Góry Rodniańskie - pytanie o transport

Data: 2009-06-18 22:59:47
Autor: MM
Góry Rodniańskie - pytanie o transport
Witam

Czy ktoś może odpowiedzieć jak wygląda publiczny transport z Borsy w
kierunku Vatra Dornei a konkretnie do przełęczy Rotunda?

Pozdrawiam
MM

Data: 2009-06-18 23:31:39
Autor: serak
Góry Rodniańskie - pytanie o transport
Czy ktoś może odpowiedzieć jak wygląda publiczny transport z Borsy w
kierunku Vatra Dornei a konkretnie do przełęczy Rotunda?

Kiepsko. Z tego co się zorientowaliśmy, bedąc tam trzy tygodnie temu,
jest jakiś autobus dalekobieżny. Nie pamietam o której godzinie. Busy
tam nie chodzą. Myśmy dotarli za Przełecz Rotunda ( a dokładnie w
miejsce gdzie od szosy idzie droga gruntowa tamże - ~4 km) taksówką za
80 L. Drugi taksówkarz zgodził się na podanie ceny. Pierwszy chciał
jechać na licznik. Autostop tez nie zadziałał. Z Borsa jest to jednak
duża odległość, a droga dziurawa i troche donikad. Za Prislop zaczyna
się troche inny świat.

Data: 2009-06-19 05:02:04
Autor: MM
On 19 Cze, 08:31, serak <se...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

jechać na licznik. Autostop tez nie zadziałał. Z Borsa jest to jednak
duża odległość, a droga dziurawa i troche donikad. Za Prislop zaczyna

A gdzie łapaliście tego taksówkarza? W samej Borsy?
Czy dobrze rozumiem, że na samą Rotundę nie dojechaliście, tylko do
tego miejsca na drodze DN18, skąd odbija droga na Rotundę DN17D? Jeśli
tak, to czy ten końcowy odcinek jest przejezdny dla samochodu
osobowego (nie Dacii :)?

MM

Data: 2009-06-19 05:21:02
Autor: serak
[...]
Nie dojechaliśmy. Taksówkarz nie chciał tam wjechać na 17-ke (VW
Passat). Dla mniej przejmującego się kierowcy, ta droga jest do
przejechania- praktycznie dla każdego samochodu. Nas akurat minął
jadący z góry samochód osobowy (marki nie wspomnę).
Jest tak jak piszesz: startowaliśmy ze skrzyżowania dróg 18 i 17,
podchodząc 17.
Taksówke łapaliśmy w Borsa, niedaleko przystanku busów (szpital)
czając sie tez na stopa i  autobus dalekobieżny. Warto popytać
bedących w pobliżu Rumunów. Chetnie doradzają.

Data: 2009-06-19 09:25:03
Autor: Olin
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:59:47 -0700 (PDT), MM napisał(a):

Czy ktoś może odpowiedzieć jak wygląda publiczny transport z Borsy w
kierunku Vatra Dornei a konkretnie do przełęczy Rotunda?

W roku 2001. jechał autobus do Vatra Dornei ~6-7 rano. Co jest teraz, trudno wyczuć. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

Data: 2009-06-19 00:41:27
Autor: serak
Góry Rodniańskie - pytanie o transport
W roku 2001. jechał autobus do Vatra Dornei ~6-7 rano.
Ten sprzed kilku tygodni był po południu.

Data: 2009-06-22 22:10:42
Autor: Maciek \"Sołtys\"
MM pisze:
[...]

publicznie to jechałem tam stopem (atakowanie od północy)
Przełęcz rotunda atakowałem też od południa od Rodnej _ byłem tam wywieziony busem ale było ciężko bo ledwo się udało - droga zmasakrowana przez ciężki sprzęt do zwózki drewna.
Od północy na górę droga bita - po drodze mieszkają ludzie (drwale)
Wyjście z głównej drogi zajmuje godzinę.
Uwaga - na przełęczy jest ponoć schronisko ale nas nocowali bardzo niechętnie.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Góry Rodniańskie - pytanie o transport