Górnik Zabrze nie spadnie?

Data: 2009-06-16 08:52:08
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Właściciel Polonii Warszawa Józef Wojciechowski chce sprzedać licencję stołecznego klubu zdegradowanemu do I ligi Górnikowi Zabrze. - Potwierdzam, że rozmowy w tej sprawie są prowadzone - mówi "Gazecie Wyborczej" i portalowi Sport.pl. Władze zabrzańskiego klubu ponoć nie biorą takiego rozwiązania pod uwagę."
http://www.sport.pl/pilka/1,70997,6722696,Polonia_do_Zabrza_.html

Robi się coraz weselej...

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-06-16 09:05:47
Autor: yamma
Górnik Zabrze nie spadnie?
Henryk "Plumski" Plumowski wrote:
[...]

E tam, po prostu panu Wojciechowskiemu ziemia pali się pod nogami. Firma ledwie zipie, to jeszcze chce odzyskać kasę włożoną w Polonię (ze sponsorowania siatkówki wycofał się już kilka miesięcy temu). A że klub nie dysponuje infrastrukturą, która w przyszłości mogłaby zagwarantować jakiś tam poziom, to i nie ma chętnych na zakup. Jedynymi atutami jest miejsce w lidze i możliwość gry w EuroLidze.
yamma

Data: 2009-06-16 09:31:21
Autor: tees
Górnik Zabrze nie spadnie?

Użytkownik "Henryk "Plumski" Plumowski" <usenet@plumowski.pl> napisał w wiadomości news:h17g46$95u$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Czarni Zabrze w Ekstraklasie? :)))

Fajnie że jest taki człowiek jak Wojciechowski - przynajmniej coś się dzieje w sezonie ogórkowym ;)

pzdrw
tees

Data: 2009-06-16 11:01:56
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 09:31:21 +0200, tees napisał(a):

Fajnie że jest taki człowiek jak Wojciechowski - przynajmniej coś się dzieje w sezonie ogórkowym ;)

No, i ciekawe jakie miny maja teraz kibice Polonii..:)

--
Mark

Data: 2009-06-16 11:05:08
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:dau18385l04f$.dlgsmok.wot...
[...]

W sumie to się Wojciechowskiemu trudno dziwić.
Jeśli miasto funduje nowy stadion jednemu klubowi, a drugiemu nie chce zniszczonej murawy wymienić, to można się poczuć conajmniej nieciekawie.

Data: 2009-06-16 11:45:25
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:h17n83$boa$1news.onet.pl...
[...]

Coz, w podobnej sytuacji jest np. Warta Poznan.

Data: 2009-06-16 12:01:42
Autor: ISS
Górnik Zabrze nie spadnie?

[...]

====

na stadionie Warty nie bedzie rozgrywane EURO 2012, chyba ,ze cos mnie ominelo......................

ISS

Data: 2009-06-16 12:04:11
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h17pnj$2om$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

I kilkanaście innych klubów w mieście.
Ale akurat Warta to stadion miała (w przeciwieństwie do Lecha dostała go w prezencie od miasta) i go przeżarła, więc nie ma prawa chcieć następnego.
Również moralnego prawa.

Data: 2009-06-16 12:27:01
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?

"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:h17qmp$mvb$1news.onet.pl...
[...]

Niestety, raczej nie doliczysz sie kilkunastu klubow pilkarskich w Poznaniu.

Ale akurat Warta to stadion miała (w przeciwieństwie do Lecha dostała go w prezencie od miasta) i go przeżarła, więc nie ma prawa chcieć następnego.
Również moralnego prawa.

Ale ma moralne prawo do otrzymywania miejskiej dotacji w wysokosci wiekszej niz 33 tys. zl, podczas gdy np. drugoligowi zuzlowcy otrzymuja kilkadziesiat razy wiecej od miasta. W magistracie postawiono na jeden klub pilkarski i ten drugi, choc mniejszy, moze z tego powodu miec pewne zale.

Data: 2009-06-16 12:46:18
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
[...]

Bo lepszych nie ma.
Zawsze warto utrzymywać coś innego, niż któryś tam klub w tej samej dyscyplinie.

W magistracie postawiono na jeden klub pilkarski i ten drugi, choc mniejszy, moze z tego powodu miec pewne zale.

Głównie do siebie, że nie potrafił się przez lata poskładać do kupy.

