Góral z biegami w pia¶cie?

Data: 2011-08-28 15:58:34
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
Na stronce http://tiny.pl/h52f7 znalazłem rowery MTB z Nexusem. W polsce jako¶ nijak uswiadczyć roweru tego pokroju, który by się ¶wietnie sprawdził jako zimówka.

Takie rowery robi głównie firma Kildemoes z Danii, MBK z Francji i Centurion z Niemiec. Czy kto¶ zna stronę gdzie można kupić tego typu roweru z wysyłk± do Polski?

Data: 2011-08-28 16:32:05
Autor: Kosu
G�ral z biegami w pia�cie?
On 2011-08-28 15:58, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
Na stronce http://tiny.pl/h52f7 znalaz�em rowery MTB z Nexusem. W polsce jako� nijak uswiadczy� roweru tego pokroju, kt�ry by si� �wietnie sprawdzi� jako zim�wka.

To zaleĹĽy. Mnie wiosenny serwis Deore kosztuje 30 minut ĹĽycia. Z Nexusem
nie chciałoby mi się babrać (tj. gdybym umiał sam serwisować takie piasty).

Takie rowery robi g��wnie firma Kildemoes z Danii, MBK z Francji i Centurion z Niemiec. Czy kto� zna stron� gdzie mo�na kupi� tego typu roweru z wysy�k� do Polski?

Kildemoes i MBK chyba w ogĂłle nie majÄ… w ofercie rowerĂłw MTB. Centurion
nie ma ĹĽadnego roweru MTB z Nexusem (jak teĹĽ inne znane mi firmy) i sÄ…
ku temu niezłe powody. Najważniejszy jest pewnie ten, że to by raczej
nie mogło działać :)

Rowery miejskie, o których myślisz, ma w ofercie kilka firm obecnych w
Polsce (choćby łatwo dostępny Trek). Z firm podanych przez Ciebie chyba
tylko Centurion istnieje w polskich sklepach (dystrybutor: grupapgr.pl).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-30 22:32:54
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góral z biegami w piaście?
On 2011-08-28 15:58, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:

Na stronce http://tiny.pl/h52f7 znalazłem rowery MTB z Nexusem. W
polsce jakoś nijak uswiadczyć roweru tego pokroju, który by się
świetnie sprawdził jako zimówka.

[...]

Centurion z Niemiec. Czy ktoś zna stronę gdzie można kupić tego typu
roweru z wysyłką do Polski?

Kildemoes i MBK chyba w ogĂłle nie majÄ… w ofercie rowerĂłw
MTB. Centurion nie ma ĹĽadnego roweru MTB z Nexusem (jak teĹĽ inne znane
mi firmy) i są ku temu niezłe powody.

Najważniejszy jest pewnie ten, że to by raczej nie mogło działać :)

Człowieku małej wiary... :)

Rowery miejskie, o których myślisz,

MTB, miejskie - rety, zaczynam się gubić.

ma w ofercie kilka firm obecnych w Polsce (choćby łatwo dostępny
Trek). Z firm podanych przez Ciebie chyba tylko Centurion istnieje w
polskich sklepach (dystrybutor: grupapgr.pl).

Nasi sąsiedzi myślą i robią (w sensie składają), ale pewnie trochę poza
budĹĽetem. A Trek to z deczka egzotyka.

Alfine 11:
http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=142&lang=en_US

lub 8:
http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=140&lang=en_US

Tutaj teĹĽ kilka MTB z IGH:
http://www.rotorbikes.com/de/bikes/mountainbike

Pewnie znalazłoby się więcej - te akurat miałem w zakładkach albo
kojarzyłem.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-30 22:45:15
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
Alfine 11:
http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=142&lang=en_US

lub 8:
http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=140&lang=en_US

Tutaj też kilka MTB z IGH:
http://www.rotorbikes.com/de/bikes/mountainbike

Pewnie znalazłoby się więcej - te akurat miałem w zakładkach albo
kojarzyłem.

Piękne te "Twoje" rowerki. Takie co¶ własnie chcałbym nabyć. Tylko gdzie w Polsce i do 2 kafli :)

Data: 2011-08-30 22:57:49
Autor: Kosu
Góral z biegami w piaście?
On 2011-08-30 22:32, Krzyś Cierpiętnik wrote:
Człowieku małej wiary... :)

No po prostu trochę wątpię w rower terenowy z tak napiętym łańcuchem.
Przerzutka w piaście + napinacz - może to by działało. Ale ja bałbym się
pojechać w teren na tym, co wrzuciłeś niżej. Coś Ci się przyklei do
kasety (pod łańcuchem) i może być tragedia. A ja już znajdowałem na
zębatkach różne rzeczy (m.in. gałęzie, wiewiórkę, stanik).

Nasi sąsiedzi myślą i robią (w sensie składają), ale pewnie trochę poza
budĹĽetem. A Trek to z deczka egzotyka.

Alfine 11:
http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=142&lang=en_US

No ale to teĹĽ jest opisane jako Urban MTB (czyli tak jak moje
wcześniejsze propozycje). Dla mnie MTB to takie coś przynajmniej na
korzenie :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-31 00:33:00
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góral z biegami w piaście?
Znowu usunąłeś prawie cały kontekst :(

On 2011-08-30 22:32, Krzyś Cierpiętnik wrote:

Człowieku małej wiary... :)

[...]

A możesz wyjaśnić mechanizm powstania tej tragedii? Większą tragedię to
ja widzę przez wkręcenie sobie wózka przerzutki w szprychy. Wkręcenie
wiewiórki w łańcuch nie jest w żaden sposób dramatyczne (jedynie dla
wiewiórki) - po prostu nie będziesz mógł obrócić korbami. Rozumiem, że
uważasz, że dzięki przerzutce spokojnie przewalcujesz wiewiórkę w
kasecie jak gdyby nigdy nic?

[...]

Wystarczy założyć inne opony i już nie jest urban.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-28 17:19:16
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3dhic$k12$1news.onet.pl...
Na stronce http://tiny.pl/h52f7 znalazłem rowery MTB z Nexusem. W polsce jako¶ nijak uswiadczyć roweru tego pokroju, który by się ¶wietnie sprawdził jako zimówka.

http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ czyli zwykła rama MTB, piasta planetarna, napinacz b±dĽ SS oraz odpowiednie mocowania piasty do haków w ramie. Od kiedy miałem okazję to sprawdzić to wiem, że będę miał rowery z takim wła¶nie napędem i koniec.

