Grabber VHS (analog) na USB

Data: 2018-11-21 18:18:47
Autor: radekp@konto.pl
Grabber VHS (analog) na USB
Mam takiego dynksa. Podpisany Silvercrest, czyli wyrób lidlowski.
Pewnie jakiś standardowy brandowany.
Stery pod Win8 działają.

Dołączony był do płytki PowerDirector12 do zgrywania analogowego obrazu.
Zgrywa w mpg, niestety wypiął się gdy kaseta była zabezpieczona Macrovision
("tego panu nie nagramy").

VirtualDub nagrywa, ale w nieskompresowanym formacie, no i trzeba
nagimnastykować się z ustawieniami, a i tak jakoś nietęgo to wygląda (jakby
pogubione klatki).

Jak technicznie to urządzenie działa? Wysyła przez USB sygnał w mpg? To czemuż
VirtualDub nagrywa w RAW?
Czy jakiś inny soft oprócz PowerDirectora potrafi zgrać od razu do mpg?
(Vegas nie obsługuje)

Data: 2018-11-21 20:23:36
Autor: Animka
Grabber VHS (analog) na USB
W dniu 2018-11-21 o 19:18, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Uważasz się za najmądrzejszego, a takie głupie pytania zadajesz. Wstydu nie masz.
Zajrzyj sobie do instrukcji obsługi lub na google.

--
animka

Data: 2018-11-21 21:22:57
Autor: Adam
Grabber VHS (analog) na USB
W dniu 2018-11-21 o 19:23, Animka pisze:
W dniu 2018-11-21 o 19:18, radekp@konto.pl pisze:
(...)
[...]

Animka, śmiem twierdzić, że nie masz zielonego pojęcia, o co pyta Radek. Pytanie kontrolne: odróżniasz przetwornik AD od DA?

Radku: nigdy mnie to zbytnio nie interesowało. Widywałem różne rozwiązania, jeszcze od czasów szyny ISA. Czasem były to głupie przetworniki i reszta obrabiana programowo, a czasem sprzętowa implementacja różnych h.264 czy podobnych.
Nawet pląta mi się na półce ciekawy wynalazek: LG GSA-E20N - zewnętrzna nagrywarka DVD USB z wejściami audio, S-Video i CVBS.

Myślę, że najszybciej uzyskasz odpowiedź, jak zapytasz na grupie pl.misc.elektronika

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-21 22:42:01
Autor: ToMasz
Grabber VHS (analog) na USB
Jak technicznie to urządzenie działa? Wysyła przez USB sygnał w mpg? To czemuż
VirtualDub nagrywa w RAW?
coś mi się wydaje że słabo obsługujesz tego virtual duba

Czy jakiś inny soft oprócz PowerDirectora potrafi zgrać od razu do mpg?
(Vegas nie obsługuje)

pierdylion programów. za dawnych czasów, nagrywałem tak, aby plik był stosunkowo duży, ze słabym kodowaniem, z jak największą rozdzielczością, potem to przekodowywałem do żądanej wiekości pliku z dużą kompresją. takiie kodowanie mogło trwać noc albo i dłużej. teraz jednak, na procesorze 4 rdzeniowym, kodowanie powinno iść szybciej niż w czasie rzeczywistym. Twoje urządzenie raczej samo nie koduje. Poćwicz Virtual duba ( bo to zajebisty program) na nie kodowanych kasetach. jak chcesz sam szukać  (i rozumieć co się dzieje) to obczaj VLC, ffmpeg i nakładki graficzne, mplayer+mencoder.

inny pomysł. zakładam, (może naiwnie), że dzięki temu "grabberowi" widzisz na ekranie PC materiał odtwarzanej kasety vhs? Jeśli tak, to jak każdy youtubowy gracz, nagraj to co wyświetla Twój komputer. Grabber - stanie się tylko i wyłącznie "odtwarzaczem", inny program będzie nagywał "pulpit" ( a w zasadzie okno, bo skoro materiał ma maks 600 punktów w poziomie to bez sensu nagrywać większą rozdzielczość)
Napisz czy się udało.

ToMasz

Data: 2018-11-22 12:52:44
Autor: radekp@konto.pl
Grabber VHS (analog) na USB
Wed, 21 Nov 2018 22:42:01 +0100, w <pt4jfa$inn$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

> Jak technicznie to urządzenie działa? Wysyła przez USB sygnał w mpg? To czemuż
> VirtualDub nagrywa w RAW?
coś mi się wydaje że słabo obsługujesz tego virtual duba

Raczej bardzo dobrze.
Problem jest z menu Timing, pierdyliard ustawień.
Niby doszedłem do właściwych (dających brak rozjeżdżania video z audio), ale z
kolei na "ciężkim" fragmencie taśmy pojawiają się cofki (tzn. klatka następna
pojawia się przed poprzednią), a także dodane klatki (inserty).

