Gra na giełdzie - komputer

Data: 2010-12-11 09:18:47
Autor: IZI
Gra na giełdzie - komputer
Witam

Po świętach mam zamiar zmienić sprzęt - komputer, monitory, których będę używał do pracy na GPW i Forexie (obecny sprzęt się "zestarzał").
Chciałbym kupić:

- Aapple IMAC 27" rozdzielczość 1440x2560 i podłączyć drugi monitor tej samej wielkości  Apple.
 Niestety  w MAC podobno nie zawsze działają wszystkie aplikacje- może ktoś wie coś na ten temat? Jako rozwiązanie alternatywne można dokupić Windowsa - czy ktoś to testował?,

lub

- Dell 27" lub 30" dwa monitory, tu już nie ma problemu z systemem.

Nie piszę o konfiguracji komputera, bo ona jest standardowa -tak zakładam (używam komputera tylko do obsługi 4-ch aplikacji wymienionych poniżej, a one nie wymagają wiele).

Natomiast interesuje mnie rozdzielczość, ze względu na wzrok i komfort pracy - może ktoś się wypowie?

Korzystam biura makl.  mBanku i XTB (XTB Trader, XTB Option Trader i Sidoma) trochę BPH

W XTB Trader często robię wykresy - czy ktoś wie czy w tej rozdzielczości wykresy będą miały widoczny większy zakres danych czy tylko wykres będzie większy (pytałem Biurze obsługi ale konsultant nie wiedział).

Jeżeli nie wypowiedziałem się precyzyjnie to - osobę zainteresowaną odpowiedzią - proszę o "pytania pomocnicze", bo o ile trochę znam się na grze to na sprzęcie prawie wcale.

Może zna ktoś inne rozwiązania - sprzęt - do 15 - 20 tyś. (nie chciałbym przekroczyć tej kwoty ale też chciałbym uniknąć dyskusji co jest o kilkaset zł tańsze/droższe - dysputa o na ten temat  nie jest moim priorytetem)

Proszę też nie pisać jakie biura są lepsze jakie gorsze każdy decyduje się na jakieś i z nimi pracuje.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-11 10:30:43
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
IZI wrote:

[...]

W Polsce ponad 90% komputerów ma zainstalowany Windows. Mac OS X to system wykorzystywany przez grafików. Programy, które chcesz wykorzystywać chodzą pod windows. Kupując komputer Apple robisz sobie duże kłopoty. Przy kupnie komputera zwróć uwagę na ilość pamięci. Masz duży budżet. Zmieści się w nim każda konfiguracja sprzętowa. Raczej sugerował bym Ci komputer z Windows. Więcej ludzi się na tym zna i możesz liczyć na szerszą pomoc. Nie spotkałem się z programem do wizualizacji danych giełdowych na Mac OS X. Czym większa rozdzielczość na ekranie tym więcej danych możesz obejrzeć. Monitory LCD mają tylko jedną rozdzielczość przy, której jest ostry obraz. Z tego powodu ja używam monitorów CRT. Komputery Apple nie tolerują zmian w konfiguracji sprzętowej. Sumując. Sugeruje Ci kupno komputera z dużą ilością pamięci operacyjnej z systemem Windows do tego monitory CRT. W/g mnie idealna konfiguracja jest taka: laptop z możliwie dużym ekranem i ilością pamięci. W domu monitory CRT zewnętrzna klawiatura i mysz. Daje to niezależność od zasilania elektrycznego. Przy zaniku napięcia zawsze jest czas na zrobienia z pozycjami co należy. Jest również możliwość handlować na wyjeździe gdy jest taka chęć, bez żadnych dodatkowych zabiegów. Do tego telefon komórkowy 3G skonfigurowany do natychmiastowego połączenia komputera z internetem. Bo jak w domu nie ma prądu to nie ma również dostępu do internetu. Twój budżet dźwiga taką konfigurację sprzętową na bardzo wysokim poziomie sprzętowym.

Data: 2010-12-11 10:47:11
Autor: skippy
Gra na giełdzie - komputer

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:idvgc4$ke9$1inews.gazeta.pl...

sprzętowej. Sumując. Sugeruje Ci kupno komputera z dużą ilością pamięci
operacyjnej z systemem Windows...

Win 7 64b, inaczej bedzie widoczne tylko 2,5GB RAM ile by się nie włozyło.
A 2,5GB mi zaczyna trzeszczeć w szwach po uruchomieniu 3ch programów które zassą komplet danych.

Kupienie Maca w naszych warunkach to jakby kupić samochód z kierownicą po prawej stronie na paliwo, którego nie ma u nas na stacjach.

Data: 2010-12-11 11:09:05
Autor: kroovka
Gra na gie³dzie - komputer

U&iquest;ytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisa&sup3; w wiadomo&para;ci news:idvgc4$ke9$1inews.gazeta.pl...

