował pieczeni i świadomie wydał 50zł na byle co.
Wracając do rowerów. jest wiosna, najgorszy moment na zakupy rowerów. Przyznaję że przedmiotowy unibike jest niegłupi. jak najbardziej technicznie poprawny rower. ale cena taka trochę nie pasująca. nie tyle że niby super za drogi, ale to w końcu grupa dyskusyjna jest rowerowa! Weźmy koledze poradźmy jak by tu urwać z tego roweru ze 4 stówki! Skoro za 1200zł można kupić 29er podobnej klasy, albo za 1500zł rower na hydraulicznych tarczowych hamulcach, to czemu nie miał by się znaleźć rower z ramą fit na kasecie za 1200zł? JA nie mam żadnych propozycji, ale wiem że z punktu finansowego jest to jak najbardziej możliwe. źle ze to napisałem? Z Waszych uwag widzę że źle.....
Przepraszam
ToMasz

Data: 2014-03-22 08:28:46
Autor: qrt
Góral dla Kobiety
Dnia Fri, 21 Mar 2014 22:16:01 +0100, ToMasz napisał(a):

unibike nie sprzedaje w sieci.
jasne. Unibike sprzedaje rowery w kartonach sklepom, następnie sklepy sprzedają klientom.

w sklepie sprzedadzą w kartonie tylko na życzenie klietna.
[...]

a ja nie. Łącze korbe XT (bo lekka i ładna) z koronkami acera (bo stalowe, tanie i 8
biegowe) oraz suportem z rodziny LX (bo takie były akurat w sklepie) Manetki XT (bo fajnie sie klika) z przerzutką alivio (bo ma szeroki wózek)
Piastę tylną mam pozagrupową (bo niby mocne sprzęgło)- w ogóle osobna
strona w katalogu...
Oczywiście że możesz acere pomieszać z altusem i będzie działało.

i na dodatek bedzie dobrze działać.
[...]

a klient chce tanio.

Jak masz autorowi wątku jakaś tańszą propozycję do zaproponowania to się
nie krępuj. :)

Wracając do rowerów. jest wiosna, najgorszy moment na zakupy rowerów.

prawda. Ale zwykły człowiek nie kupuje roweru w zimie tak jak nie kupuje
nart w lecie.
Przyznaję że przedmiotowy unibike jest niegłupi. jak najbardziej technicznie poprawny rower. ale cena taka trochę nie pasująca.

O to chodzi. Twierdzisz za drogo? ok pokaż tańszy. Przez to aż zrobiłem
mały resarch na rynku. Ani author ani kellys ani giant nie oferują niczego
lepszego w tej cenie. Dalej nie szukałem.
Weźmy koledze poradźmy jak by tu urwać z tego roweru ze 4 stówki! Skoro za 1200zł można kupić 29er podobnej klasy, albo za 1500zł rower na hydraulicznych tarczowych hamulcach,

gdzie i jakie? To to jest wasnie clue mego czepiania.. Gdzie kupisz za 1200 29er na takim osprzęcie? Konkrety. To ze gdzieś tam moze być promocja i będzie taniej wcale nie oznacza iż
cena regularna jest wysoka. Bo ją sie porównuje z ceną konkurencji a nie z
ceną wyprzedaży.
to czemu nie miał by się znaleźć rower z ramą fit na kasecie za 1200zł?

rama fit jak to nazywasz to jest (nie wiem czy zawsze) takĹźe nieco inna
geometria. Jest krótsza i wyższa. Długie nogi krótszy korpus i ręce. Z tym zauważyłem np moja kobieta ma problem. Ze rowery o odpowiedniej wielkości ramy na wysokość sa za długie.
JA nie mam Ĺźadnych propozycji, ale wiem Ĺźe z punktu finansowego jest to jak najbardziej moĹźliwe.

to jest takie pisanie w stylu - "widziałem w lutym 2011 w decathlonie taką
promocje i tam można było…"

To ze da sie kupić coś taniej w promocji, nie oznacza iż cena innego
produktu poza promocją jest wysoka.
źle ze to napisałem? Z Waszych uwag widzę że źle.....

jakich waszych? Nie jestem wy :P

Data: 2014-03-25 22:19:47
Autor: ToMasz
GĂłral dla Kobiety
gdzie i jakie? To to jest wasnie clue mego czepiania..
Gdzie kupisz za 1200 29er na takim osprzęcie? Konkrety.
eurobike agressive, tylko prosze nie czepiaj się ze ma osprzęt gorszy, bo zasadniczo, dla kogoś kto będzie robił 1000km rocznie różnica nie wielka.

[...]

rambler 4 - 2013 ale zamiast wolnobiegu na kasecie. Również osprzęt trochę gorszy, ale różnica 400zł to prawie 25%!
jak któryś chcesz, napisz, wskażę punkt sprzedaży

ToMasz

Data: 2014-03-22 00:03:48
Autor: strażnik
Góral dla Kobiety
"Greg" napisał:

może ktoœ przerabiał temat i może coœ polecić ?
oglšdam unibike fusion lds http://www.unibike.pl/fusionlds.html
będzie ok czy coœ go dyskwalifikuje ?

Ja przerabiałem i nabyłem coœ takiego:
http://allegro.pl/2013-lapierre-raid-300-lady-wyprzed-15-15cal-i4040549539.html

Udało się jeszcze taniej. Cena wyjœciowa wynosiła 2699zł. Rowerek bardzo ładny. Napęd całkiem spoko - niezła korba/suport - przerzutki Deore/Acera, hydrauliczne hamulce. Widelec tylko marny - uginać się to pod 50kg nie będzie. Pod 85kg to jest beton przy minimalnym ustawieniu Preload. Jak się już ugnie to djae o sobie znac brak tłumienia. W tym Unibike'u masz taki sam amortyzator, więc na cuda nie licz.

strażnik

Data: 2014-03-22 00:38:38
Autor: Maciek
Góral dla Kobiety
może ktoœ przerabiał temat i może coœ polecić ?
oglšdam unibike fusion lds http://www.unibike.pl/fusionlds.html

.... przerabiałem temat 3 lata temu i standardowo polecam :

http://allegro.pl/damski-kross-level-a2-lady-17-19-cali-na-alivio-i4055050002.html

Moja żona jeŸdzi, chwali sobie i nie marudzi a to uwierz najważniejsze :-)
Z wad od razu na start do wymiany siodełko (nie dla kobiety) + do osadzenia na smarze suport (zaczyna trzeszczeć po niedługim czasie),
korba niskiej  jakoœci. Model roweru 4 letni, więc do kupienia tylko leżak magazynowy.

Po 3 latach i przebiegach żony do 1000km na rok - rower bez zastrzeżeń.

będzie ok czy coœ go dyskwalifikuje ?

Będzie raczej ok jednak... porównujšc do tego A2, osprzęt łšcznie z amorem 1 lub dwie klasy niższy a rower suma-sumarum ponad 3 stówy droższy.
Mam osobiste uprzedzenie do ram Unibike-a po tym jak kolega połamał ramę Flite-a, który nawet nie widział terenu.

Data: 2014-03-28 07:56:57
Autor: Greg
Góral dla Kobiety
[...]

wczoraj dostałem rowerek (fusion lds 2013) , kupiłem za poradš z rocznika wstecz (inny kolor ramy) za ok 200 zł taniej
po próbnej rundzie naprawde jest sympatycznie.

dzięki jeszcze raz

Góral dla Kobiety