Serwisowałem Nexusa i to jest do zrobienia we własnym zakresie, ale trzeba się postarać co nieco.

Jeżeli masz fundusze to weĽ alfine 11sp, który pracuje w k±pieli olejowej. Poprzednie wersje s± smarowane smarem stałym w zwi±zku z czym przed zim± dobrze jest rozebrać, wyczy¶cić i dołożyć ¶wieżego smaru na zapas.

Poszukaj w archiwum - była nie jedna, bardzo intesywna, dyskusja na temat piast planetarnych gdzie każda ze stron podawała swoje argumenty za i przeciw. Ja jestem za o ile użytkownik zdaje sobie sprawę z tego, że o piastę planetarn± też trzeba zadbać czyli serwisować.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-31 00:02:52
Autor: k1oor
Góral z biegami w piaście?
Serwisowałem Nexusa i to jest do zrobienia we własnym zakresie, ale trzeba się postarać co nieco.

Serwisowałeś może Nexusa 8? Może wiesz jak złozyć oś?

Data: 2011-08-31 06:58:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Nie, 8 nie robiłem, ale ściągłem części z osi i założyłem je z powrotem. Wejdz na http://hubstripping.wordpress.com/ tam na pewno znajdziesz coś co Ci pomoże ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-31 17:03:50
Autor: k1oor
Góral z biegami w piaście?
In article <j3kf0b$q0e$1@inews.gazeta.pl>, flySteX@gaOzeFta.lp says...

> Serwisowałeś może Nexusa 8? Może wiesz jak złozyć oś?

Nie, 8 nie robiłem, ale ściągłem części z osi i założyłem je z powrotem. Wejdz na http://hubstripping.wordpress.com/ tam na pewno znajdziesz coś co Ci pomoże ;)

Dzięki, widziałem. Mają tam wszystko oprócz tego jednego fragmentu.

Data: 2011-08-31 17:30:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Użytkownik "k1oor" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:MPG.28c86bbed1ef71ff989682news.task.gda.pl...

Dzięki, widziałem. Mają tam wszystko oprócz tego jednego fragmentu.

Napisz do mnie na priv bo chyba domyślam się z czym masz problem :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-04 20:23:45
Autor: Jaroslaw Berezowski
Sterowanie Nexusem [było: Re: Góral z biegami w pia¶cie?]
Dnia Sun, 28 Aug 2011 17:19:16 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ czyli zwykła rama MTB,
piasta planetarna, napinacz bÄ…dĹş SS oraz odpowiednie mocowania piasty do
haków w ramie. Od kiedy miałem okazję to sprawdzić to wiem, że będę miał
rowery z takim właśnie napędem i koniec.
Podpinając się pod temat, pozwolę sobie z tego linka zacytować:
****
Poniżej zdjęcia całości złożonej na gotowo do HT MTB. Do nexusa pasują zwykłe manetki Rapid Fire.
****

Ktoś może to potwierdzić, że klasyczne cyngle 1:2 działają z Nexusem?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-04 22:17:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
Sterowanie Nexusem [było: Re: Góral z biegami w piaście?]

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:hascj8-5ri.ln1news.yarross.net.pl...
[...]

Człowieku małej wiary, czemu wątpisz w moje słowa :> ? To naprawdę działa :)

Data: 2011-09-08 19:45:41
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Sun, 04 Sep 2011 22:17:28 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Człowieku małej wiary, czemu wątpisz w moje słowa :> ?
Bo ja mam naukowe podejście, zwłaszcza jak nie muszę sam płacić za "sprawdzam" :)

To naprawdę działa :)
No a ja nie raz miałem okazję przeczytać, że sterowanie Nexusów jest niekompatybilne :(

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-09 09:34:56
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:5jbnj8-etu.ln1news.yarross.net.pl...
[...]

Naukowe powiadasz :P

To naprawdę działa :)
No a ja nie raz miałem okazję przeczytać, że sterowanie Nexusów jest
niekompatybilne :(

Ten nexus, którego opisałem działa ze zwykła manetką RF i za to ręcze głową. Co do innych to nie wiem i dlatego się w ich kwestii nie wypowiadam.

Data: 2011-08-29 09:38:35
Autor: Paweł Suwiński
Góral z biegami w pia¶cie?
Dnia nie, 28 sie 2011 tako rzecze Kuba "inimicus" Stasiak:

Na stronce http://tiny.pl/h52f7 znalazłem rowery MTB z Nexusem. W polsce jako¶ nijak uswiadczyć roweru tego pokroju, który by się ¶wietnie sprawdził jako zimówka.

Łatwiej znaleĽć  krosy, np. Unibike  Freeway. Nie mniej  zawsze możesz
sobie złożyć. Najważniejsza rama ze  sko¶nymi lub poziomymi hakami. Ja
sobie zrobiłem co¶ takiego na pia¶cie SRAM T3 na bazie ramy i osprzętu
mtb, ale profilowane już na miasto.

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-29 14:23:26
Autor: Lagod
Góral z biegami w pia¶cie?
W dniu 2011-08-28 15:58, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
Na stronce http://tiny.pl/h52f7 znalazłem rowery MTB z Nexusem. W polsce
jako¶ nijak uswiadczyć roweru tego pokroju, który by się ¶wietnie sprawdził
jako zimówka.

Cze¶ć.
Czemu piszesz, że "jako zimówka" Nexusy jako¶ lepiej się sprawdzaj± przy mrozach, niż zwykłe, czy ze względu na wysoki ¶nieg?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-08-29 16:06:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Góral z biegami w pia¶cie?
Lagod, Mon, 29 Aug 2011 14:23:26 +0200, pl.rec.rowery:
Czemu piszesz, że "jako zimówka" Nexusy jako¶ lepiej się sprawdzaj± przy mrozach, niż zwykłe, czy ze względu na wysoki ¶nieg?

Chodzi o zużycie zębatek, łańcucha i takie tam. Rower (napęd) zim± obrywa
sto razy bardziej, niż latem.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-08-29 16:17:34
Autor: Fabian
Góral z biegami w pia¶cie?
On 29.08.2011 16:06, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Ojtam ojtam! Te 100x bardziej to "trochę" na wyrost. Ciekawe jak jest rzeczywi¶cie? Łańcuch nie zużywa się bardziej niż 2x szybciej. Zębatki i przerzutki też chyba podobnie.