> sprz&ecirc;towej. Sumuj&plusmn;c. Sugeruje Ci kupno komputera z du&iquest;&plusmn; ilo&para;ci&plusmn; pami&ecirc;ci
> operacyjnej z systemem Windows...

Win 7 64b, inaczej bedzie widoczne tylko 2,5GB RAM ile by si&ecirc; nie w&sup3;ozy&sup3;o.
A 2,5GB mi zaczyna trzeszcze&aelig; w szwach po uruchomieniu 3ch programów które zass&plusmn; komplet danych.

Kupienie Maca w naszych warunkach to jakby kupi&aelig; samochód z kierownic&plusmn; po prawej stronie na paliwo, którego nie ma u nas na stacjach.
Pytanie techniczne-czy jest przewaga komputerow SONY nad innymi dla prac ze swietna rozdzielczoscia, wykresami i stosowaniem do gier?
Gry dla oderwania sie czasami przy nudzie na notowaniach.

Czy to tylko mit; moze leoszy inny sprzet, najlepiej sysyem na podłaczane dwa duze monitory. Prosze o pare słów o tym.
kroovka

Data: 2010-12-11 11:37:30
Autor: totus
Gra na gie³dzie - komputer
kroovka@poczta.onet.pl wrote:

> [...]

Czy to tylko mit; moze leoszy inny sprzet, najlepiej sysyem na podłaczane
dwa duze monitory. Prosze o pare słów o tym.

Za rozdzielczość i wydajność obrazu odpowiada karta graficzna. Komputery markowe mają tylko taką przewagę nad składanymi samemu, że są wygrzewane przed sprzedażą. Reszta to snobizm. Apple jest bardziej wow od sony, a sony jest bardziej wow od lenovo. Do tego żeby podłączyć dwa duże czy małe czy jakiekolwiek monitory trzeba mieć albo kartę graficzną z możliwością podłączenia dwóch monitorów (dualhead) lub dwie karty graficzne. Każdy ze znanych mi systemów operacyjnych obsługuje wiele kart graficznych przyłączonych do komputera. Jeżeli chcesz pograć przy notowaniach to bym polecił komputer wieloprocesorowy (wielordzeniowy) z kartą graficzną do gry na jaką Cię tylko stać, do tego drugą kartę do obsługi handlu. Dwa dyski jeden do mielenia w czasie gry drugi do obsługi handlu. Innymi słowy dwa komputery w jednej puszce. Do tego RAM'u ile się zmieści i w komputerze i w portfelu. Z Twojego pytania wnoszę, że najlepszym systemem do obsługi tego byłby Windows.

Data: 2010-12-11 12:03:26
Autor: skippy
Gra na gie³dzie - komputer
Użytkownik <kroovka@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0edf.00000153.4d034dc1newsgate.onet.pl...

> [...]

Czy to tylko mit; moze leoszy inny sprzet, najlepiej sysyem na podłaczane dwa
duze monitory. Prosze o pare słów o tym.

to, że można grać w ogóle nie analizując wykresów tylko na podstawie sygnałów generowanych np. przez soft w telefonie to inna para kaloszy

Data: 2010-12-11 17:50:56
Autor: wiesniadze
Gra na gie³dzie - komputer

to, że można grać w ogóle nie analizując wykresów tylko na podstawie
sygnałów generowanych np. przez soft w telefonie to inna para kaloszy

a po co grać ?
  nie można po prostu mądrze inwestować ?

pozdro.wiesniadze

Data: 2010-12-11 18:23:12
Autor: skippy
Gra na gie³dzie - komputer
Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4d03abf4$0$22796$65785112news.neostrada.pl...

to, że można grać w ogóle nie analizując wykresów tylko na podstawie
sygnałów generowanych np. przez soft w telefonie to inna para kaloszy

a po co grać ?
 nie można po prostu mądrze inwestować ?

.... raz dziennie czytając tabelę notowań. Pewnie, że tak. Nawet znam takiego gostka:)

Pozdrawiam

Data: 2010-12-11 19:00:38
Autor: IZI
Gra na gie³dzie - komputer

a po co grać ?
 nie można po prostu mądrze inwestować ?

... raz dziennie czytając tabelę notowań. Pewnie, że tak. Nawet znam takiego gostka:)

Pozdrawiam

może coś w sprawie sprzętu - jak w temacie - na czym Wy pracujecie?
(jak inwestować już wiem więc ten temat proszę pominąć)

Data: 2010-12-11 12:49:19
Autor: IZI
Gra na giełdzie - komputer
[...]