Data: 2009-06-17 00:48:39
Autor: stebi
Górnik Zabrze nie spadnie?
Andy pisze:
[...]

Wg. mnie Warta nie ma prawa prosić o dotację, bo już ją dostałą raz, i to nie małą-stadion, a to że poszedł tam jeden wielki wał do kasy klubu raczej niewiele wpłynęło to tylko ich sprawa. Skąd wiesz, czy jak miasto da np. Warcie 100tys.zł, zamiast 30, to czy ta kasa _faktycznie_ trafi do klubu, skoro już raz niejasna sytuacja z kasą od miasta (stadionem) wynikła?

Data: 2009-06-17 10:09:22
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"stebi" <michalsnielupiespamu@net.pl> wrote in message news:h197g5$a7q$1opal.icpnet.pl...
Wg. mnie Warta nie ma prawa prosić o dotację, bo już ją dostałą raz, i to nie małą-stadion, a to że poszedł tam jeden wielki wał do kasy klubu raczej niewiele wpłynęło to tylko ich sprawa.

No, zeby byc precyzyjnym to ruine stadionu.

Skąd wiesz, czy jak miasto da np. Warcie 100tys.zł, zamiast 30, to czy ta kasa _faktycznie_ trafi do klubu, skoro już raz niejasna sytuacja z kasą od miasta (stadionem) wynikła?

O ile mi wiadomo kluby musza sie szczegolowo rozliczac z kasy otrzymywanej z miasta. Jesli tego nie zrobia lub zrobia to zle, to nie dosc ze musza zwrocic dotacje, to jeszcze traca prawo do dotacji w przyszlosci. Tak ze ten argument szczegolnie mocny nie jest.

Data: 2009-06-17 10:20:53
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h1a8fg$1sb$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Wtedy to nie była ruina.
Stadion był może w stanie gorszym niż stadion Lecha wtedy, ale jak najbardziej nadawał się do grania no i mecze na nim się odbywały.

Data: 2009-06-17 10:38:56
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:h1a915$adb$1news.onet.pl...
[...]

O znajdujacym sie w o niebo lepszym stanie Stadion Slaski mowi sie na prspn per "trup". To jakich okreslen mozna uzywac na stadion Szyca, nawet w stanie sprzed 15 lat (przy czym bylem tam na kilku meczach i pamietam, ze standard tego stadionu juz wowczas byl niezbyt wysoki, delikatnie mowiac)? :)

A ze mecze grano... Na stadionie LKS-u tez sie gra mecze, mimo ze jest to ruina.

Data: 2009-06-17 11:00:29
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
[...]

Teraz.
15 lat temu lepszych stadionów praktycznie nie było.

A ze mecze grano... Na stadionie LKS-u tez sie gra mecze, mimo ze jest to ruina.

Również teraz.
Te naście lat temu był jednym z nielicznych z betonową trybuną.

Data: 2009-06-16 11:49:47
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:dau18385l04f$.dlgsmok.wot...
Fajnie że jest taki człowiek jak Wojciechowski - przynajmniej coś się dzieje
w sezonie ogórkowym ;)

No, i ciekawe jakie miny maja teraz kibice Polonii..:)

Pewnie bardzo niewesole, a ten usmiech to moim zdaniem troche nie na miejscu. Akurat w tym, ze trafili na buraczanego wlasciciela (a to juz nie pierwszy dowod na to, ze Wojciechowski to burak), nie ma ich winy.

A gdyby tak Cupial zechcial przeniesc Wisle do Olsztyna, byloby Ci milo czytac takie posty jak ten Twoj powyzszy?

Data: 2009-06-16 12:24:14
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 11:49:47 +0200, Andy napisał(a):

A gdyby tak Cupial zechcial przeniesc Wisle do Olsztyna, byloby Ci milo czytac takie posty jak ten Twoj powyzszy?

Szczerze mowiac, zwisaloby mi to. Tzn komentarze, nie przeniesienie. Tyle ze
Polonia mala czas by sie przyzwyczaic - w koncu to taki przemalowany Groclin
byl.

--
Mark

Data: 2009-06-16 12:28:16
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:10zxolwx3zhmh.dlgsmok.wot...
[...]

A Ty sie przyzwczailes, ze kibicujesz milicyjnemu klubowi?