> [...]

pierdylion programów. za dawnych czasów, nagrywałem tak, aby plik był stosunkowo duży, ze słabym kodowaniem, z jak największą rozdzielczością,

A jakieś nazwy pamiętasz? Google wyrzuca nieciekawe podpowiedzi, oprócz
DScalera z reguły soft był przygotowywany pod urządzenie.

Twoje urządzenie raczej samo nie koduje.

No i tego nie jest pewien.
Gdyby komputer kodował do mpg, to jednak obciążenie procka byłoby większe.
Albo to b. słabe i szybkie kodowanie.
Ale wówczas powinna być też opcja kodowania do DV (jako jeszcze mniej
obciążające).

[...]

Musiałbym jeszcze łapać audio. Myślę, że większe szanse mam w VD.

Data: 2018-11-26 11:59:37
Autor: radekp@konto.pl
Grabber VHS (analog) na USB
> [...]

pierdylion programów. za dawnych czasów, nagrywałem tak, aby plik był stosunkowo duży, ze słabym kodowaniem, z jak największą rozdzielczością,

No właśnie jakie? :)
VLC wypróbuję.
W VDubie mam problemy z poprawną sychnronizację obrazu/dźwięku -- nie udaje się
perfekcyjnie ustawić.
DScaler działa, ale odczytuje tylko video -- w ogóle nie widzi urządzenia
dźwiękowego.

Data: 2018-11-22 07:36:52
Autor: n
Grabber VHS (analog) na USB
Przypomnij, na czym to polegało?

-- -- -
kaseta była zabezpieczona Macrovision

Data: 2018-11-22 10:30:23
Autor: z
Grabber VHS (analog) na USB
W dniu 2018-11-22 o 07:36, n pisze:
Przypomnij, na czym to polegało?

https://www.swiatobrazu.pl/forumwideo/viewtopic.php?f=2&t=1844

"Aby wytłumaczyć sposób kodowania kaset video trzeba by najpierw wytłumaczyć jak wygląda sygnał TV. Szczerze powiem, że bez odpowiednich rysunków ciężko było by mi to wytłumaczyć jednak spróbuje. A więc po krótce wygląda to tak: najpierw mamy informację o obrazie w pierwszej lini, następnie następuje poziom wygaszenia tej lini, impuls synchronizacji poziomej i impuls synchronizacji koloru Burst. Następnie informacja o obrazie drugiej lini, poziom wygaszania, synchro. poziom. burst. I znowu info o trzeciej lini, wygaszanie synchro. poziom. burst itd, itd, Po wyświetleniu wszystkich lini są impulsy synchronizacji pionowej a następnie dwanaście lini powrotu plamki. W trakcie powrotu przesyłane są informacje np o teletekście.
Kodowanie kasety polega na wstawieniu jeszcze jednego impulsu poza poziowem wygaszania za imp. synchronizacji poziomej za lub przed burstem (tego dokładnie nie wiem). Taki sygnał jest bez problemów pokazywany na TV, jednak duża większość magnatowidów nagrywających podczas przetwarzania sygnału przed zapisaniem go na taśmie natrafiając na ten impuls poprostu głupieje. W wyniku tego obraz ściemnie się i rozjaśnia a czasami nawet zrywa synchronizację.
Niektóre jednak magnetowidy (ale bardzo żadko) szczególnie te starsze ignorują to i można bez problemów kopiować.
Faktycznie zabezpieczenia te usuwają niektóre korektory video, genlocki i miksery. Chociaż ostatnio przegrywałem sobie film z zabezpieczonej kasety na płytę VCD i po wgraniu do kompa zabezpieczenie również zginęło bo później bez problemów mogłem to nagrać na VHS  :D Moja karta to VideoZipRT"

Też nigdy nie miałem z tym problemów albo nie trafiła mi się taka kaseta ;-)

Data: 2018-11-22 11:26:26
Autor: Uncle Pete
Grabber VHS (analog) na USB
Też nigdy nie miałem z tym problemów albo nie trafiła mi się taka kaseta

Mi się to zdarzyło jeden raz. Faktycznie obraz ściemniał sie i rozjaśniał.

Data: 2018-11-22 13:26:57
Autor: Queequeg
Grabber VHS (analog) na USB
In pl.comp.pecet z <z@z.pl> wrote:

Kodowanie kasety polega na wstawieniu jeszcze jednego impulsu poza poziowem wygaszania za imp. synchronizacji poziomej za lub przed burstem (tego dokładnie nie wiem).

