Gotówkowa naprawa stłuczki samoch. i żądania ubezpieczyciela.

Data: 2010-11-29 15:23:33
Autor: Charles
Gotówkowa naprawa stłuczki samoch. i żądania ubezpieczyciela.
Witam.
Może ktoś z Was orientuje się, czy przy likwidacji szkody gotówkowo z polisy OC winnego stłuczki, prócz m.in. wyceny naprawy pojazdu, ubezpieczyciel owego winnego ma prawo żądać dodatkowo faktur źródłowych na zakupione części potrzebne do w/w naprawy? Czy są jakieś zapisy, które to regulują? O ile mi wiadomo, nie muszę przedstawiać nikomu zawartości mojej księgowości, prócz organów do tego uprawnionych.
Pozdrawiam.

Data: 2010-11-29 23:11:32
Autor: Massai
Gotówkowa naprawa stłuczki samoch.=?ISO-8859-2?Q?=?i żądania ubezpieczyciela.
Charles wrote:

[...]

Więcej nawet. Należy Ci się odszkodowanie w wysokości takiej jakbyś
naprawiał - ale naprawiac nie musisz. Do ciebie należy decyzja co z
tymi pieniędzmi zrobisz.
TU lubuja się też w niewypłacaniu VAT-u, że niby - "musi być faktura
żeby vat wypłacić". Takie parszywe bajdurzenie.
Liczą odszkodowanie po cenach netto.

Tyle że oczywiście żeby to dostać trzeba iść do sądu. Albo - prawie do
sądu (bywa że pękną przy pismach przedprocesowych).
Generalnie nie warto z nimi dyskutować, formalnie odwołać się od
wyceny, pisemnie - ile się powinno dostać, nie zapłacą, wezwać do
wypłaty, nie zapłacą napisać pozew, i wygrać przed sądem.

Jakby każdy ich tak ścignął, to by się tym sparszywiałym zasrańcom
przestało opłacać oszukiwac ludzi.

Serio, coraz częściej mam wrażenie że zawód likwidatora szkód w TU to
coś jak sprzedajna dziwka.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-30 08:02:27
Autor: spp
W dniu 2010-11-30 00:11, Massai pisze:

Serio, coraz częściej mam wrażenie że zawód likwidatora szkód w TU to
coś jak sprzedajna dziwka.

Tak jak policjant, lekarz, adwokat ...

--
spp

Data: 2010-11-30 16:39:04
Autor: Massai
Gotówkowa naprawa stłuczki samoch.?ISO-8859-2?Q?i =BF=B1dania ubezpieczyciela=2E?
spp wrote:

W dniu 2010-11-30 00:11, Massai pisze:

> Serio, coraz częściej mam wrażenie że zawód likwidatora szkód w TU
> to coś jak sprzedajna dziwka.

Tak jak policjant, lekarz, adwokat ...

Nie wiem jak policjant czy adwokat, ale mnie pracodawca nie nakazuje
dymać pacjentów/klientów.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-30 09:48:50
Autor: Charles
Massai pisze:
Charles wrote:

[...]

Dzięki za info. Czy orientujesz się może i mógłbyś dopisać, jakimi zapisami (paragrafami) mogę się podeprzeć pisząc do nich wezwanie do zapłaty?
Pozdrawiam.

Data: 2010-11-30 10:37:38
Autor: Charles
Massai pisze:
Charles wrote:

[...]

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Kosztorys napraw włącznie z kosztem użytych do naprawy części był sporządzony przez niezależny warsztat samochodowy. Ubezpieczyciel nie chce uznać cen części zawartych w tym kosztorysie i żąda dodatkowo faktur na w/w części. O ile dobrze zrozumiałem mogę pisać do TU wezwanie do zapłaty na podstawie kosztorysu. Mam rację czy nie?
Pozdrawiam.

Data: 2010-11-30 14:08:50
Autor: Misiek
i żądania ubezpieczyciela.

Użytkownik "Charles" <yagoodtpWYWALTO@gmail.com> napisał w wiadomości news:id2gkq$bhf$1node1.news.atman.pl...
Massai pisze:
Charles wrote:

[...]

Nie wiem czy masz czy nie masz racji. Wiuem jedno:
Przy likwidacji szkody bezgotówkowo (a chyba raczej o to ci chodzi, poniewaz piszesz ze warsztat sporzadzal kosztorys) naprawiajacy musi uzyc czesci nowych fabrycznie (nie uzywanych).

Data: 2010-11-30 15:21:50
Autor: Charles

Massai pisze:
Charles wrote:

[...]

Napisałem wyraźnie w pierwszym poście: gotówkowo. W TU został przedstawiony kosztorys naprawy z niezależnego warsztatu, naprawa została wykonana, co zostało potwierdzone przez likwidatora szkody z TU (były oględziny po naprawie), ale nie chcą wypłacić tyle, ile kosztowała naprawa wg w/w kosztorysu ponieważ domagają się dodatkowo faktur za części wykorzystanych przy naprawie.
I teraz moje pytanie: mają prawo domagać się tych faktur czy po prostu walą w ch... i nie chcą wypłacić należnej mi sumy, która przysługuje mi wg przedstawionego kosztorysu?
Pozdrawiam.

Data: 2010-11-30 16:43:49
Autor: Massai
Gotowkowa naprawa stluczki samoch.
Charles wrote:

Misiek pisze:
> [...]
chcą wypłacić należnej mi sumy, która przysługuje mi wg
przedstawionego kosztorysu?  Pozdrawiam.

W jakiś sposób koszty musisz udokumentować. Nie możesz pójśc do TU i
powiedzieć "ta szybka kosztowała 100 tysięcy pln, oddawajcie kasę".

Z tym że nie muszą być to faktury - możesz np. powołać się na cennik
detaliczny dystrybutora części.

Dodatkowo - nie mają podstaw żeby domagać się od ciebie faktur
wystawiony przez dystrybutora na warsztat naprawiający. To faktury
warsztatu, nie musi ci ich nawet pokazywać.

Fakturę od warsztatu masz?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-30 18:57:44
Autor: Charles
Massai pisze:

W jakiś sposób koszty musisz udokumentować. Nie możesz pójśc do TU i
powiedzieć "ta szybka kosztowała 100 tysięcy pln, oddawajcie kasę".

Koszty udokumentowałem na podstawie kosztorysu, za którego wykonanie musiałem zapłacić.

Faktur nie mam.

Pozdrawiam.

Data: 2010-11-30 18:10:32
Autor: Massai
Charles wrote:

Massai pisze:

> [...]
> powiedzieć "ta szybka kosztowała 100 tysięcy pln, oddawajcie kasę".
> Koszty udokumentowałem na podstawie kosztorysu, za którego wykonanie

Taki kosztorys też jest tylko świstkiem, niewiele się różni od "panie
ta szybko kosztuje 100 tysięcy".

Jak w kosztorysie są pozycje "błotnik prawy przedni - 1200 pln" to
można się podeprzeć cennikiem producenta.

Pozdrawiam.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-03 13:32:30
Autor: Charles
Massai pisze:
Charles wrote:

Massai pisze:

[...]

Czy są w ogóle jakieś przepisy, które regulują, jakiej dokumentacji może ode mnie wymagać ubezpieczyciel w trakcie procedury likwidacji szkody? Jakaś ustawa? Nie wiem... Cokolwiek.
Pozdrawiam.

Gotówkowa naprawa stłuczki samoch. i żądania ubezpieczyciela.