Data: 2009-06-16 13:06:08
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 12:28:16 +0200, Andy napisał(a):

A Ty sie przyzwczailes, ze kibicujesz milicyjnemu klubowi?

A Tobie co, pofortunic sie zachcialo?
Rozumiem taki tekst w wydaniu fanatyka Craxy, ale od co poniektorych
oczekiwalem jednak bardziej inteligentnej dyskusji.

--
Mark

Data: 2009-06-16 13:15:02
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:1kb5us93c2lq$.dlgsmok.wot...
A Ty sie przyzwczailes, ze kibicujesz milicyjnemu klubowi?

A Tobie co, pofortunic sie zachcialo?
Rozumiem taki tekst w wydaniu fanatyka Craxy, ale od co poniektorych
oczekiwalem jednak bardziej inteligentnej dyskusji.

No tak, zlosliwosci pod adresem kibicow Polonii Warszawa sa jak najbardziej na miejscu, ale jak sie dotknie klubu, z ktorym czujesz sie zwiazany, to juz staje sie "fortunieniem"...

Ale spoko, jedz im od przemalowanych groclinowcow, a ta milicja sie nie przejmuj :). To tylko jacys kompleksiarze o tym wspominaja.

Data: 2009-06-16 14:06:32
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 13:15:02 +0200, Andy napisał(a):

No tak, zlosliwosci pod adresem kibicow Polonii Warszawa sa jak najbardziej na miejscu, ale jak sie dotknie klubu, z ktorym czujesz sie zwiazany, to juz staje sie "fortunieniem"...

To nie chodzi o zlosliwosci - akurat od Ciebie mam pelne podstawy sie ich
spodziewac i jakos mnie to ni wzrusza. Przyjmuje z "dobrodziejstwem
inwentarza" - wiadomo, Andy, za Wisla nie przepada, i jak moze szpile
wetknie - norma, zrozumiale, zero zastrzezen.
Chodzi mi raczej o styl tych zlosliwosci - wyjezdzanie z tekstem o milicji
20 lat po tym jak jej nie ma jest, lekko mowiac, smieszne. I zenujace.
Inne czasy, inne okolicznosci i de facto inne kluby.. nawet Twoj Lech.
Norma w wyknaniu fanatykow Craksy - przyklad Fortuny swiadczy ze zawiesili
sie w czasie dziesiatki lat temu, na dodatek dochodzi potezna frustracja -
od wielu wielu lat nie potrafili wyraz ze smiertelnym wrogiem, a sportowo i
organizacyjnie tez sa w tyle. Ale od kazdego innego oczekiwalby, ciut
wiecejj.. no, ale jak tam sobie chcesz.

--
Mark

Data: 2009-06-16 14:23:41
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:1eouimki2yi9n$.dlgsmok.wot...
[...]

Ale czy naprawde uwazasz, ze teksty o przemalowanym Groclinie sa wiele lepsze od milicyjnych odnosnie Wisly? Bo dla mnie to podobny, faktycznie dosc niski poziom. I o to mi chodzi, a nie o to, zeby jakos specjalnie dopiec Wisle :).

[...]

Co do frustracji kibicow Cracovii i tego ze ogolnie jako klub, jako kibice zostali troche w tyle, to sie zgadzam. Ale tez racz zauwazyc, ze gdyby czytac forum Wisly Krakow pod katem stosunku kibicow Wisly do innych klubow (Cracovii, Lecha, Legii) to sa bardzo silne podstawy, by takze lekko obsmiewac kompleksy i frustracje kibicow Wisly Krakow. Wy - kibice Wisly - nie jestescie ulepieni z innej gliny niz kibice innych klubow. Macie w ostatnich 10 latach wiecej powodow do radosci niz inni, ale w kwestii mentalnej, organizacyjnej, radzenia sobie z niepozadanymi zjawiskami wsrod kibicow, a takze w kwestii historii waszego klubu i ciemnych w niej plam naprawde nie macie powodow do wywyzszania sie ponad innych.
A Twoje obsmiewanie kibicow Polonii tak wlasnie odbieram. Moze mylnie, choc nie sadze.

Data: 2009-06-16 15:14:31
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 14:23:41 +0200, Andy napisał(a):

Ale czy naprawde uwazasz, ze teksty o przemalowanym Groclinie sa wiele lepsze od milicyjnych odnosnie Wisly?

