Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN

Data: 2009-09-10 20:17:31
Autor: Zet
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
Witam!
Zastanawiam siê nad zakupem grafiki za oko³o 450PLN (+/- 50PLN), na to dzia³aæ z
Core 2 Duo e8400 i 4GB pamiêci ram Kingston Hyperx PC2-8500, wszystko pod³±czone
do Gigabyte ep45-ud3lr (BIOS F5). Zasilacz Modecom MC530, system Vista Business
SP2 (x86). Wstêpnie wybra³em Radeona HD 4850 (H485FN1GP), ale po g³owie te¿ mi
chodzi taki GeForce GTS 250. Co wybraæ ? Czy do takiego typu GPU op³aca siê braæ
wiêcej jak 512MB vramu ? Mo¿e co¶ innego ?
--
Pozdrawiam!
Zet

Data: 2009-09-10 21:29:22
Autor: Gamariel
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
I kolejne pytanie jaka karte graficzna wybrac... oj kurde ile to juz sie przewinelo...

Nie rozumiem stwierdzenia, czy do takiego gpu oplaca sie 512mb ramu... co to za pytanie, gpu jak gpu, notabene bardzo dobra grafika, a 512mb to sie przydaje przy wyzszych rozdzielczosciach, powyzej 1280 jak chcesz pracowac, w sensie gry oczywiscie. A jak komus nie pasuja grafiki od ATI i samo slowo ATI to nikt nikogo nie zmusza i niech kupuje GF. Odnosze takie wrazenie, ze ATI traktowane jest jak to gorsze, a ze teoretycznie zdrowa konkurencja w postaci GF istnieje, to zaden problem :)

Co do kwestii samego ramu, 512 to aktualnie w sumie minimum. Byle by kosci byly szybkie, zatem minimum DDR3, najlepiej DDR5 i oczywiscie fsb 256 :)

Data: 2009-09-10 21:49:33
Autor: Zet
[...]

Kupujê zawsze to co w danym czasie i odpowiednich wide³kach cenowych jest
wydajniejsze (nie wa¿ne czy to bêdzie AMD/Ati czy nVidia), rozdzielczo¶æ jakiej
u¿ywam to 1280x1024 (natywnej dla mojego LCD).
--
Pozdrawiam!
Zet

Data: 2009-09-10 22:04:55
Autor: Wiktor S.
[...]

No i bardzo dobrze, niech istnieje; gdy mia³em GF narzeka³em i gdy mam Radeona jeszcze bardziej narzekam - ¿aden producent nie jest perfekcyjny.

--
Azarien

Data: 2009-09-10 22:40:09
Autor: tomekr
Karty z DX-11 od 23 wrze¶nia
Data: 2009-09-10 23:12:13
Autor: Latet
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
To ja siê pod³acze pod temat, ale zapytam pod innym k±tem:

Jaka jest obecnie najsensowniejsza karta graficzna GF z biernym ch³odzeniem (i bez problemów z przegrzewaniem siê)? Rok temu by³a to GF 9600GT. Dwa lata temu GF 8600GT. A co jest teraz? Byæ mo¿e nadal tylko 9600GT, bo wszystko co lepsze i nowsze grzeje siê bardziej i wymaga wentylatorów?

Tego typu karty zwykle kosztowa³y miêdzy 300 a 500 z³, dlatego siê pod³aczam do tego postu - z cen± 450 w temacie :)

latet

Data: 2009-09-11 11:13:51
Autor: ..Aldi..
[...]

niedawno (2-3 tygodnie) temu kupi³em dwie nowe karty grafiki
jedn± dla siebie - GTX275 Gigabyte za 720 pln
drug± do komputera dzieci - HD4850 Asus za 399 pln

ta druga mie¶ci siê w Twoim przedziale kwotowym,
ale zwracamuwagê na g³o¶no¶æ kart.. gtx chodzi cichuteñko,
natomiast Asus buczy, wyje itepe.. nawet mimo zmian w ustawieniach
wentylatora (nie za du¿o nazmienia³em, bo nie chcê przegrzaæ karty,
ale ustawi³em o kilka ³adnych stopni w górê trzy ni¿sze progi szybko¶ci
wentylatora...)
dlatego ja mam zdecydowanie lepsze zdanie o nVidii