Dziękuję Totus za pomoc

Laptop mam  - 18,6 cala i dodatkowe dwa 15" (resztę parametrów nie opisuję,
prawdę mówiąc nawet nie sprawdzałem.-ale działają dobrze), modem awaryjny
iPlusa rzeczywiście też mam, dodatkowo skonfigurowany telefon i awaryjnie
Orange - żony (chociaż nigdy mi się nie zdarzyło żeby te dwie pierwsze sieci
padły jednocześnie)
Laptopy - poza jednym 18" są dla mnie "przymaławe" ze względu na wzrok i
komfort pracy, właśnie dlatego chcę zmienić sprzęt - zostawić tylko jeden
laptop "w razie wyjazdu", albo żeby na szybko przeczytać coś siedząc na
fotelu i nie podchodząc do biurka.

W takim razie z systemu MAC rezygnuję bez zastanowienia.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Co do komputerów:

Podoba mi się sam komputer Apple ze względu na ergonomię - marka nie ma dla
mnie znaczenia brak plątających się kabli już tak.
http://www.apple.com/pl/imac/specs.html
W salonie Apple zapewniono mnie (jeżeli się zdecyduję), że wgrają mi Windows
7 i wszystko skonfigurują (przed zakupem - swoją drogą ciekawe czy to
zrobią?)
Może ktoś użytkuje z Windowsem i wyrazi swoją opinię o komputerze?

Co do Dell to konsultant powiedział mi (oczywiście jeżeli się zdecyduję), że
przyślą komputer skonfigurowany (z dwoma monitorami) dla mnie na allegro
jest czytelniejszy opis niż na stronie Dell
http://allegro.pl/hit-monitor-dell-u3011-30-2560x1600-usb-ips-36nbd-i1351099970.html
Monitor Dell - nie jest to CRT ale LED (czy jest jakaś różnica - nie myślę o
różnicy w budowie tylko "patrzę i widzę" - różnicę oczywiście?) - może ktoś
testował te dwa rodzaje monitorów.
Tak jak wyżej może ktoś wyrazi swoją opinię?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Co do rozdzielczości i ilości danych właśnie tego nie mogłem się dowiedzieć
od konsultanta w XTB:
- czy ich oprogramowanie pracuje z maksymalną rozdzielczością 1920 x 1080 =>
wtedy kupowanie monitora z większą rozdzielczością nic nie da, bo będą tylko
"większe słupki" ale nie większa ilość danych.
- może pracował już ktoś z XTrader w rozdzielczości 2560x1440?

Sumując:
System Windows 7 64b
Pamięć podręczna 4GB - 8GB

Może jeszcze jakieś uwagi?

Z góry dziękuję

Data: 2010-12-11 04:49:55
Autor: macieks
Gra na giełdzie - komputer
On 11 Gru, 12:49, "IZI" <izi...@op.pl> wrote:

Sumuj c:
System Windows 7 64b
Pami podr czna 4GB - 8GB

Mo e jeszcze jakie uwagi?

Z g ry dzi kuj

Jako dysk systemowy popros o dysk SSD. Zaden procesor nie da takiego
efektu dla szybkosci systemu jak Solid State Drive. Win7 potrafi
dodatkowo wykorzystac ich moc.

Tak jak mowili poprzednicy win7 jest zdecydowanie praktyczniejszy.
Zanim wyszła finalna wersja sprawdzałem wersje beta win7 64bit.
Wlasnie pod katem czy mi NOL z biura maklerskiego czy aplikacja z IDM
beda dzialaly.
Bezproblemowo. Bardzo fajny system. Stabilny, bezawaryjny(odpukac :)
Zdecydowanie polecam.
Monitory Dell jak "duzo rozdzielnosciowe" także polecam.

Data: 2010-12-11 05:19:09
Autor: macieks
Gra na giełdzie - komputer
@totus

Bez urazy. Czy kolega sie zatrzymal w rozwoju technologii 10 lat temu?
Monitor CRT dzisiaj?
Albo inaczej, gdzie to mozna kupic i czy wogole jeszcze sa w
produkcji?
Dwie karty graficzne, 1 do gier, 2 do aplikacji???? Jak w systemie to
rozdzielisz??? (Nie mysle o SLI czy CrossFire)

'Bezedurki' opowiadacie kolego.

Data: 2010-12-11 14:43:26
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
macieks wrote:

'Bezedurki' opowiadacie kolego.

Całkiem byc może. Ale pozwolisz, że zostanę przy swojej głupocie.

Data: 2010-12-11 17:55:33
Autor: fergus
Gra na giełdzie - komputer
W dniu 2010-12-11 14:19, macieks pisze:
[...]

http://shift.sklep.pl/index.php?t=w&id=1914&idk=31

Na upartego jeszcze się kupi. Ja również wciąż mam sentyment do CRT. Postęp w technologii...ok, jednak dla przykładu podam powrót do odtwarzaczy analogowych gdy komuś zależy na jakości dźwięku - to już dla totalnych audio-maniaków.

