Góry Sto³owe - Przewodnik

Data: 2009-07-17 18:45:03
Autor: Agnieszka
Góry Sto³owe - Przewodnik
Witam

Wybieram siê w Góry Sto³owe i poszukujê jakiego¶ dobrego przewodnika.
Widzia³am kilka w necie ale nie ma mo¿liwo¶ci zajrzenia do ¶rodka.
Interesuje mnie by by³y opisane trasy, mapy.

Pozdrawiam

Agnieszka

Data: 2009-07-20 15:22:32
Autor: pw
Góry Sto³owe - Przewodnik
On 17 Lip, 18:45, "Agnieszka" <asa...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Jedz na miejsce, na pale, kup mapke w pierwszym kiosku, polecam :)

Pozdro,
pw

Data: 2009-07-21 06:18:09
Autor: Joanna
Góry Sto³owe - Przewodnik
U¿ytkownik "Agnieszka" <asamka@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h3q9qm$b0c$1inews.gazeta.pl...

Wybieram siê w Góry Sto³owe i poszukujê jakiego¶ dobrego przewodnika.
Widzia³am kilka w necie ale nie ma mo¿liwo¶ci zajrzenia do ¶rodka.
Interesuje mnie by by³y opisane trasy, mapy.

W³asciwie trasy bêdziesz mia³a jak bêdziesz mia³a mapê ;) ALe je¶li chodzi o przewodnikki, polecam Joannê Lamparsk±  "Sudety ¶rodkowe - po obu stronach granicy"(o ile Ci interesuje mitologia Dolnego ¦l±ska, ciekawostki, historia itp), w dodatku ³adnie to wszytsko podane  podane, jak beletrystyka.

:)

J.

Data: 2009-07-21 19:02:24
Autor: Agnieszka
Góry Sto³owe - Przewodnik
Dziekuje wszystkim za informacje

Agnieszka

Data: 2009-07-21 22:35:16
Autor: Beniowa
Góry Sto³owe - Przewodnik

U¿ytkownik "Agnieszka" <asamka@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h44sb6$9v$1inews.gazeta.pl...
Dziekuje wszystkim za informacje

Ale po co te nerwy :-)

Na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat kojarze prewodnik Krzysztofa Mazurskiego wydany w 1993 r. przez Oficyne Wydawnicza Sudety (kontynuacja serii malych przewodnikow po kolejnych pasmach Sudetow wyawanych przez wydawnictwo Sport i Turystyka w koncu lat dziewiecdziesiatych) oraz Marka Staffy wydanego w 1997 lub 1998 przez wydawnictwo Kraj w serii Polskie Gory (takiej zoltej). W ostatnim czasie wydano przewodnik wydawnictwa Galileos (autorzy Rafal Fronia i Mariusz Szpadel , ale nie ma to znaczenia, bo nazwiska autorow sa zakamuflowane). Przewodnik jest bardzo fajny, ale dosc skapy w tresci, chociaz bogato ilustrowany i zawiera mapy proponowanych wycieczej oraz mnostwo zdjec. Chyba na chwile obecna dla poczatkujacych jest idealny. Ma on - jak dla mnie - jedna wade: ja nie lubie przewodnkow, ktore zawieraja gotowe trasy. Wydaje mi sie, ze lepiej - tak jak w przewodniku Mazurskiego - opisywac miejscowosci, szczyty i dojscia na nie, pozostawiakac zainteresowanemu poskladanie tego w ciekawa wycieczke.

Pozostaja jeszcze przewodniki opisujace wieksza czesc regionu - np. wydany przez wydawnictwo Express Map przewodnik Sudety Wschodnie 3 w 1  (tom 14 serii) autorstwa Waldemara Brygiera. Przewodnik swietnie sie czyta, ale trzeba pamietac, ze Stolowe, to tylko jego fragment no i ma te sama wade - opisuje gotowe trasy. Do przewodnika zalaczona mape, ktora z uwagi na skale 1:120000 raczej do niczego sie nie nadaje. Dodatkowo pzrewodnik zawiera atlas regionu, ktory jest swietny do jazdy samochodem (mapa w samochodzie jest za bardzo niewygodna).

Sa wreszcie przewodniki Pascala, czy Bezdrozy.

Poza przewdonikiem sugerowalbym zaopatrzyc sie w mape (np. Galileosa - Gory Stolowe lub Koltlina Klodzka no i przydalaby sie jakas mapa czeskiej strony).

To tyle, co mi przychodzi do glowy, ale specjalista od Stolowych raczej sie nie czuje...

Pozdrawiam, Beniowa

Data: 2009-07-22 22:10:40
Autor: Agnieszka
Góry Sto³owe - Przewodnik

[...]