Fabian.

Data: 2011-08-29 20:15:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Góral z biegami w pia¶cie?
Fabian, Mon, 29 Aug 2011 16:17:34 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Ale dostaj± też linki i pancerze, poza tym - ja po jeden zimie na rowerze
mam w tylnej przerzutce luĽne sworznie, zapieczone (mimo, że smarowane
smarem miedziowym!) gwinty pedałów, etc. I dlatego wła¶nie chciałbym sobie
zrobić normaln± zimówkę.

Data: 2011-08-29 20:29:13
Autor: nerwosolek
Góral z biegami w pia¶cie?

[...]

Bo zima to wbrew pozorom nie tyle ¶nieg, lód i mróz co błoto, piasek i sól. Napęd chrupie i zgrzyta a piasek zjada zębatki i łańcuch. Regularne czyszczenie nie wchodzi w grę przy codziennej jeĽdzie bo się po prostu człowiekowi nie chce. Dlatego na tegoroczn± zimę kupiłem sobie używańca z Nexusem, szczelnie obudowanym łańcuchem i hamulcami rolkowymi. Zobaczymy jak się sprawdzi.

--
nerwosolek

Data: 2011-08-29 23:28:04
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
Dlatego na tegoroczn± zimę kupiłem sobie używańca z
Nexusem, szczelnie obudowanym łańcuchem i hamulcami rolkowymi. Zobaczymy
jak się sprawdzi.

-- nerwosolek

Takie to jednak maj± w±skie opony, które nijak się zim± sprawdzaj±. St±d ja szukam czego¶ takiego jak góral, tyle, że nic takiego z możliwo¶ci± włożenia nexusa nie ma na rynku ;/

Data: 2011-08-30 07:34:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3h098

Takie to jednak maj± w±skie opony, które nijak się zim± sprawdzaj±. St±d ja szukam czego¶ takiego jak góral, tyle, że nic takiego z możliwo¶ci± włożenia nexusa nie ma na rynku ;/

Jakie¶ głupoty czytam z samego rana - jak to NIE MA możliwo¶ci włożenia nexusa?! Piastę planetarn± można dopasować do każdej ramy za pomoc± odpowiednich blokad zakładanych na o¶. Pisałem wcze¶niej, że sprawę łańcucha załatwia napinacz i wszystko działa jak trzeba.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-30 09:43:23
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
[...]

Tyle, że ja nie chce napinacza? Po co mi on? Zreszt± i tak nie mogę go zastosować bo mam dwie takie piasty, ale z kontr± więc hamowanie będę miał w pedałach a nie bezsensu jakie¶ zuzywaj±ce się v-brake, tarczówki czy inne rolkowe wynalazki.

Data: 2011-08-30 10:17:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3i4av$jne$1news.onet.pl...
[...]

Napinacz to nie przerzutka tylna, która wymaga regulacji etc. Kolejna rzecz to proste wyjmowanie koła.

Zreszt± i tak nie mogę go zastosować bo mam dwie takie piasty, ale z kontr± więc hamowanie będę miał w pedałach a nie bezsensu jakie¶ zuzywaj±ce się v-brake, tarczówki czy inne rolkowe wynalazki.

Sory, ale do tej pory pisałe¶, że chcesz KUPIĆ nexusa a nie, że masz nexusa z kontr±. Po drugie o¶wieć mnie dlaczego kontra wyklucza stosowanie napinacza bo autentycznie nie widzę tutaj konfliktu sprzętowego.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-30 10:39:25
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
Sory, ale do tej pory pisałe¶, że chcesz KUPIĆ nexusa a nie, że masz nexusa

Skrót my¶lowy. Temat męczy mnie już tak długo, ze już majaczę. Chce kupić rower/ramę MTB która pozwoli mi włożyć do niej Nexusa7 z kontr± (hamowanie pedałami w tył)

[...]

A ja widzę, od zawsze wydawało mi się, że jak jest kontra to napinacz zostanie zmielony. Nie będzie możliwe hamowanie w tył pedałami, gdyż uniemozliwi to wła¶nie napinacz. Mylę się? Będzie to działać? Prosze o potwierdzenie innych osób.

Data: 2011-08-30 10:45:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3i7k2$5sb$1news.onet.pl...

[...]

Ja nie widzę zwi±zku ze zemieleniem napinacza w czasie hamowania - przecież kiedy kręcisz pedałmi do tyłu (piasta z wolnobiegiem) to nie mielisz przerzutki/napinacze st±d moje zdziwienie tym, że torpedo go zniszczy.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-30 10:37:57
Autor: pablo eldiablo
Góral z biegami w pia¶cie?
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

Ja nie widzę zwi±zku ze zemieleniem napinacza w czasie hamowania - przecież kiedy kręcisz pedałmi do tyłu (piasta z wolnobiegiem) to nie mielisz przerzutki/napinacze st±d moje zdziwienie tym, że torpedo go zniszczy.

Hej

nie chodzi o zmielenie napinacza (ktory znajduje sie w miejscu klasycznej
tylnej przerzutki, na haku) - tylko o fakt, ze podczas krecenia korba do tylu
napinacz spowoduje powstanie luzu lancucha 'na gorze' - a w dalszej kolejnosci
przeskakiwanie na tylnej zebatce.

Kontra z klasycznym napinaczem ze sprezyna nie bedzie dzialac, lancuch bedzie
swobodnie skakal i spadnie podczas hamowania.

Rozwiazaniem jest tylko napiecie lancuca 'na stale': ekscentryczny srodek
suportu, poziome tylne haki albo przesuwane tylne haki (jak w mojej konie
explosif under construction ;] )

Pozdr!
pablo

Data: 2011-08-30 09:00:31
Autor: rzymo
Góral z biegami w pia¶cie?
On 30 Sie, 12:37, "pablo eldiablo" <jaz...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
(...)
[...]

Napinacz, taki z jednym kółkiem, działał u mnie z torpedo - luz na
górze łańcucha robił się minimalny, hamowanie było bezproblemowe.
Ogólnie byłem zadowolony, zwłaszcza z szybko¶ci zmiany biegu w
dowolnych warunkach pogodowych, aczkolwiek piasty wielobiegowe jako
takie na razie sobie odpu¶ciłem: za słabo uszczelnione, za ciężkie ;)
(na Alfine 11 czy Rohloffa na razie mnie nie stać)

Data: 2011-08-31 11:23:48
Autor: pablo eldiablo
Góral z biegami w pia¶cie?
rzymo <rzymo0@gmail.com> napisał(a):
> [...]
dzie
> swobodnie skakal i spadnie podczas hamowania.

