Gorszy okres dla chrze?cijan w Egipcie

Data: 2011-02-28 18:41:13
Autor: abc
Gorszy okres dla chrze?cijan w Egipcie
Portal Fronda.pl:  Po rewolucji i obaleniu Mubaraka wcale nie poprawiła się
sytuacja chrześcijan w Egipcie.

Ashraf Benyamin: Spotkałem się z już z opiniami ludzi, którzy twierdzą, że w
Egipcie zaczęliśmy nowy, gorszy okres, niż za rządów Mubaraka. Twierdzą
również, że trzeba przyznać, iż on faktycznie ochraniał Koptów. Coraz
częściej słyszymy o agresji w stosunku do Koptów i do duchownych, jak to
miało miejsce ostatnio w Asyut, gdzie zabito księdza oraz atakach na
klasztory dokonywane przez oficjalną władzę.

Portal Fronda.pl: Jakieś prognozy na przyszłość?

Ashraf Benyamin:  Nie jestem optymistą, nie chcę niczego przesądzać, dopóki
nie będę widział konkretnych działań. Po pierwsze - zniesienia drugiego
artykułu w konstytucji, tak, aby państwo było w pełni demokratyczne. Po
drugie - zniesienia "znakowania" chrześcijan w Egipcie. Jak w czasie II
wojny światowej Żydzi nosili opaski z gwiazdą Dawida na rękach, tak ja mam
teraz w dowodzie wpisane "chrześcijanin" oraz specjalny format numeru pesel.
W państwie, które ma być demokratyczne, ja wciąż jestem "oznakowany". Jeśli
to znakowanie zostanie zniesione, zauważę poprawę.

Ale trzeba pamiętać, że na czele komisji, która ma zająć się poprawą
konstytucji, stoi osoba z Bractwa Muzułmańskiego. W skład komisji wchodzi
także jeden reprezentant wybrany spośród Braci Muzułmańskich. Oficjalny
reprezentant! A nie ma ani jednego reprezentanta spośród Koptów!

Według państwa Koptowie stanowią 12 proc. społeczeństwa, ale nie podaje się
prawdziwej liczby chrześcijan. Po liczbie demonstantów, czy aresztowanych w
czasie zamieszek, widać, że chrześcijan jest dużo więcej, może nawet 25
proc.

Więcej: http://fronda.pl/news/czytaj/w_egipcie_zaczelismy_nowy_gorszy_okres

Gorszy okres dla chrze?cijan w Egipcie