Gowin: "Tłumienie wolności słowa" na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Jagielońskim (Krakowskim)

Data: 2017-03-18 11:38:21
Autor: A. Filip
Gowin: "Tłumienie wolności słowa" na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Jagielońskim (Krakowskim)
https://news.google.com/news/story?ncl=duPmD-J7YvdsYgMAxMupSxmti63fM&ned=pl_pl&topic=h

http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1028378,gowin-zastrzezenia-ws-odwolania-wykladow-rebecki-kiessling.html
[...] Gowin, pytany w sobotę w radiu RMF [1] o oświadczenie rektorów
powiedział, że "podtrzymuje swoje zastrzeżenia". "Z całym szacunkiem
dla panów rektorów, ale ich argument, że pani Rebecca Kiessling nie
była zaproszona przez władze uczelni czy żadne organizacje uczelniane
w ogóle mnie nie przekonują, dlatego, że Ordo Iuris, czyli
organizacja, która zaprosiła panią Kiessling jest think tankiem
skupiającym młodych profesorów, doktorów, głownie prawników" -
powiedział Gowin.

W ocenie wicepremiera brak zgody na wykład działaczki pro-life to
przejaw cenzury. "Uważam za przejaw cenzury i ulegania ideologicznemu
dyktatowi, jeżeli dopuszcza się wykłady czy spotkania o wyraźnie
ideologicznym profilu lewicowym, a nie dopuszcza się analogicznych
spotkań o profilu odwrotnym" - podkreślił.

Zdaniem Gowina warunkiem wolności akademickiej jest pluralizm i
otwartość na różne stanowiska. "Ja nigdy, jako minister nauki i
szkolnictwa wyższego, nie ingerowałem i nie będę ingerował w autonomię
uczelni, ale nie mogłem nie wyrazić niepokoju, że ta autonomia
wykorzystywana jest do tłumienia wolności słowa" - zaznaczył
wicepremier. [...]

[1] http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-jaroslaw-gowin-polska-jest-wyprowadzana-z-ue-tylko-w-urojony,nId,2370515
Jarosław Gowin: Polska jest wyprowadzana z UE tylko w urojonych obawach
18 marca (08:23)

Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
przeciw reszcie świata.  (Przysłowie afgańskie)

Gowin: "Tłumienie wolności słowa" na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Jagielońskim (Krakowskim)