Napinacz, taki z jednym k=F3=B3kiem, dzia=B3a=B3 u mnie z torpedo - luz na
g=F3rze =B3a=F1cucha robi=B3 si=EA minimalny, hamowanie by=B3o bezproblemow=
e.

Jak sam piszesz, luz sie robil - bo robic sie musial. U Ciebie dalo sie z tym
jezdzic, ale przy minimalnie bardziej zuzytych koronkach/wyciagnietym lancuchu
by sie hamowac nie dalo.

Pozdr
pablo

Data: 2011-08-30 12:44:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3iei5

[...]

Dzięki za info :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-30 13:17:34
Autor: Fabian
Góral z biegami w pia¶cie?
On 30.08.2011 12:37, pablo eldiablo wrote:
Rozwiazaniem jest tylko napiecie lancuca 'na stale': ekscentryczny srodek
suportu,

To mi się podoba! Gdzie można takowy kupić? Tylko, czy z daleka będzie widać, że to dziwak?

Fabian.

Data: 2011-08-30 11:26:02
Autor: pablo eldiablo
Góral z biegami w pia¶cie?
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> suportu,

To mi się podoba! Gdzie można takowy kupić? Tylko, czy z daleka będzie widać, że to dziwak?

jak sie przyjrzec, to widac... ;)
http://www.google.com/imghp?hl=en&tab=ii
-> eccentric bottom bracket

Data: 2011-08-30 13:40:10
Autor: Fabian
Góral z biegami w pia¶cie?
On 30.08.2011 13:26, pablo eldiablo wrote:
[...]

Dziwny ten język polski. W sjp rzeczywi¶cie odsyła z ekcentryczny do mimo¶rodu. Na moje to bardziej by pasowało acentrczyny niecentryczny ;)

Fabian.

Data: 2011-08-30 11:07:55
Autor: Paweł Suwiński
Góral z biegami w pia¶cie?
Dnia wto, 30 sie 2011 tako rzecze Kuba "inimicus" Stasiak:

[...]

Będzie  działać,  ale obaj  bł±dzicie  :).  Normalne użycie  napinacza
praktycznie uniemożliwia  hamowanie torpedo. Przecież jak  depniesz do
tyłu w takiej konfiguracji to  "napinacz" zostanie doci±gnięty w przód
do ramy  a łańcuch zwi¶nie.  Duże prawdopodobieństwo, że  spadnie albo
zostanie "nawinięty"  przez tarczę.  Hamowania prawdopodobnie  w ogóle
się nie doczekasz ;).

Ale  ale, można  użyć  napinacz  ustawiaj±c go  w  nietypowy sposób  -
maksymalnie wychylonym do przodu w poziomie. W tedy zwis łańcucha przy
hamowaniu  torpedem będzie  minimalny i  hamowanie będzie  działać bez
problemu. Tak mam w rowerze  trekingowym z pionowymi hakami, w którego
wsadziłem nexusa 7 z torpedo. Natomiast to była po prostu konieczno¶ć.
Zdecydowanie  lepiej  jest  móc  unikn±ć  napinacza  w  jednorzędowcu,
wiadomo.

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-30 11:31:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "Paweł Suwiński" <dracono@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Czy zwis łańcucha w czasie hamowania torpedo jest tak duży, że wyst±pi± problemy o których piszesz?

[...]

Napinacz od Alfine raczej długo nie poci±gnie w takiej konfiguracji. Wydaje mi się, że lepiej byłoby zastować co¶ co można wkręcić w hak ramy, która ma poziome haki - takie płaskownik z jednym kółkiem dosłownie.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-30 11:58:26
Autor: Paweł Suwiński
Góral z biegami w pia¶cie?
Dnia wto, 30 sie 2011 tako rzecze kamil/Endurorider.pl:

[...]

No spory. Zrób test blokuj±c czym¶  kasetę by się nie obracała (butem)
i pokręć pedałami do tyłu, aż napinacz się wychyli do poziomu.

[...]

Ja zastosowałem wózek od starej  przerzutki typu acera, bo miałem taki
w kartonie ze złomem. Kwestia czy  napinacz może się tak wychylać i co
na to sprężyna.

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-30 09:12:37
Autor: Paweł Suwiński
Góral z biegami w pia¶cie?
Dnia pon, 29 sie 2011 tako rzecze Kuba "inimicus" Stasiak:

Takie to jednak maj± w±skie opony, które nijak się zim± sprawdzaj±. St±d ja  szukam czego¶ takiego  jak góral,  tyle, że nic  takiego z możliwo¶ci± włożenia nexusa nie ma na rynku ;/

E, na allegro s± do kupienia nawet gotowe koła 26" z piastami 3b i 7b.
Ramę albo niekompletnego górala ze  sko¶nymi hakami też tam kupisz bez
problemu, nawet alu. Z nietypowych rzeczy potrzeba korby jednorzędowej
(np. Truvativ ISOFLOW)  i takiego łańcucha (np. SRAM  PC1). Zanie¶ć to
wszystko  do serwisu  by zamontowali  dobieraj±c odpowiedni  support i
gotowe.

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-30 09:50:13
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
[...]

-- Pozdrawiam
Paweł Suwiński

Bardzo prosze pokaż mi aukcje ramy (b±dĽ górala) 18"-19" ALU z poziomymi hakami. Do 300złotych biorę, jesli ma możliwo¶ć montażu błotników i bagażnika.

Z korb± nie ma jaki¶ więszkych problemów, może być chociażby łatwo dostępna korba nexus 38T. To samo z łańcuchem, jest pełno jednorzędowych (chociazby w sklepach BMX). Ale ram alu z poziomymi hakiami od górali w ogóle nie ma.

Je¶li mi takow± znajdziesz to wszystko zaniosę do swojego serwisu i sobie poskładam, gdyż to mój trzeci zawód.

