Gorlice- Sano Droga 28

Data: 2012-03-23 20:05:41
Autor: Lukasz Goran
Gorlice- Sano Droga 28
Witam
    Potrzebuję przejechać z południa woj świętokrzyskiego nad solinę. Spora część drogi biegnie drogą nr 28. Jaka tam jest nawierzchnia i jak intensywny ruch?
Łukasz Gądzik

Data: 2012-03-23 20:54:39
Autor: Marcin Hyła
Gorlice- Sano Droga 28
On 2012-03-23 20:05, Lukasz Goran wrote:
Witam
     PotrzebujĂŞ przejechaĂŚ z poÂłudnia woj ÂświĂŞtokrzyskiego nad solinĂŞ. Spora
czêœÌ drogi biegnie drog¹ nr 28. Jaka tam jest nawierzchnia i jak intensywny
ruch?

Nieco OT: nad samą Solinę dojedziesz z Sanoka DK84 a nie DK28. Jechałem nią w 2004 roku (odcinek Zagórz - Sanok) i było mocno strasznie: wąsko, pagórkowato, z potężnym ruchem samochodowym, w tym ciężkim, bez pobocza. Jeden z najgorzej przeze mnie wspominanych odcinków dróg w PL :-( i nie sądzę, żeby się zmieniło więc radzę poszperać/popytać o trasę alternatywną.

Odcinka DK28 o ktĂłry pytasz nie znam.

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-03-23 21:25:06
Autor: Lukasz Goran
Gorlice- Sanok Droga 28
Hej
    Ale tutaj nie mam bardzo wyboru. Będę jechał szosówką. W sumie to około 220km a to już sama końcówka- będę tam dwa dni i też chciałem pojeździć i droga 84 była na moich planach przejazdów... więc mnie troszkę zmartwiłeś...
Łukasz Gądzik

Data: 2012-03-24 02:43:51
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Gorlice- Sano Droga 28
W dniu 23.03.2012 20:05, Lukasz Goran pisze:
[...]

Większość trasy ma w miarę znośny dywanik (przynajmniej - miała
w lecie), poboczy zwykle brak, ruch duży lub bardzo duży - coś jak 5
między Poznaniem a Wrocławiem. Od Krosna do Sanoka stosunkowo nowy,
między Jasłem a Krosnem bywa miejscami trochę pofalowany (podjazd za
Jasłem, koło Zimnej Wody, Potok i przejazd przez Krosno).

Może alternatywnie bardziej na południe:
Gorlice - Dukla przez Kryg, Nowy Żmigród? Wąsko, ale ruch zdecydowanie
mniejszy, koło Nowego Żmigrodu troszkę gorszy asfalt. Potem albo Dukla
- Rogi (ładny asfalt, miejscami z poboczami) - Iwonicz (boczną drogą,
troszkę dziur, ale znośnie) i w Iwoniczu na 28, albo z Dukli na
Barwinek do Tylawy (szeroko, dobra nawierzchnia z wyjątkiem ostatniej
górki, ruch umiarkowany, ale są pobocza) i przez Daliową albo na
Rymanów (kilka podjazdów i zjazdów, w tym jedne serpentyny), albo na
Komańczę (miejscami, zwłaszcza za Tylawą, dość mocno łatany asfalt,
podobnie z Daliowej na północ - szczególnie na odcinku Daliowa - serpentyny za Szklarami).

Jeśli jedziesz szosówką odradzam wariant Królik Polski (asfaltówka
Lasów Państwowych przechodząca w drogę gruntową, solidny podjazd na
wstępie) - Wisłoczek - Odrzechowa (intensywnie łatany asfalt, OIDP
kawałek betonowych płyt). Do Odrzechowej można też dojechać albo od
Rymanowa boczną drogą (znośny asfalt), albo z 28 zjazd na Sieniawę.
Potem znośny asfalt (miejscami łatany) i albo Nadolany i na Nowosielce,
albo dociągnąć do Bukowska i na Sanok. Nie wiem, w jakim stanie są
odcinki Nadolany - Nowosielce i Bukowsko - Sanok, ale ostatnimi czasy
asfaltowali tam na gładko wszystko co się dało (z funduszy unijnych).

Oczywiście klucząc między Duklą a Sanokiem będzie dalej.

Pozdrawiam
Wojtek

Gorlice- Sano Droga 28