Gotówka w Moskwie

Data: 2010-05-19 14:06:18
Autor: Glaukon
Gotówka w Moskwie
Jak najtaniej zorganizowac ruble? Zwyczajnie wziac euro i wymienic na miejscu?

Czy przy wypłacaniu kartą debetową jest ryzyko trafienia na bardzo niekorzystny kurs? Odbywa się to wg kursu w banku, który wydał kartę?

Data: 2010-05-19 23:12:42
Autor: Adam Sito
Gotówka w Moskwie
Jak najtaniej zorganizowac ruble? Zwyczajnie wziac euro i wymienic na
miejscu?

Można i tak. Można na upartego kupić ruble w polskich kantorach. W Słupsku są w kilku większych.

Czy przy wypłacaniu kartą debetową jest ryzyko trafienia na bardzo
niekorzystny kurs? Odbywa się to wg kursu w banku, który wydał kartę?

Zależy chyba od kwoty. Ja wypłacałem drobniaki zwykłą debetówką mBanku. Okradziony się nie czuję, choć wypłacałem jedynie kwoty rzędu 300 - 500 rubli.
W tym roku potestuję też Polbankowy wyrób (nie tylko w Rosji), ponoć mają lepsze kursy. Ciekaw jestem jak będzie wyglądało porównanie kursu wypłaty PLN->TJS dla mBanku i Polbanku...
--
AS

Data: 2010-05-19 21:28:22
Autor: xbartx
Gotówka w Moskwie
Dnia Wed, 19 May 2010 23:12:42 +0200, Adam Sito napisał(a):

W tym roku potestujĂŞ teÂż Polbankowy wyrĂłb (nie tylko w Rosji), ponoĂŚ
majÂą lepsze kursy. Ciekaw jestem jak bĂŞdzie wyglÂądaÂło porĂłwnanie kursu
wypÂłaty PLN->TJS dla mBanku i Polbanku...

Pamiętaj, że w Polbanku wypłata w bankomacie zagranicznym to koszt 10 pln, więc dopiero przy większych kwotach wypłaty Polbank jest lepszy od mBanku. Z tego co pamiętam przy 100 eur i więcej Polbank się już opłaca, co do rubli to musiałbyś porównać kursy VISA/MC z mBankowymi i sobie wyliczyć odpowiedni wolumen wypłaty.

Data: 2010-05-20 15:08:01
Autor: glaukonWYTNIJTO
Gotówka w Moskwie
> Jak najtaniej zorganizowac ruble? Zwyczajnie wziac euro i wymienic na
> miejscu?

Można i tak. Można na upartego kupić ruble w polskich kantorach. W Słupsku są w kilku większych.

Nie kupowałem jeszcze rubli, ale w krajowych kantorach np. kurs hrywny jest
rozsądny tylko w strefie przygranicznej, dalej jest absurdalny :) --

Data: 2010-05-20 15:54:32
Autor: Adam Sito
Gotówka w Moskwie
Nie kupowałem jeszcze rubli, ale w krajowych kantorach np. kurs hrywny jest
rozsądny tylko w strefie przygranicznej, dalej jest absurdalny :)

Musimy stworzyć serwis typu kupruble.pl

;-)

--
AS

Data: 2010-05-25 09:54:02
Autor: glaukonWYTNIJTO
Gotówka w Moskwie

Musimy stworzyć serwis typu kupruble.pl

he he.

Czy w razie utraty karty można wypłacic pieniądze z polskiego konta w
zagranicznym banku? Ile może kosztowac taka operacja?

Data: 2010-05-27 00:14:26
Autor: kashmiri
Gotówka w Moskwie
glaukonWYTNIJTO@op.pl <glaukonWYTNIJTO@op.pl> dared to write:

Musimy stworzyć serwis typu kupruble.pl

he he.

Czy w razie utraty karty można wypłacic pieniądze z polskiego konta w
zagranicznym banku? Ile może kosztowac taka operacja?

Nie można. Zagraniczny bank nie ma przecież dostępu do Twojego konta. (Chociaż szkoda, ale by się cieszyli Nigeryjczycy).

Niektóre karty kredytowe - raczej te lepsiejsze - oferują tzw. "awaryjną wypłatę gotówki" w razie utraty karty. Niektóre banki również wyślą duplikat karty za granicę (również kurierem, zwykle za dopłatą).

k.

Gotówka w Moskwie