Data: 2009-09-11 11:38:24
Autor: Gamariel
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
To nie kupuje sie jakichs tam Asusow (nierzadko referencyjne az do bolu) tylko karty normalnych firm specjalizujacych sie w produktach ATI, np Sapphire, HIS czy nawet ostatnio wypuszczajacy fajne wersje Gigabyte z dobrymi ukladami chlodzenia - taki pierwszy lepszy wygooglany przykladzik http://www.radar.pl/Gigabyte-Ati-Radeon-Hd4850-1024mb-Ddr3-256bit-TV-DVI-Pci-e-ver-Oc-700-1920-Zalman-5283073/

Data: 2009-09-11 12:09:39
Autor: Micha³
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
przecie¿ ten Zalman jest g³oœniejszy od ch³odzenia referencyjnego!

Pozdrawiam,
Micha³

Data: 2009-09-11 18:39:41
Autor: LeP
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN

U¿ytkownik "..Aldi.."

[...]

Ten typ tak ma:
http://www.terra.com.pl/sklep/?p=produkt&id=VGAASUATI0116

Ale ten jest bezg³o¶ny:
http://www.terra.com.pl/sklep/?p=produkt&id=VGAASUATI0148

--
LeP

Data: 2009-09-17 13:18:09
Autor: ..Aldi..
[...]

ale ja mam ten Glaciator!
wierz mi.. porównanie o wiele mocniejszej GTX275 z tym Asusem
to szalenstwo... po regulacji obrotów wiatraka jest trochê lepiej,
ale nadal nie jest zbyt cicho

krótko mówi±c: Nvidia ma fajne ch³odzenie, ATi ma niefajne :)

Data: 2009-09-17 13:53:58
Autor: Wies³aw
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
Dnia 17-09-2009 o 13:18 ..Aldi.. napisa³ na pl.comp.pecet:

ale ja mam ten Glaciator!
wierz mi.. porównanie o wiele mocniejszej GTX275 z tym Asusem
to szalenstwo... po regulacji obrotów wiatraka jest trochê lepiej,
ale nadal nie jest zbyt cicho

Ja te¿ mam i cichszej, a zarazem ch³odniejszej karty ni¿ ta d³ugo
trzeba by³oby szukaæ. Co¶ chyba ¼le trafi³e¶.

krótko mówi±c: Nvidia ma fajne ch³odzenie, ATi ma niefajne :)

A Glaciator siedzi na GF9600, czyli Nvidia ma fajne Glaciatory,
ATi ma niefajne :)

--
Wies³aw
Opera Mail

Data: 2009-09-17 16:47:55
Autor: LeP
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN

U¿ytkownik "Wies³aw"
[...]

Dok³adnie tak. Mam teoretycznie nieco cieplejsz± wersjê 1024 i przy czyszczeniu zawsze wtykam palec w wiatrak, bo mi siê zdaje, ¿e nie chodzi. Widaæ co¶ u kolegi Aldi wyra¿nie nie styka. Mo¿e ogólnie s³absza wentylacja pud³a, mo¿e gorsze inne podzespo³y bazowe, maj±ce wp³yw na temperaturê w okolicach karty. W koñcu z porównania wynika, ¿e dzieci potraktowa³ mocno po macoszemu (4850 vs 275).
;)

--
LeP

Data: 2009-09-17 21:15:28
Autor: Wies³aw
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
Dnia 17-09-2009 o 16:47 LeP napisa³ na pl.comp.pecet:

[...]

U mnie wentylacja jest fatalna, a i tak s³yszê dysk a nie grafê.
Albo trafi³ na felerny egzemplarz, albo z³y styk z radiatorem, albo
fantazjuje :)

--
Wies³aw
Opera Mail