Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN

Data: 2009-09-11 11:13:51
Autor: ..Aldi..
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN

Wstêpnie wybra³em Radeona HD 4850 (H485FN1GP), ale po g³owie te¿ mi
chodzi taki GeForce GTS 250. Co wybraæ ? Czy do takiego typu GPU op³aca siê braæ
wiêcej jak 512MB vramu ? Mo¿e co¶ innego ?

niedawno (2-3 tygodnie) temu kupi³em dwie nowe karty grafiki
jedn± dla siebie - GTX275 Gigabyte za 720 pln
drug± do komputera dzieci - HD4850 Asus za 399 pln

ta druga mie¶ci siê w Twoim przedziale kwotowym,
ale zwracamuwagê na g³o¶no¶æ kart.. gtx chodzi cichuteñko,
natomiast Asus buczy, wyje itepe.. nawet mimo zmian w ustawieniach
wentylatora (nie za du¿o nazmienia³em, bo nie chcê przegrzaæ karty,
ale ustawi³em o kilka ³adnych stopni w górê trzy ni¿sze progi szybko¶ci
wentylatora...)
dlatego ja mam zdecydowanie lepsze zdanie o nVidii

Data: 2009-09-11 11:38:24
Autor: Gamariel
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
To nie kupuje sie jakichs tam Asusow (nierzadko referencyjne az do bolu) tylko karty normalnych firm specjalizujacych sie w produktach ATI, np Sapphire, HIS czy nawet ostatnio wypuszczajacy fajne wersje Gigabyte z dobrymi ukladami chlodzenia - taki pierwszy lepszy wygooglany przykladzik http://www.radar.pl/Gigabyte-Ati-Radeon-Hd4850-1024mb-Ddr3-256bit-TV-DVI-Pci-e-ver-Oc-700-1920-Zalman-5283073/

Data: 2009-09-11 12:09:39
Autor: Micha³
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
przecie¿ ten Zalman jest g³oœniejszy od ch³odzenia referencyjnego!

Pozdrawiam,
Micha³

Data: 2009-09-11 18:39:41
Autor: LeP
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN

U¿ytkownik "..Aldi.."

[...]

Ten typ tak ma:
http://www.terra.com.pl/sklep/?p=produkt&id=VGAASUATI0116

Ale ten jest bezg³o¶ny:
http://www.terra.com.pl/sklep/?p=produkt&id=VGAASUATI0148

--
LeP

Data: 2009-09-17 13:18:09
Autor: ..Aldi..
[...]

ale ja mam ten Glaciator!
wierz mi.. porównanie o wiele mocniejszej GTX275 z tym Asusem
to szalenstwo... po regulacji obrotów wiatraka jest trochê lepiej,
ale nadal nie jest zbyt cicho

krótko mówi±c: Nvidia ma fajne ch³odzenie, ATi ma niefajne :)

Data: 2009-09-17 13:53:58
Autor: Wies³aw
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
Dnia 17-09-2009 o 13:18 ..Aldi.. napisa³ na pl.comp.pecet:

ale ja mam ten Glaciator!
wierz mi.. porównanie o wiele mocniejszej GTX275 z tym Asusem
to szalenstwo... po regulacji obrotów wiatraka jest trochê lepiej,
ale nadal nie jest zbyt cicho

Ja te¿ mam i cichszej, a zarazem ch³odniejszej karty ni¿ ta d³ugo
trzeba by³oby szukaæ. Co¶ chyba ¼le trafi³e¶.

krótko mówi±c: Nvidia ma fajne ch³odzenie, ATi ma niefajne :)

A Glaciator siedzi na GF9600, czyli Nvidia ma fajne Glaciatory,
ATi ma niefajne :)

--
Wies³aw
Opera Mail

Data: 2009-09-17 16:47:55
Autor: LeP
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN

U¿ytkownik "Wies³aw"
[...]

Dok³adnie tak. Mam teoretycznie nieco cieplejsz± wersjê 1024 i przy czyszczeniu zawsze wtykam palec w wiatrak, bo mi siê zdaje, ¿e nie chodzi. Widaæ co¶ u kolegi Aldi wyra¿nie nie styka. Mo¿e ogólnie s³absza wentylacja pud³a, mo¿e gorsze inne podzespo³y bazowe, maj±ce wp³yw na temperaturê w okolicach karty. W koñcu z porównania wynika, ¿e dzieci potraktowa³ mocno po macoszemu (4850 vs 275).
;)

--
LeP

Data: 2009-09-17 21:15:28
Autor: Wies³aw
Grafika PCI-E za oko³o 450 PLN
Dnia 17-09-2009 o 16:47 LeP napisa³ na pl.comp.pecet:

[...]

U mnie wentylacja jest fatalna, a i tak s³yszê dysk a nie grafê.
Albo trafi³ na felerny egzemplarz, albo z³y styk z radiatorem, albo
fantazjuje :)

--
Wies³aw
Opera Mail