Data: 2011-08-30 10:03:02
Autor: Remigiusz Zukowski
Góral z biegami w pia¶cie?
W dniu 2011-08-30 09:50, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
RamĂŞ albo niekompletnego gĂłrala ze  sko¶nymi hakami teÂż tam kupisz bez
problemu, nawet alu. Z nietypowych rzeczy potrzeba korby jednorzĂŞdowej
(np. Truvativ ISOFLOW)  i takiego Âłañcucha (np. SRAM  PC1). Zanie¶æ to
wszystko  do serwisu  by zamontowali  dobieraj±c odpowiedni  support i
gotowe.

Bardzo prosze poka¿ mi aukcje ramy (b±d¼ górala) 18"-19" ALU z poziomymi
hakami. Do 300z³otych biorê, jesli ma mo¿liwo¶æ monta¿u b³otników i
bagaÂżnika.

Przedpiśca pisał akurat o ramie ze skośnymi hakami a takich aukcji jest od groma. Ja chyba napiszę do do bikepol-u czy i za ile byliby w stanie sprzedać ich ramę do górala z poziomymi hakami. Skoro chwalą się ramą do single-speeda to chyba dospawanie innych haków nie wykracza to poza ich możliwości? Wyłączając (niechlubną) opinię o pieprzeniu przez nich ram customowych.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-08-31 15:09:06
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia?cie?
Ja chyba napiszę do do bikepol-u czy i za ile byliby w stanie sprzedać ich ramę do górala z poziomymi hakami. Skoro chwal± się ram± do single-speeda to chyba dospawanie innych haków nie wykracza to poza ich możliwo¶ci? Wył±czaj±c (niechlubn±) opinię o pieprzeniu przez nich ram customowych.

Pytałem. 400PLN z malowaniem.

Data: 2011-08-30 10:20:54
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

[...]

Uparłe¶ się na pozime haki zupełnie niepotrzebnie. Łatwiej i pro¶ciej będzie zrobić taki rower na ramie z normalnymi hakami. Poziome haki w rowerach MTB nie s± popularne poniważ s± problematyczne w codziennym życiu.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-30 10:54:09
Autor: Paweł Suwiński
Góral z biegami w pia¶cie?
Dnia wto, 30 sie 2011 tako rzecze kamil/Endurorider.pl:

 Łatwiej i pro¶ciej będzie zrobić  taki rower na ramie z normalnymi hakami.

No teraz  "normalne" to  niestety pionowe  :/. Sko¶nych  trzeba trochę
poszukać.  Jakby  nie  przybieraj±cy  na sile  multispeedowy  trend  w
rowerach rekreacyjnych mtb/cross/treking to pewnie za kilka lat też by
trzeba było ich  szukać ze ¶wiec±. A tak to  pewnie niedługo i poziome
zaczn± się pojawiać.

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-30 22:01:58
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góral z biegami w piaście?
kamil/Endurorider.pl wrote:

Poziome haki w rowerach MTB nie sÄ… popularne poniwaĹĽ sÄ… problematyczne
w codziennym ĹĽyciu.

Co prawda nie uĹĽywam w MTB, ale jak problematyczne? Bo ja umiem sobie
wyobrazić problematyczność, ale jedynie wtedy, jeśli ktoś ma dwie lewe
ręce :) (albo słaby zacisk).

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-30 22:56:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Użytkownik "Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> napisał w wiadomości news:87pqjmr7m1.fsfblah.invalid...
kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Podstawowy problem to STABILNE i SOLIDNE osadzenie koĹ‚a. WidziaĹ‚em juĹĽ różne ramy,  z różnymi systemami ktĂłre ciÄ…gle miaĹ‚y te same wady w postaci braku stabilnego i trwaĹ‚ego osadzenia koĹ‚a. Wszelkie napinacze w hakach etc sÄ… upierdliwe kiedy przechodzi do wyjÄ™cia koĹ‚a chociaĹĽby w celu wymiany dÄ™tki.

Owszem, do single speeda takie haki to ogromne ułatwienia ale do mnie przemawia bardziej normalny hak ramy MTB plus dobrze dobrany napinacz z tym, że ja nie planuję powrotu do rozwiązań typu torpedo.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-30 23:44:02
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góral z biegami w piaście?
kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Podstawowy problem to STABILNE i SOLIDNE osadzenie koła. Widziałem już
różne ramy, z różnymi systemami które ciągle miały te same wady w
postaci braku stabilnego i trwałego osadzenia koła. Wszelkie napinacze
w hakach etc są upierdliwe kiedy przechodzi do wyjęcia koła chociażby
w celu wymiany dętki.

Piszesz jak marketingowcy Microsoftu ;)

Nie są stabilne - ale jak? Koło się przesuwa? Już napisałem - anemia
albo słaby zacisk.

Osadzenie nie jest solidne - ja twierdzę, że jest. "Katowałem" rowery z
takimi hakami i przy porządnym zacisku (w sensie siły jak i samego
"urzÄ…dzenia") absolutnie nic siÄ™ nie dzieje. U zarania dziejĂłw prawie
wszystkie ramy MTB i w ogóle miały poziome haki, więc jest to problem
naciÄ…gany/marketingowy - haki pionowe sÄ… bardziej idiotoodporne i tyle.

To jest taki rozdmuchany problem jak stosowanie QR z hamulcami
tarczowymi - ileś ludzi zrobiło sobie kuku i jest afera, bo im koło
wyskoczyło z widelca. Są nawet widelce z mocowaniem zacisku z prawej
strony, żeby działające siły dociskały koło zamiast wyrywać. 99,9%
uĹĽytkownikĂłw pewnie nawet nie wie o problemie, ale kiedy siÄ™ dowiedzÄ…,
to zaraz staną się orędownikami nowego rozwiązania ;)

Napinacze łańcucha - rzecz zbędna tudzież _wielce_ opcjonalna. Mogę
nawet komuś odsprzedać taki wymysł jak napinacze do haków ukośnych
otwartych do przodu - he he he.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-31 00:18:27
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góral z biegami w piaście?
Krzyś Cierpiętnik wrote:

Napinacze łańcucha - rzecz zbędna tudzież _wielce_ opcjonalna. Mogę
nawet komuś odsprzedać taki wymysł jak napinacze do haków ukośnych
otwartych do przodu - he he he.