Mysle ze nie do konca zrozumiales  o co mi chodzilo. I na dodatek, w tym
kontekscie akurat "przemalowany Groclin" nie ma kontekstu negatywnego - bo
to w sensie doslownym - nie klubowym - byl przemalowany Groclin. A scisle
mowiac zawodnicy dawnego Groclinu ubrani w koszulki Poloni. I tu z mojej
strony zlosliwosci nie ma.

Co do frustracji kibicow Cracovii i tego ze ogolnie jako klub, jako kibice zostali troche w tyle, to sie zgadzam.

No. Dobrze ze choc w tym:)

[...]

Wierze na slowo. Podejrzewam nawet ze czesciej zagladasz na forum Wisly niz
ja:) Bo mnie specjalnie rozne fora klubowe nie kreca.

[...]

Wiesz, jesli chcesz mnie przekonywac ze wsrod kibicow Wisly tez sa debile,
idioci i fanatycy, to tracisz czas.  Swoj i moj. Ja o tym doskonale wiem, i
bynajmniej tego nie podwazam. Nie utozsamiam sie z *zadnym* srodowiskiem
grup kibicowskich, aczkolwiek czasem za wyczyny niektorych bywa mizwyczajnie
wstyd Co do wywyzszania sie - to zle trafiles, nie kreca mnie zadne oprawy,
ultrasowskie organizacjie i rywalizacje, zorganizowane wyjazdy czy wszystko
co podchodzi pod zorganizowany ruch kibicowski. Osobiscie uwazam, iz - jako
kibice w ogolnosci, i ci zorganizowani, i ci niezorganizowani - nie
odstajemy specjalnie ani na plus ani na szczescie na minus. Mimo wszystko
jednak, lata sukcesow jakie na skale krajowa miala Wisla, sprawily ze jednak
srodek ciezkosci "kibicoskiej" znacznie sie przesunal i grupki z
mentalnoscia troglodyty sa jednak marginesem, a nie grupa dominujaca, co,
jak sadze, jestes w stanie przyznac?
Bo ze takie grupki sa i czasem daja  w ten czy inny sposob glos to tez
oczywiste - i o ile klub nie moze wplynac na to by grupki zniknely, to
roznymi dzialaniami mozna sprawic by  na stadionie glosu nie dawaly... i to
jest zadanie dla klubu

A Twoje obsmiewanie kibicow Polonii tak wlasnie odbieram. Moze mylnie, choc nie sadze.

Mylnie. Ale to nie wazne.

--
Mark

Data: 2009-06-16 15:31:28
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?

"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:8c2d1kfe3xkz.dlgsmok.wot...
[...]

Okej, przyjmuje do wiadomosci.

[...]

Tutaj to Ty mnie troszke nie zrozumiales :). Co do wywyzszania chodzi mi raczej np. o pogardliwy stosunek do kibicow Cracovii i klubu Cracovia. I to nawet nie Twoj (choc w ktoryms z wpisow taki delikatny rys sie pojawil), ale przewazajacej czesci kibicow Wisly Krakow, zdarzajacy sie takze tutaj i na prspn - choc wybacz, cytatow nie bede szukal ;). Takie przekonanie, ze Cracovia to frustraci, ktorych wspolnota opiera sie glownie na nienawisci do Wisly, ktorych  wrecz sens istnienia opiera sie na nienawidzeniu lokalnego rywala. Takie myslenie "u nas to nie byloby mozliwe".
Zapewniam Cie - byloby mozliwe :).

[...]

Rozdzielilbym tu dwie sprawy. Pierwsza to zwykli kibice - tu, tak jak piszesz, tak i ja podobnie uwazam - wislacy nie odstaja in plus ani in minus wobec kibicow innych klubow. Dzieki sukcesom ostatnich lat jest frekwencja nieco ponad przecietna krajowa, atmosfera na stadionie tez jest fajniejsza od przecietnej, aczkolwiek dopiero gdy przyjdzie pare lat chudych, to okaze sie, czy sa to zjawiska trwale.
Druga sprawa to czy srodowisko kibicow Wisly ma aspiracje i mozliwosci ku temu, by po pierwsze podnosic poziom organizacji kibicow Wisly, a po drugie by wplywac na ogolnokrajowa scene kibicowska (np. poprzez lobbing o uchwalenie prawa, ktore nie byloby bardzo uciazliwe dla kibicow, ale tu mozna by podac o wiele wiecej przykladow). Co do pierwszej kwestii nie bede sie wypowiadal, bo nie posiadam wystarczajacej wiedzy, natomiast co do drugiej, to kibice Wisly sa na zupelnym uboczu, w ogole sie nie angazuja w te sprawy. A szkoda.

