Gore - Paclite - czy Performance?

Data: 2009-10-19 03:05:33
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Gore - Paclite - czy Performance?
Witam - probuje wybrac spodnie przeciwdeszczowe firmy Gore i wybor
jest miedzy ALP X a ULTRA.

Z opisu cech wynika, ze roznia sie materialem - Alpy sa z paclite'a a
Ultra sa z czegos co nazwali Performance. Czy ma krtos doswiadczenia z
jedna i druga tkanina i moglby nieco naswietlic sprawe? Z opisu
technologii wynika tylko jakies marketingowe gowno, ze paclite jest
niezastapiony gdy liczy sie waga i pakownosc, a performace jest
zajebisty gdyz ma windstoppera. Obydwa modele oczywiscie z membrana
goretex, wiec rozumiem, ze w kwestii wodoodpornosci i oddychania
powinny sie zachowywac tak samo.

Z gory dzieki,
Marcepan

Data: 2009-10-19 03:27:25
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Gore - Paclite - czy Performance?
On Oct 19, 11:05 am, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
[...]

Oczywiscie sklamalem i nie chodzi o model Ultra, tylko FUSION.
Przepraszam.

Data: 2009-10-19 05:24:22
Autor: Michał Wolff
Gore - Paclite - czy Performance?
On 19 PaĽ, 12:05, "frank.castle0...@googlemail.com"
[...]

Używam Alp-X już dwa lata - i jestem zadowolony. Spodnie o kroju
rowerowym, bardzo wygodnie zapinane nogawki, w pasie na sznurek,
wzmacniane siedzenie. S± z gore-texu Paclite i jak każdy gore-tex s±
100% odporne na wiatr. Na deszcz też s± odporne - tylko trzeba
pamiętać, że na deszczu gore-tex bardzo słabo oddycha, więc i tak
pomoczenia w żadnej, nawet topowej kurtce/spodniach się nie uniknie
(chyba, że jedziemy na tyle wolno, że stopień zapocenia jest minimalny
- ale to by wymagało tempa pewnie z 10km/h)

Co do spodni Fusion - to wg opisu s± to spodnie z windstoppera, czyli
na warunki sucho-zimno, krótkie deszcze jeszcze wytrzymaj±, długich
już nie. Oba modele - s± to spodnie luĽne (gore-texowe zawsze takie
s±), więc na rowerze tak wygodne jak spodnie obcisłe nie będ±,
aczkolwiek da się w nich spokojnie jeĽdzić. Jest jeszcze inny model
Gore-Bike, ze starszej kolekcji - spodnie Vista, z windstoppera, ale
typowo kolarskie, dopasowane, też w wersji z wkładk±:
http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_TWVISO?landingid=1208436857757A
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-19 14:07:44
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-10-19, Michał Wolff wrote:
On 19 PaĹş, 12:05, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
Witam - probuje wybrac spodnie przeciwdeszczowe firmy Gore i wybor
jest miedzy ALP X a ULTRA.
[..]
Co do spodni Fusion - to wg opisu sÄ… to spodnie z windstoppera, czyli
na warunki sucho-zimno, krótkie deszcze jeszcze wytrzymają, długich
juĹĽ nie.

Coś pokręciłeś. Fusion to trójwarstwowy "Gore-Tex Performance" to coś,
co kiedyś po prostu było Gore-Texem (w odróżnieniu od XCR-a, XCR to
teraz "Pro Shell"). Są jak najbardziej w pełni nieprzemakalne i
nieprzewiewne, do tego bardzo dobrze sprawdzajÄ… siÄ™ rĂłwnieĹĽ w
zastosowaniach pieszych. Dodatkowo są dość odporne na ataki różnych
chaszczy czy kamieni (nie wiem, jak tu siÄ™ Paclite w Alp-X sprawdza).