Wracając do monitorĂłw - dla mnie waĹźna wielkość plamki/piksela, a przykładowo w tym sklepie  http://www.proline.pl/?p=IIY+LCD+PLE1908WSB1    tylko ten monitor, jako przedstawiciel LCD,  daje plamkę 0,24. W monitorach CRT nie było z tym problemĂłw.

Data: 2010-12-11 14:12:44
Autor: IZI
Gra na giełdzie - komputer
[...]

Czy poleciłbyś jakąś konkretną firmę, model skłaniam się ku Dellowi z Windows 7 (ze względu na jakość i serwis) - ale może jest coś ciekawszego?

Data: 2010-12-11 05:42:44
Autor: macieks
Gra na giełdzie - komputer
On 11 Gru, 14:12, "IZI" <izi...@op.pl> wrote:

Czy poleci by jak konkretn firm , model sk aniam si ku Dellowi z
Windows 7 (ze wzgl du na jako i serwis) - ale mo e jest co ciekawszego?

Chcialbym, ale nie potrafie pomoc odnosnie firmy.

Pierwszy i zarazem ostatni komputer firmowy to mialem Optimusa. Ojciec
mi kupil jak mialem kilkanascie lat :)
Od tamtego czasu ewolucja mojego komputera czy podzespolow to moja
glowa, rece i portfel:)

Data: 2010-12-11 13:13:29
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
IZI wrote:

[...]

Nikt nie myśli o Tobie, każdy myśli o sobie. Każdy chce sprzedać. Musisz sam wiedzieć co jest dla Ciebie najważniejsze. Jeżeli będziesz się o to pytał w sklepie to usłyszysz co jest najważniejsze dla sprzedawcy. Monitory CRT lepiej pokazują obraz niż LCD i to wynika z technologi wyświetlania obrazu. Tu nie ma dyskusji. Wszystkie wysiłki producentów LCD zmierzają do tego by osiągnąć to co CRT już dają. Co do oprogramowania XTB. Nie pytaj tylko sprawdź. Każdą rzecz kupioną w sklepie możesz oddać w ciągu 5 dni. Kup monitor, podłącz, a jak nie pasuje to oddaj i tyle. Kiedyś komputery Apple popychane były zupełnie innymi procesorami niż dziś. To były procesory oparte o zupełnie inny pomysł konstrukcyjny niż procesory Intela. Od kilku lat w komputerach Apple są procesory Intela i oczywiście można zainstalować na nim Windows. Dla Apple to świetna propozycja. Kazać zapłacić za komputer i za OS X i jeszcze za Windowsa i oddać Ci komputer z Windowsem. Też na ich miejscu bym Ci to doradzał. Jeleni trzeba doić. Zwłaszcza ciepłych. Co Cię urzekło w ergonomice Apple? Kształt myszki? Klawiatura?

Data: 2010-12-11 14:05:40
Autor: IZI
Gra na giełdzie - komputer
[...]

Towaru niestety nie można zwrócić w ciągu pięciu dni - to stary nieobowiązujący przepis dlatego proponuję uważać podczas zakupów (niektóre sklepy "pozwalają zwrócić towar ale jest to ich dobra wola"), nie mylić ze sprzedażą w sklepie internetowym 10 dni lub 3 miesiące - jeżeli nie było odpowiedniego powiadomienia. , ale nie to jest ważne w tej dyskusji) - tak się zdarzyło, że studiowałem prawo.

A propos Apple podoba mi się fakt, że komputer jest zintegrowany z monitorem (komp. potrzebuje mało miejsca na biurku)  - ponieważ obecnie korzystam z Della wolałbym Della ale nie ma tego formatu w ofercie (myszka i klawiatura to ostatnia rzecz, na którą zwróciłbym uwagę ale w Apple akurat uważam, że nie są ciekawe)

Co do "dojenia",  w sklepie Apple odradzono mi instalowanie Windowsa 7 (aczkolwiek powiedziano, że jest to możliwe, nie zakłuci pracy komputera i że to zrobią na życzenie , a ponieważ nie jest to duży wydatek wziąłem to pod uwagę.

Właśnie wychodząc z założenia, że  sprzedawcy mówią co chcą spytałem w dwóch konkurencyjnych firmach (Apple i Dell) ale przede wszystkim liczę na opinie osób, które używają komputerów do pracy na giełdzie - np. na forum - Twoja opinia.

Co dla mnie najważniejsze wiem (od strony praktycznej) - o sprzęcie się właśnie się dowiaduję.

Co do sprawdzenia XTradera -  właśnie z tym jest kłopot, w żadnym sklepie, w którym byłem nie ma monitora o tej rozdzielczości, dlatego nie mogłem sprawdzić jak pracuje program w praktyce - stąd moje pytanie w grupie dyskusyjnej.