Data: 2009-06-16 15:40:31
Autor: tees
Górnik Zabrze nie spadnie?

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h186vf$580$1atlantis.news.neostrada.pl...

Rozdzielilbym tu dwie sprawy. Pierwsza to zwykli kibice - tu, tak jak piszesz, tak i ja podobnie uwazam - wislacy nie odstaja in plus ani in minus wobec kibicow innych klubow.

:)

natomiast co do drugiej, to kibice Wisly sa na zupelnym uboczu, w ogole sie nie angazuja w te sprawy. A szkoda.

Podejrzewam, (choć mogę się mylić), że taka sytuacja jest akurat nie tylko winą kibiców Wisły. Po prostu z pewnych względów, kibice Wisły nie są akceptowani przez dużą część "aktywnie działającego" środowiska kibicowskiego, więc się do niego nie wpychają "na siłę".

pzdrw
tees

Data: 2009-06-16 15:45:49
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"tees" <ra2k@_wywal_poczta.onet.pl> wrote in message news:h187ch$toq$1news.onet.pl...
[...]

Cos w tym z pewnoscia jest, ale tez kibice Wisly zupelnie nie byli zainteresowani tego rodzaju wspolnymi dzialaniami. Pewnie jakies tam swoje powody mieli, ale ogolnie dla srodowiska kibicowskiego chyba taki kierunek dobry nie jest.

Data: 2009-06-16 16:27:31
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 15:31:28 +0200, Andy napisał(a):

Tutaj to Ty mnie troszke nie zrozumiales :). Co do wywyzszania chodzi mi raczej np. o pogardliwy stosunek do kibicow Cracovii i klubu Cracovia.

 A, no widzisz. To jednak co innego.
Relacje na linii Wisla - Cracovia sa dosc specyficzne... delikatniue
ujmujac..i nie powinny byc brane jako wyznacznik Wisla - inne kluby.
Relacja specyficzna na skale krajowa.. Niestety zaogniona tez na skale
krajowa choc IMO i tak jest lepiej niz w czasach gdy 20 lat temu zaczynalem
szkole srednia.

I to nawet nie Twoj (choc w ktoryms z wpisow taki delikatny rys sie pojawil), ale przewazajacej czesci kibicow Wisly Krakow, zdarzajacy sie takze tutaj i na prspn - choc wybacz, cytatow nie bede szukal ;).

Oj, nie zamierzam strugac swietego. Oczywiscie ze uwazam ze Wisla jest po
prostu od Cracovii lepsza i tyle:) I mamy prawo czc sie lepsi.. bo nasz klub
jest lepszy:)

[...]

Wiesz, bo to jest tak -  dopoki *jedynym* argumentem bedzie "a Cracovia to
sie nigdy nie shanbila 50 lat temu" (co jest zwyczajnym klamstwem, bo
Cracovia byla przez jakis czas Ogniwem, i miala na to taki sam wplyw jak
Wisla na bycie klube milicyjnym), doputy beda uwazani za frustratow. Sadze
ze gdyby Pasy staly sie rownorzednym rywalem dla Wisly, to i wsrod nich
samych rozpamietywanie tego co bylo 50, czy 100 lat temu, drastycznie by
spadlo. Co do tego czy cos byloby mozliwe - pewnie tak, choc IMO znacznie
mniej prawdopodobne

[...]

Mysle ze kilka lat sukcesow pozolily jednak wyksztalcic solidna podbudowe...
Zwlaszcza ze ostatnio nie byly to az tak wielkie sukcesy by przyciagnac
"jednorazowki" - z tymi to  w tym sezonie wiecej pewnie mial Lech
doczynienia:)

[...]

Tu sie nie wypowiem, bo wogule sie nie orientuje w tej dziedzinie:)

--
Mark

Data: 2009-06-16 16:38:41
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?
"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:1ji6bfom3quwy.dlgsmok.wot...
[...]