BTW, zastosowanie napinacza jest uzasadnione tylko w osiach na nakrętki
i tylko z prawej strony, ponieważ przy dokręcaniu prawej nakrętki oś
ucieka do przodu i napinacz temu przeciwdziała. W piastach takich jak
nexus/alfine są stalowe podkładki, które oprócz zapobiegania obracaniu
się osi mają tę cechę, że ich ząbki pięknie wgryzają się w haki. Efekt
jest taki, że przy dokręcaniu prawej nakrętki oś nie ucieknie, bo
wcześniej podkładka na tyle wgryzie się w hak, że to uniemożliwi.

Inne wytłumaczenie jest takie, że napinacz przeciwdziała przesuwaniu się
strony napędowej w ogóle, co przy porządnym zacisku i tak nie powinno
mieć miejsca, więc po co to komu...

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-31 07:08:09
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Użytkownik "Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> napisał w wiadomości news:87hb4yr2vx.fsfblah.invalid...

Piszesz jak marketingowcy Microsoftu ;)

Pisze jak osoba, która rozmawiała z ludźmi mające różne haki z różnymi napinaczami i spora część z nich miała te same problemy pomimo tego, że rozwiązania były nieco inne.

Nie są stabilne - ale jak? Koło się przesuwa? Już napisałem - anemia
albo słaby zacisk.

Błędy w konstrukcji i źle dobrane parametry. Ściskanie ramy do granic możliwości nie powinno być sposobem na stabilne zamocowanie koła.

[...]

Bzdura. Jak hak, w którym przesuwasz koło jest bardziej idiotoodporny od takiego gdzie wkładasz koło w jedną i tylko jedną pozycję?

Poza tym czy umiesz latać na rowerze i kręcić rotatcje takie jak 360*? Ja nie potrafię, ale znam ludzi co potrafią i to właśnie katowanie tego typu uwypukla wszelkie fuck upu w poziomych hakach.

Żeby było jasne, ja nie jestem wrogiem takich haków tylko jak do tej pory to nie spotkałem takiego systemu, który by mi pasował. Zdecydowanie preferuje haki skośne, ale nie skazuje na śmierć poziomych.

[...]

Pierwsze słyszę, że QR i tarcze to problem. NIe mam tego problemu od kiedy używam tarczówek i nigdy nie miałem żadych awarii na tym polu.

Napinacze łańcucha - rzecz zbędna tudzież _wielce_ opcjonalna. Mogę
nawet komuś odsprzedać taki wymysł jak napinacze do haków ukośnych
otwartych do przodu - he he he.

Ja wole mieć napinacz i szybkie oraz łatwe wyjmowanie koła. Jeżeli uważasz, że Twój pomysł wypali to bierz się do roboty - kilka osób pozakładalo firmy i robią części więc jeżeli Twój pomysł jest tak dobry jak uważasz, że jest to wszystko przed Tobą :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-31 20:04:01
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Góral z biegami w piaście?
kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Czyli iście wolffowe podejście do tematu.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem :)

[...]
dowiedzą, to zaraz staną się orędownikami nowego rozwiązania ;)

http://www.ne.jp/asahi/julesandjames/home/disk_and_quick_release/

[...]

dobry jak uwaĹĽasz, ĹĽe jest to wszystko przed TobÄ… :)

To nie jest mój pomysł. Są to napinacze do kupienia w sklepie:
http://www.fietsonline.com/kettingspanner-alp.html

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-31 20:48:21
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Użytkownik "Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> napisał w wiadomości news:87mxepqwz2.fsfblah.invalid...

Czyli iście wolffowe podejście do tematu.

Ja znam te osoby i rozmawialem z nimi fizycznie oraz oglądałem te haki a nie czytałem ich bloga. Kwestia stabilnego osadzenia koła w ramie alu z poziomymi hakami nie jest taka trywialna wcale.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem :)

Raz mi styka :>

http://www.ne.jp/asahi/julesandjames/home/disk_and_quick_release/

Sory, ale nie chce mi się :) Raz, że jestem leniwy a dwa ze nie miałem do tej pory zadnych problemów ale obiecuję, że przeczytam.

To nie jest mój pomysł. Są to napinacze do kupienia w sklepie:
http://www.fietsonline.com/kettingspanner-alp.html

A, sory źle wcześniej przytałem i uznałe, że to Twój projekt.

Data: 2011-08-31 22:35:50
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
Ja znam te osoby i rozmawialem z nimi fizycznie oraz ogl±dałem te haki a nie czytałem ich bloga. Kwestia stabilnego osadzenia koła w ramie alu z poziomymi hakami nie jest taka trywialna wcale.

Bikepol może zrobić haki poziome w ramie aluminiowej z wkładk± ze stali nierdzewnej, b±dĽ przykręcanymi hakami poziomymi ze stali. To by mogło rozwi±zać Twój "nietrywialny" problem.

Jak kto¶ ciekawy jak to wygl±da to mogę pokazać zdjęcia, bo mi takowe podesłali.

Data: 2011-09-01 06:44:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3m5vf$ai0$1news.onet.pl...
[...]

Zamów sobie u nich ramę i pochwal się jak przy¶l± a potem pochwal się po pół roku użytkowania jak wygl±da sprawa z tylnym kołem oraz jako¶ci± w ogóle. Od "może zrobić" do "zrobili to dobrze i wszystko działa" jest długa i problematyczna droga. Jestem ultra ciekawy czy jako¶ć ich produktów w końcu zgadza się z deklaracjami.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-04 11:04:14
Autor: Coaster
Góral z biegami w piaście?
kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Przydalo by sie czytanie ze zrozumieniem, nie? :-P

[...] Pierwsze słyszę, że QR i tarcze to problem. NIe mam tego problemu od kiedy używam tarczówek i nigdy nie miałem żadych awarii na tym polu. [...]

Problem nie jest nowy:
http://www.ne.jp/asahi/julesandjames/home/disk_and_quick_release/

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice
for the high-mileage rider who doesn't mind the fact
that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-09-04 12:00:33
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:4e633f0e$0$2452$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dzięki za powtóre podanie linka ;P

Data: 2011-08-31 09:51:26
Autor: z
Góral z biegami w piaście?
Krzyś Cierpiętnik pisze:

Nie są stabilne - ale jak? Koło się przesuwa? Już napisałem - anemia
albo słaby zacisk.