Biorąc pod uwagę opinie na forum - Apple chyba sobie podaruję i zostanę przy Dellu

A propos monitorów - pomijając rozdzielczość - po podłączeniu dwóch do jednego komputera czy można uzyskać jeden szerszy "wirtualny ekran" np. 1440+1440x2560 - oczywiście zmierzam do tego żeby zobaczyć wykres z większą ilością danych?

Data: 2010-12-11 14:41:43
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
IZI wrote:

[...]

Przepraszam za niewiedzę i dezinformację. To trzeba iść do sklepu z komputerem i tam się podłączyć. Jeżeli programy XTB są zainstalowane na komputerze przenośnym.

[...]

Po podłączeniu komputera przenośnego do zewnętrznych monitorów można go schować za te monitory efekt będzie ten sam. W Apple to laptop jest przyklejony do tylnej ściany monitora.

[...]

Ja używam Linuksa i tu oczywiście jest możliwe posiadanie jednego pulpitu na dowolnej ilości monitorów jak i posiadanie osobnego pulpitu na każdym monitorze. W Windows konfigurowałem jeden pulpit na dwóch stojących obok siebie monitorach.

Data: 2010-12-11 17:24:15
Autor: fergus
Gra na giełdzie - komputer
W dniu 2010-12-11 14:05, IZI pisze:

[...]

Jest coś takiego możliwe. W pracy mamy jedno stanowisko w ten sposób stworzone, jednak nie wiem jak z technicznego punktu widzenia uzyskano ten efekt.

Data: 2010-12-11 19:14:29
Autor: Agaton
Gra na giełdzie - komputer
W dniu 11-12-2010 17:24, fergus pisze:

Jest coś takiego możliwe. W pracy mamy jedno stanowisko w ten sposób
stworzone, jednak nie wiem jak z technicznego punktu widzenia uzyskano
ten efekt.

Nie jest to żaden problem. Każda współczesna karta graficzna to potrafi.

Pozdrawiam. Agaton

Data: 2010-12-11 16:09:28
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Gra na giełdzie - komputer
totus wrote:

Nie pytaj tylko sprawdź. Każdą rzecz kupioną w sklepie możesz
oddać w ciągu 5 dni. Kup monitor, podłącz, a jak nie pasuje to
oddaj i tyle.

Nie 5, lecz 10, KALENDARZOWYCH, i nie w sklepie,
lecz wyłącznie przy zakupie na odległość. Jeśli
sprzedawca nie poinformuje  klienta o tym, tj. o
o przysługującym mu terminie, to ten czas będzie
przedłużony do trzech miesięcy.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-12-14 15:17:21
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Sat, 11 Dec 2010 13:13:29 +0100, w <idvpt9$mqq$1@inews.gazeta.pl>, totus
<totus@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Monitory CRT lepiej pokazują obraz niż LCD i to wynika z technologi wyświetlania obrazu.

Już nie. Tzn. do obróbki grafiki to można sobie poflejmować, ale przy jego
zastosowaniu to już tylko LCD.

Też długo uważałem, że technologia LCD jest niedopracowana (bo była),
ale ostatnio trochę się zmieniło, a Ty chyba wciąż śpisz :).

Data: 2010-12-14 15:51:30
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
radekp@konto.pl wrote:

[...]

Dużo jestem spóźniony? Patrzę teraz na monitor belinea 21" piszę ten list przy rozdzielczości 1600x1200 gdy chcę to mogę zmienić rozdzielczość na 800x600 przy tej samej ostrości. 1600x1200 to nie kres możliwości tego monitora. Jaki monitor LCD pozwala zmienić rozdzielczość przy zachowaniu ostrości? Jak już podasz model przyjrzę się kontrastowi oraz poziomowi czerni.

Data: 2010-12-14 16:20:11
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Tue, 14 Dec 2010 15:51:30 +0100, w <ie809m$2if$1@inews.gazeta.pl>, totus
<totus@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Też długo uważałem, że technologia LCD jest niedopracowana (bo była),
> ale ostatnio trochę się zmieniło, a Ty chyba wciąż śpisz :).

Dużo jestem spóźniony?

Z parę lat.

[...]

To super. Ale po co?
Czasy aplikacji wymagających zmiany rozdzielczości właśnie parę lat temu
minęły.

Data: 2010-12-14 17:01:04
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
radekp@konto.pl wrote:

> [...]

czerni.

To super. Ale po co?
Czasy aplikacji wymagających zmiany rozdzielczości właśnie parę lat temu

Tobie nie jest to potrzebne więc używasz LCD. Dla mnie to jest ważne więc używam CRT. Może tak zostać? Jak Ci to ulży możesz nazwać mnie głupkiem.

Data: 2010-12-14 17:14:44
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Tue, 14 Dec 2010 17:01:04 +0100, w <ie84c4$fpm$1@inews.gazeta.pl>, totus

> [...]

