Góral z biegami w pia¶cie?

Data: 2011-08-28 17:19:16
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w pia¶cie?

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3dhic$k12$1news.onet.pl...
Na stronce http://tiny.pl/h52f7 znalazłem rowery MTB z Nexusem. W polsce jako¶ nijak uswiadczyć roweru tego pokroju, który by się ¶wietnie sprawdził jako zimówka.

http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ czyli zwykła rama MTB, piasta planetarna, napinacz b±dĽ SS oraz odpowiednie mocowania piasty do haków w ramie. Od kiedy miałem okazję to sprawdzić to wiem, że będę miał rowery z takim wła¶nie napędem i koniec.

Serwisowałem Nexusa i to jest do zrobienia we własnym zakresie, ale trzeba się postarać co nieco.

Jeżeli masz fundusze to weĽ alfine 11sp, który pracuje w k±pieli olejowej. Poprzednie wersje s± smarowane smarem stałym w zwi±zku z czym przed zim± dobrze jest rozebrać, wyczy¶cić i dołożyć ¶wieżego smaru na zapas.

Poszukaj w archiwum - była nie jedna, bardzo intesywna, dyskusja na temat piast planetarnych gdzie każda ze stron podawała swoje argumenty za i przeciw. Ja jestem za o ile użytkownik zdaje sobie sprawę z tego, że o piastę planetarn± też trzeba zadbać czyli serwisować.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-31 00:02:52
Autor: k1oor
Góral z biegami w piaście?
Serwisowałem Nexusa i to jest do zrobienia we własnym zakresie, ale trzeba się postarać co nieco.

Serwisowałeś może Nexusa 8? Może wiesz jak złozyć oś?

Data: 2011-08-31 06:58:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Nie, 8 nie robiłem, ale ściągłem części z osi i założyłem je z powrotem. Wejdz na http://hubstripping.wordpress.com/ tam na pewno znajdziesz coś co Ci pomoże ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-08-31 17:03:50
Autor: k1oor
Góral z biegami w piaście?
In article <j3kf0b$q0e$1@inews.gazeta.pl>, flySteX@gaOzeFta.lp says...

> Serwisowałeś może Nexusa 8? Może wiesz jak złozyć oś?

Nie, 8 nie robiłem, ale ściągłem części z osi i założyłem je z powrotem. Wejdz na http://hubstripping.wordpress.com/ tam na pewno znajdziesz coś co Ci pomoże ;)

Dzięki, widziałem. Mają tam wszystko oprócz tego jednego fragmentu.

Data: 2011-08-31 17:30:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
Góral z biegami w piaście?

Użytkownik "k1oor" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:MPG.28c86bbed1ef71ff989682news.task.gda.pl...

Dzięki, widziałem. Mają tam wszystko oprócz tego jednego fragmentu.

Napisz do mnie na priv bo chyba domyślam się z czym masz problem :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-04 20:23:45
Autor: Jaroslaw Berezowski
Sterowanie Nexusem [było: Re: Góral z biegami w pia¶cie?]
Dnia Sun, 28 Aug 2011 17:19:16 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ czyli zwykła rama MTB,
piasta planetarna, napinacz bÄ…dĹş SS oraz odpowiednie mocowania piasty do
haków w ramie. Od kiedy miałem okazję to sprawdzić to wiem, że będę miał
rowery z takim właśnie napędem i koniec.
Podpinając się pod temat, pozwolę sobie z tego linka zacytować:
****
Poniżej zdjęcia całości złożonej na gotowo do HT MTB. Do nexusa pasują zwykłe manetki Rapid Fire.
****

Ktoś może to potwierdzić, że klasyczne cyngle 1:2 działają z Nexusem?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-04 22:17:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
Sterowanie Nexusem [było: Re: Góral z biegami w piaście?]

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:hascj8-5ri.ln1news.yarross.net.pl...
[...]

Człowieku małej wiary, czemu wątpisz w moje słowa :> ? To naprawdę działa :)

Data: 2011-09-08 19:45:41
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Sun, 04 Sep 2011 22:17:28 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Człowieku małej wiary, czemu wątpisz w moje słowa :> ?
Bo ja mam naukowe podejście, zwłaszcza jak nie muszę sam płacić za "sprawdzam" :)

To naprawdę działa :)
No a ja nie raz miałem okazję przeczytać, że sterowanie Nexusów jest niekompatybilne :(

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-09 09:34:56
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:5jbnj8-etu.ln1news.yarross.net.pl...
[...]

Naukowe powiadasz :P

To naprawdę działa :)
No a ja nie raz miałem okazję przeczytać, że sterowanie Nexusów jest
niekompatybilne :(

Ten nexus, którego opisałem działa ze zwykła manetką RF i za to ręcze głową. Co do innych to nie wiem i dlatego się w ich kwestii nie wypowiadam.