Gospodarka po pisowsku, czyli jak rządził J. Kaczyński.

Data: 2010-12-14 06:39:21
Autor: zbig
Gospodarka po pisowsku, czyli jak rządził J. Kaczyński.
A. Hoffman dziś beztrosko ujawnił, jak to J. Kaczyński, gdy benzyna
drożała za jego rządów spotkał się w tajemnicy z szefami rafinerii i
nakłaniał ich do obniżenia marży, co Hoffman uznał za godne
naśladowania.
Dla przypomnienia komuchowi Hofmanowi - rafinerie są spólkami prawa
handlowego notowanymi na giełdzie. Takie postępowanie ze szkodą dla
akcjonariuszy stanowi przestępstwo działania na szkodę spólki, której
państwo jest dominujacym akcjonariuszem.

Data: 2010-12-14 06:46:56
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Gru, 15:39, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Bo "Panstwo to my" Prawda zbig?
A ja glupi myslalem, ze panstwo ty MY
obywatele a nie rzad. Jesli obywatele placa za paliwo mniej to jest to
dzialanie na korzysc akcjonariuszy tej spolki, ktora jest wlasnoscia
obywateli.

Data: 2010-12-14 06:56:56
Autor: zbig
On 14 Gru, 15:46, DJ MC Donald Musk <irat...@gmail.com> wrote:
> [...]

obywatele a nie rzad. Jesli obywatele placa za paliwo mniej to jest to
dzialanie na korzysc akcjonariuszy tej spolki, ktora jest wlasnoscia

Jeżeli spólka będzie przynosić straty, to w efekcie najwięcej stracą
na tym obywatele, nie mówię juz nawet o tym co by było gdyby spółka
zbankrutowała.

Data: 2010-12-14 07:05:37
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Gru, 15:56, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Jeżeli spólka będzie przynosić straty, to w efekcie najwięcej stracą
na tym obywatele, nie mówię juz nawet o tym co by było gdyby spółka

jak spolka bedacva wlasnoscia obywateli podniesie ceny to najwiecej
straca wlasnie obywatele i straca z cala pewnoscia.
jesli nawet zbankrutuje to znaczy, oferta innej spolki byla bardziej
dla obywateli korzystna wiec i wtym wypadku obywatele zyskaja a nie
straca.
Tak czy siak jest zysk dla wlascicieli spolki jesli spolka bedaca
czyjas wlasnoscia taniej swoim wlascicielom sprzedaje swoje produkty

Data: 2010-12-14 07:07:53
Autor: zbig
On 14 Gru, 16:05, DJ MC Donald Musk <irat...@gmail.com> wrote:

Tak czy siak jest zysk dla wlascicieli spolki jesli spolka bedaca
czyjas wlasnoscia taniej swoim wlascicielom sprzedaje swoje produkty

To oczywista nieprawda, jeśli sprzedaje ze stratą.

Data: 2010-12-14 07:17:16
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Gru, 16:07, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> czyjas wlasnoscia taniej swoim wlascicielom sprzedaje swoje produkty

To oczywista nieprawda, jeśli sprzedaje ze stratą.

Ja nie pisalem "ze strata" ale "taniej".

Data: 2010-12-14 15:53:02
Autor: rAzor
Gospodarka po pisowsku, czyli jak rządził J. Kaczyński.
Darz bór! Użytkownik... he he - zbig raczył napisać:
A. Hoffman dziś beztrosko ujawnił, jak to J. Kaczyński, gdy benzyna
drożała za jego rządów spotkał się w tajemnicy z szefami rafinerii i
nakłaniał ich do obniżenia marży,..............

W jakiej tajemnicy, matole? Wszystko było jawne i przekaziory o tym trąbiły.
A że był chwyt propagandowy to już insza inszość. Patrz teraz na swojego fiurerka co zrobi, żeby paliwo nie dobiło DO 6 ZETA na święta.
--
Sátoraljaújhely

Data: 2010-12-14 07:04:44
Autor: zbig
Gospodarka po pisowsku, czyli jak rządził J. Kaczyński.
On 14 Gru, 15:53, rAzor <p...@na.telesfora.com> wrote:
Darz b r! U ytkownik... he he - zbig raczy napisa :

> A. Hoffman dzi beztrosko ujawni , jak to J. Kaczy ski, gdy benzyna
> dro a a za jego rz d w spotka si w tajemnicy z szefami rafinerii i
> nak ania ich do obni enia mar y,..............

W jakiej tajemnicy, matole? Wszystko by o jawne i przekaziory o tym
tr bi y.
A e by chwyt propagandowy to ju insza inszo . Patrz teraz na swojego
fiurerka co zrobi, eby paliwo nie dobi o DO 6 ZETA na wi ta.
--
S toralja jhely

Nie pamiętam tego zdarzenia. Hofman mówił dziś , ze odbyło sie to bez
błysków fleszy, czyli czegoś sie jednak obawiali, w przeciwnym wypadku
TVP piałoby z zachwytu i transmitowało konferencję prasową. Nie
zmienia to faktu, iż działania Kaczora były nielegalne,

Data: 2010-12-14 16:03:38
Autor: jadrys
W dniu 2010-12-14 15:39, zbig pisze:
[...]

Widać nie jesteś nawet zrozumieć Premiera który usiłuje przeciwdziałać podwyżkom cen. -  Który w ogóle usiłuje coś robić dla dobra tych których reprezentuje.
  Pewnie sobie nawet nie zdajesz sprawy że na tych podwyżkach zyskuje tylko pan Prezes i rada nadzorcza spółki paliwowej a traci pozostała część państwa.

Data: 2010-12-14 16:33:42
Autor: Krzysiek
Gospodarka po pisowsku, czyli jak rządził J. Kaczyński.
Hallo,

"zbig"  schrieb im Newsbeitrag news:1e826da8-1d6e-4f23-8421-ba85d05ac037j25g2000yqa.googlegroups.com...

[...]

to tylko pokazuje, ze udzial panstwa jako akcjonariusza (dominujacego
badz niedominujacego) w dzialaniu spolek prawa handlowego jest
nielegalny z powodu oczywistego konfliktu interesow, bo, z jednej strony,
instytucje panstwa maja dzialac dla dobra wszystkich obywateli, a z drugiej,
poprzez akcjonariat maja dzialac dla grupy posiadajacej akcje i takie ustawienie
bedzie powodowac nieustanne uprzywilejowanie badz dyskryminacje
czesci obywateli.

Instytucje panstwowe powinny zachowac wylacznie funkcje kontrolne nad kolchozami,
a nie wlaczac sie bezposrednio w ich dzialanie.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Gospodarka po pisowsku, czyli jak rządził J. Kaczyński.