Tobie nie jest to potrzebne więc używasz LCD. Dla mnie to jest ważne więc używam CRT. Może tak zostać? Jak Ci to ulży możesz nazwać mnie głupkiem.

Pytanie brzmi: po co? Nawet jeżeli masz jakiś tajny powód, to jaki jest powód
polecania wątkotwórcy CRT?

Data: 2010-12-14 17:25:36
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
radekp@konto.pl wrote:

Pytanie brzmi: po co? Nawet jeżeli masz jakiś tajny powód, to jaki jest
powód polecania wątkotwórcy CRT?

Powód jest prosty. Polecam to co mnie służy i uważam za słuszne. Tak jak Ty. Polecasz to co Tobie służy i Ty uważasz za słuszne. Czy nie tak? Żeby się przekonywać nawzajem podajemy argumenty. Tzn ja podaję a Ty mówisz, że jestem głupi i nie nowoczesny. I niech tak zostanie.

Data: 2010-12-14 18:15:37
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Tue, 14 Dec 2010 17:25:36 +0100, w <ie85q4$kkl$1@inews.gazeta.pl>, totus

radekp@konto.pl wrote:

> [...]
> Powód jest prosty. Polecam to co mnie służy i uważam za słuszne. Tak jak Ty. Polecasz to co Tobie służy i Ty uważasz za słuszne.

Ach, teraz rozumiem. Jeżeli mnie odpowiada nisko zawieszony 2-osobowy sportowy
samochód z turbo, to będę go polecał wszystkim naokoło -- nawet jeżeli zapyta
mnie ojciec szukający auta na różne podróże dla 4-osobowej rodziny.

Czy nie tak? Żeby się przekonywać nawzajem podajemy argumenty. Tzn ja podaję a Ty mówisz, że jestem głupi i nie nowoczesny. I niech tak zostanie.

Też racja. Powiem mu, że samochód zapewne mniej spali, szybciej dojedzie na
miejsce, a wszystkie laski będą za nim oglądały się.
Jeżeli mnie zapyta "Ocipiałeś?", to mu powiem, że ja mu daję super argumenty, a
on mnie obraża...

Data: 2010-12-14 18:27:13
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer

radekp@konto.pl wrote:

> [...]

na miejsce, a wszystkie laski będą za nim oglądały się.
Jeżeli mnie zapyta "Ocipiałeś?", to mu powiem, że ja mu daję super

Ale fajne. Całą wirtualną rozmowę stworzyłeś. Monitor CRT nadaje się również dla czteroosobowej rodziny. Może nawet lepiej bo nasycenie kolorów nie znika dla skrajnych osób gdy cztery osoby jednocześnie obserwują ekran. Ciągle zapominasz o typie tego nowoczesnego monitora LCD. hahaha. Świetnie się z Tobą rozmawia. Ciekaw jestem co jeszcze wymyślisz. Podaj typ i kończymy wątek, a Ty wychodzisz dla wszechświata jako Światły zwycięzca a ja jako ciemny kołek. Piękne.

Data: 2010-12-14 18:51:28
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Tue, 14 Dec 2010 18:27:13 +0100, w <ie89dn$3s0$1@inews.gazeta.pl>, totus
<totus@poczta.onet.pl> napisał(-a):

 Monitor CRT nadaje się również dla czteroosobowej rodziny. Może nawet lepiej bo nasycenie kolorów nie znika dla skrajnych osób gdy cztery osoby jednocześnie obserwują ekran.

1. Widzę, że naprawdę bardzo dawno temu zapadłeś w swój sen.
2. A nawet gdyby to wciąż było problem, to wątkotwórca będzie w 4 osoby oglądał
ekran, tak? No tak, ale jego potrzeby nie mogą przecież ciebie obchodzić :))

Ciągle zapominasz o typie tego nowoczesnego monitora LCD.

Nie, dla potrzeb 90% wystarczają różne TN-y, chyba że ma większe potrzeby to
SIPS/PVA.

Data: 2010-12-14 16:26:25
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
[...]

A tak nawiasem, to akurat zmiana z 1600x1200 na 800x600 powinna działać bardzo
dobrze. Pytanie o sens pozostaje aktualne.

Data: 2010-12-14 17:08:36
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
radekp@konto.pl wrote:

A tak nawiasem, to akurat zmiana z 1600x1200 na 800x600 powinna działać
bardzo dobrze.

Może powinna. Ale ważne jest czy działa. Sprawdź. Dla mnie nie działa. Znasz monitor LCD, który daje 2048x1536 jak moja Belinea 108035 EDID vendor "MAX", prod id 2103. Stary rupieć, jak mówisz. Co miałbym kupić by parametry były zbliżone do mojego monitora. Nie pisz co być powinno i co Ci się zdaje tylko podaj typ i model.

Data: 2010-12-14 17:26:00
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Tue, 14 Dec 2010 17:08:36 +0100, w <ie84q9$hr8$1@inews.gazeta.pl>, totus

radekp@konto.pl wrote:

> [...]

