Grabber VHS (analog) na USB

Data: 2018-11-21 22:42:01
Autor: ToMasz
Grabber VHS (analog) na USB
Jak technicznie to urządzenie działa? Wysyła przez USB sygnał w mpg? To czemuż
VirtualDub nagrywa w RAW?
coś mi się wydaje że słabo obsługujesz tego virtual duba

Czy jakiś inny soft oprócz PowerDirectora potrafi zgrać od razu do mpg?
(Vegas nie obsługuje)

pierdylion programów. za dawnych czasów, nagrywałem tak, aby plik był stosunkowo duży, ze słabym kodowaniem, z jak największą rozdzielczością, potem to przekodowywałem do żądanej wiekości pliku z dużą kompresją. takiie kodowanie mogło trwać noc albo i dłużej. teraz jednak, na procesorze 4 rdzeniowym, kodowanie powinno iść szybciej niż w czasie rzeczywistym. Twoje urządzenie raczej samo nie koduje. Poćwicz Virtual duba ( bo to zajebisty program) na nie kodowanych kasetach. jak chcesz sam szukać  (i rozumieć co się dzieje) to obczaj VLC, ffmpeg i nakładki graficzne, mplayer+mencoder.

inny pomysł. zakładam, (może naiwnie), że dzięki temu "grabberowi" widzisz na ekranie PC materiał odtwarzanej kasety vhs? Jeśli tak, to jak każdy youtubowy gracz, nagraj to co wyświetla Twój komputer. Grabber - stanie się tylko i wyłącznie "odtwarzaczem", inny program będzie nagywał "pulpit" ( a w zasadzie okno, bo skoro materiał ma maks 600 punktów w poziomie to bez sensu nagrywać większą rozdzielczość)
Napisz czy się udało.

ToMasz

Data: 2018-11-22 12:52:44
Autor: radekp@konto.pl
Grabber VHS (analog) na USB
Wed, 21 Nov 2018 22:42:01 +0100, w <pt4jfa$inn$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

> Jak technicznie to urządzenie działa? Wysyła przez USB sygnał w mpg? To czemuż
> VirtualDub nagrywa w RAW?
coś mi się wydaje że słabo obsługujesz tego virtual duba

Raczej bardzo dobrze.
Problem jest z menu Timing, pierdyliard ustawień.
Niby doszedłem do właściwych (dających brak rozjeżdżania video z audio), ale z
kolei na "ciężkim" fragmencie taśmy pojawiają się cofki (tzn. klatka następna
pojawia się przed poprzednią), a także dodane klatki (inserty).

> [...]

pierdylion programów. za dawnych czasów, nagrywałem tak, aby plik był stosunkowo duży, ze słabym kodowaniem, z jak największą rozdzielczością,

A jakieś nazwy pamiętasz? Google wyrzuca nieciekawe podpowiedzi, oprócz
DScalera z reguły soft był przygotowywany pod urządzenie.

Twoje urządzenie raczej samo nie koduje.

No i tego nie jest pewien.
Gdyby komputer kodował do mpg, to jednak obciążenie procka byłoby większe.
Albo to b. słabe i szybkie kodowanie.
Ale wówczas powinna być też opcja kodowania do DV (jako jeszcze mniej
obciążające).

[...]

Musiałbym jeszcze łapać audio. Myślę, że większe szanse mam w VD.

Data: 2018-11-26 11:59:37
Autor: radekp@konto.pl
Grabber VHS (analog) na USB
> [...]

pierdylion programów. za dawnych czasów, nagrywałem tak, aby plik był stosunkowo duży, ze słabym kodowaniem, z jak największą rozdzielczością,

No właśnie jakie? :)
VLC wypróbuję.
W VDubie mam problemy z poprawną sychnronizację obrazu/dźwięku -- nie udaje się
perfekcyjnie ustawić.
DScaler działa, ale odczytuje tylko video -- w ogóle nie widzi urządzenia
dźwiękowego.

Grabber VHS (analog) na USB