Data: 2009-10-19 08:16:35
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Gore - Paclite - czy Performance?
On Oct 19, 3:07 pm, Jan Srzednicki
<w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> wrote:
On 2009-10-19, Michał Wolff wrote:

> [...]
[..]
> Co do spodni Fusion - to wg opisu s± to spodnie z windstoppera, czyli
> na warunki sucho-zimno, krótkie deszcze jeszcze wytrzymaj±, długich
> już nie.

Co¶ pokręciłe¶. Fusion to trójwarstwowy "Gore-Tex Performance" to co¶,
co kiedy¶ po prostu było Gore-Texem (w odróżnieniu od XCR-a, XCR to
teraz "Pro Shell"). S± jak najbardziej w pełni nieprzemakalne i
nieprzewiewne, do tego bardzo dobrze sprawdzaj± się również w
zastosowaniach pieszych. Dodatkowo s± do¶ć odporne na ataki różnych
chaszczy czy kamieni (nie wiem, jak tu się Paclite w Alp-X sprawdza).

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

mialo byc "z windstopperem" a nie "z windstoppera".

Nie wiem co to jest "Pro Shell". To cos dodatkowego oprocz "Goretex
Paclite Shell" i "Goretex Performance" ?

Data: 2009-10-19 15:21:25
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-10-19, frank.castle0407@googlemail.com wrote:
On Oct 19, 3:07 pm, Jan Srzednicki
[..]
> [...]

chaszczy czy kamieni (nie wiem, jak tu siÄ™ Paclite w Alp-X sprawdza).

mialo byc "z windstopperem" a nie "z windstoppera".

Nie ma tam ĹĽadnego Windstoppera, AFAIK.

http://lmgtfy.com/?q=gore-tex+pro+shell&l=1

Data: 2009-10-19 09:32:55
Autor: Michał Wolff
Gore - Paclite - czy Performance?
On 19 PaĽ, 16:07, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Co¶ pokręciłe¶. Fusion to trójwarstwowy "Gore-Tex Performance" to co¶,
co kiedy¶ po prostu było Gore-Texem (w odróżnieniu od XCR-a, XCR to
teraz "Pro Shell").

Nie pokręciłem - tylko jak teraz sprawdziłem s± dwa rodzaje spodni
Fusion - windstoperowe i gore-texowe:
http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_TWFUSL?landingid=1208436873480O

S± jak najbardziej w pełni nieprzemakalne i
nieprzewiewne

Nieprzemakalne to niestety mog± być tylko na takiej zasadzie jak
pisałem - nie przemakaj± zupełnie, ale pod spodem rzeczy będ±
podmoczone, nie ma tkanin prawdziwie wodoodpornych. Ja jeżdżę zawsze w
opaskach na kolana - i na deszczu s± podmoczone.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-19 16:36:49
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-10-19, Michał Wolff wrote:
On 19 PaĹş, 16:07, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Coś pokręciłeś. Fusion to trójwarstwowy "Gore-Tex Performance" to coś,
co kiedyś po prostu było Gore-Texem (w odróżnieniu od XCR-a, XCR to
teraz "Pro Shell").

Nie pokręciłem - tylko jak teraz sprawdziłem są dwa rodzaje spodni
Fusion - windstoperowe i gore-texowe:
http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_TWFUSL?landingid=1208436873480O

A, fakt, zrobili jakiegoĹ› soft shella. Niemniej, sam model Fusion jest
dalej z normalnego Gore. :)

Są jak najbardziej w pełni nieprzemakalne i
nieprzewiewne

Nieprzemakalne to niestety mogą być tylko na takiej zasadzie jak
pisałem - nie przemakają zupełnie, ale pod spodem rzeczy będą
podmoczone, nie ma tkanin prawdziwie wodoodpornych. Ja jeĹĽdĹĽÄ™ zawsze w
opaskach na kolana - i na deszczu sÄ… podmoczone.

Nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej. Zresztą, nawet Gore w końcu
przemoknie, zwłaszcza Gore niepierwszej młodości. Chodziło mi raczej o
to, że owe spodnie mają pełną (i jedną z najlepszych) przeciwdeszczową
membranÄ™.

Gore - Paclite - czy Performance?