Może powinna. Ale ważne jest czy działa. Sprawdź. Dla mnie nie działa. Znasz monitor LCD, który daje 2048x1536 jak moja Belinea 108035 EDID vendor "MAX", prod id 2103. Stary rupieć, jak mówisz. Co miałbym kupić by parametry były zbliżone do mojego monitora. Nie pisz co być powinno i co Ci się zdaje tylko podaj typ i model.

Twoja Belinea daje tak marny obraz w porównaniu z FullHD LCD (jeżeli
potrzebujesz aż takiej rozdzielczości), że nie ma czym się chwalić.

A tak nawiasem to mam CRT, też 21" i nawet z lepszym od Twojego kineskopem.
I też przy 2048x1536 mam nie więcej niż 75Hz jak Ty ;p.

Ale nie jestem ślepy...

Tak naprawdę jedyną zaletą Twojego CRT jest stosunek 4:3 boków :)).

Data: 2010-12-14 17:43:52
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer

radekp@konto.pl wrote:

> [...]

Ale nie jestem ślepy...

Tak naprawdę jedyną zaletą Twojego CRT jest stosunek 4:3 boków :)).

Podałeś jakiś typ i model? Umknęło mi. Wal śmiało. Nie oszczędzaj. Podaj coś lepszego w LCD niż ta moja słaba i stara belinea.

Data: 2010-12-14 18:19:00
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Tue, 14 Dec 2010 17:43:52 +0100, w <ie86se$ol1$1@inews.gazeta.pl>, totus
> [...]

Podałeś jakiś typ i model? Umknęło mi. Wal śmiało. Nie oszczędzaj. Podaj coś lepszego w LCD niż ta moja słaba i stara belinea.

Podałem. KAŻDY. Każdy LCD, ewentualnie oprócz jakiś znalezisk, da lepszy obraz
niż Twoja wysłużony kineskop, który dawał ostry obraz ładnych X lat temu. A do
zastosowań wątkotwórcy więcej niż na pewno.

Nie hamuj się, postaw sobie ten CRT obok jakiegoś LCD i sam sprawdź sobie
różnicę. Ja na siłę przekonywać nie będę, zresztą niektórych nie warto, czyż
nie?

Data: 2010-12-14 18:29:32
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
radekp@konto.pl wrote:

> [...]

Nie hamuj się, postaw sobie ten CRT obok jakiegoś LCD i sam sprawdź sobie
różnicę. Ja na siłę przekonywać nie będę, zresztą niektórych nie warto,

Każdy? No to rzuć jakimś modelem. Mnie nie chodzi o każdy. Bo nie mogę mieć każdego. Chętnie wymienię swojego trupa na jakiegoś. Podaj na jaki.

Data: 2010-12-14 18:55:49
Autor: radekp@konto.pl
Gra na giełdzie - komputer
Tue, 14 Dec 2010 18:29:32 +0100, w <ie89i1$3s0$2@inews.gazeta.pl>, totus
<totus@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Każdy? No to rzuć jakimś modelem. Mnie nie chodzi o każdy. Bo nie mogę mieć każdego. Chętnie wymienię swojego trupa na jakiegoś. Podaj na jaki.

Wybierz sobie z dowolnego katalogu:
http://www.chip.pl/ranking/wyswietlanie-obrazu/monitory-lcd-22-cale

Data: 2010-12-14 19:07:58
Autor: totus
Gra na giełdzie - komputer
radekp@konto.pl wrote:

[...]

The winner is .... radekp@konto.pl
Gratuluje

Data: 2010-12-12 08:31:23
Autor: Emeryt
Gra na giełdzie - komputer

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:idvgc4$ke9$1inews.gazeta.pl...
IZI wrote:
[....]
[...]
[...]
Monitorów CRT już nikt nie używa do komputerów, ze względu na promieniowanie występujące podczas ich pracy. Podczas pracy z ekranu w kierunku oglądającego jest promieniowana chmura elektronów, dodatnich jonów i promieniowanie Rentgena. Im większy ekran tym większe promieniowanie. Przy 22" ekranie jako monitor i codziennym oglądaniu przez 5 godz, roczna dawka promieni Rentgena jest równa trzem prześwietleniom płuc. Przy odległości od monitora 0,5 m przed dodatnimi jonami nie chronią nawet okulary (przed elektronami chronią). Bombardowanie dodatnimi jonami rogówki powoduje stopniowe jej uszkadzanie.
I jeszcze przy profesjonalnym stosowaniu należy kupić i podłączyć UPS - to ważna rzecz.

pozdr

Data: 2010-12-11 12:15:28
Autor: SERG
Gra na giełdzie - komputer
Grupowicze już Ci tu radzili.
Ja tylko przyłącze się do głosów, abyś od MACa w naszych warunkach trzymał się z daleka. U mnie znajomy takiego nabył i na każdym kroku ma jakiś problem z software, z tak dla każdego błahymi programami typu jak chociażby klient FTP.