Zdziwiłem się jakie to aluminium jest miękkie :-)
Kiedyś jak się mocno dokręciło na stalowej ramie to trzymało.
Teraz bez dodatkowych bajerów - śrub ani rusz. Normalnie plastelina :-)

Data: 2011-08-31 01:18:59
Autor: raadaar
Góral z biegami w pia¶cie?
Moje trzy grosze. Mam rower pod tytułem Hercules Streetfit 8. Piasta
to Alfine 8. Nie mam napinacza a hak pionowy. Łańcuch nie spada.

http://www.onbikex.de/Product.aspx?blankpage=1&IDBikes=19194

Data: 2011-08-31 11:05:04
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
Moje trzy grosze. Mam rower pod tytułem Hercules >Streetfit 8. Piasta
to Alfine 8. Nie mam napinacza a hak pionowy. Łańcuch >nie spada.

http://www.onbikex.de/Product.aspx?>blankpage=1&IDBikes=19194

Powiedz mi co robisz, jak Ci się łańcuch wyci±gnie? Normalnie naciaga się gdy s± haki poziome b±dĽ skosne. A w Twoim przypadku?

Data: 2011-08-31 11:42:31
Autor: pablo eldiablo
Góral z biegami w pia¶cie?
Kuba \inimicus\ Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a):
> [...]

Powiedz mi co robisz, jak Ci się łańcuch wyci±gnie? Normalnie naciaga się gdy s± haki poziome b±dĽ skosne. A w Twoim przypadku?

Przyjrzyj sie okolicy suportu - jest tam mimosrod sluzacy do naprezenia
lancucha (tzw. ekscentryczny srodek suportu).

Pzdr.
pablo

Data: 2011-08-31 14:56:29
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
Przyjrzyj sie okolicy suportu - jest tam mimosrod sluzacy do naprezenia
lancucha (tzw. ekscentryczny srodek suportu).

Pzdr.
pablo

i to wszystko wyja¶nia..

Czy takie suporty s± dostępne u nas w kraju i czy pasuj± do standardowych muf suportowych czy rama musi byc do tego przystosowana? Jesli byłyby dostępne wtedy możnaby zakupić niedrogo ramę z hakami pionowymi. Poszukałbym ale nie wiem co wpisać w google. Ja wpisuje angielsk± nazwę takiego suportu to wyskakuj± mi zachodnie strony.

Data: 2011-09-04 20:54:12
Autor: Jaroslaw Berezowski
Góral z biegami w pia¶cie?
Dnia Wed, 31 Aug 2011 14:56:29 +0200, Kuba \"inimicus\" Stasiak
napisał(a):

Czy takie suporty s± dostêpne u nas w kraju i czy pasuj± do
standardowych muf suportowych czy rama musi byc do tego przystosowana?
Jesli by³yby dostêpne wtedy mo¿naby zakupiæ niedrogo ramê z hakami
pionowymi. Poszuka³bym ale nie wiem co wpisaæ w google. Ja wpisuje
angielsk± nazwê takiego suportu to wyskakuj± mi zachodnie strony.
Nie widziałem takiego suportu do zwykłej ramy, są specjalne ramy z mimośrodem, w który wstawiasz zwykły suport.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-04 19:37:58
Autor: Jan Srzednicki
Góral z biegami w pia¶cie?
napisał(a):

[...]

Do zwykłych muf też są:

http://www.trickstuff.de/de/products/exzentriker_KL.php

Data: 2011-08-31 14:59:42
Autor: z
Góral z biegami w pia¶cie?
pablo eldiablo pisze:

Przyjrzyj sie okolicy suportu - jest tam mimosrod sluzacy do naprezenia
lancucha (tzw. ekscentryczny srodek suportu).

Mój sposób mniej ekscentryczny i tańszy :-)
http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc04110vh.jpg/
Dwie blaszki od wieszania szafek kuchennych, jaka¶ ¶ruba i kilka dużych płaskich podkładek. Jak się łańcuch wyci±gnie to zmodernizuję o płynn± regulację. Albo zmienię podkładki ;-)

Data: 2011-08-30 10:47:05
Autor: Paweł Suwiński
Góral z biegami w pia¶cie?
[...]

Co¶  się tak  uparł na  poziome haki.  Wystarcz± sko¶ne.  Ja rok  temu
kupiłem ramę  alu Specialized ze  stalowym widelcem i mostkiem  oraz z
przednim kołem i za wszystko dałem 120zł.

W ramach ciekawostek tutaj jest używany gotowiec:
http://allegro.pl/dunski-kildemoes-aluminium-nexus-7-i1779863342.html

To nic markowego  albo przynajmniej znanego u nas, ale  może być dobry
punkt wyj¶cia. Ogólnie duńczycy maj± dobre rowery.

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-30 10:50:16
Autor: Paweł Suwiński
Góral z biegami w pia¶cie?
Dnia wto, 30 sie 2011 tako rzecze Paweł Suwiński:

Ja  rok temu  kupiłem ramę  alu Specialized  ze stalowym  widelcem i
mostkiem oraz z przednim kołem i za wszystko dałem 120zł.

A sory, 200zł z przesyłk±. 120zł to za star± szosę pod fiksa.
Pomyliłem rowery.

Paweł Suwiński

Data: 2011-08-30 10:51:18
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
[...]

Szukam wła¶nie czego¶ takiego, z tym, że ta rama to 20,5" Gdyby to była 19" to bym brał wła¶nie ten rower.

Data: 2011-09-02 16:40:21
Autor: Coaster
Góral z biegami w pia¶cie?
On 8/29/11 11:28 PM, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
[...]

Po sniegu lepiej sie tnie na waskich. Zimowki do auta tez powinny byc wezsze niz na lato.

--
PoZdR
"Brown's Law Of Tire Sizing:

Data: 2011-09-02 18:05:55
Autor: Jan Srzednicki
Góral z biegami w piaście?
On 2011-09-02, Coaster wrote:
On 8/29/11 11:28 PM, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
Dlatego na tegoroczną zimę kupiłem sobie używańca z
Nexusem, szczelnie obudowanym łańcuchem i hamulcami rolkowymi. Zobaczymy
jak siÄ™ sprawdzi.

--
nerwosolek

Takie to jednak majÄ… wÄ…skie opony, ktĂłre nijak siÄ™ zimÄ… sprawdzajÄ…. StÄ…d ja
szukam czegoś takiego jak góral, tyle, że nic takiego z możliwością włożenia
nexusa nie ma na rynku ;/

Po sniegu lepiej sie tnie na waskich. Zimowki do auta tez powinny byc wezsze niz na lato.