Macrovision dodaje sygnał w trakcie wygaszania pionowego a nie poziomego. Ten sygnał jest ignorowany przez TV, bo TV jest wtedy w trakcie wygaszania pionowego, ale magnetowid próbuje nagrać ten sygnał i tu zaczyna się problem, bo ten sygnał zawiera także fałszywe impulsy synchronizacji oraz szum.

Taki sygnał jest bez problemów pokazywany na TV, jednak duża większość magnatowidów nagrywających podczas przetwarzania sygnału przed zapisaniem go na taśmie natrafiając na ten impuls poprostu głupieje.

Po prostu magnetowidy zawierają układ automatycznej kontroli wzmocnienia (ARW / AGC), który dostosowuje się do tego fałszywego sygnału i przez to nieprawidłowo ustawia poziom wzmocnienia reszty sygnału.

Mają to opatentowane, więc polecam lekturę patentu: https://patents.google.com/patent/US4631603A/en

Niektóre jednak magnetowidy (ale bardzo żadko)

To "żadko" aż mnie zabolało (nie piję do Ciebie, wiem że to cytat z forum).

Macrovision swego czasu robiło jakieś badania i wyszło im, że RZadko to 15% magnetowidów (czyli 85% ma układ AGC, a 15% nie ma).

Data: 2018-12-07 17:17:07
Autor: jerzu.xyz
Grabber VHS (analog) na USB
On Thu, 22 Nov 2018 10:30:23 +0100, z <z@z.pl> wrote:

Też nigdy nie miałem z tym problemów albo nie trafiła mi się taka kaseta ;-)

Mnie się trafiła raz. Oryginał z filmem "Na fali".

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-11-22 12:53:34
Autor: Queequeg
Grabber VHS (analog) na USB
In pl.comp.pecet radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

Dołączony był do płytki PowerDirector12 do zgrywania analogowego obrazu.
Zgrywa w mpg, niestety wypiął się gdy kaseta była zabezpieczona Macrovision
("tego panu nie nagramy").

Masz tam jakiegoś Linuksa pod ręką? Spróbuj najpierw podglądu:

mplayer tv://

Lub (jeśli masz np. kamerkę w laptopie, która rejestruje się jako video0):

mplayer -tv device=/dev/videoX tv://

(za X podstaw numer urządzenia, które się pojawi po podłączeniu grabbera, pewnie 1)

Jak zadziała to można pobawić się programami mencoder lub avconv (dawny ffmpeg), gdzieś miałem cały skrypt, który nagrywał z mojego grabbera.

Problem z grabberem (nielidlowym, jakiś inny mam) miałem tylko taki, że jak tracił synchronizację, to wywalał zielony obraz. Na starych, zniszczonych taśmach bardzo źle to wyglądało, dużo gorzej niż wyglądałby czarny lub np. zatrzymanie poprzedniej klatki.

Jak technicznie to urządzenie działa? Wysyła przez USB sygnał w mpg? To czemuż
VirtualDub nagrywa w RAW?

Czy w mpg to nie jestem przekonany... obstawiałbym, że nie kompresuje w locie i daje np. YUV, a kompresję robi komputer.

Czy jakiś inny soft oprócz PowerDirectora potrafi zgrać od razu do mpg?
(Vegas nie obsługuje)

Jeszcze przyszedł mi do głowy (dostępny też na Windows) VLC.

Data: 2019-03-04 22:44:17
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Grabber VHS (analog) na USB
Date: Thu, 22 Nov 2018 13:53:34, Group: pl.comp.pecet
Msg-ID: <e4ebb487-1007-4bb3-8a9a-dfc1f2ef4982@trust.no1>
From: Queequeg:
[...]
[...]

mplayer coś ostatnio zamarł, jeśli chodzi o rozwój. Polecam mpv
(http://mpv.io/).

Jak zadziała to można pobawić się programami mencoder lub avconv (dawny ffmpeg), gdzieś miałem cały skrypt, który nagrywał z mojego grabbera.

Dlaczego "dawny"? ffmpeg nadal istnieje i ma się dobrze.

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2018-11-22 18:48:28
Autor: Sebastian Biały
Grabber VHS (analog) na USB
On 21/11/2018 18:18, radekp@konto.pl wrote:
nagimnastykować się z ustawieniami, a i tak jakoś nietęgo to wygląda (jakby
pogubione klatki).

Moj lidlowy grabber nie łyka niczego poza 50Hz. W przypadku VHS to problem, sygnał mocno pływa.

Znacznie lepsze efekty uzyskałem ze starą kartą na BT878 PCI. Ta nie płakała nad nierówną synchronizacją tylko łykała co przyszło.

Grabber VHS (analog) na USB