Tez tak uwazam. Przy czym osobiscie sadze, ze przykladanie az takiej wielkiej wagi do kwestii historycznych, jak to czynia kibice Cracovii, jest hm... zeby uzyc wlasciwego slowa, czasami wrecz szkodliwe. Moim zdaniem powinno sie skupiac na tym, by kibice danego klubu wchodzili na coraz wyzszy poziom organizacyjny, by sie rozwijali, by eliminowali zjawiska niepozadane, a nie na tym, by udowodnic, ze nasz klub jest lepszy niz klub rywali bo 50 lat temu cos tam. Nie tedy droga, moim zdaniem. Choc historii powinno sie byc swiadomym.

Natomiast ciekawa bylaby sytuacja, gdyby role w Krakowie sie odwrocily - to Cracovia zdobywalaby tytuly, grala rok rocznie w pucharach, a Wisla bylaby przecietniakiem/slabeuszem. Przez dluzszy czas - kilku sezonow. Nie chce stawiac tez, co by wowczas bylo, ale przyznam, ze z zaciekawieniem obserwowalbym postawy kibicowskie w obu krakowskich klubach.

[...]

Ano mial, ale mysle, ze znaczna czesc kibicow dobrej pilki, zrozumiala, ze powinni poszukac innego obiektu swojego "kibicowania" :). Ale to juz temat na zupelnie inna dyskusje.

Data: 2009-06-16 12:37:24
Autor: tees
Górnik Zabrze nie spadnie?

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:10zxolwx3zhmh.dlgsmok.wot...
w koncu to taki przemalowany Groclin
byl.

Akurat tutaj Polonia (a właściwie jej właściciel) kupiła sobie inny klub i "wcieliła w swoje struktury" - jeśli tak można napisać. Jakkolwiek naganne było zdobycie miejsca w Ekstraklasie w ten sposób, to raczej jednak Polonia Polonią pozostała - nikt nie udawał że to Groclin, który został sprzedany gra nadal w lidze.

pzdrw
tees

Data: 2009-06-16 13:15:29
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 12:37:24 +0200, tees napisał(a):

[...]

Wiem wiem, ze sytuacja nieco inna, i nie krytykuje Polonii ze przejela
wiekszosc zawodnikow Groclinu. Chodzilo mi wlasnie o to zdobywanie miejsc w
ekstraklasie - i w sumie moglem podumowac jedynie przyslowiem "latwo
przyszlo, latwo poszlo"

--
Mark

Data: 2009-06-16 13:44:59
Autor: tees
Górnik Zabrze nie spadnie?

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:1x9yy0vwcae1w.dlgsmok.wot...
Dnia Tue, 16 Jun 2009 12:37:24 +0200, tees napisał(a):

"latwo
przyszlo, latwo poszlo"

Nie sądzę, żeby ta transakcja doszła do skutku. To raczej tylko prymitywna i prostacka dość forma nacisku na miasto.
Na taki deal nie zgodzi się też raczej Górnik i jego sponsor, któremu z pewnością zależy na zdaniu tych 17 tys kibiców przychodzących na stadion  - bo wizerunkowo w ich oczach stracić można więcej niż wynosiłyby zyski z gry w ekstraklasie przez ten sezon. A to, że kibice Górnika nie byliby zachwyceni takim obrotem sprawy to rzecz raczej pewna.

pzdrw
tees

Data: 2009-06-16 14:09:41
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 13:44:59 +0200, tees napisał(a):

Nie sądzę, żeby ta transakcja doszła do skutku. To raczej tylko prymitywna i prostacka dość forma nacisku na miasto.

Swoja droga.. bylbym za tym by tego typu rozwiazania wogole byly niemozliwe.
Przeksztalcenia wlasnosciowe wewnatrz klubu - jasne, w koncu to biznes, ale
sprzedaz licencji - nie, bo jednak jest tez to sport

--
Mark

Data: 2009-06-16 15:08:10
Autor: tees
Górnik Zabrze nie spadnie?

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:1khuiy5rhny7z.dlgsmok.wot...

Swoja droga.. bylbym za tym by tego typu rozwiazania wogole byly niemozliwe.
Przeksztalcenia wlasnosciowe wewnatrz klubu - jasne, w koncu to biznes, ale
sprzedaz licencji - nie, bo jednak jest tez to sport

Zdecydowanie. Kupowanie miejsc w lidze, unikanie odpowiedzialności karno-skarbowej przez wykupienia sobie "nowej" licencji, udział w pucharach choć się samemu miejsca nie wywalczyło itp itd - to z duchem sportu i rywalizacji ma niewiele wspólnego.

pzdrw
tees

Data: 2009-06-16 15:09:56
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
[...]