To bardzo zależy od śniegu. Czasem lepiej próbować wąskimi oponami
dogryźć się do czegoś twardszego, a czasem znacznie lepiej utrzymać na
na w miarę zbitej powierzchni grubasami. Nie ma dobrej reguły, bo
konsystencja śniegu zmienia się dynamicznie wraz z temperaturą i
dodatkowymi opadami.

Ale ogĂłlnie lepiej mi siÄ™ jeĹşdzi na grubych, z wyjÄ…tkiem przebijania siÄ™
przez ciapę pośniegową na asfalcie.

Data: 2011-08-29 22:21:31
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Góral z biegami w pia¶cie?
[...]

Zgadza się. Mam dosyć tyrania swojego roweru codziennego. I jedyne sensowne co znalazłem w necie to co¶ takiego:

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/2187/Kona.Worldbike/

taki rower powinien być jak najprostszy (haki poziome), sztywny widelec, najlepiej alu, z możliwo¶ci± montażu bagażnika i wci¶nięcia opon do szeroko¶ci 2.0 z agresywnym bieżnikiem. Stare górale nadawały by się do tego, tylko ta stal Hi-Ten ;/

Data: 2011-09-11 17:46:07
Autor: Ryszard Mikke
Góral z biegami w pia¶cie?
> [...]

taki rower powinien być jak najprostszy (haki poziome), sztywny widelec, najlepiej alu, z możliwo¶ci± montażu bagażnika i wci¶nięcia opon do szeroko¶ci 2.0 z agresywnym bieżnikiem. Stare górale nadawały by się do tego, tylko ta stal Hi-Ten ;/

Ojtam ojtam.

Moj Prophete nic nie ma napisane o materiale ramy, wiec zakladam, ze z rurek wodociagowych jest zrobiony ;) . Na zime calkowicie wystarcza, zima raczej nie chce mi sie skakac, czy cudow zwrotnosci dokonywac - wystarczy ze dojade gdzie chce...

--
rmikke

Data: 2011-08-30 07:59:13
Autor: Remigiusz Zukowski
Góral z biegami w pia¶cie?
W dniu 2011-08-29 16:17, Fabian pisze:

[...]

Jeżdżę mieszczuchem po Wrocławiu cały rok bez względu na pogodę, przebieg około 3-4 kkm rocznie, jeżdżę spokojnie tak żeby się nie pocić. Tyle samo kkm wyjeżdżam na góralu w górach (Masyw ¦nieżnika) ale przy ładnej pogodzie ale także i w zimie. Tutaj jednak cisnę ile wlezie.
Co roku zmieniam napęd w obydwu rowerach, w mieszczuchu dosłownie wszystko: łańcuch, kaseta, ¶rodkowa tarcza korby i kółka od przerzutek bo zużycie jest niesamowite, w tym roku miałem przy¶pieszon± wymianę bo przy ruszaniu urwałem łańcuch i bliższe oględziny wykazały dramatyczne zużycie. Moim zdaniem problemem jest wilgoć (woda, ¶nieg) która miesza się z miejskim pyłem i wytwarza fenomenaln± pastę ¶ciernicz±.
W góralu za¶ zmieniam kasetę i łańcuch proforma, korby nie dotykałem od trzech lat za¶ kółka przerzutek maj± już 4 lata i maj± się dobrze.
Poważnie my¶lę nad złożeniem jeszcze jednego mieszczucha na pia¶cie z wewnętrznymi biegami i całkowicie zakrytym łańcuchem, chociażby żeby sobie zaoszczędzić cotygodniowego czyszczenia napędu. Zastanawiam się też nad "współczesnym składakiem":
http://ekross.pl/rowery-kross-kross-flex-1-alu-2011-o_l_76_2914.html
i następnie wymian± tylnej piasty na wielobiegow±, dzięki temu mógłbym znacznie podnie¶ć swój komfort podróżowania poci±giem, tylko musiałbym się wcze¶niej testowo przejechać tym składakiem żeby stwierdzić czy jego wła¶ciwo¶ci nie s± gorsze niż klasycznego roweru. A może kto¶ już ujeżdżał tego Flex-a?

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-08-30 12:17:41
Autor: Lagod
Góral z biegami w pia¶cie?
[...]

Zgadzam się - rower biedny zim±. A hamulce jakie najlepsze? Raczej tarczowe, ale mechaniczne, czy hydrauliczne? Jak z hydraulik± przy niskich temperaturach. Przy -15 linki w pancerzach dziwnie się czasem zachowuj±. Zdarzało mi się, że musiałem po zachamowainu ręcznie szczęki rozci±gać.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-08-30 13:54:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Góral z biegami w pia¶cie?
Lagod, Tue, 30 Aug 2011 12:17:41 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Hydraulików nie używałem, mam mechaniczny zacisk z przodu i daje radę.

Zdarzało mi się, że musiałem po zachamowainu ręcznie szczęki rozci±gać.

Nie wiem, czy hamowanie ma co¶ wspólnego z chamowaniem, miałbym raczej
nadzieję, że nie. A jak już, to przynajmniej nie w mojej obecno¶ci ;-)

Data: 2011-09-11 20:06:49
Autor: Ryszard Mikke
Góral z biegami w pia¶cie?
Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał(a):
> [...]

Zgadzam się - rower biedny zim±. A hamulce jakie najlepsze? Raczej tarczowe, ale mechaniczne, czy hydrauliczne? Jak z hydraulik± przy niskich temperaturach. Przy -15 linki w pancerzach dziwnie się czasem zachowuj±. Zdarzało mi się, że musiałem po zachamowainu ręcznie szczęki rozci±gać.

<mode="grammarnazi">zahamowaniu.</mode>

W zimie na ogol nie chcesz zablokowac kola przy hamowaniu, bo slisko.

W zwiazku z tym ja wybralem hamulce rolkowe, bo sa kryte i hamuja tak samo w kazdych warunkach. Jakos mi nigdy nie zamarzly.

Mozna tez torpedo. ja sie nie zdecydowalem, bo (a) jakos nie lubie i (b) nie chcialem sie dwa razy do roku przestawiac z jednego sposobu hamowania na drugi - hamowanie powinno byc odruchowe, a odruch wyrabia sie w ciagu szesciu tygodni...

--
rmikke

--

Góral z biegami w pia¶cie?