Nie zapomnij przede wszystkim o dobrym zasilaczu i jakimś szybkim dysku.

Data: 2010-12-13 08:34:22
Autor: marq111
Gra na giełdzie - komputer
IZI <iziizi@op.pl> napisał(a):
[...]

Jeżeli to nie jest prowokacja z Twojej strony ,to :

1/mbank ,z tego co wiem,używa systemu "epromak" do składania zleceń ,z tego wynika ,że przeglądarka musi obsługiwać kontrolki activx
2/jeżeli chcesz używać tego kompa do 4 aplikacji /domyślam się ,że związanych z giełdą /to wystarczy każdy stacjonarny komp ze sklepu "nie tylko dla..".: 3/monitory ,do wyświetlania wykresów też nie mają wysokich wymagań
4/żadne mi znane aplikacje giełdowe nie są napisane na procesory wielordzeniowe
5/parametry platform giełdowych nie zależą od Twojego sprzętu,tylko od tego co dostacza Ci np.mbank
 sumując : jeżeli,ten sprzęt ma służyć tylko do wyżej wymienionych przez Ciebie funkcji,to każdy sprzęt za kwotę krórą wymieniłeś ,nie wpłynie znacząco na komfort Twojej pracy,poza zadowoleniem z niepotrzebnie wydanych pieniędzy

Data: 2010-12-13 22:21:30
Autor: IZI
Gra na giełdzie - komputer
[...]

W żadnym razie prowokacja (nie wiem co mogło by być celem) - po prostu myślałem, że odezwie się ktoś kto napisze coś w stylu:
 ja używam Dell xxx , Monitor/yyy, bo to pomaga w zzz i proponuję Ci zajrzeć do ., bo tam jest dobry sprzęt fachowa obsługa i serwis (nie jest dal mnie priorytetem niższa cena).

Średnio znam się na sprzęcie - interesuje mnie funkcjonalność i niezawodność.

Ad. 1 z  mBankiem nie mam problemu, bo tam tylko dokonuję transakcji - system nie potrzebuje wiele (prawdę mówiąc nie wiem co to epromak czy activx)
Ad. 2 zgadzam się, że prawie każdy komp. wystarczy, bo wystarczały mi już zwykłe laptopy, ale ponieważ zapracowałem na giełdzie wystarczającą nadwyżkę w zeszłym roku (właściwie w tym, który się właśnie kończy) - uznałem, że mogę sobie pozwolić na wydanie kilkunastu procent zysku na lepszy sprzęt, bo męczy mnie ciągłe włączanie wszystkiego z osobna - chcę uporządkować sobie trochę "miejsce pracy".

Nie wiem czy na samym początku odpowiednio jasno opisałem pytanie na jakie szukam odpowiedzi, bo kilka postów było zupełnie nie na temat dlatego postaram się rozszerzyć .

Stwierdziłem, że analizując wykresy z różnej perspektywy oceniam sytuację w odmienny sposób (muszę powiedzieć, że korzystam z bardzo prostych metod, rysuję linie/kanały trendu, analiza świec  i używam dwóch wskaźników - analizuję interwały :H1, H4 i D1).

Np. przygotowując wykresy, na monitorze 15  i 18 dochodzę do odmiennych wniosków (oczywiście nie "chodzi o wielkość monitora" tylko o to, że widać różny zakres danych, a co za tym idzie wykres "buduje się inaczej").
Stąd wniosek, że analizując sytuację na 3-ch jednakowych monitorach zapewnię sobie pewien "ustandaryzowany sposób widzenia", a zwiększając monitor/y, a przede wszystkim rozdzielczość - będę miał "szerszy obraz sytuacji".
Wiem, że taki sposób myślenia może wydać się komuś prymitywny - prawdopodobnie taki jest - ale dla mnie jest ważne, że mój sposób jest skuteczny.

Po analizie wszystkich postów doszedłem do wniosku, że będzie mi potrzebny
- komputer (nie chcę składać go samemu - na tym się nie znam i nie chcę się uczyć) z 3-a działającymi monitorami w rozdzielczości 2560x1440 (laptop mam dodatkowo - awaryjnie i do aplikacji mBanku)
- pozostałe parametry komputera standardowe "ze sklepu" tzn. tak jak pisałeś (musi być karta obsługująca 3 monitory)
- Windows 7
Może masz jeszcze jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-13 22:47:47
Autor: skippy
Gra na giełdzie - komputer
w sumie posumujmy jest to podejście od d strony i nie ntg

Data: 2010-12-13 23:01:16
Autor: IZI
Gra na giełdzie - komputer
dla mnie ważne, że działa, a co to ntg?