Nie zabronisz klubowi (spółce akcyjnej) zmienić siedziby, bo każdy sąd Ci to obali.

Data: 2009-06-16 15:22:58
Autor: Mark
Górnik Zabrze nie spadnie?
Dnia Tue, 16 Jun 2009 15:09:56 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Doskonale wiem ze tego sie nie da uregulowac  w przepisach prawa.
Natomiast IMO mozna to calkiem sensownie umocowac w regulacjach statutowych
zwiazku, w przepisach licencyjnych czy tez regulaminie Ekstraklasy -
odpowiedni przepis ze licencja jest czyms niezbywalnym. A wszak udzial w
rozgrywkach ekstraklasy nie jest czyms obligatoryjnym, wiec kluby musialyby
to zaakceptowac.
Nie bede sie madrzyl, bo prawnikiem nie jestem, ale wlasnie tutaj widzialbym
miejsce dla odpowiednich zapiskow.

--
Mark

Data: 2009-06-16 15:34:08
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
[...]

To znaczy co, zakażesz zbywania spółki?
Nie do obronienia.

Przecież nikt samej licencji nie kupuje, tak to się nie da.

Data: 2009-06-16 15:51:10
Autor: KASA
Górnik Zabrze nie spadnie?
Cavallino pisze:

Nie zabronisz klubowi (spółce akcyjnej) zmienić siedziby, bo każdy sąd Ci to obali.

Wystarczy licencje dawać na grę w określonym mieście/regionie (plus zapis, stanowiący, że można tymczasowo grać w innym miejscu w uzasadnionych przypadkach (np. przebudowa stadionu)).

Pozdrawiam
KASA

Data: 2009-06-16 17:16:27
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
Użytkownik "KASA" <nietoperz.onk@g.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości news:h186uu$q5d$1news.interia.pl...
Cavallino pisze:

Nie zabronisz klubowi (spółce akcyjnej) zmienić siedziby, bo każdy sąd Ci to obali.

Wystarczy licencje dawać na grę w określonym mieście/regionie

To to samo co powyżej.

Data: 2009-06-16 18:24:58
Autor: KASA
Górnik Zabrze nie spadnie?
Cavallino pisze:

Nie zabronisz klubowi (spółce akcyjnej) zmienić siedziby, bo każdy sąd Ci to obali.

Wystarczy licencje dawać na grę w określonym mieście/regionie

To to samo co powyżej.

Ale nikt by nie zabraniał zmiany siedziby. Mogą sobie mieć siedzibę gdzie chcą, ale mają grać tam gdzie jest napisane w licencji. A jeżeli chcą grać w nowym miejscu to niech zaczynają od 4 ligi z nową licencją. Starą mogą sprzedać jakiejś innej spółce która będzie grała w starym miejscu. Po prostu licencja = prawo do gry w danej lidze w danym mieście.

Tak jak w tym momencie licencja nie może obowiązywać (bez dodatkowych problemów) za granicą, a przecież jakaś spółka mogłaby chcieć się wynieść z kraju.

Pozdrawiam
KASA

Data: 2009-06-16 21:22:15
Autor: Cavallino
Górnik Zabrze nie spadnie?
Cavallino pisze:

[...]

Nawet jeśli wybudują sobie za miedzą nowy stadion?
A on będzie akurat poza granicą miasta/regionu?

Jeśli myślisz, że jesteś w stanie ująć życie w karby przepisów to IMO jesteś w dużym błędzie.

[...]

Jasne.
Czyli (zakładając że stadion Śląski jest jednak w Katowicach) to Ruch Chorzów nie mógłby grać na Śląskim, więc gdyby miał na to ochotę, ma sprzedać swoją licencję GKS Katowice (albo odwrotnie, whatever), wtedy byłoby ok?

Jak dla mnie wychodzi większa bzdura niż obecnie.

Data: 2009-06-16 21:44:26
Autor: Citizen Cain
Górnik Zabrze nie spadnie?

