Gowin o ustawie 447

Data: 2018-05-17 21:03:35
Autor: u2
Gowin o ustawie 447
https://wpolityce.pl/polityka/394807-gowin-o-ustawie-447-powiedzialem-w-usa-moim-zydowskim-partnerom-ze-nie-ma-i-nie-bedzie-rzadu-w-polsce-ktory-zwracalby-mienie-jakims-organizacjom

Gowin o ustawie 447: Powiedziałem w USA żydowskim partnerom, że nie ma i nie będzie rządu w Polsce, który zwracałby mienie jakimś organizacjom

opublikowano: 2 godziny temu ? aktualizacja: godzinę temu

     Powiedziałem moim żydowskim partnerom, że nie ma i nie będzie rządu w Polsce, który zgodziłby się na przekazanie mienia nie ich bezpośrednim spadkobiercom, ale jakimś międzynarodowym organizacjom żydowskim

-- powiedział wicepremier Jarosław Gowin w rozmowie z Polsat News (,,Gość Wydarzeń"), nawiązując do ustawy 447.

Minister nauki i szkolnictwa wyższego był pytany o przemówienie prezydenta Andrzeja Dudy na forum ONZ w Nowym Jorku.

     W sprawie 10/04 potrzebna jest międzynarodowa presja, by Rosjanie wywiązali się z obowiązku zwrotu wraku. (...) W ciągu ostatnich kilku lat wielu ludziom na Zachodzie opadły łuski z oczu w sprawie Rosji. Owszem, Rosja jest państwem, z którym wiele krajów UE - między innymi Niemcy - prowadzą interesy kosztem solidarności europejskiej, ale interesy interesami, a wartości wartościami. Bardzo dobrze, że głos pana prezydenta wybrzmiał tak donośnie

-- zaznaczył Gowin.

     Kropla drąży skałę. To nie jest tak, że to jakaś wyjątkowa akcja, którą pan prezydent przeprowadza akurat teraz. Staramy się wykorzystywać wszystkie okazje, by mówić o ważnych sprawach dla nas

-- podkreślił szef partii Porozumienie.

Jarosław Gowin odpowiadał również na pytanie dotyczące ustawy 447:

     Byłem w USA na czele licznej delegacji rządowej, gdy tę ustawę uchwalano. Analizowałem ją w ślad za polską dyplomacją bardzo dokładnie i powiem tak: nie wolno tej ustawy bagatelizować, ale nie ma powodu, by wpadać w panikę. Ta ustawa wprowadza pewien rodzaj presji na 46 krajów, w tym Polskę. Powiedziałem moim żydowskim partnerom, że nie ma i nie będzie rządu w Polsce, który zgodziłby się na przekazanie mienia nie ich bezpośrednim spadkobiercom, ale jakimś międzynarodowym organizacjom żydowskim

-- tłumaczył.

TAKŻE: TYLKO U NAS. Minister Czaputowicz mocno o ustawie 447: Jak jest Żyd to bez kolejki powinien dostać kamienice, a Polak czekać. Jak tak można?

Jednocześnie Gowin podkreślił, że temat ustawy reprywatyzacyjnej musimy odłożyć na przyszłość, bo mogłoby się okazać, że to otwarcie puszki Pandory.

     Mogłoby to i ekonomicznie, i społecznie być nieakceptowalne. Przyjęliśmy inną procedurę: obowiązują wyroki sądowe. Każdy, kto uważa, że jest prawowitym spadkobiercą niesprawiedliwie skonfiskowanego mienia przez komunistów, może się o to ubiegać. I wielu się ubiega - niestety, wyroki sądów były dalekie od doskonałości

-- stwierdził wicepremier.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".