Użytkownik "Cavallino"

Nawet jeśli wybudują sobie za miedzą nowy stadion?
A on będzie akurat poza granicą miasta/regionu?

Ciekaw jestem, jak byłyby rozstrzygnięte przypadki GKS Katowice (który ma stadion w Chorzowie) i Ruchu Radzionków (który ma stadion w Bytomiu).

CC

Data: 2009-06-16 17:45:21
Autor: Citizen Cain
Górnik Zabrze nie spadnie?

[...]

Andy, rok temu kibice Polonii przyjęli z dobrodziejstwem inwentarza fuzję z Dyskobolią i kupienie sobie miejsca w lidze. Zupełnie inaczej niż kibice we Wrocławiu. Teraz mają więc dokładnie to, na co zasłużyli. Ja mam schadenfreude.

CC

Data: 2009-06-16 19:03:39
Autor: Andy
Górnik Zabrze nie spadnie?

"Citizen Cain" <cc1@go2.pl> wrote in message news:h18ej5$qok$1inews.gazeta.pl...

[...]

Faktem jest, ze kibice Polonii zachowali sie tak, jak napisales. Natomiast pytanie brzmi - jaki mieli wybor? Owszem, mogli uznac, ze po tej calej operacji to juz nie jest Polonia, ale w takim ukladzie Polonii juz nie ma, ani w 1. lidze, ani w 3. ani w 7. W ogole jej juz nie ma. Czyli de facto moga zakonczyc kibicowanie komukolwiek (bo przerzucenie na Legie byloby kompletna porazka). O tyle latwiej mieli np. kibice Zawiszy Bydgoszcz, ze mimo wszystkich cyrkow z Kujawiakiem, zmianami nazwy na Zawisze, itd. caly czas mieli swoj wlasny klub. Dwie klasy nizej, ale byl, istnial, rozgrywal mecze. Teraz oczywiscie mozna sobie gdybac, ze gdyby kibice Polonii zdecydowanie zaprotestowali, to moze by do calej transakcji nie doszlo i nadal Polonia gralaby sobie w 1. lidze. Ale rownie dobrze Wojciechowski mogl rozwiazac klub, mogl tez olac stanowisko kibicow, ktorzy akurat w Polonii nigdy jakos specjalnie silni nie byli. Podsumowujac - cala operacja fuzji bardzo mi sie nie podobala, ponadto uwazam, ze Polonia z tym stadionem, z tymi kibicami, z tymi dzialaczami i cala metna otoczka wokol tego klubu nie powinna grac w ekstraklasie. Ale sam majac dosc przykre doswiadczenia z upadkiem wlasnego klubu i przymusowa fuzja bylbym daleki od rzucania kamieniem w tych kibicow, ktorzy przechodzili przez podobne doswiadczenia. Zreszta kazdy moze sie sam zastanowic, jaka postawe by przyjal, gdyby z jego klubem zrobiono to samo, co z Polonia.

I jeszcze jedna uwaga odnosnie Slaska Wroclaw. O ile mi wiadomo (a mysle, ze mam niezle zrodla informacji), to kibice Slaska ostatecznie dogadali sie z Drzymala odnosnie przenosin Dyskobolii do Wroclawia. Natomiast wymogli na Drzymale, za co slowa uznania, rezygnacje z udzialu w Pucharze UEFA (zaluje, ze my jako kibice Lecha nie mielismy na tyle zdecydowania, by wymoc to samo w przypadku naszej fuzji i gralismy w Intertoto). Generalnie wszystko bylo dogadane miedzy miastem, kibicami i Drzymala, gdy ostatecznie Dutkiewicz sie rozmyslil. Co, jak widac z dzisiejszej perspektywy, na zle Slaskowi nie wyszlo.

Data: 2009-06-16 13:23:13
Autor: Bartosz B.
Górnik Zabrze nie spadnie?

"Właściciel Polonii Warszawa Józef Wojciechowski chce sprzedać licencję

A właściwie jak to się dzieje, że sobie tak można licencję sprzedawać i fruwać z miasta do miasta?  Przecież tak samo zagrał 15 lat temu Krzyżostaniak z Olimpii Poznań na co PZPN stworzył prawo działające wstecz, które zabraniało takiego działania. I co, zniesiono je?

--
Bartosz Bajków             Gadu-Gadu:98566
http://www.berlinka.pcp.pl

Górnik Zabrze nie spadnie?